Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΕΜΑ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΤΜΗΜΑ Α3.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΕΜΑ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΤΜΗΜΑ Α3."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΕΜΑ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΤΜΗΜΑ Α3

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  ΕΙΣΑΓΩΓΗ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  ΜΜΕ -ΟΡΙΣΜΟΣ  ΤΥΠΟΣ  ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ  ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ  ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ – ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΜΕ  ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ  ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ  Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ  ΗΘΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ  ΣΧΟΛΙΟ

3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Στην εποχή μας τα ΜΜΕ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Βέβαια το φαινόμενο της μαζικής επικοινωνίας δεν είναι σημερινό. Εμφανίστηκε αρκετούς αιώνες νωρίτερα, με την εμφάνιση της Τυπογραφίας και τη διάδοση του Τύπου και των βιβλίων, την εμφάνιση και την εξάπλωση του ραδιοφώνου κατά το Μεσοπόλεμο, την εφεύρεση και τη ραγδαία εξάπλωση της τηλεόρασης μεταπολεμικά και συνεχίστηκε μέχρι τις μέρες μας με την έκρηξη της τεχνολογικής επανάστασης και την εμφάνιση και επικράτηση των νέων μέσων επικοινωνίας όπως το διαδίκτυο.  Τα ΜΜΕ και η μαζική επικοινωνία όμως με την έννοια της μετάδοσης μεγάλης ποσότητας πληροφοριών σε μαζικό κοινό και σε μικρό χρονικό διάστημα είναι ένα φαινόμενο που σημαδεύει τη μετάβαση στον καπιταλισμό.

4 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Επικοινωνία είναι η διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος από έναν αποστολέα σε ένα δέκτη. Αποτελεί έκφραση της κοινωνικότητάς μας, ανθρώπινη ανάγκη και συστατικό στοιχείο των ανθρώπινων σχέσεων.  Βασικά της στοιχεία είναι ο πομπός, ο δέκτης, το μήνυμα, το μέσο για να μεταβιβαστεί το μήνυμα από τον πομπό στον δέκτη και το αποτέλεσμα, η επίδραση δηλαδή του μηνύματος στον δέκτη  Η επικοινωνία είναι μια διαδικασία ανταλλαγής μηνυμάτων. Υπάρχουν τρεις κύριες μορφές: η λεκτική, η νοηματική και η γραπτή.

5 Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ΟΡΙΣΜΟΣ  Ως Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ή Ενημέρωσης (ΜΜΕ) εννοούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα με τα οποία μπορεί να ενημερωθεί και να ενημερώσει για προηγούμενα και τρέχοντα συμβάντα ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων  Μ.Μ.Ε. θεωρούνται ο τύπος (εφημερίδες και περιοδικά), το ραδιόφωνο, η τηλεόραση,οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ο κινηματογράφος, τα βιβλία και ότι γενικότερα συμβάλλει στη διακίνηση ιδεών και πληροφοριών και απευθύνεται στο ευρύ κοινό.

6 Τύπος  Ο Τύπος διαχωρίζεται πλέον σε ηλεκτρονικό και παραδοσιακό. Ηλεκτρονικός τύπος είναι τηλεόραση, οι ιστοσελίδες(web pages) κλπ. Παραδοσιακός τύπος είναι οι εφημερίδες, τα περιοδικά κλπ. Κάπου ανάμεσα είναι και το ραδιόφωνο.  Το σύνολο των εφημερίδων και περιοδικών ονομάζεται γενικότερα Τύπος. Ως εφημερίδα χαρακτηρίζεται οποιαδήποτε έντυπη περιοδική έκδοση της οποίας η περιεχόμενη ύλη αφορά κατά πλειονότητα ειδησεογραφία τρεχόντων γεγονότων της περιόδου στην οποία εκδίδεται (ημερήσια, εβδομαδιαία κ.λπ.).

