Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Θέμα εργασίας: Σύνθεση κειμένου για τη χρήση των.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Θέμα εργασίας: Σύνθεση κειμένου για τη χρήση των."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Θέμα εργασίας: Σύνθεση κειμένου για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση Κεφάλαιο: 5. Μαθητές Μάθημα: Αρχές Διαμόρφωσης και Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού Διδάσκων καθηγητής: Γιώργος Παλαιγεωργίου Μεταπτυχιακές φοιτήτριες: Σοφία Μαραντίδου Αργυρώ Ξενιτοπούλου Βάσω Σιδηρoπούλου Θάλεια Χατζηδαμιανού Εξάμηνο: Γ’ Ακαδ. Έτος: 2014-2015 Φλώρινα 2015

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 5. Οι μαθητές Αποτελέσματα ερευνών 1. Αποτελέσματα σε συναισθηματικό επίπεδο 1.1. Ανάπτυξη κινήτρων με τη βοήθεια των ΤΠΕ 1.2 Συναισθήματα που προκλήθηκαν με τη χρήση ΤΠΕ 1.3. Καλλιέργεια ηθικών αξιών 2. Αποτελέσματα σε επίπεδο δεξιοτήτων 2.1.1. Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων 2.1.2. Ενίσχυση διαπολιτισμικής συνεργασίας 2.1.3. Ενίσχυση των αδύναμων μαθητών 2.2. Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων 2.3. Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων 2.4. Ετεροανάδραση – ετεροαξιολόγηση 3. Αξίζει τον κόπο;

3 1. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ 1.1. Ανάπτυξη κινήτρων με τη βοήθεια των ΤΠΕ  Ενδιαφέρον και κινητοποίηση  Αύξηση κινήτρων για επίτευξη μαθησιακών στόχων, αλλά και για την ίδια τη χρήση του Η/Υ  Βελτίωση στάσης μαθητών απέναντι στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά  Αύξηση της συναισθηματικής εμπλοκής των μαθητών - συγκέντρωση σε μια δραστηριότητα με ευχαρίστηση- ροή πραγμάτωσης  Εσωτερικά κίνητρα και ενίσχυση δημιουργικότητας  Αυτοαποτελεσματικότητα  Βελτίωση συμμετοχής και επίδοσης αδύναμων μαθητών και μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες

4 1.2.1. Συναισθήματα που προκλήθηκαν με τη χρήση ΤΠΕ  Ευχαρίστηση  Ικανοποίηση  Αυτοπεποίθηση  Θετική στάση απέναντι στη διερευνητική μάθηση  Ενίσχυση δημιουργικότητας, συνέπειας και εμπειρίας ροής  Περιγραφή και εξωτερίκευση συναισθημάτων  Ευθύνη  Συμμετοχή και αυθορμητισμός  Απενοχοποίηση λάθους  Αυτοέλεγχος και αυτοπεποίθηση

5 1.2.2. Καλλιέργεια ηθικών αξιών  Καλό, κακό, μεταμέλεια και δικαιοσύνη  Ενεργός συμμετοχή  Πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών και ευγενής άμιλλα

6 2. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2.1.1. Ενίσχυση κοινωνικών δεξιοτήτων  Συνεργασία  Βελτίωση κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων  Διαλογική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών  Μαθητές με αυτισμό: βελτίωση δεξιοτήτων αναγνώρισης συναισθημάτων και προσώπων και των χαρακτηριστικών του  Συνεργατική συγγραφή κειμένου

7 2.1.2. Ενίσχυση διαπολιτισμικής συνεργασίας  Γνωριμία και επαφή με άλλους πολιτισμούς - επικοινωνιακή δεξιότητα  Διαδικτυακή αλληλεπίδραση  Δημιουργία «κοινοτήτων μάθησης»  Ενσωμάτωση-ένταξη παιδιών μεταναστών  Ανάδειξη της ιδιαίτερης εθνικής πολιτισμικής και ιστορικής φυσιογνωμίας της κάθε χώρας 2.1.3. Ενίσχυση των αδύναμων μαθητών  Ενίσχυση και βοήθεια των πιο ενεργών στους πιο ντροπαλούς μαθητές

