Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΙΤΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΥΦΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΙΤΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΥΦΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΙΤΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΥΦΑΣ
Truffles Ο.Ε. ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΙΤΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΥΦΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2007 Επιμέλεια εργασίας : Κωνσταντής Μιχαήλ Χατζής Ελευθέριος

2 Στόχοι της επιχείρησης
Κάλυψη των λειτουργικών αναγκών Κατάλληλη συντήρηση του προϊόντος ανάλογα με την εποχή Η διασφάλιση υψηλής ποιότητας της τρούφας Προβολή και διανομή του προϊόντος σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της εγχώριας αγοράς Εξαγωγή σε ευρωπαϊκές χώρες που έχουν μεγάλη ζήτηση τρούφας Συμμετοχή σε δημοπρασίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα Σύναψη εμπορικών σχέσεων με καταστήματα βιολογικών προϊόντων Γνωστοποίηση της τρούφας στην ελληνική κουζίνα Σύναψη συνεργασίας με καλλιεργητές τρούφας Καλλιέργεια και λευκής τρούφας Επέκταση της επιχείρησης

3 Περιγραφή της επιχείρησης
Νομική μορφή Πρόκειται για μια ομόρρυθμη εταιρεία που θα πάρει τον τίτλο της σύμφωνα με τις βασικές προϋποθέσεις ίδρυσης και τα χαρακτηριστικά της ομόρρυθμης εταιρίας. Γενικά στοιχεία εταιρείας: Επωνυµία Επιχείρησης :  «Truffles» Ο.Ε. Νοµική Μορφή :               Ο.Ε. ∆/νση έδρας :                    Κοζάνη Περιφέρεια :                       Δυτική Μακεδονία Νοµός :                              Κοζάνης ∆ραστηριότητα :               Καλλιέργεια μανιταριών τρούφας

4 Τοποθεσία Γεωγραφικός Χάρτης Truffles Ο.Ε.
Η καλλιέργεια θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή Καισαρειά Κοζάνης, όπου έχει εγκριθεί η καταλληλότητα του εδάφους από την αρμόδια επιτροπή της Νομαρχίας Κοζάνης. Γεωγραφικός Χάρτης Truffles Ο.Ε.

5

6 Πιστοποίηση βιολογικής καλλιέργειας
Προσωπικό Η επιχείρηση θα απασχολεί: Α) έναν αγρότη Β) έναν υπεύθυνο για την διαφήμιση Γ) έναν υπεύθυνο για την πώληση και την διανομή Δ) δύο εξωτερικούς συνεργάτες Η πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων είναι απαραίτητη, μέσα από το νόμο, για τη χρήση του όρου «βιολογικό». Για να αποδεχτεί στην αγορά σαν βιολογικό το προϊόν μας και για να χαρακτηριστεί η καλλιέργειά μας βιολογική, θα γίνει ειδική πιστοποίηση από τον πιστοποιητικό οργανισμό Βιοελλάς. Πιστοποίηση βιολογικής καλλιέργειας

7 Στρατηγικές συμμαχίες
Η επιχείρηση στο πλαίσιο της πρωτοπορίας και της δυναµικής εισόδου στην αγορά σκοπεύει στην ανάπτυξη συνεργασιών µε: Την εταιρεία Ύδνον Καταστήματα βιολογικών προϊόντων Την εταιρεία Trofino

8 Ανάλυση του κλάδου και της αγοράς
Εγχώρια αγορά Η βιολογική καλλιέργεια του μανιταριού της τρούφας είναι άγνωστη στην πλειοψηφία των Ελλήνων αγροτών και αποτελεί μια εναλλακτική παραγωγή με μικρό κόστος και εκπληκτικές αποδόσεις. Η τρούφα στην Ελλάδα έχει αρχίσει να καλλιεργείται εδώ και 2-3 χρόνια. Οι πόλεις που χρησιμοποιούν σήμερα τη συγκεκριμένη παραγωγή είναι οι εξής: Κοζάνη Γρεβενά Λάρισα Κιλκίς Φλώρινα Την καλλιέργεια τρούφας στην Ελλάδα ενθαρρύνει το Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών του ΕΘΙΑΓΕ και μέχρι στιγμής εκδηλώνεται έντονο ενδιαφέρον αγροτών απ’ όλη την Ελλάδα.

