Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ειδικό Κέντρο Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Κ.Ε.Ι.), Έδρα UNESCO Εφηβικής Υγείας και Ιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ειδικό Κέντρο Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Κ.Ε.Ι.), Έδρα UNESCO Εφηβικής Υγείας και Ιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειδικό Κέντρο Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Κ.Ε.Ι.), Έδρα UNESCO Εφηβικής Υγείας και Ιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», Αθήνα Γεώργιος Ν Λάντις RD Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

2 Μεταβολικό Σύνδρομο ή Σύνδρομο Χ

3 ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΕΦΗΒΩΝ 4 στους 10 καταναλώνουν καθημερινά λαχανικά 8 στους 10 καταναλώνουν καθημερινά τουλάχιστον 1 φρούτο 2 στους 10 καταναλώνουν hamburger, hot dog & λουκάνικα μία φορά την ημέρα 7 στους 10 έφηβους παρακολουθούν τηλεόραση για τουλάχιστον 2 ώρες 2 στους 10 έχουν αυξημένο σωματικό βάρος

4 ΦΡΟΥΤΑ & ΛΑΧΑΝΙΚΑ 5 ΜΕΡΙΔΕΣ Φ&Λ / ΗΜΕΡΑ

5 Τα Φ&Λ είναι άριστες πηγές: Βιταμινών & ιχνοστοιχείων Φυτικών ινών Καλών Σακχάρων – Ενέργειας Ενυδάτωσης

6 5 ΜΕΡΙΔΕΣ Φ&Λ / ΗΜΕΡΑ Βιταμίνες Α, C & σύμπλεγμα Β: Για παράδειγμα η βιταμίνη Α: Γρήγορη επούλωση από σημάδια (Ακμή) Συμβάλλει σημαντικά στην όραση, ξηροφθαλμία (πολλές ώρες Η/Υ) Δημιουργία οδοντίνης (γερά δόντια) (λιγότερος οδοντίατρος) Για παράδειγμα η βιταμίνη C: Ελαστικότητα δέρματος (κυτταρίτιδα) (σφιχτό δέρμα) Μείωση αρτηριακής πίεσης & διατήρηση ελαστικότητας αγγείων Μειωμένος κίνδυνος κρυολογήματος (περισσότερος χρόνος φίλους)

7 ΕΥΚΟΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Μία μερίδα Φρούτου = 1 οποιοδήποτε μεσαίο φρούτο = 1 φέτα από ένα μεγάλο φρούτο = 1 χούφτα ρόγες σταφύλι = 2 αποξηραμένα φρούτα = 2-3 μικρά φρούτα = 2 -3 μανταρίνια =½ ποτήρι φυσικό χυμό

8 Τρόποι Να Το Πετύχετε Συμπλήρωσε ένα Φρούτο στο πρωινό σου 1.Πρόσθεσε ένα χυμό ή smoothie 2.Κόψε ένα φρούτο στα δημητριακά σου 3.Αποξηραμένα φρούτα στα δημητριακά σου

9 Τρόποι Να Το Πετύχεις Πάρε ένα φρούτο μαζί σου στο: σχολείο (για το δρόμο) Φροντιστήριο (στο διάλειμμα) Ένα ΕΥΚΟΛΟ φρούτο (μανταρίνια μπανάνα)

10 Τα Λαχανικά ΦΤΙΑΞΕ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ & ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗN Πάντα σαλάτα με: To μεσημεριανό σου Το βραδινό σου Πρόσθεσε λαχανικά στα : Sandwiches / Toasts σου Στην ομελέτα σου Στα μακαρόνια σου

11 Συνετή κατανάλωση τροφίμων Χαμηλής Θρεπτικής Αξίας = ΠΟΛΛΕΣ Τρόφιμα Θερμίδες πατατάκια γαριδάκια Χαμηλής Θρεπτικής Αξίας κράκερ = ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ = σφολιάτες Πρωτεΐνες ζύμες πίτσες Βιταμίνες κρουασάν Ιχνοστοιχείαμπισκότα γκοφρέτες Φυτικές Ίνες χυμοί έτοιμοι αναψυκτικά Καλά Λιπαρά

