Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ : ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ : ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ : ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Υπό της φοιτήτριας: ΚΙΡΙΜΚΙΡΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑΣ-ΑΝΝΑΣ Επιβλέπων καθηγητής: Δρ. ΜΑΝΤΖΑΡΗΣ, Γιάννης ( ΑΜ :8643) Οικονομολόγος

2 ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ  Η κατανόηση του όρου στρατηγικό μάνατζμεντ  Η ανάλυση των στρατηγικών του μάνατζμεντ  Ο τρόπος εφαρμογής του στρατηγικού μάνατζμεντ στις επιχειρήσεις

3 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ  ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ  ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ  ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ  ΚΑΤΑΣΤΡΩΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ –S.W.O.T. ΑΝΑΛΥΣΗ  ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ

4 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ  « Στρατηγική είναι η διαμόρφωση αποστολής, στόχων ή σκοπών και πολιτικών σχεδίων που διατυπώνονται έτσι ώστε να καθορίζουν την έκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την ταυτότητα της επιχείρησης.» (Andrews, 1971)  Συντονίζει και κατευθύνει τις ανεξάρτητες αποφάσεις ενός οργανισμού, με κύριο σκοπό την απόκτηση και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την επιχείρηση.

5 ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Αποτελεί σημαντικό μέσο διασύνδεσης της επιχείρησης με το περιβάλλον ώστε να αναγνωρίζει πού βρίσκεται η ίδια σε σχέση με τους κυριότερους ανταγωνιστές της, ( ευκαιρίες, απειλές, αδυναμίες ) να παραμένει βιώσιμη, να είναι κερδοφόρα και να εκμεταλλεύεται διαρκώς τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα με σημαντικά γι ’ αυτή οφέλη στο ευμετάβλητο σημερινό περιβάλλον.( Γεωργόπουλος Β. Νικόλαος /2004)

6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ  Το στρατηγικό μάνατζμεντ αφορά ένα σύνολο αποφάσεων και ενεργειών που έχουν σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη αποτελεσματικής στρατηγικής, προκειμένου να επιτευχθούν οι τιθέμενοι σκοποί.  Η διαδικασία του στρατηγικού μάνατζμεντ αποτελεί τον τρόπο με τον οποίοι οι υπεύθυνοι για τη διαμόρφωση στρατηγικής καθορίζουν τους στόχους και λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις. ( Κουλούρης Α./2012)

7 ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ  Περιλαμβάνει το μάνατζμεντ του οργανισμού, τη χρήση στρατηγικών και την υφιστάμενη σχέση ανάμεσά τους.  Έχει μια βασική αποστολή : τη διαχείριση της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην επιχείρηση και το περιβάλλον.  Καθοδηγείται από τη συνεχή επιδίωξη ευκαιριών, οι οποίες μπορούν να δημιουργηθούν εντός και εκτός της επιχείρησης.  Απαιτεί την ανάληψη κινδύνου.  Αφορά την κατανόηση του μελλοντικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και την επινόηση και δημιουργία των κατάλληλων μελλοντικών ανταγωνιστικών συνθηκών.  Αποτελεί αντικείμενο του συνόλου της επιχείρησης, εφόσον σχετίζεται με την αλλαγή. Η αλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στο εξωτερικό είτε στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης και να επηρεάσει οποιαδήποτε ομάδα ή οποιοδήποτε τμήμα της.

8 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ  Frederick Taylor( ) η αύξηση της παραγωγικότητας ήταν η μόνη λύση για την εξασφάλιση υψηλών μισθών, αλλά και μεγαλύτερων κερδών μέσα σε κλίμα κατανόησης και καλής συνεργασίας μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.  Henri Fayol( ) έδωσε πολύ μεγάλη έμφαση στα υψηλά ιεραρχικά επίπεδα της οργανωτικής και διοικητικής πυραμίδας και ανέλυσε τα καθήκοντα των διοικητικών στελεχών.  Max Weber ( ) ασχολήθηκε ειδικά µ ε τις μεθόδους έρευνας των κοινωνικών επιστημών. Υποστήριξε ότι η γραφειοκρατία είναι το πλέον λογικό µ έσο για την άσκηση ελέγχου πάνω στους ανθρώπους.  Henry Gantt ( ) υποστήριξε την ανάγκη για ανάπτυξη της συνεργασίας και της κατανόησης μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων. Τόνισε τη σημασία της εκπαίδευσης και του ανθρώπινου παράγοντα σε όλα τα διοικητικά προβλήματα.  Elton Mayo ( ) Fritz Roethlisberger ( ) αμφισβήτησαν τη θεωρία του Taylor και των οπαδών του και υποστήριξαν πως αν οι επιχειρήσεις επέτρεπαν στους εργαζομένους να έχουν ενεργό συμμετοχή σε θέματα που αφορούσαν τις συνθήκες και τις μεθόδους εργασίας, τότε το ηθικό τους θα βελτιωνόταν και θα έδειχναν μεγαλύτερη προθυμία για συνεργασία. ( κίνημα ανθρώπινων σχέσεων )

