Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ’ Γ ΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ’ Γ ΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ’ Γ ΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός

2 Π ΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΥΛΗΣ Κεφάλαιο 1  Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό Κεφάλαιο 2  Ο προγραμματισμός στην πράξη

3 Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον προγραμματισμό

4 Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΑΣ Πρόβλημα  Αντιμετώπιση Υπολογιστής  Μας βοηθάει στην επίλυση προβλημάτων Είναι πολύ γρήγορος Δεν τον κουράζει η επανάληψη

5 Π ΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ Υ ΠΟΛΟΓΙΣΤΉΣ Πρόβλημα Κατανόηση του προβλήματος Καθορισμός Δεδομένων και Ζητούμενων Ανάλυση του προβλήματος Αλγόριθμος Πρόγραμμα στον Η/Υ

6 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Στο σχολείο  Μαθηματικά  Φυσική Στην καθημερινότητα  Από ποιον δρόμο θα πάω στο σχολείο;  Πώς θα οργανώσω μια εκδρομή;  Πώς θα τακτοποιήσω τα βιβλία στη βιβλιοθήκη μου; Πολύπλοκα προβλήματα  Ρύπανση της ατμόσφαιρας  Κατασκευή μιας γέφυρας μεγάλου μήκους  Εξοικονόμηση ενέργειας

7 Κ ΑΤΗΓΟΡΊΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 1 Επιλύσιμα  Η λύση τους είναι γνωστή Ανοικτά  Δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε με τις μέχρι τώρα γνώσεις μας  Δεν έχει αποδειχτεί ότι δεν επιδέχονται λύση Άλυτα  Έχει αποδειχτεί ότι δεν μπορούμε να τα επιλύσουμε Τετραγωνισμός του κύκλου

8 Κ ΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ 2 Υπολογιστικά  Ποιο είναι το εμβαδό τετραγώνου πλευράς 10 εκατοστών;  Ποιος είναι ο μέσος όρος της βαθμολογίας μου;  Τι θα πληρώσω για ένα ζευγάρι παπούτσια με αρχική τιμή 60€ αν έχει έκπτωση 25%; Απόφασης  Ο αριθμός 9 είναι πρώτος; Βελτιστοποίησης  Ποια είναι η παραγοντοποίηση του αριθμού 21 με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγόντων;

9 Ε ΝΑΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Πρόβλημα θεωρείται κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση ή κάθε κατάσταση που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η λύση ενός προβλήματος δεν είναι γνωστή, ούτε προφανής

10 Π ΡΟΒΛΗΜΑ Βήματα Επίλυσης

11 Β ΗΜΑ 1 Σωστή κατανόηση του προβλήματος  Ποιο είναι το αποτέλεσμα της αφαίρεσης 3-9 στο σύνολο των φυσικών αριθμών;  Ένας χτίστης χτίζει 1 μέτρο τοίχο σε 2 ώρες. Πόση ώρα θα κάνει να χτίσει έναν τοίχο 12 μέτρων;  Ο διευθυντής, μου ανέθεσε να αγοράσω δώρα για κάποιους φίλους του: Τον Γιάννη και τη Μαρία που είναι παντρεμένοι, τον Κώστα που είναι αθλητικός τύπος και τη Γεωργία που της αρέσει να μαγειρεύει. Πόσα δώρα θα αγοράσω;

12 Β ΗΜΑ 2 Καταγραφή των δεδομένων  Δεδομένα του προβλήματος είναι κάθε γνωστό στοιχείο που μπορεί να μας βοηθήσει στην επίλυση Καταγραφή των ζητούμενων  Πρόκειται για την απάντηση στην ερώτηση που μας θέτει το πρόβλημα Επίλυση του προβλήματος  Ονομάζεται η διαδικασία μέσω της οποίας βρίσκουμε το ζητούμενο

13 Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Κ ΑΤΑΣΚΗΝΩΣΗ Αντίσκηνο Πασαλάκια Σχοινιά Να στηθεί το αντίσκηνο ΔεδομέναΖητούμενα

