Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαδικτυακή παρενόχληση Cyber-bullying. Cyber-bullying ...είναι όταν κάποιος προσπαθεί να σας παρενοχλήσει μέσω του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαδικτυακή παρενόχληση Cyber-bullying. Cyber-bullying ...είναι όταν κάποιος προσπαθεί να σας παρενοχλήσει μέσω του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαδικτυακή παρενόχληση Cyber-bullying

2 Cyber-bullying ...είναι όταν κάποιος προσπαθεί να σας παρενοχλήσει μέσω του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου.  Μπορεί για παράδειγμα να:  Κοροϊδέψουν ένα άτομο σε ένα chat-room.  Να αποστείλουν αισχρά ή απειλητικά μηνύματα μέσω του διαδικτύου.  Να στείλουν αισχρό υλικό κατά τις συνομιλίες.  Να κοροϊδέψουν κάποιο με το να φτιάξουν ένα ψεύτικο προφίλ με εξευτελιστικές πληροφορίες.  Να βάλουν προσωπικό υλικό κάποιου άλλου στο διαδίκτυο χώρις την άδεια του.  Οι Cyber-bullies συνήθως χρησιμοποιούν instant messengers όπως το AIM, Skype ή το MSN Messenger, ή σελίδες όπως το MySpace, FaceBook, hi5, ή το YouTube, καθώς επίσης κινητά τηλέφωνα που έχουν την δυνατότητα να κινηματογραφούν και να στέλλουν υλικό.

3 Grooming ...είναι όταν ένας ενήλικας πλησιάσει ένα παιδί με στόχο να το εκμεταλλευτεί. Ο πρώτος στόχος του grooming είναι το να κερδίσει ο ενήλικας την εμπιστοσύνη του παιδιού.  Αυτό μπορεί να συμβεί μέσω προγραμμάτων messenger, forum ή σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Ο ενήλικας που πλησιάζει το παιδί μπορεί να παρουσιάζετε σαν σημαντικό άτομα και έτσι γίνετε πιο εύκολο να κερδίσει την φιλία του παιδιού  Ο στόχος αυτών των συναναστροφών είναι το να συμφωνηθεί συνάντηση με το παιδί ή να αποστείλει το παιδί προσωπικές φωτογραφίες ή video.  Το Grooming μπορεί να είναι τραυματικό λόγο της αποπλάνησης και εκμετάλλευσης από τον/την groomer. Επίσης δημιουργεί κακά παραδείγματα σχέσεων.  Το Grooming είναι σοβαρό παράπτωμα και χρειάζεται άμεση επέμβαση. Ίσως χρειαστεί η βοήθεια της αστυνομίας, καθώς και η υποστήριξη του παιδιού και της οικογένειας ώστε να γίνει η καταγγελία Σημάδια του grooming είναι: Η επίδειξη ενδιαφέροντος για ένα συγκεκριμένο παιδί και η επιδίωξη συνάντησης. Η αποστολή πορνογραφικού υλικού σε παιδί. Η μεταφορά του θέματος μιας συνομιλίας σε σεξουαλικό περιεχόμενο. Ζητώντας προσωπικές φωτογραφίες. Δίνοντας προνόμια σε ένα παιδί. Μοιράζοντας προβλήματα ή θέματα ακατάλληλα για την ηλικία του παιδιού

4 Hacking ...είναι ο ορισμός της προσπάθειας ενός ατόμου να εισέλθει παράνομα στο λογισμικό του υπολογιστή ενός άλλου ατόμου.  Με τον τρόπο αυτό κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στα προσωπικά σας αρχεία και λογαριασμούς.  Ο hacker μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες σας δόλια ή να τις διαμοιράσει.  Σε άλλες περιπτώσεις, ο hacker μπορεί να επιχειρήσει να καταστρέψει τον υπολογιστή σας.

5 Phishing ...είναι όταν κάποιος προσπαθεί να περισυλλέξει τους κωδικούς πρόσβασης, προσωπικές πληροφορίες κλπ κάποιου άλλου ατόμου δίχως την άδεια του.  Κάποια s από αγνώστους φαίνονται έγκυρα, αλλά μπορεί να ζητάνε να κάνετε κάτι, πχ να δώσετε τον αριθμό του τραπεζικού σας λογαριασμού, ένα χρηματικό ποσό, ή κάποιες προσωπικές πληροφορίες. Για παράδειγμα, ένα μήνυμα μπορεί να περιγράφει πώς έχετε κερδίσει το κρατικό λαχείο μιας άλλης χώρας ή ότι έχετε κληρονομήσει ένα μεγάλο ποσό χρημάτων από ένα μακρινό συγγενή. Τέτοια s προσπαθούν να παρουσιαστούν αυθεντικά με το να αναγράφουν ότι αποστέλλονται από έγκυρους κυβερνητικούς ή δικηγόρους.may Μην γελαστείτε! Εάν στείλετε χρήματα ή πληροφορίες, θα σας εκμεταλλευτούν με το να προσπαθήσουν να αποσπάσουν επιπλέον χρήματα από τον λογαριασμό σας!

