Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Χρυσούλα Πηγάκη Β 4.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Χρυσούλα Πηγάκη Β 4."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Χρυσούλα Πηγάκη Β 4

2 ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Η γενεσιουργός αιτία της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών είναι οι πινακίδες σήμανσης. Οι πινακίδες σήμανσης που υπάρχουν σε δρόμους των μεγάλων πόλεων είναι στις περισσότερες περιπτώσεις πινακίδες άνω των 40 ετών κι ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τότε εποχής, όταν τα αυτοκίνητα ήταν πολύ λιγότερα από τα σημερινά. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι να είναι αδύνατο να τις σεβαστεί κάποιος, ακόμη κι όταν το θέλει. Θα αναφέρω μερικά παραδείγματα: 1. Εάν οι πολίτες της Αθήνας, πάρκαραν σύμφωνα με τα σήματα, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα θα έφταναν μέχρι τη Λαμία.. 2. Συναντά κάποιος σε μια διαδρομή 11 πινακίδες που τον προειδοποιούν για επικίνδυνη στροφή δεξιά, ενώ η στροφή είναι μεν δεξιά αλλά δεν είναι καθόλου επικίνδυνη, τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό στην δωδέκατη στροφή η οποία μπορεί να είναι όντως πάρα πολύ επικίνδυνη; Πόση ευθύνη μπορεί να φέρουν οι 11 προηγούμενες πινακίδες στο μοιραίο λάθος που ίσως κάνει κάποιος οδηγός νομίζοντας ότι κι αυτή θα 'ναι σαν τις προηγούμενες; 3. Μέχρι πριν από λίγο καιρό, για να πάει κάποιος στη Μάνη οδηγώντας συντηρητικά ήθελε κάτι λιγότερο από 4 ώρες. Ακολουθώντας πιστά το όριο ταχύτητας, εκτός του ότι θα έκανε πάνω από 7 ώρες, θα δημιουργούσε κι ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα πίσω του. Η γενεσιουργός αιτία της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών είναι οι πινακίδες σήμανσης. Οι πινακίδες σήμανσης που υπάρχουν σε δρόμους των μεγάλων πόλεων είναι στις περισσότερες περιπτώσεις πινακίδες άνω των 40 ετών κι ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τότε εποχής, όταν τα αυτοκίνητα ήταν πολύ λιγότερα από τα σημερινά. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι να είναι αδύνατο να τις σεβαστεί κάποιος, ακόμη κι όταν το θέλει. Θα αναφέρω μερικά παραδείγματα: 1. Εάν οι πολίτες της Αθήνας, πάρκαραν σύμφωνα με τα σήματα, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα θα έφταναν μέχρι τη Λαμία.. 2. Συναντά κάποιος σε μια διαδρομή 11 πινακίδες που τον προειδοποιούν για επικίνδυνη στροφή δεξιά, ενώ η στροφή είναι μεν δεξιά αλλά δεν είναι καθόλου επικίνδυνη, τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό στην δωδέκατη στροφή η οποία μπορεί να είναι όντως πάρα πολύ επικίνδυνη; Πόση ευθύνη μπορεί να φέρουν οι 11 προηγούμενες πινακίδες στο μοιραίο λάθος που ίσως κάνει κάποιος οδηγός νομίζοντας ότι κι αυτή θα 'ναι σαν τις προηγούμενες; 3. Μέχρι πριν από λίγο καιρό, για να πάει κάποιος στη Μάνη οδηγώντας συντηρητικά ήθελε κάτι λιγότερο από 4 ώρες. Ακολουθώντας πιστά το όριο ταχύτητας, εκτός του ότι θα έκανε πάνω από 7 ώρες, θα δημιουργούσε κι ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα πίσω του.

