Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ- ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ- ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ- ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΣ

2 ΣΥΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Παπαγεωργίου Θοδωρής (Β) Μπαρμπέρης Μιχάλης (Β) Τσούμαρης Δημήτρης (Β) Κάτσαρη Χριστίνα (Β) Βαρδίκου Μαρία (Β) Γαλάνη-Θεοφίλου Αρτεμις (Β) Κουτούζος Νικόλαος (Β) Τσιλικιώτης Κων/νος (Β) Μαθιός Παναγιώτης (Β) Δαπέργολα Ελένη (Β) Βασσάλου Ελένη (Γ) Δοντά Παρασκευή (Γ) Αργυράκης Βασίλης (Γ) Χαλδεάκη Ιωάννα (Γ) Βασίλογλου Κων/να (Γ) Μπούκουρα Μαρία-Ελένη (Γ) Μπεκρή Ιωάννα (Γ) Μαυροδάκου Ιωάννα (Γ) Μεταλληνού Σπυριδούλα (Γ) Σαμίου Αικατερίνη (Γ) Τερζή Βασιλική (Γ) Μαστοράκη Καλλιόπη (Γ) Μουστάκα Αννα (Γ)

3 Το πρόγραμμα ανέλαβε η καθηγήτρια : Μαρία Χατζηπέτρου (ΠΕ04)

4 Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας καθώς σύμφωνα με την υπεύθυνη του προγράμματος κ. Μ. Χατζηπέτρου: Δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία για συμμετοχή σε ένα πανελλήνιο διαγωνισμό αστρονομίας και διαστημικής, και επίσης σε ένα διεθνή διαγωνισμό! Τονώθηκε κατά πολύ η αυτοπεποίθηση τους μόλις διαπίστωσαν ότι με τις γνώσεις που απέκτησαν μπορούν να αναπτύξουν τις κριτικές τους ικανότητες αλλά και τις δεξιοτεχνίες τους. Η ερευνητική τους διάθεση γιγαντώθηκε καθώς ερχόντουσαν σε επαφή με το Σύμπαν, που τόσο πολύ εξάπτει την φαντασία τους και τόσο πολύ τους γοητεύει. Παρά το μικρό της ηλικίας τους, με αρκετό προσωπικό τους αγώνα, μπόρεσαν να διαχειριστούν επιτυχώς και με ‘αξιοθαύμαστη’ ευχέρεια, έννοιες φυσικής (βαρυτική έλξη), χημείας (θερμοπυρηνικές αντιδράσεις σύντηξης) και βιολογίας (αρχικές μορφές ζωής, μορφολογία επιφάνειας πλανητών). Αυτό λοιπόν που θεωρούσαν μακρινό και απροσπέλαστο, έμαθαν τώρα, με ευκαιρία το πρόγραμμα αυτό, να το παρατηρούν και να το γνωρίζουν και ίσως αύριο μάθουν και πώς να το κατακτούν!!

5 Οι σταθμοί που σημάδεψαν το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο της αστρονομίας

6 Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Επίσκεψη στην Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου, μετά από πρόσκληση του αναπληρωτή καθηγητή Φυσικής Διαστήματος και διευθυντή του εργαστηρίου Αστροφυσικής, κ. Ξενοφώντα Μουσά, στο μεταλλικό θόλο του Αστεροσκοπείου.

7

8 Είδαμε με το τηλεσκόπιο: Τη Σελήνη, τον δορυφόρο της Γης Τον Δία, τον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος, με φωτεινές και σκοτεινές ραβδώσεις από τον ισημερινό προς τους πόλους του και την χαρακτηριστική κόκκινη κηλίδα του.

9 Ο διδάκτορας κ. Βασίλης Μανιμάνης απαντά σε ερωτήσεις των παιδιών Υπάρχει ζωή εκεί έξω, ή είμαστε μόνοι μας στο Σύμπαν; Υπάρχει περίπτωση η Γη να συγκρουστεί με κάποιο κομήτη και να αφανιστεί; Υπάρχει στην Ελλάδα δυνατότητα να φτιάξουμε δικό μας δορυφόρο; Μπορεί άραγε η μελέτη του διαστήματος να καλυτερέψει τη ζωή μας πάνω στη Γη;

10 Διάλεξη του κ. Βασίλη Μανιμάνη για τη Σελήνη στο αμφιθέατρο της σχολής

11 «Γίνε επιστήμονας του Cassini για μια ημέρα»

12 Η ειδική ομάδα της NASA έχει επιλέξει τρεις πιθανούς στόχους παρατήρησης (στη πραγματικότητα θα παρατηρήσει και τους τρεις). Οι τρεις επιλεγμένοι στόχοι που θα παρατηρηθούν είναι: 1. ο δορυφόρος Ρέα 2. οι δορυφόροι Τηθύς, Τιτάνας και Εγκέλαδος 3. μια μέρα στον Κρόνο. Στόχος κάθε παιδιού είναι να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τους τρεις στόχους,να επιλέξει ποιος από τους τρεις έχει το μεγαλύτερο επιστημονικό ενδιαφέρον και σε μια έκθεση 500 λέξεων, να εξηγεί τους λόγους καθώς και τι είδους γνώσεις μπορούμε να αποκτήσουμε μέσα από αυτή τη προτεινόμενη παρατήρηση.