9 ΑΠΟΣΤΟΛΗ Η αποστολή μιας επιχείρησης είναι η έκφραση του οράματος των μάνατζερ της επιχείρησης σε ότι αφορά τις δραστηριότητες της και το μέλλον της. Η δήλωση αποστολής (mission statement) περιγράφει συγκεκριμένα τι δραστηριότητες επιδιώκει η επιχείρηση και τι πορεία έχει χαράξει για το μέλλον. Είναι, δηλαδή, μια έκφραση του ποιοι είμαστε τι κάνουμε και που πάμε.

10 ΣΤΟΧΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ Σχετίζονται με τη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της επιχείρησης στην αγορά μακροπρόθεσμα.( χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τους ανταγωνιστές, ευρύτερη γκάμα προϊόντων, καλύτερη ποιότητα ) ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ Είναι απαραίτητοι γιατί χωρίς συγκεκριμένη οικονομική απόδοση η επιχείρηση δεν υπάρχει.( ποσοστά κέρδους, ανάπτυξη κερδών ) ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΟΙ Άμεσα χρονικά ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΙ Σε βάθος χρόνου (5 έτη και πάνω )

11 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ - ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΤΕΥΘΗΝΤΗΡΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΑΡΧΙΕΡΓΑΤΕΣ ΟΜΑΔΑΡΧΕΣ

12 ΚΑΤΑΣΤΡΩΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  Κοινωνικοπολιτικοί Παράγοντες και Νομοθεσία  Ελκυστικότητα του κλάδου και ανταγωνιστικές συνθήκες  Ευκαιρίες και απειλές  Ατού και αδυναμίες  Οι Μάνατζερ της επιχείρησης  Η κουλτούρα της επιχείρησης ΕΙΔΗ  Εταιρική στρατηγική  Επιχειρηματική στρατηγική  Λειτουργικές στρατηγικές  Επιχειρησιακές στρατηγικές

13 ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ Είναι πολυδιάστατο και δύσκολο να αναλυθεί ( οικονομικό, τεχνολογικό, πολιτικοοικονομικό, κοινωνικό – πολιτιστικό, δημογραφικό, παγκόσμιο περιβάλλον ) ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ Η ανάλυση του γίνεται με την μέθοδο των 5 δυνάμεων του Porter Απειλή εισόδου νέων ανταγωνιστών Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών και αγοραστών Απειλή υποκατάστατων προϊόντων Αντιπαλότητα μεταξύ υφιστάμενων επιχειρήσεων ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΟΡΟΙ ΥΛΙΚΟΙ ( χρηματοοικονομικοί, φυσικοί, ανθρώπινοι, οργανωτικοί ) ΑΥΛΟΙ ( τεχνολογικοί, καινοτομίας, φήμη ) ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΟΡΙΑΚΕΣ εύκολο να αντιγραφούν από ανταγωνιστές ή ήδη κατέχουν οι Ανταγωνιστές ΘΕΜΕΛΕΙΩΔΕΙΣ είναι δύσκολο να αντιγραφούν από ανταγωνιστές και τις οποίες δεν διαθέτουν οι ανταγωνιστές

14 SWOT ΑΝΑΛΥΣΗ

15 ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ  Διαχείριση του Ανθρώπινου Δυναμικού  Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία  Προσαρμογή στην Αλλαγή  Διαχείριση του Περιβαλλοντικού Αντίκτυπου και των Φυσικών Πόρων ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ  Τοπικές Κοινότητες  Επιχειρηματικοί Εταίροι, Προμηθευτές και Καταναλωτές  Ανθρώπινα Δικαιώματα  Παγκόσμιες Περιβαλλοντικές Ανησυχίες

16 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας !


Κατέβασμα ppt "ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ : ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google