Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 ΟΝΟΜΑ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ  ΑΠΟΣΤΑΣΗ: 18 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΝΙΑ  ΤΟΠΟΣ: ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ- ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ-ΚΡΗΤΗ  XΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: από 1936.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " ΟΝΟΜΑ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ  ΑΠΟΣΤΑΣΗ: 18 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΝΙΑ  ΤΟΠΟΣ: ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ- ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ-ΚΡΗΤΗ  XΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: από 1936."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  ΟΝΟΜΑ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ  ΑΠΟΣΤΑΣΗ: 18 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΝΙΑ  ΤΟΠΟΣ: ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ- ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ-ΚΡΗΤΗ  XΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: από 1936

3

4  Ξεκινήσαμε 36 παιδιά …μείναμε 32  Τάξεις Γ1,Γ2,Γ3- Περιβαλλοντική ομάδα  Φύλο: 18 κορίτσια και 14 αγόρια  Ηλικία :14-15 χρονών  Τόπος Διαμονής : Σε 13 χωριά Βατόλακος:3,Μυλωνιανά:2,Αλικιανός:10,Αγυά:2, Κυρτομάδο:1, Συκολιά:1,,Φουρνέ:3, Σκινέ:1,Βαρύπετρο:4, Βαμβακόπουλο:2, Μεσκλά:1, Λυγιδέ:1, Ποτηστήρια:1 ΥπεύΘ. καθ.: Αρχοντάκη Νεκταρία - Λάμπου Δήμητρα ΠΕ04-02 ΠΕ04-01

5 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΑΙΔΕΙΑ –ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΡΥΠΑΝΣΗ - ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ -ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ : ΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ “Το έθνος να λυπάστε, αν φορεί ένδυμα που δεν ύφανε, αν τρώει ψωμί που δεν είναι από τη σοδειά του, και αν πίνει κρασί που δεν είναι από το πατητήρι του “ ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ Ευρωπαϊκό Προγράμματος “ Chain Reaction σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αναλυτικής Χημείας Τμήμα Χημείας Παν/μιο Κρήτης

6  γεωργική περιοχή …με πορτοκαλιές …μανταρινιές... ελιές…  παιδιά από αγροτικές οικογένειες…  Ανάγκη για αγάπη της γης & των αγαθών της  Ανάγκη για επικοινωνία και δράση…  Αγάπη για τις Θετικές επιστήμες… Άρα χρέος μας η σωστή ενημέρωση για το αναπτυσσόμενο κόσμο… την τροφή… για το έδαφος… για τις καλλιέργειες ….για το ρόλο του δασκάλου,του ερευνητή, του αγρότη,… για τα λιπάσματα…

7 6 άξονες 1. Επαφή με το περιβάλλον. 2. Επαφή με την κοινωνία. 3. Επαφή με την έρευνα και τις θετικές επιστήμες. 4. Επαφή με τον τρόπο έκφρασης και σκέψης των έφηβων –μαθητών μας. 5. Επαφή με την τέχνη. 6. Επαφή με το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

8  Η συναισθηματική εγρήγορση των μαθητών για το περιβάλλον και για τη σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων.  Η κατανόηση της δομής και της λειτουργίας του φυσικού περιβάλλοντος και ειδικά του εδάφους  Το ταξίδι των μαθητών στο κόσμο της έρευνας και της καλλιέργειας της Γής.  Η διαμόρφωση συναισθηματικών στάσεων και αξιών.  Η καλλιέργεια περιβαλλοντικής κουλτούρας και οικολογικής συνείδησης μέσω της δυνατότητας επαφής με τη φύση.

9  Να τονιστεί η δυνατότητα συσχέτισης του φυσικού περιβάλλοντος με τις ανθρώπινες δραστηριότητες.  Η ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, καταγραφής και επεξεργασίας των πληροφοριών που θα συλλέξουν οι μαθητές μας από τις διάφορες δραστηριότητες του προγράμματος.  Η επαφή με τις Θετικές επιστήμες.  Η ανάπτυξη της ιδέας για την προστασίας της οικολογικής ισορροπίας και της ποιότητας ζωής.  Η προσπάθεια οικοδόμησης βιωματικών σχέσεων ‘κοινότητας’ μεταξύ μαθητών και μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

10  ο φόβος για το καινούργιο.  To σχολείο τελειώνει στις 2μμ…και τα λεωφορεία φεύγουν αμέσως….  Η μεγάλη ταχύτητα σκέψης και δημιουργίας εικόνας των μαθητών μας….  η καλλιέργεια στα παιδιά του τρόπου σκέψης και δράσης της Χημείας : παρατήρηση- υπόθεση-πείραμα -συμπέρασμα….  η ανάληψη πρωτοβουλίας από τους μαθητές μας, η αδράνεια,ο συναισθηματισμός της εφηβείας και η απόρριψη στα δύσκολα.