9 ΤΙΜΕΣ στην ελληνική αγορά:
Χειμερινή μαύρη τρούφα: Κοστίζει 1 ευρώ το κάθε γραμμάριο, δηλαδή 1000 ευρώ το κιλό. Θερινή μαύρη τρούφα: Κοστίζει 0,65 ευρώ το κάθε γραμμάριο, δηλαδή 650 ευρώ το κιλό. Παγκόσμια αγορά Η τρούφα είναι ένα προϊόν που διακινείται σε παγκόσμια κλίμακα. Οι χώρες στις οποίες είναι πιο διαδομένη η συγκεκριμένη καλλιέργεια και το εμπόριο εξίσου είναι οι εξής: Ιταλία Γαλλία Ισπανία Β. Αμερική Ν. Ζηλανδία ΤΙΜΕΣ στην παγκόσμια αγορά: Μια εικόνα που περίπου βρίσκονται οι τιμές. Αυτές είναι οι τιμές του , σχετικά πρόσφατες στην Ιταλία και στη Γαλλία: - Η θερινή μαύρη τρούφα (tuber estivum),η οποία έχει βρεθεί και στη Δράμα κυμαίνεται περίπου στα 450 με 800 ευρώ το κιλό. - Η χειμερινή μαύρη τρούφα (melanosporum) στα 960 ευρώ το κιλό, αλλά τον Ιανουάριο του 2004 η χειμερινή τρούφα έφτασε τα ευρώ το κιλό. - Η λευκή τρούφα είναι πιο ακριβή, πωλείται στην αγορά από 500 έως ευρώ το κιλό.

10 Τμηματοποίηση της αγοράς
Ξενοδοχεία Εστιατόρια Καταστήματα βιολογικών προϊόντων Η πιθανή αγορά φαίνεται στο εξής κυκλικό γράφημα:

11 Ανάλυση ανταγωνισμού Εγχώριο επίπεδο Παγκόσμιο επίπεδο
Μέχρι στιγμής στην ελληνική αγορά δεν έχει πουληθεί τρούφα ως αποτέλεσμα καλλιέργειας, συνεπώς δεν υπάρχει ανταγωνισμός στον κλάδο. Έχει εκτιμηθεί ότι οι πρώτες παραγωγές θα απορροφηθούν σε εθνικό επίπεδο. Ο ανταγωνισμός υπολογίζεται ότι θα εμφανιστεί μετά τον τέταρτο χρόνο παραγωγής (περίπου σε μια δεκαετία από τώρα) και προβλέπεται ότι οι Έλληνες παραγωγοί της τρούφας θα επικεντρωθούν περισσότερο στις εξαγωγές. Παγκόσμιο επίπεδο Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει έντονος ανταγωνισμός κυρίως σε χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία που έχουνε πολλά χρόνια στο χώρο αυτής της καλλιέργειας. Υπάρχουν ιδιαίτερες καλλιεργητικές φροντίδες από περιοχή σε περιοχή και εγκυμονούν πολλά μυστικά. Οι τιμές στο εξωτερικό φτάνουνε και σε πολύ μεγαλύτερα επίπεδα από ότι στην Ελλάδα. Οπότε υπάρχουν οι προϋποθέσεις μια καλή στρατηγική τιμή του προϊόντος μας με την ανάλογη πιστοποίηση της ποιότητας, να είναι άκρως ανταγωνιστική στο εξωτερικό.