6 Εθισμός στο Διαδίκτυο ...είναι η υπερβολική χρήση του υπολογιστή σε σημείο όπου επεμβαίνει στην καθημερινή ζωή. Εάν εσείς ή ένα γνωστό σας άτομο περνούν υπερβολικά πολλές ώρες παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια ή στο διαδίκτυο, σε σημείο όπου αγνοούνται οι ευθύνες ή ακόμη και το φαγητό, τότε ίσως υπάρχει κάποιου βαθμού εθισμός! Είναι καλή ιδέα να συμβουλευτείτε ένα ενήλικα ή να συνομιλήσετε με ένα από τους τηλεφωνητές μας.

7 Ακατάλληλο Περιεχόμενο ...είναι το διαδικτυακό περιεχόμενο το οποίο μπορεί να είναι παράνομο, επικίνδυνο, ή ακατάλληλο για την ηλικία σας, αλλά παρόλα αυτά είναι διαθέσιμο ελεύθερα.  Επειδή το διαδίκτυο είναι τόσο μεγάλο, μπορείτε να βρείτε οτιδήποτε.  Μερικές φορές, ένα παιδί μπορεί να μπει κατά λάθος σε μια ιστοσελίδα με ακατάλληλο περιεχόμενο και αυτό να προκαλέσει ένταση.  Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να είναι βίαιο, πορνογραφικό, ρατσιστικό ή προσβλητικό.  Εάν εσείς ή οι φίλοι σας έχουν δει κάτι τέτοιο, είναι καλή ιδέα να μιλήσετε με ένα από τους τηλεφωνητές μας καθώς και με τους γονείς σας.

8 Sexting ....είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την αποστολή άμεσων μηνυμάτων με σεξουαλικά υπονοούμενα ή φωτογραφίες, συνήθως μέσω κινητού τηλεφώνου. Ενώ αρχικά η διακίνηση των μηνυμάτων ή φωτογραφιών αυτών γίνεται συναινετικά, με την διακοπή μιας σχέσης το περιεχόμενο καταλήγει στο διαδίκτυο, ή κυκλοφορεί ευρέως. Ο δημιουργός χάνει γρήγορα τον έλεγχο όλων των εικόνων αυτών, συχνά με ενοχλητικές και καταστροφικές συνέπειες.

9 Μορφές Διαδικτυακού εκφοβισμού  Επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων  Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου  Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ  Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου  Αποστολή φωτογραφιών του ατόμου ή αλλού είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού  Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του ατόμου σε πολλαπλούς παραλήπτεςΑποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται  Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση του ατόμου

10 Η συχνότητα των απειλών  Η επικοινωνία πραγματοποιείται μόνο μια φορά  Η επικοινωνία επαναλαμβάνεται με ίδιο ή διαφορετικό τρόπο  Η επικοινωνιακή δραστηριότητα αυξάνεται  Τρίτα άτομα εμπλέκονται στην επικοινωνία με αποτέλεσμα το άτομο να λαμβάνει μηνύματα από διαφορετικούς παραλήπτες

11 Είδη παρατηρητών στον Διαδικτυακό εκφοβισμό  Όπως ακριβώς και στον Σχολικό εκφοβισμό, έτσι και στον Διαδικτυακό εκφοβισμό - που μπορεί να αποτελέσει προέκταση του πρώτου - καταγράφονται κυρίως δύο είδη παρατηρητών (bystanders)[2]:Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι επιβλαβείς για το θύμα παρατηρητές, καθώς επιδοκιμάζουν την συμπεριφορά του θύτη ενισχύοντας έτσι την ένταση του εκφοβιστικού γεγονότος ή άλλοτε παρατηρούν το περιστατικό με απάθεια δίχως να σημειώνουν κάποια αντίδραση ή παρέμβαση για την καταστολή του εκφοβισμού. Σχολικό εκφοβισμό[2]Σχολικό εκφοβισμό[2]  Σε αντίθεση με την πρώτη κατηγορία, οι βοηθοί παρατηρητές αντιδρούν άμεσα και ενεργά στο συμβάν του Διαδικτυακού εκφοβισμού. Παράλληλα, στοχεύουν στην κινητοποίηση περισσότερων ατόμων για την καταπολέμηση του Διαδικτυακού εκφοβισμού.