12 1ΟΟgΒρώμη / ΓάλαΤυρόπιτα Σφολιάτα Θερμίδες (Kcal) Πρωτεΐνες (g)1113 Λιπαρά (g)127,4 Υδα/κες (g) Σάκχαρα Σίδηρος (mg)28282,4 ΠΡΩΙΝΟ

13 ΓΕΥΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1ΟΟgSandwichΚρουασάν σοκολάτας Θερμίδες (Kcal) Πρωτεΐνες (g)85 Λιπαρά (g)1621 Χοληστερόλη (mg) 173 Υδατ/κες (g) Σάκχαρα

14 SNACK 30gΑμύγδαλαΣοκολάτα Θερμίδες (Kcal) Πρωτεΐνες (g)61 Λιπαρά (g)15159 Χοληστερόλη (mg) 02 Υδατ/κες (g) Σάκχαρα Ω λιπαρά (mg)

15 2 Βασικές Τεχνικές Ανίχνευσης Απλά: 1. Περιορίστε τα παρακάτω θρεπτικά στοιχεία Λιπαρά> 17g Κορεσμένα Λιπαρά > 5g Σάκχαρα> 22g Αλάτι> 1,5g

16 2 Βασικές Τεχνικές Ανίχνευσης 2.Αποφύγετε ή περιορίστε τρόφιμα που στα συστατικά γράφουν: Σιρόπι γλυκόζης Μελάσες Ιμβερτοσάκχαρο Φρουκτόζη Δεξτρόζη Τρανς λιπαρά Υδρολυμένο άμυλο Υδρογονωμένα Λίπη

17 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΜΑΓΕΙΡΕΜΕΝΟΥ ΦΑΓΗΤΟΥ Ενισχύστε την ποικιλία στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο: (2/7) Όσπριο: Προτιμήστε το συνδυασμό με σαλάτα & κάποιο αλίπαστο ή μαρινάτο ψάρι (αποφύγετε το συνδυασμό με το τυρί) (2/7) Ψάρι / ψαρικό: Σαρδέλα, γαύρο, κολιό, σκουμπρί, μπακαλιάρο, γλώσσα, λαυράκι Δοκιμάστε ψητό, σούπα, προσθέστε το σε σαλάτα σε μορφή γαρίδας, σε ριζότο ή με ζυμαρικά ΜΗΝ ξεχνάτε όμως: ΤΟ ΨΑΡΙ ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ

18 Εμπλουτίστε τη μαγειρική σας με παραδοσιακές συνταγές: (2/7) Πουλερικό – χοιρινό: (1/7) Προτιμήστε να τα μαγειρέψετε με τη μορφή λαδερού: Κοτόπουλο με μπάμιες Χοιρινό σελινάτο ή πράσο Φασολάκια με κοτόπουλο (1/7) Κόκκινο Κρέας: Μοσχάρι, αρνί, κατσίκι συνδυάστε τα με λαχανικά στο μαγείρεμα: Μοσχάρι με μελιτζάνες & κολοκυθάκια Λαχανοντολμάδες, φρικασέ ή μαγειρίτσα

19 ΣΥΝΕΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΦΑΓΗΤΟΥ ΕΚΤΟΣ ΣΠΙΤΙΟΥ Προαποφασίστε τις φορές που θα φάτε έξω στην εβδομάδα Εφοδιάστε με υγιεινά snacks για εκτός σπιτιού: 1.Εξασφαλίζουμε ότι ο έφηβος έχει μαζί του /της φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα 2.Ετοιμάστε σπιτικές μπάρες δημητριακών με γιαούρτι, βρώμη, ξηρούς καρπούς & μέλι 3.Sandwiches με ψωμί πολύσπορο, ολικής & αυγό ή τόνο ή κοτόπουλο 4.Μια χούφτα ξηρούς καρπούς αμύγδαλα / καρύδια

