Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βασικοί παιδαγωγικοί όροι  1. Αγωγή  2. Μόρφωση  3. Μάθηση  4. Διδασκαλία  5. Εκπαίδευση  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση 1/11 Εφτάχρονη πιτσιρίκα πουλάει.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βασικοί παιδαγωγικοί όροι  1. Αγωγή  2. Μόρφωση  3. Μάθηση  4. Διδασκαλία  5. Εκπαίδευση  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση 1/11 Εφτάχρονη πιτσιρίκα πουλάει."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βασικοί παιδαγωγικοί όροι  1. Αγωγή  2. Μόρφωση  3. Μάθηση  4. Διδασκαλία  5. Εκπαίδευση  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση 1/11 Εφτάχρονη πιτσιρίκα πουλάει γλυκά στο δρόμο της Δαμασκού και ταυτόχρονα γράφει τα μαθήματά της δεν άφηνε με τίποτε τον Wasim Kheir Beik να τη φωτογραφήσει. Τελικά ο φωτογράφος του πρακτορείου SANA πήρε αυτό πού ήθελε με φακό από 30 μέτρα απόσταση (μαζί και το πρώτο βραβείο για το 2007 από την Ένωση Αραβικών Πρακτορείων Ειδήσεων)

2 Ομαδική Δραστηριότητα  Δημιουργήστε ομάδες 2-3 ατόμων  Προσπαθήστε να ορίσετε και να κουβεντιάσετε μέσα στις ομάδες σας τις παραπάνω βασικές παιδαγωγικές έννοιες  Διάρκεια 10 λεπτά, ακολουθεί συζήτηση των αποτελεσμάτων της δραστηριότητας στην τάξη 2/11

3 1. ΑΓΩΓΗ  Χαρακτηρίζεται ως αγωγή μια αλλαγή, επίδραση ή μια μεταβολή που ασκείται στον αναπτυσσόμενο άνθρωπο,  (α) Αγωγή θεωρούνται μόνο οι επιδράσεις που δέχεται ο αναπτυσσόμενος άνθρωπος από τις συστηματικές και σκόπιμες ενέργειες των ενηλίκων (εκπαιδευτικοί, γονείς κλπ.)  (β) Αγωγή θεωρείταιτο σύνολο των επιδράσεων που δέχεται το άτομο χωρίς να εξετάζεται αν προέρχονται από μεθοδευμένες ή μη συστηματικές ενέργειες ενηλίκων ή συνομηλίκων ή και από αυτό ακόμα το άψυχο περιβάλλον  (β) Αγωγή θεωρείται το σύνολο των επιδράσεων που δέχεται το άτομο χωρίς να εξετάζεται αν προέρχονται από μεθοδευμένες ή μη συστηματικές ενέργειες ενηλίκων ή συνομηλίκων ή και από αυτό ακόμα το άψυχο περιβάλλον  (γ) Αυτοαγωγή 3/11  Η αγωγή γίνεται αποδεκτή με την: (α) περιορισμένη έννοια, (β) ευρεία έννοια και με την (γ) αυτοαγωγή  Αποτέλεσμα της ΑΓΩΓΗΣ είναι η ΜΟΡΦΩΣΗ 

4 2. ΜΟΡΦΩΣΗ  Ως αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας της αγωγής προκύπτει η μόρφωση, ΔΕΝ είναι το σύνολο των γνώσεων αλλά βρίσκεται πέρα από τις γνώσεις  Αυτό που μένει όταν αφαιρεθούν οι γνώσεις …  Μορφώνω= δίνω μορφή, διαπλάθω (χρησιμοποιήθηκε στην τέχνη) 4/11  Αποτελεί δυναμική κατάσταση που εξελίσσεται και χαρακτηρίζει τον άνθρωπο και τα ζώα  Συναρτάται με τις πολιτιστικές και κοινωνικο-ιστορικές συνθήκες και για αυτό μεταβάλλεται στο χώρο και στο χρόνο  Φανερώνει τις εξειδικευμένες επιδράσεις της αγωγής  Ειδική μόρφωση (σημερινή) και Γενικότερη μόρφωση (απουσιάζει)