3 ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 4. Αναρωτήθηκε κανείς, τι επιπτώσεις έχουν στην οδηγική συμπεριφορά, τα STOP που υπάρχουν στα στενά; Αυτοί που γνωρίζουν την ύπαρξή τους και κινούνται στον κάθετο δρόμο, αυξάνουν ταχύτητα με αρνητικές επιπτώσεις. Μια δεύτερη ομάδα ανθρώπων, παραβιάζει την εκ δεξιών προτεραιότητα, υποθέτοντας ότι ο άλλος έχει STOP. Μεγαλύτερο όμως πρόβλημα απ' όλα αυτά είναι το γεγονός ότι πολλοί οδηγοί έχουν πάψει να σέβονται το STOP όσο θα έπρεπε, λόγω του ότι συναντούν καθημερινά δεκάδες STOP τα οποία είναι ουσιαστικά άχρηστα. Το σημαντικότερο είναι ότι κάποιος κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής διασταυρώνεται με πάρα πολλά μη ρεαλιστικά σήματα, τα οποία με την πάροδο του χρόνου του δημιουργούν την αίσθηση της μη αναγκαιότητάς τους. Γενικεύει και η γενίκευση αυτή είναι καταστροφική. 4. Αναρωτήθηκε κανείς, τι επιπτώσεις έχουν στην οδηγική συμπεριφορά, τα STOP που υπάρχουν στα στενά; Αυτοί που γνωρίζουν την ύπαρξή τους και κινούνται στον κάθετο δρόμο, αυξάνουν ταχύτητα με αρνητικές επιπτώσεις. Μια δεύτερη ομάδα ανθρώπων, παραβιάζει την εκ δεξιών προτεραιότητα, υποθέτοντας ότι ο άλλος έχει STOP. Μεγαλύτερο όμως πρόβλημα απ' όλα αυτά είναι το γεγονός ότι πολλοί οδηγοί έχουν πάψει να σέβονται το STOP όσο θα έπρεπε, λόγω του ότι συναντούν καθημερινά δεκάδες STOP τα οποία είναι ουσιαστικά άχρηστα. Το σημαντικότερο είναι ότι κάποιος κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής διασταυρώνεται με πάρα πολλά μη ρεαλιστικά σήματα, τα οποία με την πάροδο του χρόνου του δημιουργούν την αίσθηση της μη αναγκαιότητάς τους. Γενικεύει και η γενίκευση αυτή είναι καταστροφική.

4 ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Πολύ συχνά κυριαρχεί η άποψη ότι για να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια πρέπει να βελτιωθεί η παιδεία των Ελλήνων ή ότι το πρόβλημα στους δρόμους είναι ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν παιδεία. Η άποψη αυτή είναι αρκετά διαδεδομένη, ίσως επειδή ακούγεται απλή και λογική. Οι "καλλιεργημένοι- πολιτισμένοι" οδηγοί θα σέβονται την ζωή και την περιουσία των συνανθρώπων τους και θα κάνουν κάθε προσπάθεια για να μην τους βάλουν σε κίνδυνο. Όλοι θα οδηγούν ήρεμα και προσεκτικά και έτσι τα STOP και τα κόκκινα δεν θα παραβιάζονται, οι μετωπικές δεν θα συμβαίνουν κλπ. Το πρόβλημα των Ελλήνων όσον αφορά στην οδική ασφάλεια, αλλά και γενικότερα θεωρείται πως είναι η νοοτροπία. Οι άνθρωποι κινδυνεύουν καθημερινά λόγω της «απερισκεψίας» της δικής τους και των διπλανών τους. Πολύ συχνά κυριαρχεί η άποψη ότι για να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια πρέπει να βελτιωθεί η παιδεία των Ελλήνων ή ότι το πρόβλημα στους δρόμους είναι ότι οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν παιδεία. Η άποψη αυτή είναι αρκετά διαδεδομένη, ίσως επειδή ακούγεται απλή και λογική. Οι "καλλιεργημένοι- πολιτισμένοι" οδηγοί θα σέβονται την ζωή και την περιουσία των συνανθρώπων τους και θα κάνουν κάθε προσπάθεια για να μην τους βάλουν σε κίνδυνο. Όλοι θα οδηγούν ήρεμα και προσεκτικά και έτσι τα STOP και τα κόκκινα δεν θα παραβιάζονται, οι μετωπικές δεν θα συμβαίνουν κλπ. Το πρόβλημα των Ελλήνων όσον αφορά στην οδική ασφάλεια, αλλά και γενικότερα θεωρείται πως είναι η νοοτροπία. Οι άνθρωποι κινδυνεύουν καθημερινά λόγω της «απερισκεψίας» της δικής τους και των διπλανών τους.

