Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ανασταλτικοί παράγοντες που προέρχονται από : 1.Τους επιχειρηματίες (γεωργοί) χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (συνήθως)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ανασταλτικοί παράγοντες που προέρχονται από : 1.Τους επιχειρηματίες (γεωργοί) χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (συνήθως)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ανασταλτικοί παράγοντες που προέρχονται από : 1.Τους επιχειρηματίες (γεωργοί) χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (συνήθως) δεν είναι πεπεισμένοι για την αποτελεσματικότητα του marketing επιφυλακτικοί δεν έχουν γνώσεις 2.Την επιχείρηση μικρό μέγεθος απομόνωση Το marketing των αγροτουριστικών επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερο και διαφοροποιημένο σε σχέση με αυτό των μεγάλων επιχειρήσεων προϊόντων μαζικής παραγωγής.

2 Βήματα επιτυχημένου marketing : 1ο βήμα : η δημιουργία του προϊόντος ΄σύμφωνα με τις προσωπικές επιλογές και δυνατότητες του επενδυτή, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες του πελάτη. 2ο βήμα : η κατάκτηση ενός μεριδίου της αγοράς. 3ο βήμα : η διατήρηση (ή / και) αύξηση του μεριδίου της αγοράς Τα παραπάνω βήματα προϋποθέτουν την χάραξη μιας στρατηγικής marketing Στάδια στρατηγικής : 1.Καθορισμός τιμής 2.Προώθηση του προϊόντος 3.Διανομή του προϊόντος 4.Έλεγχος της αγοράς

3 1.Καθορισμός της τιμής Στοιχεία που λαμβάνονται υπ’ όψιν : το κόστος παραγωγής ο ανταγωνισμός η ζήτηση το οικονομικό περιβάλλον Καθοριστικός παράγοντας η σχέση προσφοράς –ζήτησης Πολιτική τιμών : διακύμανση της τιμής του ίδιου προϊόντος ανάλογα με : την εποχή την κατηγορία πελατών (σταθεροί πελάτες, περαστικοί) τον αριθμό πωλήσεων (σύλλογοι, σχολεία κλπ)

4 2.Προώθηση του προϊόντος Προώθηση του προϊόντος είναι η χρησιμοποίηση τεχνικών επικοινωνίας που κάνουν γνωστό το προϊόν στους εν δυνάμει πελάτες, δίνοντάς τους μια καλή εικόνα προϊόντος. Απαραίτητες προϋποθέσεις : ο συντονισμός των τεχνικών η επανάληψη των μηνυμάτων ο καθορισμός της «πελατείας – στόχου» Τεχνικές προώθησης : 1.Η απ’ ευθείας επαφή : αποτελεί το σημαντικότερο τρόπο προώθησης του αγροτουριστικού προϊόντος 2.Η τηλεφωνική επαφή : κατάλογος πελατών

5 3.Η γραπτή επαφή : Επιστολή, ευχητήρια κάρτα Φυλλάδιο :ρεαλιστικό, διαφοροποιημένο (ανάλογα με την πελατεία) 4.Η διαφήμιση : στηρίζεται στην επανάληψη Στον ημερήσιο τύπο Στον περιοδικό τύπο Στο ραδιόφωνο Στους τουριστικούς οδηγούς Στο διαδίκτυο Σε αφίσες Σε εκθέσεις ( Philoxenia, Polis, Agrotica κλπ) Με δημόσιες σχέσεις Λόγω του ιδιαίτερα υψηλού κόστους της διαφήμισης επιβάλλεται η συλλογική διαφήμιση των επιχειρήσεων είτε με δική τους πρωτοβουλία, είτε κάποιου τοπικού φορέα.

6 3.Διανομή του προϊόντος (πώληση) Ιδιαιτερότητα τουριστικού προϊόντος : Το τουριστικό προϊόν δεν πάει στον καταναλωτή, αλλά ο καταναλωτής στο προϊόν. Τρόποι διανομής : 1.Απ’ ευθείας πώληση : χαμηλό κόστος απαιτεί χρόνο απαιτεί γνώσεις εφαρμόζεται σε μικρό πελατολόγιο 2.Μέσω μεσαζόντων : έχει κόστος απελευθερώνει τον ιδιοκτήτη πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα Εφαρμόζεται σε μεγάλο πελατολόγιο

7 Μεσάζοντες είναι : τα γραφεία ταξιδιών τα γραφεία πληροφοριών ή κρατήσεων ιδιοκτήτες λεωφορείων Οι μεσάζοντες χρησιμοποιούνται όταν επιχειρείται : η αύξηση των πωλήσεων η διερεύνηση της αγοράς (π.χ. σύλλογοι, ΚΑΠΗ κλπ) η παράταση του χρόνου πώλησης η μείωση του χρόνου απασχόλησης του ιδιοκτήτη

8 4.Έλεγχος της αγοράς Ο έλεγχος της αγοράς περιλαμβάνει τις απαραίτητες δράσεις προκειμένου να διατηρηθούν και αν είναι δυνατό να αυξηθούν οι πωλήσεις. Περιλαμβάνει : το συνεχή έλεγχο και τη συνεχή εκτίμηση των δυνατών και αδυνάτων σημείων της επιχείρησης τη συνεχή εκτίμηση των ευκαιριών και απειλών που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον τη συνεχή παρακολούθηση των διακυμάνσεων των επιθυμιών των πελατών

9 Τρόποι ελέγχου : έλεγχος του κατά πόσο επιστρέφουν οι πελάτες έλεγχος του κατά πόσο οι παλιοί πελάτες στέλνουν νέους (δημιουργία «πιστής πελατείας») επιδίωξη της καλοπροαίρετης κριτικής από τους πελάτες (είτε με συζήτηση, είτε με ανώνυμο ερωτηματολόγιο) έρευνες αγοράς (είτε ατομικές, είτε συλλογικές, είτε από τους τοπικούς ή εθνικούς φορείς) Διαπιστώνεται ότι το marketing των αγροτουριστικών προϊόντων απαιτεί σχεδιασμό, στρατηγική, προσαρμοστικότητα. Ωστόσο, οι δράσεις αυτές είναι άγνωστες στον αγροτικό κόσμο. Η πολυπλοκότητά τους δικαιολογεί την επιφυλακτικότητα ή και τον αρνητισμό του αγροτικού κόσμου.

10 Γι’ αυτό είναι απαραίτητη : η επιμόρφωση των επιχειρηματιών ή των υποψηφίων επιχειρηματιών σε θέματα marketing οι συλλογικές δράσεις από την πλευρά των επιχειρηματιών η ανάληψη ορισμένων δράσεων marketing από τοπικούς φορείς (Νομαρχία, Δήμοι, Αναπτυξιακές Εταιρείες).


Κατέβασμα ppt "ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ανασταλτικοί παράγοντες που προέρχονται από : 1.Τους επιχειρηματίες (γεωργοί) χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (συνήθως)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google