Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής.  Αναφέρετε ένα πρόβλημα;;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής.  Αναφέρετε ένα πρόβλημα;;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

2  Αναφέρετε ένα πρόβλημα;;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

3  Γενικότερα, ως πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν μας είναι γνωστή, ούτε προφανής. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

4  Άλυτα: Δεν υπάρχει λύση (π.χ. τετραγωνισμός του κύκλου)  Ανοικτά: Υπάρχει λύση αλλά δεν έχει βρεθεί ακόμα (π.χ. η γήρανση του ανθρώπου)  Υπολογιστικά: Λύνονται με υπολογισμούς (π.χ. τριώνυμο)  Δομημένα: περιγράφουμε τη λύση με ακρίβεια (π.χ. υπολογισμός υποτείνουσας ορθογωνίου τριγώνου)  Αδόμητα: δεν έχουν ακριβή λύση (π.χ.: η αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μας) Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

5  Δεδομένα προβλήματος είναι τα γνωστά, ελέγχουμε αν είναι επαρκή.  Ζητούμενο: Αυτό που ψάχνουμε  Επίλυση προβλήματος: Η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο και επιτυγχάνουμε τον επιθυμητό στόχο. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

6  το κατανοήσουμε. Πρέπει δηλαδή να καταλάβουμε καλά το περιεχόμενο του, να διακρίνουμε τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας και τα ζητούμενά του. Βοηθά η σωστή διατύπωση και η σωστή ερμηνεία.  να προσδιορίσουμε και το «περιβάλλον» ή το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται το πρόβλημα (χώρος του προβλήματος). Π.χ. εκλογές σχολείου ή εθνικές; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

7  Ανάλυση προβλήματος σε μικρότερα προβλήματα Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

8  Η περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος, όμως, περιέχει συχνά δυσκολίες. Όταν θέλουμε να δώσουμε οδηγίες σε κάποιον, για να κάνει μια σύνθετη εργασία, διαπιστώνουμε πόσο δύσκολη είναι η διατύπωση σωστών οδηγιών. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

9 κατανόηση ανάλυση επίλυση Δεδομένα Ζητούμενα Περιβάλλον Δομή Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

10 σαφή και ακριβή με σκοπό την επίλυση  Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

11 Προσπαθήστε να δώσετε σε κάποιο συμμαθητή σας σαφείς και ακριβείς οδηγίες, για να παρασκευάσει ένα ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκαλιού. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

12  αν υλοποιήσουμε τον αλγόριθμο, κάποτε θα τελειώσει  Οι εντολές ενός αλγορίθμου πρέπει να έχουν ακρίβεια και σαφήνεια  οι εντολές ενός αλγορίθμου πρέπει να είναι εκφρασμένες με απλά λόγια, ώστε να είναι απόλυτα κατανοητές. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

13  Ένα πρόγραμμα είναι η αναπαράσταση ενός αλγορίθμου γραμμένη σε γλώσσα κατανοητή για έναν υπολογιστή.  Η εργασία σύνταξης των προγραμμάτων ονομάζεται προγραμματισμός.  Τα άτομα που γράφουν και συντάσσουν ένα πρόγραμμα ονομάζονται προγραμματιστές. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

14 Είδη γλωσσών  Τεχνητές: Γλώσσες προγραμματισμού για να επικοινωνούμε τους Η/Υ.  Φυσικές: Επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων π.χ. Ελληνικά Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

15 Γλώσσα κατανοητή από τον Η/Υ που αποτελείται από 0 και 1  (+) Οι εντολές εκτελούνται άμεσα  (-) Πολύ δύσκολη γλώσσα  (-) Κάθε τύπος υπολογιστή έχει τη δική του γλώσσα μηχανής, επομένως δεν «τρέχει» το ίδιο πρόγραμμα σε όλους τους υπολογιστές Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

16  οι γλώσσες προγραμματισμού εξελίχθηκαν, ώστε να μοιάζουν όλο και περισσότερο με τη φυσική μας γλώσσα. Υπάρχουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού όπως η Visual Basic, η Logo, η Pascal, η C++, η Java και άλλες. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

17  Το αλφάβητο: το σύνολο των χαρακτήρων που χρησιμοποιούνται από τη γλώσσα.  Το λεξιλόγιο: το σύνολο των λέξεων που αναγνωρίζει η γλώσσα και έχουν συγκεκριμένη και μοναδική σημασία.  Το συντακτικό: μιας γλώσσας προγραμματισμού είναι το σύνολο των κανόνων που πρέπει να ακολουθούμε, για να συνδέουμε λέξεις σε προτάσεις. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

18 Τα κύρια εργαλεία είναι:  ένας εξειδικευμένος κειμενογράφος, που χρησιμεύει για τη σύνταξη και τη διόρθωση του προγράμματος  ένα πρόγραμμα-μεταφραστής που μετατρέπει τις οδηγίες μας στη μορφή που τις καταλαβαίνει ο επεξεργαστής, δηλαδή σε μια σειρά από 0 και 1 Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

19  Η διαφορά τους είναι ότι οι μεταγλωττιστές (compilers) θα ελέγξουν όλο το πρόγραμμα για συντακτικά λάθη και μετά θα το μετατρέψουν όλο σε μια κατάλληλη σειρά από 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από τον επεξεργαστή του υπολογιστή.  Αντίθετα οι διερμηνείς (interpreters) ελέγχουν μία οδηγία κάθε φορά, την εκτελούν και μετά ελέγχουν την επόμενη οδηγία. Η γλώσσα προγραμματισμού Logo, που θα δούμε στο επόμενο κεφάλαιο, χρησιμοποιεί διερμηνέα. Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

20

21  Αν σε κάποια οδηγία έχουμε κάνει λάθος στο αλφάβητο, στο λεξιλόγιο ή στο συντακτικό τότε έχουμε κάνει συντακτικό λάθος.  Αν οι εντολές είναι σωστές αλλά ο αλγόριθμος δεν κάνει αυτό που θα θέλαμε τότε έχουμε κάνει ένα λογικό λάθος Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής

22  Ο Η/Υ είναι έξυπνος;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής


Κατέβασμα ppt "Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής.  Αναφέρετε ένα πρόβλημα;;;;;; Κοκκόρη Αθηνά Καθηγήτρια Πληροφορικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google