5 ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Ο Έλληνας οδηγός αντί να κατανοήσει ότι το πρόβλημα το έχει ο ίδιος, συνεχώς ρίχνει την ευθύνη στους άλλους. Είναι αυτός που δεν φοράει ζώνη, δεν φοράει κράνος, που περνάει με κόκκινο το σηματοδότη, που παραβιάζει την προτεραιότητα των άλλων. Είναι σημαντικό λοιπόν να έχει περισσότερο νου ώστε να μη βάζει σε κίνδυνο τη ζωή του και τις ζωές των άλλων και πολλές φορές να είναι προνοητικός ώστε να αποφεύγει τυχόν λάθη των διπλανών του. Οι συμπολίτες μας πριν φύγουν από το σπίτι το πρωί, ας κρατήσουν για λίγα δευτερόλεπτα την πόρτα ανοιχτή και ας σκεφτούν πόσες αγκαλιές τους περιμένουν το μεσημέρι που θα γυρίσουν υγιείς στο σπίτι τους. Οι Έλληνες στην πλειοψηφία τους δεν οδηγούν σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης αλλά και της ευγένειας, την έννοια της στοιχειώδους λογικής, πετυχαίνοντας έτσι να βάζουν καθημερινά σε κίνδυνο ζωές και να προκαλούν πολλαπλές επιπτώσεις στην κοινωνία και την οικονομία. Ο Έλληνας οδηγός αντί να κατανοήσει ότι το πρόβλημα το έχει ο ίδιος, συνεχώς ρίχνει την ευθύνη στους άλλους. Είναι αυτός που δεν φοράει ζώνη, δεν φοράει κράνος, που περνάει με κόκκινο το σηματοδότη, που παραβιάζει την προτεραιότητα των άλλων. Είναι σημαντικό λοιπόν να έχει περισσότερο νου ώστε να μη βάζει σε κίνδυνο τη ζωή του και τις ζωές των άλλων και πολλές φορές να είναι προνοητικός ώστε να αποφεύγει τυχόν λάθη των διπλανών του. Οι συμπολίτες μας πριν φύγουν από το σπίτι το πρωί, ας κρατήσουν για λίγα δευτερόλεπτα την πόρτα ανοιχτή και ας σκεφτούν πόσες αγκαλιές τους περιμένουν το μεσημέρι που θα γυρίσουν υγιείς στο σπίτι τους. Οι Έλληνες στην πλειοψηφία τους δεν οδηγούν σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης αλλά και της ευγένειας, την έννοια της στοιχειώδους λογικής, πετυχαίνοντας έτσι να βάζουν καθημερινά σε κίνδυνο ζωές και να προκαλούν πολλαπλές επιπτώσεις στην κοινωνία και την οικονομία.