7 Ραδιόφωνο  Το ραδιόφωνο είναι ένα αρκετά παλιό μέσο μαζικής ενημέρωσης που όμως θεωρείται ένας ευχάριστος τρόπος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Είναι το λεγόμενο «θερμό μέσο» που αναδεικνύει τις αρετές του λόγου και τη μαγεία του ήχου.  Μπορούμε να διακρίνουμε τα ακόλουθα είδη ραδιοφώνου:  Το αναλογικό ή συμβατικό ραδιόφωνο  Το ψηφιακό ραδιόφωνο  Το δορυφορικό ραδιόφωνο  Το Διαδικτυακό ραδιόφωνο

8 Η Τηλεόραση  Η τηλεόραση είναι ένα σύστημα τηλεπικοινωνίας που χρησιμεύει στη μετάδοση και λήψη κινούμενων εικόνων και ήχου εξ αποστάσεως. Aποτελεί το κυριότερο και δημοφιλέστερο Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας και η χρήση της είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε όλο τον κόσμο. Ο όρος καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των τεχνικών χαρακτηριστικών και των δραστηριοτήτων που αφορούν τα τηλεοπτικά προγράμματα, καθώς και τη μετάδοση τους.  Η λέξη προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό πρόθεμα "τηλε-" (="μακριά") και τη λέξη «όραση".

9 Διαδίκτυο (Internet)  Το Διαδίκτυο, γνωστό συνήθως και με την αγγλική άκλιτη ονομασία Internet, είναι ένα μέσο μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ), με διπλή υπόσταση: την υλική (που αποτελείται από τον συνδυασμό δικτύων βασισμένων σε λογισμικό και υλικό), και την άϋλη (αυτό, δηλαδή, που "κάνει" / προσφέρει στην κοινωνία το Διαδίκτυο ως μέσο).  Η αφορμή γέννησής του ήταν η ανάγκη για τη χρήση ενός δικτύου υπολογιστών για ανταλλαγή πληροφοριών. Στα τέλη του 60 ο αμερικανικός στρατός έψαχνε ένα σύστημα το οποίο θα εξασφάλιζε την επικοινωνία μεταξύ των μονάδων του σε περίπτωση κατάρρευσης του τηλεφωνικού δικτύου. Πανεπιστημιακά και στρατιωτικά ιδρύματα ξεκίνησαν την έρευνα με σκοπό την υλοποίηση ενός δικτύου επικοινωνιών ανθεκτικού σε καταστροφές. Τότε γεννήθηκε η ιδέα του ιστού.

10 Οι πληροφορίες στο Διαδίκτυο  Το Ίντερνετ, σε συνδυασμό με την ολοένα αναπτυσσόμενη ψηφιακή τεχνολογία, έχει δημιουργήσει μία τεράστια αγορά γνώσεων/πληροφοριών. Παραδοσιακές μορφές τέχνης (όπως για παράδειγμα ο κινηματογράφος και η μουσική) μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας παίρνουν την ίδια μορφή (αρχείων δεδομένων) με αντικείμενα που εκ πρώτης όψεως είναι εντελώς διαφορετικά (όπως για παράδειγμα η ιατρική επιστήμη ή κάποιο πρόγραμμα λογισμικού). Παρατηρείται λοιπόν μία συγκέντρωση γνώσης ή, αν είναι δυνατό να λεχθεί, πολιτιστικής κληρονομιάς, που σχετίζεται άμεσα με το Ίντερνετ.  Το Ίντερνετ έκανε δυνατή την συγκέντρωση μεγάλου όγκου πληροφοριών και επηρέασε σημαντικά τον τρόπο διάθεσής τους

11 Νομικά και ηθικά ζητήματα για το Διαδίκτυο  Η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων, η πορνογραφία, η ψευδοπροσωπία και η προσφορά παράνομων προϊόντων είναι φαινόμενα υπαρκτά στο Ίντερνετ και ο περιορισμός τους είναι ιδιαίτερα δύσκολος. Για παράδειγμα, η λέξη "sex" παραμένει μία από τις πλέον δημοφιλείς στις μηχανές αναζήτησης. Συχνά, η ανησυχία αυτή, που θεωρείται από κάποιους αβάσιμη, μπορεί να υποστηριχθεί από κάποια εγκλήματα ή αποτρόπαιες καταστάσεις (συνήθως περιπτώσεις παιδεραστίας κ.ά.).  Το Διαδίκτυο έχει κατηγορηθεί ως παράγοντας που έπαιξε ρόλο σε θανάτους. Επιπλέον, το Διαδίκτυο είναι μη ελεγχόμενο, με την έννοια ότι δεν υπάρχει κάποια ενιαία κυβερνητική ή άλλη, αντίστοιχη, αρχή, η οποία να ελέγχει το περιεχόμενό του πριν αυτό δημοσιευθεί - σύμφωνα με πολλούς χρήστες αυτό θα αποτελούσε λογοκρισία.

