Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφοριακή Αγωγή» Σχολικό Έτος 2012-2013 1 ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφοριακή Αγωγή» Σχολικό Έτος 2012-2013 1 ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφοριακή Αγωγή» Σχολικό Έτος ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Βουτσινά Ρεγγίνα Συνεργαζόμενοι: Σταυροπούλου Βασιλική Τάξη: Γ Τμήμα: 2

3 Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες. Οι ομάδες ήταν πέντε και η κάθε ομάδα είχε πέντε μέλη.

4 Ο λόγος που με ώθησε να επιλέξω αυτό το θέμα είναι η ελλιπής ενημέρωση των μαθητών για το πώς πρέπει να κυκλοφορούν ως πεζοί, ως οδηγοί ποδηλάτων αλλά και τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν μέσα στο αυτοκίνητο. Επίσης πολλοί μαθητές μου, κυρίως αθίγγανοι οδηγούν από τόσο μικρή ηλικία αυτοκίνητο αγνοώντας τους κινδύνους που υπάρχουν, αλλά και χωρίς δίπλωμα φυσικά. Τέλος σημαντικό ρόλο έπαιξε και ο δικός μου προβληματισμός για την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας και κυρίως σε νεαρές ηλικίες.

5 Πριν ξεκινήσω με τους μαθητές το πρόγραμμα τους παρουσίασα υλικό από το σεμινάριο που συμμετείχα στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Το διοργάνωνε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) « Πάνος Μυλωνάς» με θέμα την οδική ασφάλεια. Αφού παρουσίασα το υλικό στους μαθητές συζητήσαμε για τη σημασία των φράσεων «οδική ασφάλεια» και «κυκλοφοριακή αγωγή».

6 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Δημιουργία σημάτων οδικής κυκλοφορίας και τοποθέτησή τους μέσα στην τάξη. Δημιουργήσαμε μια μικρή πόλη όπου οι μαθητές έπρεπε να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.

7 Οι μαθητές έπρεπε να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Σε περίπτωση που κάποιος δεν τους τηρούσε εφαρμόζονταν κλήσεις- ποινές, όπως και στην πραγματικότητα.

8 Οι μαθητές έφτιαξαν ζωγραφιές για τη χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας.

9 Δημιουργήσαμε σε χαρτόνι το παιχνίδι του τετραδίου εργασιών της Μελέτης Περιβάλλοντος στην ενότητα « Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς» στις σελ και στη συνέχεια οι μαθητές χωρισμένοι στις ομάδες τους το έπαιξαν.

10 Προβολή βίντεο « Νεανικά Τροχαία» από την εκπομπή « Πρωταγωνιστές» για τη χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας και του κράνους. (Κάποιες σκηνές του βίντεο δεν προβλήθηκαν γιατί θεώρησα ότι ήταν ακατάλληλες για την ηλικία των παιδιών).

11 Τα παιδιά χωρίζονται σε 5 ομάδες(των 4 ή 5 ατόμων) και συνεργάζονται προκειμένου να φτιάξουν τα παζλ που δείχνουν σήματα οδικής κυκλοφορίας (π.χ. stop, απαγορεύεται η είσοδος σε αυτό το δρόμο, υποχρεωτική πορεία ευθεία).

12 Παρουσιάζονται και κολλιούνται στον πίνακα εικόνες από 13 βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας (π.χ. διάβαση πεζών, δυνατοί άνεμοι, προσοχή φανάρια). Αφού εξηγηθεί το μήνυμα της κάθε πινακίδας στα ελληνικά γίνεται και η αντίστοιχη ερμηνεία στα αγγλικά. Τα παιδιά επαναλαμβάνουν αρκετές φορές την αγγλική εκδοχή των σημάτων και έπειτα τους δίνονται μικρά χαρτάκια με τις αγγλικές λέξεις για να τις χρωματίσουν. Στη συνέχεια με τη βοήθεια και της καθηγήτριας και των συμμαθητών τους σηκώνονται και κολλάνε την αγγλική φράση-ερμηνεία του σήματος κάτω από την αντίστοιχη εικόνα-σήμα.

13 Η δραστηριότητα αυτή ήταν ένα παιχνίδι στο οποίο συμμετείχε όλη η τάξη. Κατασκευάστηκαν 2 ζάρια πάνω στις πλευρές των οποίων υπήρχαν 12 από τα 13 σήματα του Κ.Ο.Κ που παρουσιάστηκαν στη δραστηριότητα 2. Επίσης στον πίνακα είχαν κολληθεί με blu-tack ανακατεμένα τα χρωματιστά χαρτάκια με το μήνυμα των αντίστοιχων σημάτων. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και οι πρώτοι από κάθε ομάδα έριχναν 1 φορά το ζάρι (επαναλάμβαναν τη ρήψη αν το σήμα είχε ήδη παιχθεί). Ανάλογα με την ένδειξη του ζαριού τα παιδιά έπρεπε να πάνε στον πίνακα και να αφαιρέσουν την αντίστοιχη φράση-μήνυμα. Νικήτρια ομάδα ήταν αυτή που εξάντλησε πρώτη σωστά τα μηνύματα που αντιστοιχούσαν στο ζάρι της.

