Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι σύγχρονες εξελίξεις τεχνολογιών διαδικτύου (συστήματα, εργαλεία, μέσα) - εφαρμογές στην Ιατρική Εκπαίδευση Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι σύγχρονες εξελίξεις τεχνολογιών διαδικτύου (συστήματα, εργαλεία, μέσα) - εφαρμογές στην Ιατρική Εκπαίδευση Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Οι σύγχρονες εξελίξεις τεχνολογιών διαδικτύου (συστήματα, εργαλεία, μέσα) - εφαρμογές στην Ιατρική Εκπαίδευση Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής Πληροφορικής - Ιατρικής Εκπαίδευσης Εργαστήριο Ιατρικής Πληροφορικής ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΑΠΘ bamidis@med.auth.gr

3 Περίληψη Ιστορία του ψηφιακού περιεχομένου Σχετικές τεχνολογίες – e-learning - Νέα είδη υλικού – OERs - αποθετήρια ψηφιακού ιατρικού υλικού – Creative commons – Νεώτερες προσεγγίσεις (Web 2.0 - Web 3.0) – Πρότυπα ηλεκτρονικής μάθησης – Μάθηση εν κινήσει, απανταχού υπολογιστική – (Mobile learning/Ubiquitous learning) Άλλες παιδαγωγικές/εκπαιδευτικές προσεγγίσεις - PBL Εικονικοί ασθενείς Διασύνδεση αποθετηρίων και αξιοποίησή τους – mEducator/Discover Εικονική πραγματικότητα (2 nd Life) νέες εξελίξεις 2

4 Μάθηση εν κινήσει, απανταχού υπολογιστική – (Mobile learning/Ubiquitous learning) 3

5 4 Podcasts and m-Learning (μάθηση εν κινήσει…) Η ουσία του “Podcasting” είναι η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού (audio or video—vodcasts) για ένα ακροατήριο που θέλει να ακούει όταν θέλει, όπου θέλει, όποτε το θέλει, και όπως το θέλει. Πλεονεκτήματα: – Τα «ακούμε» είτε στο computer είτε στους MP3/4 players ενώ μετακινούμαστε... Αλλά τα αρχεία είναι αρκετά μεγάλα, χρειάζεται αρκετό bandwidth... – Υποστήριξη ακουστικών τύπων “auditory learners” (ανέρχονται σύμφωνα με μελέτες σε 30%).

6 5 Health/Medical Podcast Examples

7 The guideVue System for mHealth guideVue is a technology for creating and delivering healthcare advice on multiple platforms especially mobile devices such as PDAs and cell phones (Windows mobile and iPhones. Others nearing completion) It delivers clinical guidelines in an interactive, step-by-step format that includes rich media: text, voice/audio, images and video. This reduces cognitive load. This content (called a guidevue) is stored in the cell phone – can operate in resource-poor environments where cellular network or internet does not exist. It is communications-enabled: can automatically make phone calls (or send emails) to pre-stored phone numbers (or e-mail addresses) stored in the underlying guidevue. – Three user components: guideVue Author, Player(s), Data Manager

8 guideVue Author. Windows software to create rich media structured guidelines -- guideviews --without programming. Can easily create the guideline flow as interconnected steps, and embed text, voice (any language), images/video in each step. Phone Numbers and email addresses can also be included.

9 guideVue Player – Executes guideviews on mobile devices: cell phones and PDAs Displays the guidelines step by step. Does not need access to cell network or internet. Information provided with text, audio (voice) images and video: can be used even when patients have low literacy Records execution of each step along with time stamp in a history log. Also includes GPS location of patient encounter Can automatically make phone calls or send emails. SMS messaging being developed. Picture shows Spanish language AIEPI pediatric protocol executing on Windows Mobile cell phone

10 guideVue Player on iPhones, iPad, Android, J2ME phones Except for making phone calls guideVue Player is fully functional on iPod Touch also. Blackberry version being debugged as of Aug 2010 iPhone HTC Tattoo (Android 1.6) iPad Nokia Express Music (J2ME)

11 In addition to just-in-time point-of-care support for medical tasks this system also enables mobile learning Rich media, interactive, structured lessons can be created using the guideVue Author and sync-ed into mobile phones and devices – Multiple choice tests can also be created. Student performance is recorded in time-stamped history logs for upload and student evaluation Mobile Learning has many benefits – Lessons can be imbibed in the field at point of maximum impact. guideVue enables Mobile Learning

