Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ Ιστοεξερευνητική προσέγγιση ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΗΓΕΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ Ιστοεξερευνητική προσέγγιση ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΗΓΕΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ Ιστοεξερευνητική προσέγγιση ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΗΓΕΣ

2 Τόπος: Σούνιο Χρόνος: 25η Μαρτίου 1971 Πρόσωπο: Ο ποιητής Γεώργιος Σεφέρης Πρόσωπο σύμβολο: Αρδιαίος Πρόσωπα που υπαινίσσεται ο ποιητής: Οι δικτάτορες της επταετίας

3 Η περικοπή του Αρδιαίου που «ξυπνά» συνειρμικά στη σκέψη του ποιητή υπαινίσσεται τη μοιραία πτώση και τιμωρία οποιασδήποτε μορφής τυραννίαςΑρδιαίου συνειρμικά

4

5 ΣΤΟΧΟΣ Η δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου με αφορμή τον εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου: Μπαίνουμε στη θέση ενός διανοούμενου της εποχής και καταγράφουμε κάποια γεγονότα από την οπτική του γωνία. Διερευνούμε την ψυχολογία των τυράννων Συντάσσουμε ένα κατηγορητήριο προς κάθε μορφής τύραννο Οργανώνουμε την εικαστική μορφή του δρώμενου

6 Χωριζόμαστε σε 4 ομάδες των 5 ατόμων και αναλαμβάνουμε συγκεκριμένους ρόλους – αποστολές : Διανοούμενοι Δημοσιογράφοι Σκηνογράφοι Έφηβοι

7 Φύλλο εργασίας 1 1 / 2 1. α. Να μελετήσετε από το διαδίκτυο τις πηγές:  Δήλωση Γ. Σεφέρη Ανθολόγιο μαρτυριώνwww.snhell.gr  ( ο ποιητής διαβάζει τη δήλωσή του στο ραδιοφωνικό σταθμό του BBC)  Τα ιστορικά γεγονότα  Ημερολόγιο οκτώ ημερών της Τατιάνας Γκρίτση Μιλιέξ /Ψηφιοποιημένα περιοδικά « η λέξη » σσ.327 – 328.www.ekebi.gr 4&zoom=800 β. Δείτε από το youtube τα επεισόδια 2Β/4 και 2Δ/4 της ταινίας «Πέτρινα χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη. 2. Αφού διαβάσετε τη δήλωση του Σεφέρη να αναφέρετε, στηριγμένοι σε φράσεις του κειμένου, ποια δικαιώματα των πολιτών καταπατούνται και με ποιον τρόπο.

8 Φύλλο Εργασίας 1 2 /2 Αφού ενημερωθείτε για κάποια σημαντικά γεγονότα της περιόδου από την πηγή και από το ημερολόγιο της Μιλιέξ,να συντάξετε έναν κατάλογο με τα σημαντικότερα από αυτάwww.athensguide.com  3. Αφού δείτε τα επεισόδια από την ταινία που σας προτάθηκε, να περιγράψετε τα συναισθήματα των προσώπων.  4. Να σχολιάσετε το ύφος της δήλωσης του Σεφέρη και του ημερολογίου της Μιλιέξ  5. Στηριγμένοι στις πληροφορίες και αξιοποιώντας τα υφολογικά στοιχεία που συγκεντρώσατε, να γράψετε τις δικές σας σελίδες ημερολογίου ως πνευματικοί άνθρωποι της εποχής, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Word

9 Να παρακολουθήσετε στο διαδίκτυο 1. την απολογία %CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1+ %CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84 %CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B1&sm=3http://www.youtube.com/results?search_query=%CE%B7+%CE%B1 %CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1+ %CF%84%CE%BF%CF%85+%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%84 %CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B1&sm=3 και 2. το διάγγελμα του δικτάτορα Προσπαθήστε να ανιχνεύσετε τα κίνητρα και τις προθέσεις των δικτατόρων. Χωριστείτε σε δημοσιογράφους και τυράννους. Ως δημοσιογράφοι θέστε τις ερωτήσεις σας στους τυράννους, ως τύραννοι απαντήστε στις ερωτήσεις αυτές, μεταπλάθοντας τα προφορικά κείμενα σε συνέντευξη, σε μορφή Word.

10 1. Na παρακολουθήσετε την πρώτη πράξη από την θεατρική παράσταση του 1973 «Το μεγάλο μας τσίρκο» Μέσα από το θεατρικό διάλογο να αντλήσετε στοιχεία για την καταπίεση δικαιωμάτων του ελληνικού λαού κατά τη διάρκεια του δικτατορικού καθεστώτος 2. Να μελετήσετε τη βιογραφία του Ισπανού ποιητή Φ. Γκ. Λόρκα, κρατώντας σημειώσεις για τις απόψεις του για το καθεστώς της εποχής του στην Ισπανία.http://www.arive.gr/pages/tributes/federico_garcia_lorca/f ederico_garcia_lorca.htmlhttp://www.arive.gr/pages/tributes/federico_garcia_lorca/f ederico_garcia_lorca.html Ως σύγχρονοι έφηβοι να συντάξετε μια επιστολή προς ένα φανταστικό πρόσωπο-τύραννο της εποχής σας