12 Το σχέδιο μάρκετινγκ Διαφήμιση: μέσω διαδικτύου
Στην ανάλυση της αγοράς βρήκαμε το ειδικό αγοραστικό κοινό στο οποίο στοχεύουμε να πουλήσουμε. Για την επίτευξη περισσότερων πωλήσεων θα πρέπει να δημιουργήσουμε έναν δικτυακό τόπο. Ο δικτυακός τόπος θα διευρύνεται μέσω της διαφήμισης. Διαφήμιση: μέσω διαδικτύου μέσω των καταστημάτων με βιολογικά προϊόντα μέσω φυλλαδίων που θα αποστέλλονται ταχυδρομικώς μέσω αποστολής ενός μικρού δείγματος

13 Swot analysis Strength
Χρειάζονται λίγα στρέμματα για μια ικανοποιητική απόδοση. Δε δεσμεύει μεγάλο κεφάλαιο σε εξοπλισμό, αποθήκες κ.λ.π. Απαιτεί λίγη χειρωνακτική εργασία. Δεν έχει πρόβλημα διάθεσης (μεγάλη ζήτηση, υψηλή τιμή). Σε πολλές περιπτώσεις αξιοποιεί το χωράφι διπλά (στην περίπτωση μας και φουντούκια και άνθη φλαμουριάς/ τσάι). Μπορεί να συνεισφέρει στην ανάπτυξη τοπικών βιοτεχνιών και του αγροτουρισμού. Υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση από την αγορά του εξωτερικού. (στατιστικά ζητάνε 1000 τόνους το χρόνο, ενώ προσφέρονται μόνο 100 τόνοι) Weakness Δεν είναι γνωστή η τρούφα στην ελληνική κουζίνα. Είναι δύσκολη, χρονοβόρα καλλιέργεια του μανιταριού. Εξαρτάται από τις κλιματολογικές συνθήκες που είναι απρόβλεπτες. Ελλοχεύει ο κίνδυνος κλοπής του προϊόντος. Opportunities Είναι οικολογική καλλιέργεια φιλική προς το περιβάλλον. Είναι ένα κίνητρο για να μην εγκαταλειφθεί η ύπαιθρος. Threats Δεν υπάρχουν μειονεκτήματα, καθώς η καλλιέργεια σε καμία περίπτωση δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Δεν υπάρχουν απόβλητα καθώς δε γίνεται χρήση ούτε φυτοφαρμάκων ούτε χημικών λιπασμάτων.

14 Σημεία Πώλησης » Δίκτυα Διανομής
Δίκτυο διανομής Η διανομή του προϊόντος θα γίνεται αποκλειστικά μέσω της εταιρείας TROFINO με την οποία θα συνεργαστούμε και θα έχει την πλήρη ευθύνη να αποστέλλει τα προϊόντα μας στο αγοραστικό κοινό. Η εταιρία TROFINO διαθέτει τα βιολογικά προϊόντα, μέσω ενός πανελλαδικού δικτύου διανομής στα παρακάτω σημεία λιανικής πώλησης: Σημεία Πώλησης » Δίκτυα Διανομής α) Στα περισσότερα εξειδικευμένα καταστήματα Βιολογικών Προϊόντων β) Στην αλυσίδα καταστημάτων Βιολογικών προϊόντων "Greenfarm" και Βιολογικός Κύκλος γ) Στις περισσότερες αλυσίδες S/M που διαθέτουν τμήμα βιολογικών προϊόντων όπως: ΑΛΦΑ - ΒΗΤΑ Βασιλόπουλος, CARREFOUR - ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ, ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ, BAZAAR, ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ, ΔΟΥΚΑΣ, ELITE, EXTRA, ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΝΚΑ, ΚΑΝΑΚΗΣ, ΚΡΟΝΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ, MAKRO, ΜΑΡΚΕΤ-ΙΝ, MY MARKET, ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΠΕΙΡΑΙΚΟ, ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΙΚΗ, XAΛΚΙΑΔΑΚΗΣ και πολλές άλλες τοπικές αλυσίδες.  δ) Σε επιλεγμένα ανά την Ελλάδα σημεία λιανικής πώλησης πχ. Delicatessen. ε) Εξαγωγή των προϊόντων σε χώρες του εξωτερικού.

