Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ "Τεχνολογίες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ "Τεχνολογίες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

2 Περιεχόμενα παρουσίασης •Δυσκολίες μάθησης στο Δημοτικό σχολείο •«Η Χώρα των Λενού» •Συμπεράσματα "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

3 Δυσκολίες μάθησης στο Δημοτικό σχολείο Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (Μ.Δ.): • αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα, η οποία διαφοροποιείται ως προς το είδος και το βαθμό των δυσκολιών που παρουσιάζουν. • έχουν ανάγκη από εξατομικευμένη, υποστηρικτική, παροτρυντική και εμψυχωτική διδασκαλία. "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

4 • Υλοποιήθηκε στα πλαίσια ερευνητικής δραστηριότητας με καθηγητές από τα Πανεπιστήμια Κρήτης, Θεσσαλονίκης και Κύπρου το • Περιλαμβάνει γνωστικές περιοχές στις οποίες παρατηρήθηκαν τα σημαντικότερα ελλείμματα στους μαθητές με δυσκολίες μάθησης δηλαδή: • Προφορικός λόγος • Μνημονικές δεξιότητες • Δεξιότητες ανάγνωσης και μαθηματικών «Η Χώρα των Λενού» "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

5 Στοχοθεσία λογισμικού "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 • Η καλλιέργεια γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών με και χωρίς δυσκολίες μάθησης στη γλώσσα και τα μαθηματικά Α΄και Β΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου.

6 Αρχές σχεδιασμού της «Χώρας των Λενού» (1/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 Δημιουργήθηκε ένα αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον για τους μαθητές με Μ.Δ., το οποίο: • κάνει τη σχολική μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και χρήσιμη. • παρουσιάζει τις πληροφορίες με πολλαπλό τρόπο (εικόνα-ήχος-κείμενο). • τονίζει τον ενεργητικό ρόλο του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης.

7 Αρχές σχεδιασμού της «Χώρας των Λενού» (2/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09 • εξατομικεύει τη διδασκαλία και παρέχει ανατροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα. • συνδέει τη μαθησιακή δραστηριότητα με την καθημερινή ζωή. • υπογραμμίζει το διαμεσολαβητικό και παροτρυντικό ρόλο του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία.

8 Χαρακτηριστικά λογισμικού • 70 διαφορετικοί τύποι ασκήσεων στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά • 3 επίπεδα δυσκολίας ανά δραστηριότητα • Παιχνίδια • Αρχείο Μαθητή (portfolio, σημειωματάριο, καρτέλα αναστοχασμού) • Αρχείο εκπαιδευτικού "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

9 •Φωνολογική επίγνωση •Προσληπτικό λεξιλόγιο •Οπτική αντίληψη και διάκριση •Αναπαραγωγή ρυθμού και αντίληψη χώρου και χρόνου Γλώσσα – θεματικά πεδία (1/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

10 •Μνημονικές δεξιότητες (λεκτική και οπτικο-χωρική μνήμη) •Αναγνώριση γραμμάτων και γραφο- φωνημικές αντιστοιχίες •Αναγνωστική κατανόηση Γλώσσα – θεματικά πεδία (2/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

11 •Εκτίμηση ποσοτήτων, απαριθμήσεις •Σύνδεση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων, γραφή αριθμών •Σύγκριση αριθμών, δομή αριθμητικού συστήματος, θεσιακή αξία Μαθηματικά – θεματικά πεδία (1/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

12 •Λειτουργικά μαθηματικά (ώρα, μήκος- ύψος κά.) •Μεταφράσεις μεταξύ διαφόρων αναπαραστάσεων των αριθμών •Μαθηματικές πράξεις •Επίλυση γραπτών προβλημάτων Μαθηματικά – θεματικά πεδία (2/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

13 Εκπαιδευτικό σενάριο και παρουσίαση της «Χώρας των Λενού» "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

14 •Τα πολυμέσα προσφέρουν πληθώρα δυνατοτήτων για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικότερου μαθησιακού περιβάλλοντος για τους μαθητές με Μ.Δ. •«Η Χώρα των Λενού»: 1. αξιοποιεί τις βασικές αρχές της σύγχρονης παιδαγωγικής. 2. δημιουργεί ένα αλληλεπιδραστικό, υποστηρικτικό, παροτρυντικό, εμψυχωτικό περιβάλλον μάθησης, το οποίο συνδυάζει τη μάθηση με την ψυχαγωγία και είναι πλούσιο σε ερεθίσματα. 3. παρέχει δυνατότητες εξερεύνησης και ανακάλυψης της γνώσης (ενεργός μάθηση). Συμπεράσματα (1/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

15 4. είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του μαθητή τόσο με την ελευθερία επιλογής θέματος και επιπέδου δυσκολίας των ασκήσεων όσο και με τη δυνατότητα ελεύθερης πλοήγησης στο πρόγραμμα. 5. είναι κατάλληλη τόσο για αυτοδιδασκαλία (αυτόνομη μάθηση) όσο και για καθοδηγούμενη διδασκαλία. 6. προσφέρει δυνατότητα (αυτο) αξιολόγησης της προσπάθειας κάθε μαθητή (απενοχοποίηση λάθους) και επιβράβευσή του (ενίσχυση χαμηλής αυτοεκτίμησης μαθητών με Μ.Δ.) Συμπεράσματα (2/2) "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09

16 Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας Για την INTE*LEARN Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» "Τεχνολογίες αιχμής στην εκπαιδευτική πράξη", 21-22/11/09


Κατέβασμα ppt "Αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού με το πρόγραμμα «Η Χώρα των Λενού» Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ "Τεχνολογίες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google