11 Να αναζητήσετε τα σύμβολα που υιοθέτησαν οι δικτάτορες, όπως επίσης και το εικονογραφικό υλικό, που χρησιμοποιήθηκε με σκοπό την αποκατάσταση της δημοκρατίας, αφού συμβουλευτείτε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις :  https://www.google.gr/search?q=%CE%91%CE%A6%CE%99%CE %A3%CE%91+%CE%A4%CE%9F%CE%A5+%CE%91%CE%9B.%CE% A6%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A5+ %CE%93%CE%99%CE%91+%CE%A4%CE%97+%CE%94%CE%97%C E%9C%CE%9F%CE%9A%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%91 &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9NlCU- S7GMK00wX164HgCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=649 https://www.google.gr/search?q=%CE%91%CE%A6%CE%99%CE %A3%CE%91+%CE%A4%CE%9F%CE%A5+%CE%91%CE%9B.%CE% A6%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%9D%CE%9F%CE%A5+ %CE%93%CE%99%CE%91+%CE%A4%CE%97+%CE%94%CE%97%C E%9C%CE%9F%CE%9A%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%99%CE%91 &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9NlCU- S7GMK00wX164HgCA&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1280&bih=649  / τα ιστορικά δρώμενα. Να εμπνευστείτε από αυτό και να δημιουργήσετε ένα βίντεο ή ένα κολλάζ, που θα χρησιμοποιηθεί ως σκηνικό στο θεατρικό δρώμενο.

12  https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CF%8D%CE%BC%C E%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B1+%CE%B5%CE%BE%CE%AD%C E%B3%CE%B5%CF%81% https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CF%8D%CE%BC%C E%B2%CE%BF%CE%BB%CE%B1+%CE%B5%CE%BE%CE%AD%C E%B3%CE%B5%CF%81% CF%83%CE%B7%CF%82+%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF% 84%CE%B5%CF%87%C E%BD%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%85&hl=el&qscrl=1&rlz=1T4A DFA_elGR473GR476&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=r iNBU_K3IIaj0QX4qoGoCw&ved=0CCoQsAQ&biw=1280&bih=6 49 Να εμπνευστείτε από αυτό και να δημιουργήσετε ένα βίντεο ή ένα κολλάζ, που θα χρησιμοποιηθεί ως σκηνικό στο θεατρικό δρώμενο.

13  ΤΟ ΘΕΜΑ  Η διατύπωση  Η παρουσίαση ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΟΙ ΠΗΓΕΣ Προσβασιμότητα Λειτουργία Περιεχόμενο

14 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ α. Με την ομάδα β. Με τον/την εκπαιδευτικό ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ α. Ιστορική αφήγηση β. Κοινά στοιχεία διαφορετικών ιστορικών περιόδων γ. Γλωσσικές παρατηρήσεις δ. Συμπεράσματα

15 Μαθησιακοί - Η σύνδεση του ποιήματος με την εποχή κατά την οποία συγγράφεται. - Η κατανόηση των κινήτρων, των τρόπων δράσης των τυράννων και της ψυχολογίας τους,ώστε να είναι σε θέση να διακρίνουν τις προθέσεις ανερχόμενων ηγετών. - Η καλλιέργεια της ικανότητας χρήσης επιχειρημάτων

16 - Καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικού πνεύματος - Προώθηση αισθητικής αγωγής - Έκφραση της δημιουργικότητας του μαθητή - Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης - Πρόκληση της αυτενέργειας

17 - Εξάσκηση στη χρήση νέων τεχνολογιών και στην εφαρμογή τους στην παραγωγή έργου

18 ΠΗΓΕΣ 1.Δήλωση Γ.Σεφέρη Ανθολόγιο μαρτυριών – youtube Δήλωση Σεφέρη κατά της δικτατορίας. 2.Πρώτο διάγγελμα Γ.Παπαδόπουλου youtube Διάγγελμα του δικτάτορα Παπαδόπουλου. 3.Απολογία του δικτάτορα dose.net/948 - youtube Η απολογία του Γεωργίου Παπαδόπουλου 4.Τα ιστορικά γεγονότα Το στρατιωτικό πραξικόπημα. 5.Το μεγάλο μας τσίρκο youtube. 6. Πέτρινα χρόνια youtube επεισόδια 2 Β /4, 2 Δ /4 7. Περικοπή του Πλάτωνα www. Ebooks.edu.gr

19 8. «Ημερολόγιο οκτώ ημερών» της Τατιάνας Γκρίτση Μιλιέξ ψηφιοποιημένα περιοδικά «Η Λέξη» σσ.327 – Σύμβολα της δικτατορίας 10.Αφίσα Φασιανού για τη δημοκρατία google: αφίσες για τη δημοκρατία 11.http://www.arive.gr/pages/tributes/federico_garci a_lorca/federico_garcia_lorca.html


Κατέβασμα ppt "Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ Ιστοεξερευνητική προσέγγιση ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΗΓΕΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google