Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ Εργασία της Δ’ τάξης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ Εργασία της Δ’ τάξης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ Εργασία της Δ’ τάξης

2 ΠΕΡΙΚΛΗΣ Ο μεγαλύτερος πολιτικός της αρχαίας Αθήνας. Ο μεγαλύτερος πολιτικός της αρχαίας Αθήνας. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 494 π.Χ. και πέθανε το 429 π.Χ. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 494 π.Χ. και πέθανε το 429 π.Χ. Η ιδιωτική του ζωή ήταν απλή, μέτρια και λιτή. Διακρινόταν για τη μετριοφροσύνη του, καθώς και για την έλλειψη μνησικακίας προς αυτούς που τον έβριζαν. Η ιδιωτική του ζωή ήταν απλή, μέτρια και λιτή. Διακρινόταν για τη μετριοφροσύνη του, καθώς και για την έλλειψη μνησικακίας προς αυτούς που τον έβριζαν. Ο Περικλής υπήρξε μέγας προστάτης των τεχνών, της λογοτεχνίας και των επιστημών, και ο βασικός υπεύθυνος για το γεγονός ότι η Αθήνα έγινε το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο του αρχαίου κόσμου. Ο Περικλής υπήρξε μέγας προστάτης των τεχνών, της λογοτεχνίας και των επιστημών, και ο βασικός υπεύθυνος για το γεγονός ότι η Αθήνα έγινε το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο του αρχαίου κόσμου. Σ’ αυτόν οφείλεται η κατασκευή πολλών από τα σημαντικά μνημεία που κοσμούσαν την Αρχαία Αθήνα, με εκείνα της Ακρόπολης και του Παρθενώνα να διατηρούν εξέχουσα θέση ανάμεσά τους. Σ’ αυτόν οφείλεται η κατασκευή πολλών από τα σημαντικά μνημεία που κοσμούσαν την Αρχαία Αθήνα, με εκείνα της Ακρόπολης και του Παρθενώνα να διατηρούν εξέχουσα θέση ανάμεσά τους. Η εποχή του Περικλή ονομάστηκε «Χρυσός αιώνας του Περικλή». Η εποχή του Περικλή ονομάστηκε «Χρυσός αιώνας του Περικλή».

3 ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου η εξουσία πηγάζει από τον λαό, ασκείται από τον λαό και υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού. Δηλαδή είναι το πολίτευμα που δίνει σε όλους τους πολίτες το δικαίωμα αλλά και το καθήκον να συμμετέχουν στη διακυβέρνηση του κράτους. Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα όπου η εξουσία πηγάζει από τον λαό, ασκείται από τον λαό και υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού. Δηλαδή είναι το πολίτευμα που δίνει σε όλους τους πολίτες το δικαίωμα αλλά και το καθήκον να συμμετέχουν στη διακυβέρνηση του κράτους. Κεντρικό χαρακτηριστικό της δημοκρατίας στην Αρχαία Αθήνα ήταν η λήψη αποφάσεων με ψηφοφορία των Αθηναίων πολιτών στην Εκκλησία του Δήμου. Κεντρικό χαρακτηριστικό της δημοκρατίας στην Αρχαία Αθήνα ήταν η λήψη αποφάσεων με ψηφοφορία των Αθηναίων πολιτών στην Εκκλησία του Δήμου. Η λέξη «Δημοκρατία» προέρχεται από τις λέξεις «δήμος» (το σύνολο ή η συνέλευση των ανθρώπων που έχουν πολιτικά δικαιώματα) και «κράτος» (δύναμη, εξουσία, κυριαρχία). Η λέξη «Δημοκρατία» προέρχεται από τις λέξεις «δήμος» (το σύνολο ή η συνέλευση των ανθρώπων που έχουν πολιτικά δικαιώματα) και «κράτος» (δύναμη, εξουσία, κυριαρχία). Θεμελιωτής της δημοκρατίας στην αρχαία Αθήνα υπήρξε ο Κλεισθένης που χώρισε τους Αθηναίους σε 10 φυλές με δέκα δήμους η καθεμιά. Σε κάθε φυλή φρόντισε να ανήκουν πολίτες από διάφορες περιοχές της Αττικής, πλούσιοι και φτωχοί. Θεμελιωτής της δημοκρατίας στην αρχαία Αθήνα υπήρξε ο Κλεισθένης που χώρισε τους Αθηναίους σε 10 φυλές με δέκα δήμους η καθεμιά. Σε κάθε φυλή φρόντισε να ανήκουν πολίτες από διάφορες περιοχές της Αττικής, πλούσιοι και φτωχοί.

