Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

10 Δεκ. 2007 Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 1 Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας στα τρόφιμα: Από την επιστημονική έρευνα στο πιάτο του καταναλωτή – Ο ρόλος της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "10 Δεκ. 2007 Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 1 Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας στα τρόφιμα: Από την επιστημονική έρευνα στο πιάτο του καταναλωτή – Ο ρόλος της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 1 Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας στα τρόφιμα: Από την επιστημονική έρευνα στο πιάτο του καταναλωτή – Ο ρόλος της Βιομηχανίας Τροφίμων. Ρόδιος Γαμβρός Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής

2 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 2 Ο ρόλος του ΣΕΒΤ Από το 1978: –Επίσημο όργανο εκπροσώπησης των κοινών θέσεων και απόψεων της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων. –Καλύπτει το 25% του κύκλου εργασιών. –Κατέχει το 25% των συνολικών κεφαλαίων. –Παράγει το 24% της συνολικής προστιθέμενης αξίας. –Απασχολεί πάνω από το 22% των απασχολουμένων στο σύνολο του μεταποιητικού τομέα. – Με έντονη επενδυτική και εμπορική δραστηριότητα στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και σε όλη την Ευρώπη. Ο κύριος συνομιλητής της Πολιτείας σε θέματα τροφίμων και διατροφής.

3 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 3 Η συγκυρία του Κανονισμού Ο Κανονισμός 1924/2006 έρχεται σε μια εποχή όπου η συζήτηση για τη σχέση διατροφής και υγείας αναδεικνύεται σε κεντρικό ζήτημα. Δίνει διαφορετική διάσταση σε μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που απασχολεί σήμερα τον Ευρωπαίο πολίτη: τη συμβολή της διατροφής στην υγεία του.

4 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 4 Η διαδικασία ολοκλήρωσης Άργησε μεν αλλά ακούστηκαν όλες οι απόψεις και συζητήθηκαν. Άρα αναμένεται ισχυρή δέσμευση από όλες τις πλευρές. Πρόκληση για τον ΕΦΕΤ: –Ας εφαρμόσουμε το μοντέλο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους συστηματικά και ανοικτά. –Ας θεσπίσουμε την ουσιαστική διαβούλευση πριν οριστικο- ποιήσουμε οποιαδήποτε κανονιστική διάταξη. –Η ανάρτηση στην ιστοσελίδα δεν είναι αρκετή.

5 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 5 Ο λόγος ύπαρξης του Κανονισμού Η επιστημονική έρευνα ανακαλύπτει ευεργετικές επιδράσεις. Η Βιομηχανία Τροφίμων είναι ο κύριος φορέας μεταφοράς της έρευνας στο πιάτο του κατα- ναλωτή μέσω της παραγωγής τροφίμων με ευεργετικά συστατικά. Ο Κανονισμός θέτει το πλαίσιο επικοινωνίας και ενημέρωσης του καταναλωτή για τα ευεργετήματα.

6 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 6 Τρόφιμο ή φάρμακο; Υπάρχει σύγχυση και αλληλοεπικάλυψη μεταξύ φαρμάκου και τροφίμου; ΟΧΙ Υπάρχει σαφής διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο φάρμακο, που θεραπεύει με συγκεκριμένη δόση και με συγκεκριμένο τρόπο και χρονικό ορίζοντα χρήσης, και στο τρόφιμο που υπόσχεται συγκεκριμένα αποτελέσματα σε προδιαθεσιακούς παράγοντες σαν μέρος καθημερινής και ισορροπημένης διατροφής.

7 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 7 Νέα δεδομένα Ο νέος Κανονισμός επιχειρεί : α. να εθίσει τον καταναλωτή σε νέα περίπλοκα μηνύματα, β. να μεταφέρει σε μία φράση τεράστια επιστημονική γνώση, γ. να αλλάξει την αντίληψη των καταναλωτών αλλά και των ελεγκτών ότι αυτά που λέμε είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα και ελεγμένα, άρα και ωφέλιμα και νόμιμα διατυπωμένα.

8 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 8 Μετάβαση από το προηγούμενο καθεστώς στο σημερινό Μέχρι σήμερα αρνούμασταν τους ισχυρισμούς, άρα: – δεν έχουμε προϊστορία εθνικών ισχυρισμών, αφού απαγορεύονταν, – δεν έχουν εθιστεί οι ελεγκτές στη νομιμότητα της παρουσίας ισχυρισμών. Ακόμη (μετά τον Ιανουάριο) δεχόμαστε παραπομπές για ισχυρισμούς, – δεν έχει εκπαιδευτεί ο καταναλωτής στο να κατανοεί και να αξιοποιεί σχετικά μηνύματα.