13

14 Αποτελέσματα του διαγωνισμού: 1 βραβείο και 12 έπαινοι !!!!! Η έκθεση του Μιχάλη Μπαρμπέρη που βραβεύτηκε θα γραφτεί στην ιστοσελίδα της NASA ! Η NASA ανακοίνωσε την επέκταση της αποστολής του Κασίνι μέχρι το Δεκαέξι Ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες συμμετέχει και η Ελλάδα και οι ΗΠΑ,αποτελούν την ομάδα που είναι υπεύθυνη για το για το σχεδιασμό, την κατασκευή και το χειρισμό του Κασίνι και των οργάνων του, καθώς και τη συλλογή δεδομένων

15 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΝΑΥΤΙΛΟΣ» ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ: 1. ΚΟΣΜΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

16 2. ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ

17 3. ΤΑ ΚΒΑΖΑΡΣ

18 4. BIG BANG

19 5. ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΓΑΛΑΞΙΩΝ

20 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΦΩΚΙΔΑΣ Ένα συναρπαστικό ταξίδι κάτω από την Γη με το βαγονέτο, το τρενάκι που χρησιμοποιούσαν οι εργάτες στο παλιό ορυχείο εξόρυξης βωξίτη.

21 Όμως το πιο εντυπωσιακό κομμάτι ήταν οι χρωματιστές αίθουσες! Η κόκκινη, η πράσινη, η μαύρη... Και η έκπληξη ! Μέσω υπολογιστή, μπροστά στα μάτια μας εμφανίστηκε η Γη μας και η ιστορία της. Μάθαμε πώς δημιουργήθηκε και πως εξαιτίας της πρόσκρουσης πολλών μετεωριτών πάνω στην επιφάνεια της, εδώ και εκατομμύρια χρόνια, εμπλουτίστηκε η επιφάνεια της με πλήθος ορυκτών και πετρωμάτων, που ουσιαστικά προήλθαν από θραύσματα, που δημιουργήθηκαν από τις εκρήξεις των υπερκαινοφανών αστέρων. Χωρίς τις εκρήξεις των ‘σουπερνόβα’ δεν θα υπήρχε η Γη, δεν θα υπήρχαν τα πετρώματα κάτω από τον φλοιό της αλλά ούτε και τα βράχια πάνω στην επιφάνειά της..

22 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΝΗΤΑΡΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ παρακολουθήσαμε μια παράσταση με τίτλο : « Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ » Στα τελευταία στάδια της ζωής τους όλα τα άστρα μετατρέπονται σε: κόκκινους γίγαντες Αυτό το στάδιο είναι ο προθάλαμος του θανάτου τους. Θα αφήσουν πίσω τους ένα από τρία πιθανά λείψανα ανάλογα με τη μάζα τους: Άσπρους νάνους ή Άστρα νετρονίων ή Μαύρες τρύπες

23 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ 16 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ 2011 Ο διαγωνισμός αυτός ήταν και ο απώτερος σκοπός αυτού του εγχειρήματος. Είχαμε βάλει σαν στόχο όχι μόνο τη συμμετοχή μας, αλλά και τη διάκριση. Ο διαγωνισμός αυτός χωρίζεται σε τρεις καταρχήν φάσεις: 1η Φάση: «Ε Υ Δ Ο Ξ Ο Σ» 2η Φάση: «Α Ρ Ι Σ Τ Α Ρ Χ Ο Σ» 3η Φάση: «Ι Π Π Α Ρ Χ Ο Σ» Συμμετείχαν οι μαθητές: Χριστίνα Κάτσαρη Μιχάλης Μπαρμπέρης Θοδωρής Παπαγεωργίου Δημήτρης Τσούμαρης

24 Κατάφεραν να προκριθούν δυο παιδιά για τη 3 η φάση !!! Αναμνηστική φωτογραφία όλων των παιδιών με τον κ. Κων/νο Μαυρομμάτη, που είναι και ο Πρόεδρος της Εταιρείας Αστρονομίας, στο προαύλιο του Πανεπιστημίου. 16 παιδιά από όλη την Ελλάδα έδωσαν ραντεβού στις 12 Μαρτίου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο, ανάμεσά τους και οι δικοί μας Μπαρμπέρης Μιχάλης και Κάτσαρη Χριστίνα

25 « ΗΛΙΟΣ» - ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

26

27 ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ – Η ΚΟΜΗ ΤΗΣ ΒΕΡΕΝΙΚΗΣ

28

29

30 Η προετοιμασία ήταν σκληρή και ο ανταγωνισμός πολύ μεγάλος. Δυστυχώς δεν τα καταφέραμε να μπούμε στην πρώτη πεντάδα. Σημασία όμως δεν έχει το έπαθλο, αλλά η προσπάθεια και οι εμπειρίες. Σας προκαλώ και σας προσκαλώ και εσάς να συμμετάσχετε στην ομάδα αστρονομίας, γιατί πραγματικά αξίζει τον κόπο. (Σχόλιο της Χριστίνας Κάτσαρη) Αποκτήσαμε πολλές γνώσεις και εμπειρίες. Μάθαμε, εκτός από τους πλανήτες τους γαλαξίες κ.λπ., να εργαζόμαστε ομαδικά πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό. (Σχόλιο του Θοδωρή Παπαγεωργίου) Μέσω του προγράμματος, ανακάλυψα το ενδιαφέρον μου για την Αστρονομία, έφτασα μάλιστα στο σημείο, να επιχειρώ προσωπική αναζήτηση της γνώσης. Αντίκρισα την ουσιαστική παιδεία, αυτή που προσφέρει γνώση, που ευρύνει τους ορίζοντες των μαθητών, όχι για να βαθμολογηθούν, αλλά για να λειτουργήσουν δημιουργικά. (Σχόλιο του Δημήτρη Τσούμαρη) Ήταν ένας μοναδικός περίπατος. Δεν το περίμενα ότι ένα μάθημα θα μου χάριζε τέτοιες εμπειρίες τόση χαρά και γιατί όχι και περηφάνια ότι διάβασα, κουράστηκα και τα κατάφερα αρκετά καλά. (Σχόλιο του Μιχάλη Μπαρμπέρη)

31


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ- ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google