8 2.2.1. Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων  Ανάπτυξη της Γλώσσας σε όλες της τις διαστάσεις:  Κοινωνική χρήση της γλώσσας  Αναγνωστική ανταπόκριση των μαθητών  Εξάσκηση στην παραγωγή δομημένου λόγου  Αποτελεσματικότητα της γνώσης των μαθητών όσον αφορά την δομή της παραγράφου και την κατανόηση της ανάγνωσης  Ενισχύεται σημαντικά η ικανότητα των μαθητών να επιχειρηματολογούν  Ανάπτυξη γλώσσας παιδιών μεταναστών  Ικανότητα χρήσης της Αγγλικής  Αναγνωστική ικανότητα και για κωφά παιδιά,παραγωγή γραπτού κειμένου, συνοχή, συνεκτικότητα

9 2.2.1. Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων Άλλα εκτός της γλώσσας:  Από κοινού επίλυση μαθηματικού προβλήματος  Καλύτερες επιδόσεις  Ειδική αγωγή  Θεραπευτικές επιπτώσεις σε γραφή – δυσγραφία κ.λ.π.  Τεχνολογικός γραμματισμός, έρευνα και επαφή με άλλους πολιτισμούς  Ενδυνάμωση ερευνητικής και επιστημονικής σκέψης  Ικανότητα διατύπωσης προβλημάτων, διατύπωσης ερευνητικών υποθέσεων συλλογή δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων  Ευελιξία σκέψης, εφαρμογή στρατηγικών από τους μαθητές  Εννοιολογική κατανόηση όσον αφορά στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά

10 2.2.1. Ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων  Ενίσχυση γνώσεων για άλγεβρα και κλάσματα, γεωμετρία  Δημιουργία συνθετικών μοντέλων, μοντελοποίηση  Βιωματικές μορφές μάθησης, κριτική σκέψη των μαθητών

11 2.3. Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων  Ενίσχυση: δημιουργικότητα, συνεργασία, επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη, ανάλυση/αιτιολόγηση, παρώθηση και ικανότητα διαχείρισης καταστάσεων.  Ενισχύεται η αυτονομία, ο αυθορμητισμός τους και αναδεικνύεται η θέλησή τους να δημιουργήσουν σημειώσεις υψηλής ποιότητας για τη συνεργατική εκμάθηση  Δημιουργική και αποκλίνουσα σκέψη  Εξατομικευμένη μάθηση - αδύναμοι μαθητές και μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες  Αυτοαποτελεσματικότητα  Ενίσχυση της σφαιρικής αντίληψης των επιστημών από τους μαθητές

12 2.4. Ετεροανάδραση - ετεροαξιολόγηση  Άσκηση εποικοδομητικής κριτικής στα έργα των συμμαθητών τους  Ανατροφοδότηση – Αλληλοσχολιασμός  Αυτοαξιολόγηση

13 3. ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ; o Η εμπειρία δεν είναι ατομική, είναι κυρίως κοινωνική o Στο χώρο, ωστόσο, της ειδικής αγωγής ενισχύεται η εξατομικευμένη μάθηση

14 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ «ΜΑΘΗΤΕΣ» - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΩΝ Επιλέχθηκαν κυρίως εικόνες στις οποίες φαίνονται τα θετικά αποτελέσματα των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία (συνεργασία, συμμετοχή, καλύτερη κατανόηση, κριτική σκέψη, κ.λ.π.)

15 Hwang, G., Chang, H. (2011). A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students. Computers & Education 56, 1023-1031.

16 Chih-Wei Chang1, Jih-Hsien Lee1, Po-Yao Chao2, Chin-Yeh Wang1 and Gwo- Dong Chen(2010)Exploring the Possibility of Using Humanoid Robots as Instructional Tools for Teaching a Second Language in Primary School. Educational Technology & Society, 13 (2), 13–24.

17 Wang, Y.-H., Young, S. S.-C., & Jang, R. J.-S. (2013). Using Tangible Companions for Enhancing Learning English Conversation. Educational Technology & Society, 16 (2), 296–309.

18 Norris, C., Hossain, A., Soloway, E. (2011). Using Smartphones as Essential Tools for Learning: Educational Technology, May-June 2011, 18-25.

19 Βροχαρίδου, Α., Σωτηράκη, Σ. (2013). Προσέγγιση της Τέχνης με τη βοήθεια Διαδραστικού Πίνακα στο Νηπιαγωγείο. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση.6(1-2), 95-109.

20 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Θέμα εργασίας: Σύνθεση κειμένου για τη χρήση των."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google