12 Συνέπειες  Το φαινόμενο του Διαδικτυακού εκφοβισμού εγκυμονεί σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχική υγεία του θύματος, αλλά και του θύτη. Η αυτοεκτίμηση του ατόμου που υφίσταται Διαδικτυακό εκφοβισμό πλήττεται έντονα τόσο ώστε σε μερικές περιπτώσεις συνδέεται με το αίσθημα της ενοχής. Το άτομο αρχίζει να αναπαράγει αρνητικές σκέψεις και η επίδοση των κοινωνικών του ικανοτήτων μειώνεται σημαντικά. Κάποιες φορές, κυρίως κατά την εφηβική ηλικία η αποχή από το σχολείο και από τις παρέες των συνομηλίκων αποτελεί προσωρινό καταφύγιο, ενώ ταυτόχρονα η αυτοκτονία θεωρείται ως η μοναδική λύση στο πρόβλημα. Άτομα που δέχτηκαν έντονα Διαδικτυακό εκφοβισμό ενδέχεται στο μέλλον να παρουσιάσουν μεγαλύτερη αστάθεια στις διαπροσωπικές τους σχέσεις συνοδευόμενη από την κοινωνική απομόνωση. Από την άλλη, οι εκφοβιστές τείνουν να είναι άτομα με έντονη αντικοινωνική συμπεριφορά, επιρρεπή στο αλκοόλ και απομονωμένα από τους συνομηλίκους. Μακροπρόθεσμα αντιλαμβάνονται ότι ο εκφοβισμός δεν αποτελεί μορφή ικανοποίησης και αναγνώρισης, βιώνοντας έτσι έντονη προσωπική απογοήτευση. αυτοκτονία

13 ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ

14  Μη δίνετε σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερό σας φίλο, τον κωδικό πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Τα μόνα άτομα που θα πρέπει να γνωρίζουν τον κωδικό είναι οι γονείς σας.  Μην απαντάτε σε ηλεκτρονικά μηνύματα που σας κάνουν να αισθάνεστε «άβολα». Σε περίπτωση που λάβετε ένα τέτοιο μήνυμα, μη διστάσετε να το πείτε στους γονείς σας ή σε κάποιο πρόσωπο που εμπιστεύεστε.  Αν αισθανθείτε άβολα την ώρα που συνομιλείτε μέσω chatroom, διακόψτε αμέσως τη συνομιλία.  Αν αισθανθείτε άβολα την ώρα που συνομιλείτε μέσω chatroom, διακόψτε αμέσως τη συνομιλία.

15  Αποφύγετε να στέλνετε τη φωτογραφία σας και τα προσωπικά στοιχεία σας μέσω Διαδικτύου σε άγνωστο.  Σκεφτείτε πολύ καλά πριν αποφασίσετε να συναντηθείτε με κάποιο άτομο που γνωρίσατε στο Διαδίκτυο. Ζητείστε την άποψη των γονιών σας σχετικά με αυτό το θέμα.  Σε περίπτωση που αποφασίσετε να συναντηθείτε με το «διαδικτυακό σας φίλο», ενημερώστε τους γονείς σας ή κάποιο άτομο που εμπιστεύεστε και φροντίστε αυτή η συνάντηση να γίνει σε δημόσιο χώρο.

16  Αναπτύξτε κριτική διάθεση σε ό,τι διαβάζετε στο Διαδίκτυο. Μην εμπιστεύεστε αμέσως ότι δείτε.  Μιλήστε στους γονείς σας για τα όσα βλέπετε και ζείτε όταν «σερφάρετε» στο Internet.

17 ΟΜΑΔΑ 1η  Νικολέτα Κεσσίση  Γεωργία Κοκοβίδου  Νίκος Κολοκοτρώνης  Δώρας Μαντζίρη  Ματίνα Μαστοράκη


Κατέβασμα ppt "Διαδικτυακή παρενόχληση Cyber-bullying. Cyber-bullying ...είναι όταν κάποιος προσπαθεί να σας παρενοχλήσει μέσω του διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google