4 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ Υπήρχαν τρία πολιτικά σώματα όπου οι πολίτες συγκεντρώνονταν. Αυτά ήταν η εκκλησία του δήμου, η βουλή των 500 και τα δικαστήρια. Από αυτά τα τρία σώματα, η εκκλησία και τα δικαστήρια είχαν πραγματική εξουσία.

5 ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Λάμβαναν μέρος όλοι οι ελεύθεροι πολίτες άνω των 20 ετών Λάμβαναν μέρος όλοι οι ελεύθεροι πολίτες άνω των 20 ετών Στην Εκκλησία του Δήμου οι Αθηναίοι έπαιρναν τις πιο μεγάλες αποφάσεις. Στην Εκκλησία του Δήμου οι Αθηναίοι έπαιρναν τις πιο μεγάλες αποφάσεις. Η εκκλησία είχε τουλάχιστον τέσσερις λειτουργίες : ψήφιζε εκτελεστικά ψηφίσματα (π.χ. για την έναρξη πολέμου ή απονομή της ιδιότητας του πολίτη σε έναν ξένο), εξέλεγε ορισμένους αξιωματούχους, νομοθετούσε και δίκαζε πολιτικά εγκλήματα. Η εκκλησία είχε τουλάχιστον τέσσερις λειτουργίες : ψήφιζε εκτελεστικά ψηφίσματα (π.χ. για την έναρξη πολέμου ή απονομή της ιδιότητας του πολίτη σε έναν ξένο), εξέλεγε ορισμένους αξιωματούχους, νομοθετούσε και δίκαζε πολιτικά εγκλήματα. Μεγάλη εξουσία είχαν και οι δέκα στρατηγοί που εκλέγονταν από τους πολίτες για ένα χρόνο. Μεγάλη εξουσία είχαν και οι δέκα στρατηγοί που εκλέγονταν από τους πολίτες για ένα χρόνο. Αυτοί φρόντιζαν για το στρατό και το στόλο και ήταν υπεύθυνοι για την ασφάλεια της πόλης. Αυτοί φρόντιζαν για το στρατό και το στόλο και ήταν υπεύθυνοι για την ασφάλεια της πόλης.

6 ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ 500 Η βουλή των 500, καθόριζε τα θέματα που θα συζητούσαν οι Αθηναίοι στην Εκκλησία του Δήμου και προετοίμαζε τους νόμους προς ψήφιση. Η βουλή των 500, καθόριζε τα θέματα που θα συζητούσαν οι Αθηναίοι στην Εκκλησία του Δήμου και προετοίμαζε τους νόμους προς ψήφιση. Οι 500 βουλευτές καθορίζονταν με κλήρωση, που γινόταν μία φορά κάθε χρόνο. Οι 500 βουλευτές καθορίζονταν με κλήρωση, που γινόταν μία φορά κάθε χρόνο. Κάθε πολίτης μπορούσε να καταθέσει προτάσεις στη βουλή. Κάθε πολίτης μπορούσε να καταθέσει προτάσεις στη βουλή. Κάθε μέρα του έτους ένας από τους βουλευτές ήταν αρχηγός του κράτους για αυτή τη μέρα (για παράδειγμα κρατούσε τα κλειδιά του ταμείου και τη σφραγίδα του κράτους και ήταν υπεύθυνος για την υποδοχή ξένων αποστολών και (τον 5ο αιώνα) προέδρευε στις συνελεύσεις της εκκλησίας και της βουλής). Κάθε μέρα του έτους ένας από τους βουλευτές ήταν αρχηγός του κράτους για αυτή τη μέρα (για παράδειγμα κρατούσε τα κλειδιά του ταμείου και τη σφραγίδα του κράτους και ήταν υπεύθυνος για την υποδοχή ξένων αποστολών και (τον 5ο αιώνα) προέδρευε στις συνελεύσεις της εκκλησίας και της βουλής).

