Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΥΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ PhD,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΥΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ PhD,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΥΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ PhD, e-mail:evioanni@phed.auth.gr

2 Κατασκήνωση  Η έννοια της λέξης κατασκήνωση, παραπέμπει συνειρμικά στην ομαδική συμβίωση στην ύπαιθρο κατά τη διάρκεια των διακοπών. Η κατασκήνωση μπορεί να είναι τρόπος ζωής, βιωματική εμπειρία, κοινόβιο, ψυχαγωγία, περιπέτεια … και να χαρακτηρίζεται από φαντασία, ρομαντισμό, γραφικότητα ….  Μπορεί ακόμη να μας θυμίζει αλησμόνητες χαρούμενες στιγμές της παιδικής και εφηβικής μας ηλικίας. Η κατασκήνωση μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα. Κυρίως όμως η κατασκηνωτική εμπειρία έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικός παράγοντας της ανάπτυξης του παιδιού και της βελτίωσης της κοινωνίας μας (Miller, 1997). Ιστορικά αποδεικνύεται ότι ο κατασκηνωτικός θεσμός διατηρείται αλώβητος, η αξία του παραμένει σημαντική και μπορεί να προσαρμόζεται στις μεγάλες αλλαγές, στις ανάγκες, στις ιδιαιτερότητες και στην κουλτούρα κάθε εποχής.

3 Στόχοι του μαθήματος :  Η προετοιμασία σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο των φοιτητών - ιών, ώστε να γνωρίσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να γίνουν ικανοί - ές να εργασθούν ως στελέχη όλων των διοικητικών επιπέδων στο χώρο των κατασκηνώσεων.  Η γνωριμία της ζωής μέσα στη φύση, στην κατασκήνωση, η εξοικείωση με το κοινόβιο και η προστασία του περιβάλλοντος.

4 Στόχοι του μαθήματος :  Κύριος άξονας στην παιδική κατασκήνωση, είναι τα παιδιά και οι έφηβοι, οι παιδαγωγικές αρχές, η αναψυχή, το παιχνίδι, η κατανόηση των αναγκών, επιθυμιών και προσδοκιών τους, η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση τους γύρω και μέσα από την υπαίθρια ζωή.  Η συνειδητοποίηση των σύγχρονων απαιτήσεων για τη βελτίωση των υπηρεσιών των κατασκηνώσεων, στον τομέα της αναψυχής (animation).  Ανάλυση το επαγγελματικού προφίλ και του ρόλου του ανιματέρ, προοπτικές καριέρας.

5 Διδακτικές ενότητες  1. Εισαγωγή  2. Κατασκήνωση, Αναψυχή, animation, Βασικές έννοιες, Ιστορική εξέλιξη του κατασκηνωτικού θεσμού, Νομοθεσία  3. Υπηρεσίες, χαρακτηριστικά, σύγχρονες προκλήσεις των κατασκηνώσεων  4. Μάνατζμεντ των κατασκηνώσεων, Παράγοντες του Περιβάλλοντος  5. Στελέχη κατασκηνώσεων, Θέματα επαγγελματικών δραστηριοτήτων  6. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων αναψυχής στις κατασκηνώσεις  7. Το παιχνίδι στην κατασκήνωση  8. Παιχνίδια και βραδινές εκδηλώσεις animation για ενήλικους κατασκηνωτές  9. Παιδικές κατασκηνώσεις  10. Δραστηριότητες αναψυχής στις παιδικές κατασκηνώσεις  11. K ατασκηνωτικά παιχνίδια  12. Παιχνίδια στη φύση  13. Σύνοψη

6 Σχεδιασμός του μαθήματος  1. 18/2  2. 25/2  3. 4/3 (2014-2015)  4. 11/3  5. 18/3  6. 25/3 ( αργία )  7. 1/4  8. 22/4  9. 29/4  10. 7/5  11. 14/5  12. 21/5  13. 28/5

