Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;» Σχολικό έτος 2012-2013 20 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;» Σχολικό έτος 2012-2013 20 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Λαζαράκη Τριανταφυλλιά Συνεργαζόμενοι: Καλογερής Θεόδωρος Τάξη: Α΄ Τμήμα: 2ο

3 Δημιουργήσαμε ομάδες των 4 ατόμων, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να συνεργαστούν μεταξύ τους αρμονικά, να ανταλλάξουν ιδέες και να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα.

4 Η επιλογή έγινε γιατί θέλαμε να δείξουμε στους μαθητές μας την αξία της υγιεινής διατροφής από διάφορες απόψεις δηλαδή σωματικά, ψυχικά και πνευματικά.Όλες οι δραστηριότητες έγιναν με στόχο τη μύηση των μαθητών στην ιδιαίτερη αξία της υιοθέτησηςυγιεινών διατροφικών συνηθειών.

5 Διαβάσαμε βιβλία. Φτιάξαμε κολάζ με τροφές(υγιεινές, ανθυγιεινές) Ζωγραφίσαμε σκίτσα με όλες τις ομάδες τροφών. Φτιάξαμε με πλαστελίνη φρούτα και λαχανικά. Φτιάξαμε την πυραμίδα της διατροφής με πρωτότυπα υλικά.

6 Μοιράσαμε ερωτηματολόγια για να εντοπίσουμε τις καθημερινές διατροφικές συνήθειες των μαθητών. Φτιάξαμε λίστες υγιεινών και ανθυγιεινών φαγητών. Είδαμε DVD με σχετικά θέματα. Καλέσαμε ειδικούς να μας μιλήσουν.

7 Φάγαμε το φαγητό που είχε φέρει ο καθένας μαθητής για δεκατιανό μέσα στην τάξη με σκοπό να εντοπίσουμε τυχόν διατροφικά λάθη και να μιλήσουμε γι΄αυτά. Επισκεφθήκαμε μανάβικο, μονάδα επεξεργασίας γάλακτος, φούρνο. Ζωγραφίσαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε. Με τους σπουδαστές του Παιδαγωγικού Τμήματος Πατρών, που έκαναν την πρακτική τους άσκηση στο τμήμα μας δουλέψαμε βιωματικά project με θέμα «το μέλι».

8 Ενημερωθήκαμε από υπεύθυνο της ΝΤΟΛ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ για την αξία των φρούτων στη διατροφή μας. Ενημερωθήκαμε από διατροφολόγο του Δήμου Πατρέων για τη μεσογειακή διατροφή. Ενημερωθήκαμε από ειδικούς επαγγελματίες(chef,νοσηλεύτρια). Ενημερωθήκαμε για τη στοματική υγιεινή και τη φροντίδα των δοντιών. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις εισηγήσεις και συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις συζητήσεις.

9 Δημιουργήσαμε την πυραμίδα της διατροφής. Παίξαμε παιχνίδια, στην τελική γιορτή λήξης του σχολείου μας, προβάλλοντας την αξία της υγιεινής διατροφής.

10 Τα παιδιά έχοντας ασχοληθεί και την προηγούμενη χρονιά με την υγιεινή διατροφή έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για θέματα που αφορούν τις συνέπειες από την υιοθέτηση ή όχι υγιεινών διατροφικών συνηθειών. Οι ομάδες είχαν άψογη συνεργασία και εργάστηκαν με ιδιαίτερο ζήλο. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση παρατηρήσαμε πως το δεκατιανό τους δεν περιελάμβανε συσκευασμένα τρόφιμα ή ανθυγιεινές τροφές. Τα περισσότερα παιδιά έφερναν τοστ ή φρούτο από το σπίτι. Θεωρώ πως οι στόχοι μας από την υλοποίηση του προγράμματος επιτεύχθηκαν.

11 Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπίστωσα πως οι μαθητές μου μπορούν να κατατάσσουν τις τροφές που καταναλώνουν στις ομάδες τροφών,την αξία του κάθε τροφίμου, συνειδητοποίησαν τη δομή της διατροφικής πυραμίδας, τη σημασία τήρησής της στην καθημερινή διατροφή μας για την ευεξία του ανθρώπου. Πέρα όμως από το να επιλέγουν προσεκτικά το τι τρώνε συνειδητοποίησαν ότι δεν είναι αρκετό για να είναι υγιείς.

12 Έμφαση επίσης δόθηκε στην καθαριότητα και στη σημασία της αθλητικής δραστηριότητας. Σε μια ενδεχόμενη επόμενη επεξεργασία και αν είχαμε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μας, ενδεχομένως να διοργανώναμε έν α παζάρι υγιεινών τροφών(με επεξήγηση των υλικών των συνταγών δίπλα σε κάθε πιάτο, και ίσως να κάναμε μία θεατρική παράσταση με θέμα την υγιεινή διατροφή, σύνταξη ερωτηματολογίου για όλους τους μαθητές του σχολείου μας ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα πρότειναν οι μαθητές μας και μπορούσε να ενταχθεί στα πλαίσια του προγράμματός μας.

13 Για να κλείσουμε το πρόγραμμά μας αποφασίσαμε: Να φιλοτεχνήσουμε σχετική αφίσα-κολάζ. Να φτιάξουμε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής σε μεγάλο μέγεθος. Να παίξουμε θεατρικό παιχνίδι.

14 Κατασκευές

15 Στο εργοστάσιο γάλακτος «ΠΡΩΤΟ»

16 Μελισσοκόμοι …

17 Πυραμίδα διατροφής


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;» Σχολικό έτος 2012-2013 20 ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google