6 ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Πολύ συχνά κυριαρχεί η άποψη ότι για να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια πρέπει να. Ο τρόπος οδήγησης στη χώρα μας γίνεται με τους εξής τρόπους : Πολύ συχνά κυριαρχεί η άποψη ότι για να βελτιωθεί η Οδική Ασφάλεια πρέπει να. Ο τρόπος οδήγησης στη χώρα μας γίνεται με τους εξής τρόπους : Θορυβώδης τρόπος + Το κορνάρισμα επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις κινδύνου ή μεταφοράς ασθενών. - Οι Έλληνες κορνάρουν αδιακρίτως: Π.χ. για να ξεκινήσει ο προπορευόμενος οδηγός. Θορυβώδης τρόπος + Το κορνάρισμα επιτρέπεται μόνο σε περιπτώσεις κινδύνου ή μεταφοράς ασθενών. - Οι Έλληνες κορνάρουν αδιακρίτως: Π.χ. για να ξεκινήσει ο προπορευόμενος οδηγός. Αργός τρόπος + Ο ΚΟΚ συστήνει να χρησιμοποιείται η αριστερή λωρίδα μόνο για προσπέραση. - Πολλοί αρέσκονται να οδηγούν στην αριστερή και μάλιστα αργά, ενώ οι άλλοι τους προσπερνούν από δεξιά. Αργός τρόπος + Ο ΚΟΚ συστήνει να χρησιμοποιείται η αριστερή λωρίδα μόνο για προσπέραση. - Πολλοί αρέσκονται να οδηγούν στην αριστερή και μάλιστα αργά, ενώ οι άλλοι τους προσπερνούν από δεξιά. Επικοινωνιακός τρόπος + Ο ΚΟΚ απαγορεύει τη χρήση κινητού τηλεφώνου στους οδηγούς εκτός αν φέρουν τον κατάλληλο, ασύρματο εξοπλισμό (bluetooth). - Οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί υποπίπτουν σε αυτήν την παρανομία τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Επικοινωνιακός τρόπος + Ο ΚΟΚ απαγορεύει τη χρήση κινητού τηλεφώνου στους οδηγούς εκτός αν φέρουν τον κατάλληλο, ασύρματο εξοπλισμό (bluetooth). - Οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί υποπίπτουν σε αυτήν την παρανομία τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Διφορούμενος τρόπος + Ο ΚΟΚ επιβάλλει να σταματάμε όχι μόνο στο κόκκινο αλλά και στο πορτοκαλί φανάρι, ειδικά όταν αναβοσβήνει. - Για τους περισσότερους Έλληνες, οι πρώτες στιγμές του κόκκινου φαναριού είναι «πράσινες», ενώ για το πορτοκαλί ούτε λόγος. Διφορούμενος τρόπος + Ο ΚΟΚ επιβάλλει να σταματάμε όχι μόνο στο κόκκινο αλλά και στο πορτοκαλί φανάρι, ειδικά όταν αναβοσβήνει. - Για τους περισσότερους Έλληνες, οι πρώτες στιγμές του κόκκινου φαναριού είναι «πράσινες», ενώ για το πορτοκαλί ούτε λόγος.

7 ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Επικίνδυνος τρόπος + Ο ΚΟΚ υποχρεώνει τον οδηγό που θέλει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας να προειδοποιήσει με τα φλας. - Πολλοί οδηγοί αλλάζουν λωρίδα χωρίς φλας, ακόμη κι όταν προσπερνούν παράνομα. Επικίνδυνος τρόπος + Ο ΚΟΚ υποχρεώνει τον οδηγό που θέλει να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας να προειδοποιήσει με τα φλας. - Πολλοί οδηγοί αλλάζουν λωρίδα χωρίς φλας, ακόμη κι όταν προσπερνούν παράνομα. Ο τρόπος του καβαλάρη + Ο ΚΟΚ ορίζει τα δίτροχα (μηχανάκια, μοτοσικλέτες) να κινούνται σε στοίχους, πάντα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας. - Η πλειονότητα των μοτοσικλετιστών οδηγεί ανάμεσα στις λωρίδες κάνοντας «σφήνες». Ο τρόπος του καβαλάρη + Ο ΚΟΚ ορίζει τα δίτροχα (μηχανάκια, μοτοσικλέτες) να κινούνται σε στοίχους, πάντα στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας. - Η πλειονότητα των μοτοσικλετιστών οδηγεί ανάμεσα στις λωρίδες κάνοντας «σφήνες». Συνοψίζοντας, ήδη από τα πρώτα νηπιακά χρόνια, όπου οι πληροφορίες εγγράφονται ανεξίτηλες στο μυαλό, τα παιδιά παίρνουν το παράδειγμα από τους μεγαλύτερους οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη διαπαιδαγώγισή τους. