Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού Σαραντάκου Εφη Αρχιτεκτων δρ χωροταξία τουριστική ανάπτυξη ΤΕΙ Αθήνας 2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού Σαραντάκου Εφη Αρχιτεκτων δρ χωροταξία τουριστική ανάπτυξη ΤΕΙ Αθήνας 2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού Σαραντάκου Εφη Αρχιτεκτων δρ χωροταξία τουριστική ανάπτυξη ΤΕΙ Αθήνας 2015

2 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του τουρισμού 4.1. Τουρισμός και κοινωνική αλλαγή  Αλλαγές στα ήθη και τα έθιμα  Αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις  Αλλαγές στην χωροταξία – περιβάλλον  Αλλαγές στην οργανωτική – διοικητική δομή  Αλλαγές στην τοπική οικονομία  Τουριστική Κοινωνιολογία και Οικολογία

3 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις του τουρισμού 4.1. Τουρισμός και κοινωνική αλλάγη  Τουρισμός και κοινωνική αλλαγή είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους  Όταν σε μία περιοχή αναπτύσσεται ο τουρισμός, αυτό επιφέρει σε κάθε περίπτωση σημαντικές κοινωνικές αλλαγές στα υπάρχοντα κοινωνικά δεδομένα και ο περιορισμός των αρνητικών και η αύξηση των θετικών επιπτώσεων προϋποθέτει ορθολογικό σχεδιασμό της ανάπτυξης ώστε αυτή να είναι αρχικά αποδοτική για την τοπικά κοινωνία και συνακόλουθα για την εθνική οικονομία της χώρας

4 Case study: Οι κοινωνικές επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης σε δυό ομάδες πληθυσμού στην Ιο και την Σέριφο, Τσάρτας Π  Οι κοινωνικές επιπτώσεις εξετάζονται με βάση τις αλλαγές στη συμπεριφορά των νέων και των γυναικών  Με βάση τα στοιχεία που κατέγραψε η έρευνα ερωτηματολογίου οι επιπτώσεις είναι δυσμενέστερες στην Ιο που είχε μαζικό τουρισμό από ότι στην Σέριφο που είχε μεμονωμένους επισκέπτες  Οι νέοι υιοθετούν πρώτοι τα καταναλωτικά πρότυπα των τουριστών και απομακρύνονται από την εκπαίδευση λόγω των ευκαιριών που παρέχει ο τουρισμός  Παρά την αυξημένη συμμετοχή των γυναικών στην τουριστική απασχόληση δεν επήθλε βελτίωση στην θέση τους

5 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2.Επιρροές και Συσχετίσεις της Κοινωνικής Στρώματωσης στον Τουρισμό - Τυπολογίες Ως Κοινωνική Στρωμάτωση εννοούμε τον τρόπο διάρθρωσης και συγκρότησης της κάθε κοινωνίας με βάση χαρακτηριστικά όπως:  Επάγγελμα  Εισόδημα  Εκπαιδευτικό επίπεδο  Τόπος διαβίωσης (αστικότητα)  Προσβασιμότητα (στην πληροφορία, στα μεγάλα αστικά κέντρα )  κ.α. Αποτελεί δηλαδή έναν τρόπο ιεράρχησης των διαφορετικών κοινωνικών και επαγγελματικών ομάδων, οι οποίες συνθέτουν την κοινωνική δομή των σύγχρονων χωρών

6 Κοινωνική Στρωμάτωση στην αρχαίο Αίγυπτο

7 Κοινωνική Στρωμάτωση στον αρχαίο κόσμο

8 Κοινωνική Στρωμάτωση στον καπιταλισμό

9 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2.Επιρροές και Συσχετίσεις της Κοινωνικής Στρώματωσης στον Τουρισμό – Τυπολογίες  Οι αναλύσεις της Κοινωνικής στρωμάτωσης χρησιμοποιούνται ιδιαίτερα στις έρευνες αγοράς, στις δημοσκοπήσεις, διότι εκτιμάται ότι οι διαφορετικές κοινωνικόεπαγγελματικές ομάδες εκφράζουν διαφορετικά συμφέροντα και απόψεις