9 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 9 Αρχή αναφοράς και ελέγχου για τους ισχυρισμούς Κεντρική Αρχή και μόνη αρμόδια για θέσπιση κανόνων επισήμανσης είναι ο ΕΦΕΤ. Το ΑΧΣ ΔΕΝ έχει αρμοδιότητα να αξιολογεί και να αποφασίζει σε επισημάνσεις γενικότερα και στους ισχυρισμούς ειδικότερα.

10 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 10 Επιστημονική έρευνα και διαχείριση Η διαχρονική διαχείριση και επιστημονική στήριξη των ισχυρισμών θα απαιτήσει διακριτούς ρόλους: –Αξιολόγησης και επικοινωνίας της επιστημονικής τεκμηρίωσης των ισχυρισμών. –Διαχείρισης και ελέγχου των ισχυρισμών. Σε Εθνικό και Κοινοτικό επίπεδο.

11 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 11 Προκλήσεις για τον καταναλωτή Η βασική πρόκληση είναι: να κατανοεί τον κάθε ισχυρισμό μεμονωμένα, και να εμπλουτίζει κατά βούληση το καθημερινό του σιτηρέσιο με το ή τα τρόφιμα που επιλέγει, ώστε να αντικαταστήσει υπάρχοντα τρόφιμα χωρίς ισχυρισμούς.

12 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 12 Επιμέρους προκλήσεις για τον καταναλωτή Όλα τα τρόφιμα είναι καλά είτε με είτε χωρίς ισχυρισμούς και έχουν τον ρόλο τους σε μια πλήρη και ισορροπημένη καθημερινή διατροφή. Οι ισχυρισμοί επικαλούνται ευεργετήματα σε μακροχρόνια χρήση σαν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Ας μην περιμένει άμεσα αποτελέσματα. Οι επιμέρους προκλήσεις για την ανάγνωση και κατανόηση των ισχυρισμών είναι:

13 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 13 Επιμέρους προκλήσεις για τον καταναλωτή Δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες (εάν είναι καλές) καταναλώνοντας υπερβολικές ποσότητες από ένα είδος τροφίμου, ποσότητες που έχουν κάποιον ευεργετικό ισχυρισμό. Κρατάμε το επίπεδο χρήσης που είχαμε για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Παρόλα αυτά είναι χρήσιμο να διαβάζουμε προσεκτικά την ετικέτα ώστε να καταλαβαίνουμε την ελάχιστη ημερήσια πρόσληψη που μπορεί να ενεργοποιήσει τα ευεργετήματα.

14 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 14 Όλα τα τρόφιμα μπορεί να έχουν ευεργετική επίδραση ανάλογα με τις συνθήκες που τα χρησιμοποιούμε, πχ. ένα snack υψηλών θερμίδων είναι ευεργετικό όταν κάνουμε ορειβασία αλλά όχι όταν βλέπουμε τηλεόραση στον καναπέ. Διαβάζουμε και κατανοούμε τον ισχυρισμό αλλά ας μην κάνουμε δικά μας σενάρια (πχ. χαμηλό σε χοληστερίνη δεν σημαίνει χαμηλό σε λιπαρά, υπάρχουν λιπαρά χωρίς χοληστερίνη). Επιμέρους προκλήσεις για τον καταναλωτή

15 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 15 Η μη επαρκής κατανόηση δεν σημαίνει ότι θέτει τον καταναλωτή σε οποιοδήποτε κίνδυνο, απλά ο καταναλωτής δεν θα έχει άμεσα και γρήγορα τα ευεργετικά αποτελέσματα. Πιστεύουμε ότι η μαθησιακή πορεία όλων μας χρειάζεται συναίνεση και αμοιβαία εμπιστοσύνη. Τα μηνύματα επικοινωνίας των ισχυρισμών είναι εξ ορισμού περίπλοκα αλλά είναι ειλικρινή, γιατί τα ελέγχουμε και γιατί σεβόμαστε τον καταναλωτή. Επιμέρους προκλήσεις για τον καταναλωτή

16 10 Δεκ Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 16 Θα χρειαστούμε επιμονή, δέσμευση και καθαρή επικοινωνία για να αναδείξουμε τα οφέλη από την σωστή χρήση των ισχυρισμών. Ας εργαστούμε όλοι μαζί για τον σκοπό αυτό.


Κατέβασμα ppt "10 Δεκ. 2007 Ισχυρισμοί, εκδήλωση ΕΦΕΤ 1 Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας στα τρόφιμα: Από την επιστημονική έρευνα στο πιάτο του καταναλωτή – Ο ρόλος της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google