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν φορούν ζώνη, καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά και ύστερα πιάνουν το τιμόνι, μιλάνε στο κινητό, παραβιάζουν τη σήμανση και τους σηματοδότες, φέρονται με αγένεια και χωρίς ίχνος συνείδησης. Η άσχημη εικόνα εμπλουτίζεται από κακές συμπεριφορές ανθρώπων που λόγω θέσης αποτελούν πρότυπα, δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες ασφάλειας και μετατρέπονται έτσι σε κακά παραδείγματα για όλους τους υπολοίπους. Έτσι αυτό που χρειάζεται είναι ο κάθε Έλληνας οδηγός ξεχωριστά να αλλάξει τη δική του νοοτροπία, αποτελώντας το σωστό παράδειγμα για όλους και να καταλάβουν όλοι ότι το ανυπέρβλητο αγαθό είναι η ζωή και όχι το πρόστιμο και η οικονομική ζημιά που θα υποστεί κάποιος σε μία παράβαση. Συνοψίζοντας, ήδη από τα πρώτα νηπιακά χρόνια, όπου οι πληροφορίες εγγράφονται ανεξίτηλες στο μυαλό, τα παιδιά παίρνουν το παράδειγμα από τους μεγαλύτερους οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη διαπαιδαγώγισή τους. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν φορούν ζώνη, καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά και ύστερα πιάνουν το τιμόνι, μιλάνε στο κινητό, παραβιάζουν τη σήμανση και τους σηματοδότες, φέρονται με αγένεια και χωρίς ίχνος συνείδησης. Η άσχημη εικόνα εμπλουτίζεται από κακές συμπεριφορές ανθρώπων που λόγω θέσης αποτελούν πρότυπα, δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες ασφάλειας και μετατρέπονται έτσι σε κακά παραδείγματα για όλους τους υπολοίπους. Έτσι αυτό που χρειάζεται είναι ο κάθε Έλληνας οδηγός ξεχωριστά να αλλάξει τη δική του νοοτροπία, αποτελώντας το σωστό παράδειγμα για όλους και να καταλάβουν όλοι ότι το ανυπέρβλητο αγαθό είναι η ζωή και όχι το πρόστιμο και η οικονομική ζημιά που θα υποστεί κάποιος σε μία παράβαση.

8 ΕΛΕΙΨΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση «Risk Pulse» της Allianz, το ένα πέμπτο του χρόνου οδήγησης καταναλώνεται σε δραστηριότητες που αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Ένας στους δύο οδηγούς βάζει τη ζώνη ασφαλείας αφού έχει ξεκινήσει την οδήγηση. Η προσπάθεια του οδηγού να φτάσει κάποια αντικείμενα ενώ οδηγεί, αυξάνει τον κίνδυνο εμπλοκής του σε ατύχημα κατά οκτώ φορές. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση «Risk Pulse» της Allianz, το ένα πέμπτο του χρόνου οδήγησης καταναλώνεται σε δραστηριότητες που αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Ένας στους δύο οδηγούς βάζει τη ζώνη ασφαλείας αφού έχει ξεκινήσει την οδήγηση. Η προσπάθεια του οδηγού να φτάσει κάποια αντικείμενα ενώ οδηγεί, αυξάνει τον κίνδυνο εμπλοκής του σε ατύχημα κατά οκτώ φορές. Σύμφωνα με τους ερευνητές ατυχήματος του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz, η διάσπαση της προσοχής του οδηγού είναι ο πιο υποτιμημένος κίνδυνος κατά την οδήγηση. Ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται όσο το βλέμμα ξεφεύγει από το δρόμο, τα χέρια απομακρύνονται από το τιμόνι και η σκέψη φεύγει μακριά από το τι συμβαίνει στο δρόμο. Σύμφωνα με τους ερευνητές ατυχήματος του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz, η διάσπαση της προσοχής του οδηγού είναι ο πιο υποτιμημένος κίνδυνος κατά την οδήγηση. Ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται όσο το βλέμμα ξεφεύγει από το δρόμο, τα χέρια απομακρύνονται από το τιμόνι και η σκέψη φεύγει μακριά από το τι συμβαίνει στο δρόμο.