12 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ-ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΜΕ  Μερικές από τις σημαντικότερες λειτουργίες των ΜΜΕ είναι:  Η πληροφόρηση και η ενημέρωση  Η ψυχαγωγία και η διασκέδαση  Η εκπαίδευση και η επιμόρφωση  Η πολιτική κοινωνικοποίηση  Ο έλεγχος της πολιτικής εξουσίας

13 OI ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ Πληροφορούν, ενημερώνουν το κοινό και αποτελούν δημόσιο βήμα για τους πολίτες. Ιδιαίτερα το διαδίκτυο αποτελεί ένα φτηνό και αποτελεσματικό μέσο διάδοσης πληροφοριών και οργάνωσης εκστρατειών (πχ διαδικτυακός ακτιβισμός)Πληροφορούν, ενημερώνουν το κοινό και αποτελούν δημόσιο βήμα για τους πολίτες. Ιδιαίτερα το διαδίκτυο αποτελεί ένα φτηνό και αποτελεσματικό μέσο διάδοσης πληροφοριών και οργάνωσης εκστρατειών (πχ διαδικτυακός ακτιβισμός) Ψυχαγωγούν- διασκεδάζουν- Εκπαιδεύουν- επιμορφώνουνΨυχαγωγούν- διασκεδάζουν- Εκπαιδεύουν- επιμορφώνουν Ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη πάνω σε σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα όπως είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος, η οικονομική και η οικολογική κρίση, η εξαθλίωση των φτωχών χωρών, το πρόβλημα του αφοπλισμού, κ.ά.Ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη πάνω σε σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα όπως είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος, η οικονομική και η οικολογική κρίση, η εξαθλίωση των φτωχών χωρών, το πρόβλημα του αφοπλισμού, κ.ά. Κάνουν γνωστές στους πολίτες τις θέσεις των κομμάτων, τις πολιτικές εξελίξεις, αποτελούν τον κύριο μηχανισμό, μέσω του οποίου μεταφέρονται στο κοινό πληροφορίες για τα πολιτικά πράγματα. Διαμορφώνουν τις πολιτικές στάσεις και αξίες, κατά συνέπεια καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις πολιτικές και εκλογικές επιλογές των πολιτών.Κάνουν γνωστές στους πολίτες τις θέσεις των κομμάτων, τις πολιτικές εξελίξεις, αποτελούν τον κύριο μηχανισμό, μέσω του οποίου μεταφέρονται στο κοινό πληροφορίες για τα πολιτικά πράγματα. Διαμορφώνουν τις πολιτικές στάσεις και αξίες, κατά συνέπεια καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις πολιτικές και εκλογικές επιλογές των πολιτών. Αποκαλύπτουν φαινόμενα διαφθοράς, κακοδιαχείρισης, σκανδάλων ελέγχοντας την πολιτική εξουσία.Αποκαλύπτουν φαινόμενα διαφθοράς, κακοδιαχείρισης, σκανδάλων ελέγχοντας την πολιτική εξουσία. Συμβάλλουν τα Μ.Μ.Ε. στην αλληλοκατανόηση και στην αλληλοβοήθεια των ατόμων τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο σε εθνικό και σε παγκόσμιο. Πόσες φορές άραγε δεν δεχτήκαμε ή δεν δώσαμε βοήθεια σε λαούς μετά από σεισμούς, φυσικές καταστροφές, πυρκαγιές κ.α; Συμβάλλουν τα Μ.Μ.Ε. στην αλληλοκατανόηση και στην αλληλοβοήθεια των ατόμων τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο σε εθνικό και σε παγκόσμιο. Πόσες φορές άραγε δεν δεχτήκαμε ή δεν δώσαμε βοήθεια σε λαούς μετά από σεισμούς, φυσικές καταστροφές, πυρκαγιές κ.α;