12 Case study: guideVue on cell phones and community health workers Low availability of physicians and trained nurses is endemic in many contexts –Developing countries –Rural areas of developed countries Community Health Workers, barefoot Doctors, promotores de salud and similar non-physician care providers are often the primary (and only) providers of healthcare to hundreds of millions. These CHWs are mobile professionals However, studies have shown that Community Health Workers (CHWs) performance is less than optimal even with support of paper-based job-aids

13 mEducator: κεντρική ιδέα Αναζήτηση, εύρεση, χρήση, επαναστόχευση, και αξιολόγηση ιατρικού εκπαιδευτικού υλικού …ανεξαρτήτως του συστήματος στο οποίο βρίσκεται το υλικό ( Learning Management System ) …με χρήση «μετα-δεδομένων» και προτύπων που «περιγράφουν» το υλικό Δοκιμασία με σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις συνεργατικού διαδικτύου (Web2.0) ή σημασιολογικού ιστού (semantic Web)

14 13 mEducator Partners 1Aristotle University of ThessalonikiGRCoordinator, Technology provider, Content provider, User/Evaluation, Dissemination 2University of CyprusCYTechnology Provider, Content provider, User/Evaluation, Dissemination 3Democritus University of ThraceGRContent provider, Technology provider, User/Evaluation, Dissemination 4MEDTING Medical Exchange LimitedIRContent provider, Technology provider, Dissemination 5Technical Univ. of Cluj-Napoca RO Technology provider, Pedagogical expert 6Université Nice Sophia Antipolis FR Content provider, User 7Medical University Plovdiv BG Pedagogical expert, Content provider, User 8Università degli studi di Catania IT Pedagogical expert, Content provider, User/Evaluation 9University of Helsinki FI Pedagogical expert, Evaluation 10St George's Hospital Medical School UK Standardisation Body, Pedagogy Expert, Technology and Content Provider 11Succubus Interactive FR Content and Technology Provider 12The Open University UK Technology Provider 13Coventry UniversityUKContent provider, Technology provider 14European Cervical Cancer AssociationFRUser/Evaluation

15 14 Τι είναι η αναπροσαρμογή ή επαναστόχευση (Repurposing)? ‘...μεταμόρφωση μιας εκπαιδευτικής οντότητας (υλικού) που δημιουργήθηκε για ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σκοπό  σε υλικό για άλλο εκπαιδευτικό σκοπό… …από μια γλώσσα σε μια άλλη … για διαφορετική κουλτούρα ή σύστημα υγείας… … για διαφορετική παιδαγωγική προσέγγιση … για διαφορετικά εκπαιδευτικά επίπεδα …από ένα φορμάτ σε ένα άλλο … από ένα τύπο σε ένα άλλο …κτλ Τι σημαίνει αυτό δηλαδή;

16 15 Αναπροσαρμογή Ψηφιακών Ιχνών…

17 mEducator will test 2 different approaches for sharing 1.loosely coupled LCMSs –via mashup technologies 2.federated architecture –semantic web services / linked services partner institute 1 partner institute 4 partner institute 3 partner institute 2 partner institute 5 federated architecture

18 mEducator is testing 2 different approaches for sharing 1. mEducator 2.0: loosely coupled LCMSs via mashup technologies (Web2.0) 2. mEducator 3.0: LCMSs linked via ( semantic) linked services (Web3.0) partner institute 1 partner institute 4 partner institute 3 partner institute 2 partner institute 5

19 mEducator 2.0 Overview http://www.meducator2.net 18

20 Example: moodle at AUTH and its mEducator 2.0 mashup 19

21 OpenLabyrinth at AUTH and its mEducator2.0 mashup 20

22 21

23 http://www.meducator3.net 22

24 Solution 2 architecture: (1) federated access to eLearning repositories across the Web: integrating existing educational resources from across the Web using Linked Data/Linked Services technologies enabling federated queries for educational resources by end users and 3 rd party applications (2) publishing educational resource metadata as Linked Data: following state of the art Linked Data principles (URIs, RDF, SPARQL, interlinked data with established vocabularies such as SNOMED, MESH, GALEN…) 23 mEducator 3.0 Overview