20 Τηρήστε τη συχνότητα των γευμάτων πριν την έξοδο σας: 1.Προσπαθήστε να φάτε ένα ελαφρύ γεύμα 1-2 ώρες πριν την έξοδο 2.Δεν κόβουμε κανένα γεύμα επειδή θα ‘φάμε έξω το βράδυ’ Δώστε το καλό παράδειγμα στα παιδιάς: 1. Παραγγέλνετε πάντα σαλάτα 2.Διαλέξτε ψάρι αν σας δυσκολεύει η μαγειρική του στο σπίτι 3.Μοιραστείτε τα επιδόρπια διά του δύο

21 ΟΡΘΕΣ ΓΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ Προσπαθούμε να τρώμε όλοι μαζί Προσπαθήστε να πραγματοποιείτε τουλάχιστον 3 γεύματα/ ημέρα Φροντίστε να υπάρχει πάντα πρωινό & ιδανικά να φάτε μαζί πρωινό

22 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ / ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΩΝ Κατανάλωση Επεξεργασμένων Λευκώ Σιτηρών Εμφάνιση Μεταβολικού Συνδρόμου

23 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ / ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΩΝ Προσπαθούμε να επιλέγουμε τα σιτηρά με βάση την εικόνα τους όταν φυτρώνουν: 1.Πατάτα 2.Μαύρο Ρύζι 3.Πίτουρο – βρώμη 4.Καλαμπόκι 5.Πλιγούρι = σπασμένο στάρι 6.Ολικής αλέσεως αλεύρι & τα προϊόντα του

24 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΛΙΚΗΣ ΑΛΕΣΗΣ / ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΩΝ Πόσες μερίδες αμυλούχων / ημέρα ; 1.3 μερίδες ημερησίως ολικής / ημέρα 2.Από διαφορετικές πηγές 3.Να συνοδεύουν πάντα τα 3 βασικά γεύματα

25

26 ΛΑΧΑΝΙΚΑ (ΦΡΕΣΚΑ & ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ) ΦΡΟΥΤΑ ΨΑΡΙ ΚΡΕΑΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΧΟΙΡΙΝΟ ΓΑΛΑ /ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΑΥΓΟ ΟΣΠΡΙΑ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤΥΡΙ ΠΑΤΑΤΑ ΜΑΥΡΟΡΥΖΙ ΚΑΣΤΑΝΟ ΡΥΖΙ ΒΡΩΜΗ ΠΛΙΓΟΥΡΙ ΟΛΙΚΗΣ ΨΩΜΙ ΟΛΙΚΗΣ ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΟΛΙΚΗΣ ΠΑΞΙΜΑΔΙ ΧΥΛΟΠΙΤΕΣ

27 www. likestinygeia.eu Το site μας!

28 Σύνδεση στο Chat – Room. Πατήστε εδώ! Chat Room

29 Εγγραφή στο Chat Room Για να μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε το chat room θα πρέπει πρώτα να έχουμε κάνει εγγραφή. Πατώντας στο κουμπί, εισάγουμε τα στοιχεία μας και στην συνέχεια λαμβάνουμε, επιβεβαιωτικό . Εγγραφ ή

30 Σύνδεση στο Chat Room Εφόσον η εγγραφή μας ήταν επιτυχής, σε αυτό το σημείο βάζουμε το User Name (το μας) και το Password που βάλαμε κατά την εγγραφή και πατάμε. Στο chat room συνομιλούμε με άλλους εφήβους για την διατροφή μας, την άσκηση και τον υγιεινό τρόπο ζωής. Σε λειτουργία από 1 η Ιανουαρίου 2014 Σύνδεση

31 Newsletter Η ηλεκτρονική εφημερίδα του προγράμματος, για διάβασμα ή εκτύπωση. Πρώτο τεύχος στις 15 Ιανουαρίου 2014! Η εγγραφή γίνεται με την υποβολή του μας. Mετά μας έρχεται επιβεβαιωτικό μήνυμα ότι μπορούμε να συνδεθούμε με το που δώσαμε!

32 Facebook To facebook του προγράμματος είναι στην διεύθυνση: https://www.facebook.com/metavoliko.sindromo


Κατέβασμα ppt "Ειδικό Κέντρο Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Κ.Ε.Ι.), Έδρα UNESCO Εφηβικής Υγείας και Ιατρικής, Α΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google