14 Κατασκευάστηκε από όλη την τάξη αφίσα με την εικόνα μιας πόλης και αναφερθήκαμε στο πώς κυκλοφορούμε με ασφάλεια στους δρόμους αυτής της πόλης. Στα παιδιά δόθηκαν ασπρόμαυρες φωτογραφίες από κτίρια τα οποία συναντούν την καθημερινότητά τους (π. χ. σχολείο, αγορά, πάρκο) τα οποία χρωματίσανε και κόψανε. Μετά πάνω σε ένα μεγάλο χαρτόνι ζωγραφίστηκε από την καθηγήτρια το υπόβαθρο για την κατασκευή της εικονικής πόλης ( δρόμοι, σύννεφα, βουνό και οι θέσεις των αντικειμένων που είχαν χρωματίσει και κόψει τα παιδιά (δέντρα, αυτοκίνητα, κτίρια, παιδιά). Στη συνέχεια τα παιδιά κόλλησαν πάνω στην αφίσα τα αντίστοιχα σχέδια και ζωγράφισαν τα υπόλοιπα τμήματα του χαρτονιού.

15 Με αφορμή τη δραστηριότητα 4 τα παιδιά έγραψαν στα αγγλικά κάποιους κανόνες ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας που ανταποκρίνονταν στην ηλικία τους (π.χ. παίζω στο πάρκο και όχι στο δρόμο, φοράω πάντα το κράνος του ποδηλάτου μου).Οι κανόνες γράφτηκαν σε χρωματιστά χαρτάκια τα οποία κολλήθηκαν σε ένα χαρτόνι μαζί με μια ζωγραφιά από ένα σταυροδρόμι μέσα στην πόλη.

16 Μας επισκέφτηκαν εθελοντές δάσκαλοι του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) και έκαναν δραστηριότητες με τους μαθητές πάνω σε ένα τάπητα που παρίστανε μια πόλη. Σκοπός τους ήταν να μάθουν οι μαθητές πώς πρέπει να κυκλοφορούν σωστά ως πεζοί σε μια πόλη.

17 Μας επισκέφτηκε το Θέατρο Σκιών Κώστα Μακρή και μας παρουσίασε την παράσταση «Ο Καραγκιόζης Τροχονόμος». Μέσα από το θέατρο τα παιδιά διασκεδάζοντας ενημερώθηκαν για τη χρησιμότητα του φωτεινού δέκτη.

18 Ο ιδιοκτήτης μαγαζιού με ποδήλατα στην Κ. Αχαΐα κύριος Θεόδωρος Αποστολόπουλος μας έδειξε στους μαθητές διάφορους τύπους ποδηλάτου και τους ενημέρωσε για τη χρησιμότητά του αλλά και τη σωστή συντήρηση που πρέπει να κάνουμε στα ποδήλατά μας. Επίσης έδειξε στα παιδιά το κράνος που πρέπει να φοράνε όταν κάνουν ποδήλατο αλλά και τους εξήγησε πώς πρέπει να πορεύονται στο δρόμο με τα ποδήλατά τους.

19 Όταν ξεκινήσαμε το πρόγραμμα έδωσα στους μαθητές ένα ερωτηματολόγιο τύπου Σωστό-Λάθος, με βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Οι μαθητές το ξαναεπανέλαβαν στο τέλος του προγράμματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές βελτίωσαν τις γνώσεις τους. Τα αποτελέσματα τα παρουσιάζω παρακάτω σε γράφημα. Με το τέλος του προγράμματος παρατηρήθηκε μια αλλαγή στάσης των μαθητών και ως πεζοί αλλά και ως οδηγοί ποδηλάτων. Τα παιδιά επηρεάστηκαν και κατανόησαν τη χρησιμότητα του κράνους και της ζώνης ασφαλείας. Μπήκαν στη διαδικασία της ποινής- κλήσης όπως γίνεται και στην πραγματικότητα στους οδηγούς και έτσι τηρούσαν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας που υπήρχαν στην τάξη. Τέλος σημαντική ήταν και η επιροή τους στους γονείς τους αφού πλέον είχαν την εμπειρία και τη γνώση να τους διορθώνουν για τα όποια λάθη κάνουν ως οδηγοί και πεζοί. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ

20 Το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί στη γιορτή λήξης του σχολείου μας την Πέμπτη 13 Ιούνη.

21 Όσοι τρέχουνε με ρόδες Τα παιδιά στη γειτονιά μου να πετάξουν προσπαθούν καβαλάν τη μηχανή τους και στη γη δεν περπατούν. Και μου κόβεται η ανάσα η καρδιά μου σταματά με τις κόντρες με τις σούζες κι αν ρωτάς για σαματά. Πότε πύραυλο θυμίζουν πότε πέφτουν κεραυνοί τον αέρα πριονίζουν και η άσφαλτος πενθεί. Όσοι τρέχουνε με ρόδες κάποιος πρέπει να τους πει πως δεν έγιναν οι δρόμοι να πατάνε μόνο αυτοί.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφοριακή Αγωγή» Σχολικό Έτος 2012-2013 1 ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google