15 Τιμολογιακή στρατηγική
Δεν υπάρχει τιμολογιακό ‘ιστορικό’ στην περίπτωση της καλλιέργειας τρούφας στην Ελλάδα. Οποιαδήποτε τρούφα πωλείται σήμερα δεν είναι αποτέλεσμα καλλιέργειας, αλλά αποτέλεσμα αυτοφυούς παραγωγής. Η καλλιέργεια της τρούφας στην Ελλάδα είναι σε αρχικό συνεπώς στάδιο. Η τιμή του μανιταριού της τρούφας προβλέπεται να κυμαίνεται στις ίδιες τιμές με αυτές τις αυτοφυούς παραγωγής που ισχύουν σήμερα στην ελληνική αγορά, δηλαδή: 1 ευρώ το κάθε γραμμάριο ευρώ το κιλό Υπάρχει το ενδεχόμενο μακροχρόνια ,εφ’ όσων υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση στην αγορά και έχοντας εξασφαλίσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο παραγωγής, να αυξήσουμε την τιμή σε: 1,5 ευρώ το κάθε γραμμάριο ευρώ το κιλό Επειδή στο εξωτερικό παρουσιάζεται το πρόβλημα της μικρής προσφοράς έναντι της μεγάλης ζήτησης, θα στραφούμε στην επιβολή μιας ανταγωνιστικής τιμής, η οποία ενδέχεται να είναι μεγαλύτερη από αυτήν που επικρατεί στην ελληνική αγορά.

16 Ανάλυση ευαισθησίας ΖΗΤΗΣΗ ΖΗΤΟΥΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ
Από το παραπάνω διάγραμμα παρατηρούμε ότι η ζήτηση τείνει να γίνει οριζόντια, πράγμα που σημαίνει πως το προϊόν ζητείται σε οποιαδήποτε τιμή. (Η ζήτηση τείνει να γίνει πλήρης ελαστική, δηλαδή η ελαστικότητα ζήτησης τείνει στο άπειρο)

17 Σχέδιο λειτουργίας Χώρος καλλιέργειας
Το χωράφι περιλαμβάνει 4 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης στα οποία: Σε δύο στρέμματα θα φυτευτούν 100 φουντουκιές εμβολιασμένες στις ρίζες με το μικκύλιο μυκήτων (μαύρη τρούφα). Σε ένα στρέμμα θα φυτευτούν 50 φλαμουριές επίσης εμβολιασμένες στις ρίζες με το μικκύλιο μυκήτων (μαύρη τρούφα). Μισό στρέμμα θα παραμείνει ακαλλιέργητο για την μετέπειτα καλλιέργεια λευκής τρούφας. (25 έως 30 δενδρύλλια) Μισό στρέμμα που θα περιλαμβάνει τον αποθηκευτικό χώρο και το χώρο στάθμευσης.

18 Η καλλιέργεια θα γίνει σύμφωνα με το παρακάτω χωροδιάγραμμα:

19 Απαραίτητες διαδικασίες για την καλλιέργεια
1. Προετοιμασία του εδάφους 2. Φύτεμα 3. Πυκνότητα φύτευσης 4. Σύστημα  φύτευσης 5. Άρδευση 6. Προστασία της φυτείας

20 Συντήρηση της φυτείας 1. Έλεγχος των ζιζανίων 2. Λίπανση
3. Προστασία της φυτείας 4. Άρδευση 5. Κλάδεμα 6. Συστήματα συντήρησης της καλλιέργειας

21 Χρηματοοικονομική ανάλυση
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ Συνολικά τα έξοδα για να στηθεί η καλλιέργεια είναι: € Αυτά τα € θα καλυφθούν από ήδη υπάρχοντα κεφάλαια. - Για την πρώτη τετραετία: ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ € - Στην περίοδο του 4ου έτους θα γίνουν αγορές ύψους: € - Για την δεύτερη τετραετία: ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ €

22 Χρηματοοικονομική ανάλυση
ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΕΣΟΔΑ: ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΕΣΟΔΑ € Επιδότηση καλλιέργειας: € ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΕΡΔΩΝ ΣΤΟ 80 ΈΤΟΣ: ΕΣΟΔΑ – ΕΞΟΔΑ = – = €

23 Ανάλυση νεκρού σημείου
Νεκρό σημείο όπου Έσοδα = Έξοδα


Κατέβασμα ppt "ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΙΤΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΤΡΟΥΦΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google