9 ΕΛΕΙΨΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ “Σκέψου πρώτα, μετά οδήγησε” - αυτή είναι η συμβουλή των ερευνητών ατυχήματος του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz. Οι ερευνητές γνωρίζουν ότι, σχεδόν όλοι οι περισπασμοί που οφείλονται σε δραστηριότητες άσχετες με την οδήγηση, μπορούν να αποφευχθούν αν το ταξίδι είναι προσεκτικά προσχεδιασμένο. Οι οδηγοί, για παράδειγμα, πρέπει να εισάγουν δεδομένα στο σύστημα πλοήγησης (GPS), να επιλέγουν σταθμό στο ραδιόφωνο, να βγάζουν το μπουφάν τους ή να βάζουν τη ζώνη ασφαλείας, πριν ξεκινήσουν την οδήγηση. Επιπλέον, σύμφωνα με το Δρ. Christoph Lauterwasser, CEO του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz, οι τσάντες με τα ψώνια είναι καλύτερο να αποθηκεύονται στο πορτ-μπαγκάζ γιατί ενδέχεται κατά τη διαδρομή να γλιστρήσουν και ο οδηγός να προσπαθήσει να τις πιάσει, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα ατυχήματος κατά οκτώ φορές! “Σκέψου πρώτα, μετά οδήγησε” - αυτή είναι η συμβουλή των ερευνητών ατυχήματος του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz. Οι ερευνητές γνωρίζουν ότι, σχεδόν όλοι οι περισπασμοί που οφείλονται σε δραστηριότητες άσχετες με την οδήγηση, μπορούν να αποφευχθούν αν το ταξίδι είναι προσεκτικά προσχεδιασμένο. Οι οδηγοί, για παράδειγμα, πρέπει να εισάγουν δεδομένα στο σύστημα πλοήγησης (GPS), να επιλέγουν σταθμό στο ραδιόφωνο, να βγάζουν το μπουφάν τους ή να βάζουν τη ζώνη ασφαλείας, πριν ξεκινήσουν την οδήγηση. Επιπλέον, σύμφωνα με το Δρ. Christoph Lauterwasser, CEO του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz, οι τσάντες με τα ψώνια είναι καλύτερο να αποθηκεύονται στο πορτ-μπαγκάζ γιατί ενδέχεται κατά τη διαδρομή να γλιστρήσουν και ο οδηγός να προσπαθήσει να τις πιάσει, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα ατυχήματος κατά οκτώ φορές! Οι οδηγοί αντιλαμβάνονται πότε οδηγούν συγκεντρωμένοι αλλά δεν μπορούν εξίσου εύκολα να συνειδητοποιήσουν τα οδηγικά τους λάθη. Ευτυχώς, τα λάθη αυτά συχνά αντισταθμίζονται από τις αντιδράσεις και την οδηγική συμπεριφορά των άλλων οδηγών. Επίσης, οι συνεπιβάτες τυχαίνει συχνά να έχουν καλύτερη επίγνωση κάποιας ακατάλληλης οδηγικής συμπεριφοράς απ’ό,τι ο ίδιος ο οδηγός. Οι οδηγοί αντιλαμβάνονται πότε οδηγούν συγκεντρωμένοι αλλά δεν μπορούν εξίσου εύκολα να συνειδητοποιήσουν τα οδηγικά τους λάθη. Ευτυχώς, τα λάθη αυτά συχνά αντισταθμίζονται από τις αντιδράσεις και την οδηγική συμπεριφορά των άλλων οδηγών. Επίσης, οι συνεπιβάτες τυχαίνει συχνά να έχουν καλύτερη επίγνωση κάποιας ακατάλληλης οδηγικής συμπεριφοράς απ’ό,τι ο ίδιος ο οδηγός.