14 Β ΗΜΑ 3 Ανάλυση του προβλήματος σε μικρότερα – απλούστερα προβλήματα  Οργάνωση μιας εκπαιδευτικής εκδρομής  Το πρόβλημα των ναρκωτικών

15 Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Εύρεση τόπου επίσκεψης Καθορισμός ημερομηνίας επίσκεψης Τρόπος μεταφοράς Υπολογισμός του αντίτιμου συμμετοχής Συγκέντρωση βεβαιώσεων συμμετοχής Συγκέντρωση χρημάτων

16 Π ΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ Εκπαιδευτική Εκδρομή Εύρεση τόπου επίσκεψης Καθορισμός ημερομηνίας επίσκεψης Τρόπος μεταφοράς Υπολογισμός του αντίτιμου συμμετοχής Συγκέντρωση βεβαιώσεων συμμετοχής Συγκέντρωση χρημάτων

17 Β ΗΜΑ 4 Διατύπωση σωστών οδηγιών  Σαφείς  Απλές στη διατύπωση Χρησιμοποιούμε:  Οδηγίες υπό μορφή βημάτων  Διαγραμματικές τεχνικές  Κωδικοποιημένες εντολές

18 1.2 Τ Ι ΕΙΝΑΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ Οι οδηγίες που δίνουμε με λογική σειρά ώστε  Να εκτελέσουμε μια εργασία ή  Να επιλύσουμε ένα πρόβλημα Αλγόριθμο ονομάζουμε τη σαφή και ακριβή περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών - βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος

19 Α ΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Μια συνταγή μαγειρικής Η βήμα προς βήμα περιγραφή της λύσης ενός προβλήματος στα μαθηματικά

20 Ο ΤΑΝ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ Πρέπει να βάζουμε με λογική σειρά τις οδηγίες που θα μας οδηγήσουν στη λύση του προβλήματος

21 Α ΛΓΟΡΙΘΜΟΣ : ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑΣ 1. Άνοιξε το μάτι της κουζίνας στο 9 2. Βάλε 3 λίτρα νερό σε μία κατσαρόλα χωρητικότητας 4 λίτρων. 3. Τοποθέτησε την κατσαρόλα στο μάτι της κουζίνας, που έχεις ήδη ανάψει. 4. Πρόσθεσε στην κατσαρόλα μία κουταλιά του καφέ αλάτι. 5. Περίμενε μέχρι να βράσει το νερό. 6. Βγάλε τα μακαρόνια από το πακέτο. 7. Βάλε τα μακαρόνια στην κατσαρόλα. 8. Ανακάτευε τα μακαρόνια για 10 λεπτά. 9. Κλείσε το μάτι της κουζίνας που άνοιξες. 10. Βγάλε την κατσαρόλα από το μάτι της κουζίνας. 11. Άδειασε τα μακαρόνια από την κατσαρόλα σε ένα σουρωτήρι. 12. Ρίξε κρύο νερό από τη βρύση στα μακαρόνια για 20 δευτερόλεπτα. 13. Άφησε για 2 λεπτά τα μακαρόνια να στραγγίξουν. 14. Σερβίρισε τα μακαρόνια στο πιάτο. 15. Πρόσθεσε σε κάθε πιάτο 3 κουταλιές της σούπας τριμμένο τυρί. Τι θα συμβεί, αν ξεχάσουμε την οδηγία 9; Μπορούμε να αντιμεταθέσουμε τις οδηγίες 7 και 8; Τι θα συμβεί, αν αντικαταστήσουμε την οδηγία στο βήμα 4 με την οδηγία «πρόσθεσε αλάτι»; Αν αντιμεταθέσουμε τις οδηγίες 1 και 2, θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα στον αλγόριθμο;


Κατέβασμα ppt "Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ’ Γ ΥΜΝΑΣΙΟΥ Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα - Προγραμματισμός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google