14 ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ  τα ΜΜΕ όταν ελέγχονται από το κράτος και ασκούν κυβερνητική προπαγάνδα, εξαπατώντας το λαό, δημαγωγώντας και χειραγωγώντας τον.  Κοινωνικοποιούν τα άτομα προβάλλοντας αξίες και πρότυπα συμβατά με έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής, παρασύροντας το κοινό σε έναν κόσμο που τα ίδια έχουν δημιουργήσει. Ταυτόχρονα καλλιεργούν καταναλωτικές συμπεριφορές σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και προσωπικής ζωής.  Καλλιεργούν το φανατισμό και την εμπάθεια ανάμεσα στους πολίτες. Το βλέπουμε έντονα σε αθλητικές συναντήσεις κυρίως ποδοσφαιρικών ομάδων στη χώρα μας, ή σε ρατσιστικές συμπεριφορές απέναντι σε άτομα άλλης φυλής ή θρησκευτικής πίστης.  Πολλές φορές τα ΜΜΕ οδηγούνται στον κιτρινισμό του τύπου όπως είναι η σκανδαλοθηρία, η χυδαιολογία, η ρυπαρογραφία, η λασπολογία ακόμα και η πορνογραφία με αποτέλεσμα τη διασάλευση της ηθικής της κοινωνίας

15 ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Τα ΜΜΕ παράγουν μαζικά και τυποποιημένα πολιτισμικά προϊόντα. Προβάλλουν τη μαζική, την ομοιογενοποιημένη κουλτούρα. Μαζικοποιούν τον τρόπο που μεγαλώνουν τα παιδιά καθώς τα ίδια ακριβώς μηνύματα τα ίδια πρότυπα, αξίες και συμπεριφορές προβάλλονται σε όλα τα παιδικά σπίτια ανεξαρτήτως γεωγραφικής ή κοινωνικής τάξης. Τα μέσα ενημέρωσης έχουν περιορίσει σε σημαντικό βαθμό τον κοινωνικοποιητικό ρόλο της οικογένειας της πρωτογενούς δηλαδή κοινωνικής ομάδας όπου το παιδί διδάσκεται για πρώτη φορά τους κοινωνικούς του ρόλους,τις αξίες, συμπεριφορές κλπ. Τα παιδιά ολοένα και περισσότερο από μικρότερη ηλικία περνούν αρκετές ώρες παρακολουθώντας τηλεόραση, βλέποντας κινηματογραφικές ταινίες ή παίζοντας παιχνίδια στον υπολογιστή. Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα την αποξένωση των μελών της οικογένειας καθώς στερούνται το διάλογο και την επικοινωνία και συνακόλουθα παρεμποδίζεται η ομαλή λειτουργία της.

16 Δημοσιογραφία  Δημοσιογραφία είναι η συγκέντρωση ειδήσεων και πληροφοριών, και η διάδοσή τους μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης με στόχο την πληροφόρηση των πολιτών. Υπάρχει επίσης και παραπληροφόρηση στην δημοσιογραφία. Η δημοσιογραφία εμπεριέχει την υποκειμενική άποψη αυτού που την ασκεί, από τον τρόπο διαμόρφωσης ή παρουσίασης των συγκεντρωμένων πληροφοριών, μέχρι τον άμεσο σχολιασμό αυτών. Όποιος ασκεί τη δημοσιογραφία ως επάγγελμα υπόκειται στον κώδικα δημοσιογραφικής δεοντολογίας της ένωσης συντακτών στην οποία ανήκει  Οι τομείς με τους οποίους ασχολείται η δημοσιογραφία καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της πραγματικότητας: από πολιτικά,οικονομικά, νομικά, ιστορικά, κοινωνικά θέματα μέχρι αθλητισμό, πολιτισμό, τεχνολογία, περιβάλλον, μόδα,υγείακ.λ.π. Το επάγγελμα του δημοσιογράφου θεωρείται από κάποιους λειτούργημα από την άποψη ότι ο δημοσιογράφος επιτελεί κοινωνικό έργο, εργάζεται προς όφελος του συνόλου της κοινωνίας και συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία της (π.χ. με την αποκάλυψη σκανδάλων)..