10 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό Τουριστική Συμπεριφορά και Κοινωνική Στρωμάτωση  Η Κοινωνικής στρωμάτωση συνδέεται άμεσα με τη συμπεριφορά του τουρίστα ως καταναλωτή  Οι επιλογές που κάνουν οι τουρίστες επηρεάζονται από την κοινωνική και επαγγελματική θέση τους στην ιεραρχία της κοινωνίας που ζουν  Το γεγονός αυτό συνδέεται με τα οικονομικά- επαγγελματικά και μορφωτικά χαρακτηριστικά των τουριστών, καθώς και τη ταξιδιωτική τους εμπειρία ¨Όλα τα παραπάνω δεδομένα χρησιμοποιούνται από το τουριστικό μάρκετινγκ ώστε ανάλογα να επηρεάζει τις επιλογές των καταναλωτών και να τους προσελκύσει στους διαφορετικούς τουριστικούς προορισμούς

11 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Στερεότυπο Μία ανεπαρκής και υποκειμενική, συχνά βαθιά ριζωμένη άποψη για ανθρώπους, κοινωνικές ομάδες, ιστορικά γεγονότα και καταστάσεις Παραδείγματα  «οι Γερμανοί είναι οργανωμένοι»  «οι Ιταλοί φωνακλάδες»  «οι Σκοτσέζοι φωνακλάδες»

12 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Με αυτή την έννοια τα στερεότυπα συχνά οδηγούν σε μορφές ρατσισμού και ξενοφοβίας γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την επικοινωνία των τουριστών με τους ντόπιους, όπου συχνά, η λειτουργία αυτών των στερότυπων, οδηγεί σε συγκρούσεις, διαφωνίες και λανθασμένες εκτιμήσεις της μίας ομάδας για την άλλη

13 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό Ιδιαιτέρα σημαντική αναδεικνύεται η περίπτωση των στερεότυπων στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ του τουρισμού διότι:  Η χρήση τους βοηθάει τον τουρίστα να «αναγνωρίσει» και να επιλέξει την τουριστική περιοχή που θα επισκεφτεί π.χ. ΟΙ ταυρομαχίες παραπέμπουν στην Ισπανία, το Κολοσσαίο στην Ρώμη

14 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό  Μπορεί όμως η ίδια χρήση να καταλήξει στη διαμόρφωση παρόμοιας διαφημιστικής εικόνας για διαφορετικές περιοχές, όταν χρησιμοποιούν στερεοτυπικά εικόνες των πόρων τους. Π.χ. Ο ήλιος και η θάλασσα, εάν δεν διαφοροποιούνται επαρκώς μπορούν να αφορούν δεκάδες προορισμούς στη μεσόγειο και τον κόσμο

15 Case study: Πολιτιστικά στερεότυπα για την Ελλάδα

16 Α. Οι Κοινωνικές Επιδράσεις και Αλληλεπιδράσεις στον Τουρισμό 4.2. Η έννοια των στερεότυπων στον τουρισμό  Απαιτείται άρα μια περισσότερο εκλεπτυσμένη και σύνθετη χρήση των στερεότυπων ώστε αφενός να επηρεάζουν επικοινωνιακά τον τουρίστα στις επιλογές του, αλλά αφετέρου να περιγράφουν με σαφή τρόπο τα χαρακτηριστικά του προορισμού που καλείται να επισκεφτεί

17 Η εξέλιξη στις τουριστικές αφίσες του ΕΟΤ Μιχάλης Κατζουράκης Nelly's

18 Η εξέλιξη στις τουριστικές αφίσες του ΕΟΤ


Κατέβασμα ppt "Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού Σαραντάκου Εφη Αρχιτεκτων δρ χωροταξία τουριστική ανάπτυξη ΤΕΙ Αθήνας 2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google