Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and ICT) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη Παγγέ

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Learning Theories and ICT Professor Jenny Pange Department of Pre-School Education, University of Ioannina

4 Learning Theories and ICT Teaching and learning styles is a topic of particular interest to teachers at all levels and all ages. The evolution of PCs and the presence of NT in the classroom has influenced several learning and study strategies. The most basic learning theories are: Behaviorism. Constructivism. Cognitive approach. Sociocultural theories.

5 Learning Theories

6 Behaviorism Started as a theory by the American psychologist Watson j. (1914) Examines the differentiation on the behavior of the learner.

7 Behaviorism According to contemporary views and trends of Behaviorism, education depends on the learning environment and the way teaching is structured through the following process: Information. Questions. student answers. correct answers by the instructor.

8 B. F. Skinner March 1904 – August 1990 B. F. Skinner American psychologist, behavioristpsychologistbehaviorist

9 Behaviorism By this process the teacher can monitor differentiation in student behavior considering the correct answers given by the learner. PC presence and NT enable the learners to control by themselves the flow of training and learning through error/feedback process by the correct answers.

10 Behaviorism According to Raptis and Raptis a. (1999): «… teaching with computers can build on some positive elements of Behaviorism: Some typical advantages of teaching programmes using computers are the student’s ability to follow his/her own pace of learning and the right to make mistakes by process of trial and error.

11 Behaviorism According to Jonassen et al (1995) in the context of behavioural approach in teaching: Teachers are required to have clear didactic aims and evaluate their achievement through training activities and practice making use of NT.

12 Constuctivism Unlike the behaviorists, Papert (1993), mainly influenced by the cognitive theory of Piaget(1970), regards learning not as the transfer of knowledge from teacher to child, but as the product of building and reconstructing knowledge by the child itself. According to the Rapti and Rapti a. (1999), «... Papert wanted to give emphasis to the participation of the learner in the process of learning and discovery modes, through which he actively builds his cognitive construction, but also understands this process. One of the applications of constructivism is that of Papert's Logo and the Turtle language. "

13 Constructivism

14 Constuctivism For Papert learning is effective when done through a rich and specific activity during which the trainee is experimenting, constructing a product that makes sense for him. During the learning process it is of great importance to keep in mind: the personal time of each student, dialogue and exchange of views. the correlation of the various fields of learning (Papert, 1993), which is improved with the use of NT.

15 Τέλος Ενότητας

16 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

17 Σημειώματα

18 Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.

19 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη Παγγέ. «Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, Learning Theories and ICT». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

20 Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1] https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/.https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google