Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Www.oepek.gr www.oepek.gr 1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης www.oepek.gr Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Www.oepek.gr www.oepek.gr 1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης www.oepek.gr Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης Αθανάσιος Καθηγητής Πληροφορικής

2 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Θεωρίες Μάθησης : Συμπεριφορισμός – Γνωστικές θεωρίες – Κοινωνικο-γνωστικές - Ανθρωπιστικές Μέθοδοι εκπαίδευσης : Κατευθυνόμενη διδασκαλία – Επικοδομητισμός κτλ Μορφές διδασκαλίας (Χαρακτηρισμός) : Δασκαλοκεντρική - Μαθητοκεντρική Τεχνικές διδασκαλίας : Παρουσίαση, Επίδειξη, Συζήτηση, διάλεξη Παιχνίδι ρόλων, ομαδική εργασία κτλ.

3 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος  Behaviorism – Συμπεριφορισμός (Skinner – Pavlov) Αλλά και  Επεξεργασίας πληροφοριών (Atkinson)  Teaching guidelines (σηματοδότηση) (Gagne)  Instructional Design System Approaches (διδακτικού σχεδιασμού) (Carey) Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Θεωρίες Μάθησης

4 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Κατευθυνόμενη Διδασκαλία ΕκπαιδευτικόςΜαθητής Γνώση Χαρακτηριστικά : Μάθηση βασικών δεξιοτήτων Ο εκπαιδευτικός παίρνει όλες τις αποφάσεις Οι Μαθητές εστιάζονται στο έργο που πρέπει να εκπονήσουν Το θετικό κλίμα κατακτάται μέσω της θετικής ενίσχυσης

5 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Που χρησιμοποιείτε ? Ενδείκνυται πολλές για αρχάριους μαθητές, για μαθητές που παρουσιάζουν ειδικά προβλήματα μάθησης, αλλά και για όλους τους μαθητές όταν πρόκειται να μάθουν κάτι νέο και δύσκολο. Επίσης κατάλληλη για μεγάλες τάξεις & για εξατομικευμένη πρακτική εξάσκηση

6 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος  Φάση Προσανατολισμού –Γενική επισκόπηση του μαθήματος –Γιατί πρέπει να μάθουν την νέα γνώση –Τι πρόκειται να μάθουν –Σύνδεση με άλλες γνώσεις  Φάση παρουσίασης –Επεξηγήσεις & υποδείξεις (step by step) –Παραδείγματα (slides, λογισμικό, ppt ) –Ερωτήσεις σχετικά με την κατανόηση Κατευθυνόμενη Διδασκαλία

7 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος  Φάση δομημένων καθοδηγούμενων & ανεξάρτητων πρακτικών 1.Καθοδήγηση βήμα – βήμα, θετική ενίσχυση διόρθωση σφαλμάτων 2.Ο μαθητής εργάζεται περισσότερο μόνος του, Έλεγχος σε φάσεις της εργασίας, Διόρθωση 3.(Σωστές 85% στο προηγούμενο) τότε ανεξάρτητες πρακτικές – Εργασία μόνος του, έλεγχος στο τέλος της εργασίας Κατευθυνόμενη Διδασκαλία

8 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Παράδειγμα : Δραστηριότητα 1 Δραστηριότητα 1

9 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Γνωστικές θεωρίες  Στάδια Ανάπτυξης (Piaget)  Πλαίσιο στηρίγματος (Vygotsky)  Discovery Learning (Bruner)  Μικρόκοσμοι (Papert)  Πολλαπλής Νοημοσύνης (Gardner) Επικοδομητισμός Θεωρίες Μάθησης

10 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Επικοδομητισμός Οι άνθρωποι κατασκευάζουν τις δικές τους κατανοήσεις για τον κόσμο γύρω τους, μέσα από την εμπειρία και τον στοχασμό τους

11 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Επικοδομητισμός Χαρακτηριστικά :  Μάθηση σημαίνει ενεργή κατασκευή της γνώσεις  Η γνώση κάποιου ατόμου δεν μεταφέρεται εξ ολοκλήρου σε κάποιο άτομο – Λέξη «Μεταδοτικότητα»  Το άτομο έχει δικές του κατανοήσεις αλλά και συμφωνεί στο σύνολο  Η συζήτηση βοηθά στη δόμηση ιδεών

12 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Επικοδομητισμός Βασικές Αρχές  Δημιουργήστε τις συνθήκες (Προετοιμασία) αλλά αφήστε τους μαθητές να ανακαλύψουν  Δημιουργία γνώσεις μέσα από αυθεντικές δραστηριότητες  Βοηθήστε τους μαθητές να συνεργαστούν στην κατασκευή της γνώσης

13 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Επικοδομητισμός Στρατηγικές  Συνεργατική μάθηση (collaborative learning) – Αλληλεπίδραση - Ρόλοι μέσα στην ομάδα  Μάθηση βασισμένη σε εργασίες (Project)  Επίλυση προβλημάτων  Αξιολόγηση με Portfolio (Φάκελος εργασιών μαθητή)

14 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Επικοδομητισμός Φάσεις Ανάπτυξης  Στόχοι  Εκπαιδευτικοί πόροι  Προετοιμασία Εκπαιδευτικού & μαθητών  Δραστηριότητες & ρόλοι Εκπαιδευτικού & μαθητών  Αξιολόγηση

15 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Παράδειγμα :

16 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Παράδειγμα : Δραστηριότητα 2 Δραστηριότητα 2

17 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Σύγκριση Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Επικοδομητισμός Υποστηρικτές Κατευθυνόμενης Διδασκαλίας  Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει τη μάθηση  Συστηματική διδασκαλία  Συστιμική προσέγγιση (System Theory)  Ανακαλυπτική Μάθηση  Μη δομημένη μάθηση  Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση Υποστηρικτές Επικοδομητισμο ύ  Προσανατολισμός στον εκπαιδευτή  Μεταφορά γνώσεις  Μοντέλα μετάδοσης  Προσανατολισμός στον μαθητή  Οικοδόμηση γνώσεις  Παραγωγικό μοντέλο γνώσεις

18 1 ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Ευχαριστώ για την προσοχή σας Συζήτηση 1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Καρακούσης Αθανάσιος Καθηγητής Πληροφορικής


Κατέβασμα ppt "Www.oepek.gr www.oepek.gr 1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης www.oepek.gr Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google