10 ΣΗΜΑΝΣΗ ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Κ) που δηλώνουνΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Κ) που δηλώνουν : ΑΝΑΓΓΕΛΙΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (Κ) που δηλώνουν επικίνδυνες θέσεις επικίνδυνες θέσεις Προσβάσεις οδικών κόμβων Προσβάσεις οδικών κόμβων Προσβάσεις ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων Προσβάσεις ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων Οι πινακίδες αναγγελίας κινδύνου (Κ-1 μέχρι Κ-41) τοποθετούνται για να εφιστούν την προσοχή αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς για τους κινδύνους που υπάρχουν στην οδό προς την κατεύθυνση της κίνησής τους, ώστε να λαμβάνουν έγκαιρα τα κατάλληλα μέτρα και, σε περίπτωση ανάγκης, να μειώνουν την ταχύτητα πορείας τους για να τους αποφεύγουν. Η σημασία των πινακίδων αυτών είναι ως εξής : Αρ.Πινακίδας Κ: Κ01-Κ10 Κ11- Κ20 Κ21-Κ30 Κ31-Κ41 Οι πινακίδες αναγγελίας κινδύνου (Κ-1 μέχρι Κ-41) τοποθετούνται για να εφιστούν την προσοχή αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς για τους κινδύνους που υπάρχουν στην οδό προς την κατεύθυνση της κίνησής τους, ώστε να λαμβάνουν έγκαιρα τα κατάλληλα μέτρα και, σε περίπτωση ανάγκης, να μειώνουν την ταχύτητα πορείας τους για να τους αποφεύγουν. Η σημασία των πινακίδων αυτών είναι ως εξής : Αρ.Πινακίδας Κ: Κ01-Κ10 Κ11- Κ20 Κ21-Κ30 Κ31-Κ41

11 ΣΗΜΑΝΣΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (Ρ) που δηλώνουνΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (Ρ) που δηλώνουν : ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (Ρ) που δηλώνουν Προτεραιότητα Προτεραιότητα Απαγορεύσεις ή περιορισμούς Απαγορεύσεις ή περιορισμούς Υποχρεώσεις Υποχρεώσεις οι ρυθμιστικές της κυκλοφορίας πινακίδες (Ρ-1 μέχρι Ρ-77) τοποθετούνται για να πληροφορούν αυτούς που χρησιμοποιούν τις οδούς για τις ειδικές υποχρεώσεις, περιορισμούς ή απαγορεύσεις, προς τις οποίες πρέπει αυτοί να συμμορφώνονται. Επιτρέπεται: α) Συνδυασμός ρυθμιστικής και πρόσθετης πινακίδας, με τον οποίο η ρύθμιση περιορίζεται στη συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών της οδού που δείχνει η πρόσθετη πινακίδα. β) Συνδυασμός ρυθμιστικής και πρόσθετης πινακίδας, με τον οποίο εξαιρείται από τη ρύθμιση η συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών της οδού που δείχνει η πρόσθετη πινακίδα. Η σημασία των πινακίδων αυτών είναι ως εξής: Αρ.Πινακίδας Ρ: Ρ1-Ρ10 Ρ11- Ρ20 Ρ21-Ρ30 Ρ31-Ρ40 Ρ41- Ρ50δ Ρ51-Ρ60 Ρ61-Ρ77 οι ρυθμιστικές της κυκλοφορίας πινακίδες (Ρ-1 μέχρι Ρ-77) τοποθετούνται για να πληροφορούν αυτούς που χρησιμοποιούν τις οδούς για τις ειδικές υποχρεώσεις, περιορισμούς ή απαγορεύσεις, προς τις οποίες πρέπει αυτοί να συμμορφώνονται. Επιτρέπεται: α) Συνδυασμός ρυθμιστικής και πρόσθετης πινακίδας, με τον οποίο η ρύθμιση περιορίζεται στη συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών της οδού που δείχνει η πρόσθετη πινακίδα. β) Συνδυασμός ρυθμιστικής και πρόσθετης πινακίδας, με τον οποίο εξαιρείται από τη ρύθμιση η συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών της οδού που δείχνει η πρόσθετη πινακίδα. Η σημασία των πινακίδων αυτών είναι ως εξής: Αρ.Πινακίδας Ρ: Ρ1-Ρ10 Ρ11- Ρ20 Ρ21-Ρ30 Ρ31-Ρ40 Ρ41- Ρ50δ Ρ51-Ρ60 Ρ61-Ρ77