25 meducator 24

26 mEducator 3.0 moodle 25

27 mEducator 3.0 moodle Description of a resource according to mEducator Scheme 26

28 Local and Global specialised searches Search results from all the repositories that contribute to mEducator project 27

29 mEducator 3.0 Drupal www.meducator3.net/drupal

30 Google-Mapping histories of a resource 29 Konstantinidis et al, Geotagged Repurposed Educational Content through mEducator Social Network to Enhance Biomedical Engineering Education”, In Proceedings of 12th MEDITERRANEAN CONFERENCE ON MEDICAL AND BIOLOGICAL ENGINEERING AND COMPUTING, MEDICON 2010, Springer-Verlag, 2010.

31 Ιατρική Εκπαίδευση Προετοιμασία για το workshop της Παρασκευής 2.12.2011 Στο workshop θα κληθείτε να εισάγετε και να περιγράψετε την παρουσίασή που κάνατε σαν ομάδα στην 1 η Εργασία ‘Ιατρική Εκπαίδευση: παρελθόν, παρόν, μέλλον: ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’

32 Ιατρική Εκπαίδευση: Απαραίτητα 1. User name και password για είσοδο στο site http://www.meducator3.net/drupal 2. Ένα usb flash disk το οποίο θα περιέχει μέσα την παρουσίαση σε μορφή power point της ομάδας σας. 3. Το εκτυπωμένο άρθρο το οποίο θα το επιστρέψετε.

33 1. User name & password Βεβαιωθείτε ότι έχετε user name και password για είσοδο στο site http://www.meducator3.net/drupal το οποίο λειτουργεί. Δοκιμάστε το ΠΡΙΝ έρθετε αύριο στο workshop. Αν το έχετε ξεχάσει χρησιμοποιήστε τη λειτουργία της υπενθύμισης (Request new password)

34 2. Usb flash disk Αντιγράψτε την εργασία σας σε μορφή power point σε ένα usb flash disk το οποίο θα φέρετε μαζί σας την Παρασκευή. Εναλλακτικά μπορείτε να ‘κατεβάσετε’ την εργασία σας, π.χ. μπαίνοντας στο email σας. Κάθε μέλος της ομάδας είναι υποχρεωμένο να έχει την εργασία μαζί του.

35 3. Εκτυπωμένο άρθρο Να έχετε όπωσδήποτε μαζί σας το εκτυπωμένο άρθρο το οποίο θα το επιστρέψετε. Να γνωρίζετε απαραίτητα το ISBN του βιβλίου από το οποίο προέρχεται το άρθρο ή το URL του άρθρου. Θα σας ζητηθεί κατά τη διάρκεια του session.

36 Δημιουργία groups και realnames (1/2) Καλό θα ήταν να μπείτε στην πλατφόρμα στη διεύθυνση http://www.meducator3.net/drupal και να συμπληρώσετε το αληθινό σας όνομα (πεδίο Realname). Κάντε κλικ στο My account μετά την είσοδό σας, κατόπιν στο Edit και συμπληρώστε το πεδίο Real name. Πατήστε κατόπιν Save.

37 Δημιουργία groups και realnames (2/3) Καλό θα ήταν επίσης να σχηματίσετε groups με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας. Πατήστε στο κεντρικό μενού ‘COLLABORATE’ και βρείτε τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας.

38 Δημιουργία groups και realnames (3/3) Καλό θα ήταν επίσης να σχηματίσετε groups με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας. Πατήστε στο κεντρικό μενού ‘COLLABORATE’ και βρείτε τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας.

39 Δημιουργία groups και realnames (2/3) Πατήστε στο όνομα ή στη φωτογράφία κάποιου για να δείτε το προφίλ του και κατόπιν πατήστε στο Become Group teammate. Αντίστοιχα μπείτε στο δικό σας προφίλ και δείτε τα αιτήματα που έχετε λάβει από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας και επιβεβαιώστε.


Κατέβασμα ppt "Οι σύγχρονες εξελίξεις τεχνολογιών διαδικτύου (συστήματα, εργαλεία, μέσα) - εφαρμογές στην Ιατρική Εκπαίδευση Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google