5 3. ΜΑΘΗΣΗ  Διαδικασία κατά την οποία το παιδί και ο έφηβος αποκτούν – με δική τους δραστηριότητα – γνώσεις δεξιότητες και ικανότητες, γενικά εμπειρίες για να: - βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους, - αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, - να αντιμετωπίσουν με αυτοτέλεια τις απαιτήσεις του περιβάλλοντός τους 5/11  Η μάθηση δεν αναφέρεται μόνο στο γνωστικό τομέα και στην άσκηση ικανοτήτων  Υπάρχει και κοινωνική μάθηση που αφορά την οικειοποίηση τρόπων συμπεριφοράς  Η μάθηση είναι διαδικασία που αφορά τον εκπαιδευτικό και το μαθητή και θεωρείται επιτυχής όταν ο ίδιος ο μαθητής συμμετέχει ενεργά σ’ αυτήν. Μόνο;

6 4. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Οι ενέργειες και οι χειρισμοί στους οποίους προβαίνει κυρίως ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή: - στην οικειοποίηση (μάθηση) γνώσεων και πείρας και - στην καλλιέργεια δεξιοτήτων είναι διδασκαλία  Προϋποθέτει τη συνύπαρξη και συνεργασία 2 ατόμων 6/11  Σύμφωνα με την παραδοσιακή παιδαγωγική η διδασκαλία αποτελούσε ενέργεια που αφορούσε μόνο τον εκπαιδευτικό  Λάθος, στο σύγχρονο σχολείο ο μαθητής είναι ενεργητικός

7 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  Ανάγκη για τη δημιουργία θεσμών και ιδρυμάτων για την παροχή - αγωγής και - μάθησης  Η οργανωμένη αγωγή και μάθηση ονομάζεται εκπαίδευση  Ο τρόπος με τον οποίο έχει οργανωθεί αποτελεί το εκπαιδευτικό σύστημα 7/11  Το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργείται ως απόρροια των κοινωνικο-πολιτιστικών και πολιτικο-οικονομικών συνθηκών.  Βασική δομή των εκπαιδευτικών συστημάτων: - α. Πρωτοβάθμια εκπ/ση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό) - β. Δευτεροβάθμια εκπ/ση (Γυμνάσιο, Λύκειο) - γ. Τριτοβάθμια εκπ/ση (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, εκκλησιαστικές σχολές)

8 6. ΠΑΙΔΕΙΑ  Όρος με πολλές διαφορετικές σημασίες  Χρησιμοποιείται με διαφορετικές έννοιες: - της εκπαίδευσης - της αγωγής και μάθησης - της μόρφωσης 8/11

9 7. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ  Απόκτηση ή εκσυχρονισμός (επικαιροποίηση) γνώσεων κυρίως τεχνικής φύσεως  Για να μπορέσει ο καταρτιζόμενος να προσαρμοστεί ή να γίνει πιο αποτελεσματικός στην παραγωγή 9/11  Ιδιαίτερη σημασία στην ΕΕ όπου θεωρείται ότι έχει άμεση σχέση με την οικονομία και τον εκσυγχρονισμό της αγοράς

10 Ποιές είναι οι δύο βασικότερες παιδαγωγικές έννοιες; 10/11  1. Αγωγή (μαζί με τη μάθηση οριοθετούν το γνωστικό πεδίο της παιδαγωγικής επιστήμης)  2. Μόρφωση (αποτελεί το αποτέλεσμα των 1 και 3)  3. Μάθηση  3. Μάθηση (αποτέλεσμα της αγωγής)  4. Διδασκαλία (αποτελεί μέσο για την εκπλήρωση των 1και 3)  5. Εκπαίδευση (αποτελεί συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια για 1 και 3)  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση

11 Απορίες - Συζήτηση Μαθήματα Τρίτη 14:00-17:00 Αμφιθέατρο Α (Φυσικού) στις Βούτες ή Παρασκευή 14:00-17:00 Αμφιθέατρο Α (Κνωσός) Συνεργασία με το διδάσκοντα Κνωσό - Παρασκευή 12:00-14 και 17:00-19:00 στην Η304 Βούτες - Τρίτη 13:00-14:00 και 17:00-19:00 Βούτες Δευτέρα 09:00-14:00 στην Α223 (πτέρυγα βιολογικού τμήματος)


Κατέβασμα ppt "Βασικοί παιδαγωγικοί όροι  1. Αγωγή  2. Μόρφωση  3. Μάθηση  4. Διδασκαλία  5. Εκπαίδευση  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση 1/11 Εφτάχρονη πιτσιρίκα πουλάει."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google