12 ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ τροχαία ατυχήματα που προκαλούν νεαροί οδηγοί είναι διπλάσια από τον μέσο όρο αυτών που την ευθύνη φέρουν οδηγοί άλλων ηλικιών. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται δραματικά όταν οι συνεπιβάτες του ανεύθυνου, νεαρού οδηγού είναι συνομήλικοι του που τον συμβουλεύουν να επιδείξει τις ανύπαρκτες ικανότητές του. Ακόμη, εξαιρετικά επικίνδυνοι οδηγοί, παρά την εικόνα των προσεκτικών, συντηρητικών σοφέρ που έχει το κοινό γι' αυτούς, είναι οι ηλικιωμένοι οι οποίοι ρέπουν προς συγκεκριμένο, καταγραφόμενο τύπο ατυχημάτων. Ακόμη, οι άνδρες και οι γυναίκες, οι πλούσιοι και οι φτωχοί έχουν τη δική τους «ιστορία» στη συμμετοχή σε τροχαία ατυχήματα. ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ τροχαία ατυχήματα που προκαλούν νεαροί οδηγοί είναι διπλάσια από τον μέσο όρο αυτών που την ευθύνη φέρουν οδηγοί άλλων ηλικιών. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται δραματικά όταν οι συνεπιβάτες του ανεύθυνου, νεαρού οδηγού είναι συνομήλικοι του που τον συμβουλεύουν να επιδείξει τις ανύπαρκτες ικανότητές του. Ακόμη, εξαιρετικά επικίνδυνοι οδηγοί, παρά την εικόνα των προσεκτικών, συντηρητικών σοφέρ που έχει το κοινό γι' αυτούς, είναι οι ηλικιωμένοι οι οποίοι ρέπουν προς συγκεκριμένο, καταγραφόμενο τύπο ατυχημάτων. Ακόμη, οι άνδρες και οι γυναίκες, οι πλούσιοι και οι φτωχοί έχουν τη δική τους «ιστορία» στη συμμετοχή σε τροχαία ατυχήματα. Οι ηλικιακές, κοινωνικές, οικονομικές, ακόμη και ψυχολογικές παραμέτρους που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού - υπεύθυνου τροχαίου ατυχήματος προσδιορίζονται σε αναλυτική έρευνα καθηγητών πανεπιστημίου. Τα συμπεράσματα της μελέτης αναδεικνύουν τη μικρή, τραγική «ιστορία» που υποκρύπτουν τα τροχαία ατυχήματα. Ορίζοντας τις ομάδες υψηλού κινδύνου αλλά και την κατανομή των «κοινωνικών» ομάδων στον χάρτη ευθύνης στα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Όπως και τους συνδυασμούς των επιβατών, κυρίως της ίδιας νεαρής ηλικίας, του οχήματος που «παράγουν» τα τραγικά συμβάντα. Οι ηλικιακές, κοινωνικές, οικονομικές, ακόμη και ψυχολογικές παραμέτρους που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του οδηγού - υπεύθυνου τροχαίου ατυχήματος προσδιορίζονται σε αναλυτική έρευνα καθηγητών πανεπιστημίου. Τα συμπεράσματα της μελέτης αναδεικνύουν τη μικρή, τραγική «ιστορία» που υποκρύπτουν τα τροχαία ατυχήματα. Ορίζοντας τις ομάδες υψηλού κινδύνου αλλά και την κατανομή των «κοινωνικών» ομάδων στον χάρτη ευθύνης στα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Όπως και τους συνδυασμούς των επιβατών, κυρίως της ίδιας νεαρής ηλικίας, του οχήματος που «παράγουν» τα τραγικά συμβάντα.

13 ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ


Κατέβασμα ppt "Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Χρυσούλα Πηγάκη Β 4."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google