7 Προτεινόμενη βιβλιογραφία  Μάκρας, Σ.,(2009). Στην παιδική κατασκήνωση. Αθήνα  Νικηταράς, Ν.,(2004). Υπαίθρια ζωή. Τελέθριον, Αθήνα  Παπασωτηρίου, Κ., (1996). Το παιδί και η φυσιολογική σωματο - ψυχο - πνευματική ανάπτυξη και εξέλιξη. Κατασκήνωση - Υπαίθρια ζωή. Αθήνα  Φιλιππίδης, Δ. & Γκόλιας, Ν., (2001). Ψυχαγωγία και Άθληση Πελατών Ξενοδοχείων. ΕΛΛΗΝ, Αθήνα  Γλυνιά, Ε., Λύτρας, Π. & Μαράς, Δ., (2004). ΑΝΙΜΑΣΙΟΝ. Ψυχαγωγία και άθληση στον τουρισμό. INTERBOOKS, Αθήνα  Gilbertson, K., Bates, T., McLaughlin, T. & Ewert, A. (2006).Outdoor Education. Methods and Strategies. Human Kinetics  Van der Smissen, Β., Goering, O. & Brookhiser, J.,(2005). Nature-Oriented Activities American Camp Association, Inc.  Β all, A. & Ball, B. (2004). Basic Camp Management (6th ed.). U.S.A.: American Camp Association, Inc.  Camping Magazine / American Camp Association  Διδακτικές Σημειώσεις

8 Προτεινόμενη βιβλιογραφία  J. Silberg (2007) «125 παιχνίδια για έξυπνα και χαρούμενα παιδιά » Διόπτρα  J. Neuman « Παιχνίδια και ασκήσεις στη φύση » Salto  J. Neuman « Περιπετειώδη παιχνίδια » Salto  Συλλογικό έργο (2003) « Το μεγάλο βιβλίο των παιχνιδιών » Άγκυρα  B. Loraine (1998) « Παιχνίδια από όλο τον κόσμο » Salto  X. Καραίσκου «100 παραδοσιακά παιχνίδια » Διάπλαση  Α. Ανατολίτης (2000) « Ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια » Ατλαντίς  Ο. Ripoll « Παιχνίδια για όλες τις εποχές του χρόνου » Σαββάλας  J. Glenn, C. Denton « Τα παιχνίδια της παρέας » Κέδρος  T. Dahlke «365 παιδικά παιχνίδια » Πατάκης  Μ. Κυνηγού « Μουσικά ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια » Διάπλαση  Ζ. Σκαλίδη, Φ. Τσαμπρα (2000)« Πρωτότυπα παιχνίδια » Κέδρος  Α. Γρίβα (1998)« Ελάτε να παίξουμε » Θυμάρι  P. Wetton (1998) « Παιχνίδια φυσικής αγωγής » Salto  M. Gustafson et al. (1995) « Τα ωραιότερα παιχνίδια » Salto  Α. Αναστασιάδης (2010) « Κινητικά – Παιδαγωγικά Παιχνίδια » Σημειώσεις, ΑΠΘ

9 Ο ρόλος του / της γυμναστή / ιας  «O γυμναστής ήταν, είναι και θα είναι το πιο ζωτικό στέλεχος της κατασκήνωσης » ( Κώστας, 2002)  Οι σύγχρονες κατασκηνώσεις απαιτούν στελέχη με γνώσεις, δεξιότητες και επαγγελματισμό και οι γυμναστές - ιες είναι τα καταλληλότερα άτομα που μπορούν με επιτυχία να συμβάλλουν στην υλοποίηση των στόχων τους.  Η φύση της δουλειάς, η εκπαίδευση και εξειδίκευση, καθιστούν τους / τις γυμναστές - ιες ικανούς - ές να εργασθούν ως στελέχη σε όλα τα διοικητικά επίπεδα ( αρχηγοί - μάνατζερ, υπαρχηγοί, κοινοτάρχες, ομαδάρχες, ναυαγοσώστες, προπονητές, ανιματέρ )  Οι γυμναστές - ιες είναι πρωτοπόροι στην ανάπτυξη του κατασκηνωτικού θεσμού.  Η λειτουργία των παιδικών κατασκηνώσεων στηρίζεται στην τεχνογνωσία και εμπειρία των γυμναστών - ιών.  Οι γυμναστές - ιες παίζουν σημαντικό ρόλο στον εμπλουτισμό του ελεύθερου χρόνου των κατασκηνωτών και στην απόκτηση θετικής βιωματικής εμπειρίας.  Οι γυμναστές - ιες δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια κατασκήνωση.

10 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΥΑ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ PhD,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google