17 Η Παραδοσιακή Δημοσιογραφία στην Εποχή του Διαδικτύου Το μοντέλο της παραδοσιακής δημοσιογραφίας έχει αλλάξει σημαντικά με την ανάπτυξη του Internet. Από τη μια μεριά, το Internet είναι μια νέα, τεράστια πηγή πληροφόρησης και έρευνας για τους δημοσιογράφους, αλλά από την άλλη αποτελεί αυτόνομο μέσο πληροφόρησης, που αποκτά όλο και μεγαλύτερο κοινό σύμφωνα με έρευνες. Με αυτά τα νέα δεδομένα στη δημοσιογραφία υπάρχει η άποψη ότι το παραδοσιακό δημοσιογραφικό επάγγελμα, και κυρίως αυτό του αρθρογράφου, απειλείται από την ύπαρξη του Διαδικτύου Αυτό με τη σειρά του οδηγεί στην ανάγκη για επαναπροσδιορισμό της έννοιας της δημοσιογραφίας, καθώς η εκπαίδευση των δημοσιογράφων στη νέα πραγματικότητα ή η πρόσληψη ειδικών που θα ασχοληθούν με την μεταφορά του δημοσιογραφικού προϊόντος από το χαρτί στο διαδίκτυο κρίνονται ως απαραίτητες ενέργειες. Βέβαια, υπάρχει και η άποψη ότι οι δημοσιογράφοι δεν απειλούνται από την έλευση και την εξάπλωση του Internet και ότι η έντυπη δημοσιογραφία, κινούμενη και προς ψηφιακές μορφές, έχει μέλλον..

18 Ηθικά Θέματα Για την Δημοσιογραφία Ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τη δημοσιογραφία στον ιστό, αλλά και γενικότερα σε πολλούς χώρους του internet, σχετίζονται με την ιδιωτικότητα, την ανωνυμία και τη διαχείρηση της ταυτότητας. Το ζήτημα της ιδιωτικότητας χρήζει ιδιαίτερης εξέτασης κυρίως λόγω των ιστοσελίδων κοινωνικών δικτύων (τύπου facebook, myspace κτλ), αλλά και γενικώς της κοινωνιολογίας του κυβερνοχώρου, όπου τα όρια μεταξύ δημόσιας και ιδιωτικής πραγματικότητας μπλέκονται και επαναπροσδιορίζονται ως μία νέα δυνητική πραγματικότητα, όπου με τη σειρά του το άτομο μπαίνει σε μία διαδικασία επαναπροσδιορισμού και επαναδόμησης της ταυτότητάς του. Οι ανώνυμες δημοσιεύσεις είναι πλέον μία συνηθισμένη πραγματικότητα κυρίως λόγω ανάπτυξης των blogs). Η ανωνυμία προασπίζει την ελευθερία του λόγου αλλά δημιουργεί προβλήματα όσο αφορά σε παράνομες δημοσιεύσεις για την εύρεση του υπευθύνου

19 ΣΧΟΛΙΟ  Οι προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι να υπάρχει δημοκρατικό πολίτευμα. Αυτό θα οδηγήσει στην ελευθερία έκφρασης και στην ελευθεροτυπία. Βέβαια απαιτείται και έλεγχος των παρεκτροπών τους από τις αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Ακόμη επιβάλλεται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να βρίσκονται έξω από τις διαμάχες των κομμάτων.  Επίσης πρέπει να υπάρχει υπευθυνότητα των λειτουργών του τύπου ως προς τη σωστή μόρφωση, τη μετριοπάθεια, τη σύνεση, την ηθική συνείδηση, τη φιλαλήθεια, την ειλικρίνεια, το θάρρος, την αντικειμενικότητα και τον σεβασμό προς το κοινό. Επιπλέον να υπάρχουν οικονομικές διευκολύνσεις της πολιτείας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για να μην ελέγχονται από διάφορους που τα εξαρτούν με χρηματοδοτήσεις. Ωστόσο για την καλύτερη λειτουργία τους απαιτείται η δυσπιστία του κοινού προς κάθε εντυπωσιακή είδηση, κριτικός έλεγχος και προσπάθεια για διασταύρωση των πηγών ενημέρωσης και επαλήθευσης των πηγών. Και τέλος να υπάρχει μια αξιοκρατική επιλογή των λειτουργών του τύπου και ο έλεγχος της προσφοράς του. Πραγματικά είναι τρομακτική η δύναμη των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Λειτουργούν όμως εποικοδομητικά για την προαγωγή του κοινωνικού συνόλου, μόνο όταν οι άνθρωπο που τα ελέγχουν συνειδητοποιούν την τεράστια ευθύνη τους και μέσα από αυτά υπηρετούν την ελευθερία, τον ανθρωπισμό και τον πολιτισμό

20 ΠΗΓΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΟΕΔΒ 2009 EL.WIKIPEDIA.ORG ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ KAFENEIO.COM


Κατέβασμα ppt "ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΕΜΑ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ ΤΜΗΜΑ Α3."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google