Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2013-2014 «Βόλτα στις γειτονιές του Βυζαντίου…….» 8/Θ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μανωλοπούλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2013-2014 «Βόλτα στις γειτονιές του Βυζαντίου…….» 8/Θ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μανωλοπούλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Βόλτα στις γειτονιές του Βυζαντίου…….» 8/Θ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μανωλοπούλου Ιωάννα Τάξη: Ε

3 Ποιοι είμαστε……… H E τάξη του πειραματικού….5 ομάδες

4 Πώς ξεκίνησαν όλα…. Στη βυζαντινή ιστορία της Ε τάξης συναντά κανείς ποικίλα θέματα που άπτονται μιας διαφορετικής προσέγγισης πέρα από στείρες πρακτικές απομνημόνευσης. Αναφερόμαστε δηλαδή σε θέματα εκπαίδευσης, τέχνης, διατροφής, ενδυμασίας και γενικότερα τρόπου ζωής των βυζαντινών, τα οποία είναι σίγουρο ότι μέσα από καινοτόμες πρακτικές γίνονται πιο ενδιαφέροντα για τους μαθητές. Παράλληλα, το σχολικό εγχειρίδιο των θρησκευτικών περιλαμβάνει μια σειρά αντίστοιχων θεμάτων βυζαντινής κυρίως τέχνης δίνοντας έτσι την ευκαιρία να σχεδιαστούν διαθεματικές δραστηριότητες που θα σχετίζονται τόσο με τα παραπάνω θέματα ιστορίας όσο και με θέματα ιστορικής τέχνης και εικαστικών. Τα δεδομένα αυτά συνδυάστηκαν με τη βασική ανάγκη τόσο από την εκπαιδευτικό όσο και τους μαθητές να μελετήσουν αυτά τα θέματα μέσα από ποικίλες πηγές, λογοτεχνικά και ιστορικά βιβλία και να δομήσουν έτσι ιστορική κρίση και επιστημονική σκέψη.

5 Οι στόχοι μας….

6 Γνωστικοί α. Να γνωρίσουμε τις διατροφικές συνήθειες των βυζαντινών και να τις συνδέσουμε με τις σημερινές β. Να γνωρίσουμε τις ενδυματολογικές τάσεις των Βυζαντινών σε σχέση με την κοινωνική τους τάξη γ. Να γνωρίσουμε την εκπαίδευση κατά τη βυζαντινή περίοδο και να τη συγκρίνουμε με την σημερινή δ. Να γνωρίσουμε την τέχνη της αγιογραφίας και των ψηφιδωτών ε. Να αναγνωρίσουμε τις ομοιότητες και διαφορές γύρω από αυτά τα θέματα στο σύγχρονο τρόπο ζωής στ. Να εξοικειωθούμε με τη χρήση έντυπου και ψηφιακού ενημερωτικού υλικού

7 Συναισθηματικοί α. Να αναπτύξουμε πνεύμα συνεργασίας, ευθύνης και να καλλιεργήσουμε την κοινωνικότητα μέσα από τον ομαδικό τρόπο εργασίας β. Να ψυχαγωγηθούμε και να εκφραστούμε με δημιουργικό τρόπο μέσα από την ομαδική διερευνητική αναζήτηση γ. Να αποκτήσουμε θετική στάση απέναντι σε ιστορικά θέματα δ. Να δημιουργήσουμε κριτική στάση σχετικά με τα παραπάνω ιστορικά θέματα

8 Ψυχοκινητικοί α. Να δημιουργούμε έργα βυζαντινής τέχνης όπως ψηφιδωτά και αγιογραφίες β. Να συνθέσουμε ομαδικές εργασίες με εικόνες ή ζωγραφιές, όπου να παρουσιάζονται με λεζάντες ή ευσύνοπτο κείμενο, τεχνοτροπίες, ενδυμασίες, είδη διατροφής και άλλα αντικείμενα της βυζαντινής περιόδου. γ. Να παρουσιάζουμε ομαδικές εργασίες με τη μορφή power point

9 Το ταξίδι μας….. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο……….

10 Αφηγηθήκαμε το βιβλίο… «στο σχολείο με… Χαρτί και καλαμάρι»

11 Οι ομάδες εξακτινώσαμε το θέμα…

12 Κατασκευάσαμε και γράψαμε σε παπύρους…

13 Χαράξαμε σε κέρινες πλάκες…

14

15 Παρουσιάσαμε δύο βιβλία με την μορφή power-point

16 Μαρίζα Ντεκάστρο

17 Βυζαντινά ψηφιδωτά

18 Ηλεκτρονική περιήγηση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό μουσείο ….

19 Φύλλο εργασίας

20

21 Γίναμε και εμείς αγιογράφοι…

22 Παραγωγή περιγραφικού κειμένου Περιγράψαμε την αγιογραφία του Αγίου Ανδρέα

23 Επισκεφτήκαμε τον ιερό ναό του Αγίου Ανδρέα Πατρών…..

24

25 Η διατροφή στο Βυζάντιο Μια ομάδα μας παρουσίασε το βιβλίο «Πρόσκληση σε γεύμα» μέσα από power-point

26 Προσκληση σε γευμα ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΓΕΥΜΑ

27 Το φύλλο εργασίας Πρόσκληση σε γεύμα Συμπληρώνω το παρακάτω κείμενο: Στις παραθαλάσσιες περιοχές, οι κάτοικοι τρέφονταν κυρίως με __________ και ­­­___________. Αντίθετα, στις ορεινές περιοχές ______________ αποτελούσε την κύρια τροφή τους. Το __________ έπαιζε σημαντικό ρόλο όχι μόνο στη διατροφή αλλά και στο____________. Επίσης, μια σημαντικότατη θέση στην καθημερινή διατροφή των Βυζαντινών μα και στις νηστείες, κατείχαν τα __________ και τα ___________. Βάζω Σ για το σωστό και Λ για το λάθος: Α) Οι άνθρωποι τότε δεν είχαν καθόλου ψωμί. _____ Β) Τα πλουσιοπάροχα γεύματα στα παλάτια ήταν κλειδί της διπλωματίας. _____ Γ) Παντού, σε παλάτια, μοναστήρια και σπίτια, τα γεύματα άνηκαν στην ίδια κατηγορία. ___ Δ) Υπήρχαν διάφορα κόλπα για το ψάρεμα. _____ Τι είναι ο φούνδακας; Αναπτύσσω σε δύο γραμμές δίνοντας απλά τον ορισμό: Γράφω επιγραμματικά τις τροφές στο Βυζάντιο κατατάσσοντάς τες σε κατηγορίες: Π.χ.: Παραθαλάσσιες περιοχές: ψάρια και θαλασσινά Κάνω ένα Βυζαντινό τραπέζι. Τι θα προσφέρω;

28 Η ενδυμασία στο Βυζάντιο…

29 Βυζαντινά υφάσματα ΔΑΝΑΗ ΔΡΙΖΗ ΠΟΛΥ ΜΑΝΤΑ

30 Μια άλλη ομάδα μας παρουσίασε το βιβλίο «Κόκκινη κλωστή δεμένη» με μορφή power-point

31 Αξιολόγηση… Ήρθαμε σε επαφή με πολλά και ενδιαφέροντα θέματα βυζαντινής ιστορίας με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο. Ήταν, πραγματικά, ένα πολύ ωραίο ταξίδι!!!!!!!

32 Καλό καλοκαίρι!!!!!!!!!!


Κατέβασμα ppt "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2013-2014 «Βόλτα στις γειτονιές του Βυζαντίου…….» 8/Θ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μανωλοπούλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google