7 ΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΣ Ο Κλεισθένης, για να προστατέψει τη δημοκρατία καθιέρωσε τον οστρακισμό. Ο Κλεισθένης, για να προστατέψει τη δημοκρατία καθιέρωσε τον οστρακισμό. Κάθε πολίτης έγραφε πάνω σε ένα κομμάτι από σπασμένο αγγείο (όστρακο) το όνομα του πολιτικού που τον θεωρούσε περισσότερο επικίνδυνο για τη δημοκρατία. Κάθε πολίτης έγραφε πάνω σε ένα κομμάτι από σπασμένο αγγείο (όστρακο) το όνομα του πολιτικού που τον θεωρούσε περισσότερο επικίνδυνο για τη δημοκρατία. Μετρούσαν κατόπιν τα όστρακα και εξόριζαν για 10 χρόνια όποιον είχε συγκεντρώσει όστρακα με το όνομά του. Μετρούσαν κατόπιν τα όστρακα και εξόριζαν για 10 χρόνια όποιον είχε συγκεντρώσει όστρακα με το όνομά του.

8 ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Χωρίζονταν σε 3 κατηγορίες: Χωρίζονταν σε 3 κατηγορίες: Αθηναίοι πολίτες: οι ελεύθεροι κάτοικοι της Αθήνας που είχαν πατέρα και μητέρα που κατάγονταν από την Αθήνα. Είχαν τα περισσότερα δικαιώματα. Αθηναίοι πολίτες: οι ελεύθεροι κάτοικοι της Αθήνας που είχαν πατέρα και μητέρα που κατάγονταν από την Αθήνα. Είχαν τα περισσότερα δικαιώματα. Μέτοικοι: οι ξένοι που είχαν εγκατασταθεί μόνιμα στην Αθήνα. Ασχολούνταν με το εμπόριο και τη βιοτεχνία και πλήρωναν ένα φόρο (μετοίκιο) για την προστασία που τους πρόσφερε η πόλη. Μέτοικοι: οι ξένοι που είχαν εγκατασταθεί μόνιμα στην Αθήνα. Ασχολούνταν με το εμπόριο και τη βιοτεχνία και πλήρωναν ένα φόρο (μετοίκιο) για την προστασία που τους πρόσφερε η πόλη. Δούλοι: οι αιχμάλωτοι πολέμου. Έκαναν τις πιο βαριές δουλειές. Δούλοι: οι αιχμάλωτοι πολέμου. Έκαναν τις πιο βαριές δουλειές.

9 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Οι Αθηναίοι ήταν άνθρωποι χαρούμενοι και φρόντιζαν κάθε στιγμή να περνούν καλά. Τις ελεύθερες ώρες τους τις περνούσαν στα γυμναστήρια, στην Αγορά ή στο θέατρο όπου έβλεπαν κωμωδίες ή τραγωδίες. Οι Αθηναίοι ήταν άνθρωποι χαρούμενοι και φρόντιζαν κάθε στιγμή να περνούν καλά. Τις ελεύθερες ώρες τους τις περνούσαν στα γυμναστήρια, στην Αγορά ή στο θέατρο όπου έβλεπαν κωμωδίες ή τραγωδίες. Οι γυναίκες έμεναν στο σπίτι κάνοντας διάφορες δουλειές: μαγείρεμα, υφαντική κτλ. Σπάνια έβγαιναν έξω, κυρίως στη διάρκεια κάποιας επίσημης γιορτής. Οι γυναίκες έμεναν στο σπίτι κάνοντας διάφορες δουλειές: μαγείρεμα, υφαντική κτλ. Σπάνια έβγαιναν έξω, κυρίως στη διάρκεια κάποιας επίσημης γιορτής. Στην Αθήνα δεν υπήρχαν δημόσια σχολεία. Τα αγόρια ως τα 7 τους χρόνια έμεναν σπίτι παίζοντας διάφορα παιχνίδια και μετά τα έστελναν οι γονείς τους στο γραμματιστή για να μάθουν να διαβάζουν, να γράφουν, και να λογαριάζουν και στον κιθαριστή για να μάθουν να παίζουν κιθάρα και λύρα. Στην Αθήνα δεν υπήρχαν δημόσια σχολεία. Τα αγόρια ως τα 7 τους χρόνια έμεναν σπίτι παίζοντας διάφορα παιχνίδια και μετά τα έστελναν οι γονείς τους στο γραμματιστή για να μάθουν να διαβάζουν, να γράφουν, και να λογαριάζουν και στον κιθαριστή για να μάθουν να παίζουν κιθάρα και λύρα.


Κατέβασμα ppt "Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ Εργασία της Δ’ τάξης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google