11  ο ατομικισμός και η έλλειψη του πνεύματος της ομαδικής συνεργασίας των μαθητών μας.  η παράλληλη διδασκαλία των απαραίτητων γνώσεων με την έρευνα ….τα παιδιά δε είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις για να κατανοήσουν το θέμα του προγράμματος…. (Γ Γυμνασίου).  η έλλειψη υποδομών στο σπίτι των παιδιών : έλλειψη βιβλίων, έλλειψη ίντερνετ, υπολογιστή  οι πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες.  Η απειρία στην δημιουργία παρουσίασης από τα παιδιά.  Ο τρόπος μετακίνησης των μαθητών μας και η έλλειψη αυτόνομης και ανεξάρτητης μεταφοράς.

12  ο ενθουσιασμός της νιότης….  Η ανάγκη για ενημέρωση,  η ανάγκη για συνεργασία,  η ανάγκη για εκδρομή….  η ελπίδα για το καινούργιο…  η ανάγκη της διάκρισης…

13  Παρουσίαση – συζήτηση του προγράμματος με τα παιδιά  Χωρισμός σε ομάδες 1.Λαβουαζιέ 2. Ο μικρός Ευκλείδης 3. Αρρένιους 4. Γαλλιλαίος 5. Πυθαγόρας 6. Αϊνστάιν Οι ομάδες αποκτούν όνομα και αρχηγό.  Συζήτηση-δημιουργία των θεμάτων έρευνα των ομάδων.

14  Παράδοση ντοσιέ στα παιδιά : Παράδοση ντοσιέ  με το θέμα,  με τις εργασίες έρευνας,  με τις λέξεις κλειδιά  με εκφράσεις συναισθηματικής εγρήγορσης  και φυσικά με παραμύθια που κάνουν τη διάφορα….με παραμύθια  Καθοδήγηση-ενημέρωση- ενθάρρυνση για τις εργασίες στα διαλλείματα με το ντοσιέ ανά χείρας

15  Εκπαιδευτικά μονοπάτια στο κπε Βάμου & στο Eκφε Χανίωνκπε ΒάμουEκφε Χανίων  Η λέσχη ανάγνωσης.  Η ζωγραφική και το τραγούδι ως έκφραση τέχνηςζωγραφικήτραγούδι Το ζωγράφισμα του πορτρέτου του ερευνητή, η απόδοση –παρουσίαση της βιβλιογραφικής εργασίας των μαθητών μας με κόμικς πχ το άζωτο δίνει συνέντευξη, το λίπασμα δίνει συνέντευξη… το ΡΗ να μιλά στην καλλιέργεια ….ο χαιρετισμός μας σε κάθε επίσκεψη με ένα τραγούδι…

16  Δράσαμε και πειραματιστήκαμε με επιτυχία- αποτυχία. αποτυχία.  Σε κάθε κενό στο σχολείο η ομάδα μαζεύεται…. …. μετά ή πριν μια σχολική γιορτή η ομάδα μαζεύεται… ….με παραχώρηση μιας ώρας από ένα συνάδερφο η ομάδα μαζεύεται… …..στη διάρκεια του μαθήματος της χημείας,της βιολογίας, της φυσικής η ομάδα συζητά και συνδυάζει σκέψεις-γνώσεις- απόψεις-οργανώνεται και εκφράζει απορίες ….

17  Αναλαμβάνουν δράση οι αρχηγοί των ομάδων… οι οποίοι ενημερώνονται και ενθαρρύνονται για την συνέχιση της εργασίας των ομάδων και γίνονται πολλαπλασιαστές.  Φύλλα εργασίας και διερεύνησης για κάθε δράση.  Βιωματικά παιχνίδια  Δεχόμαστε επισκέψεις από επιστήμονες στο χώρο του σχολείου.

18  Συνεχής ενθάρρυνση των μαθητών μας είτε ατομικά είτε ομαδικά.  Ανάθεση της τελικής εργασίας : Δημιουργία εκπαιδευτικών φυλλαδίων …μέσω της γνώσης- της συνεργασίας και της τέχνης  Αξιολόγηση της εργασίας των μαθητών μας: Διαγωνισμός καλύτερου φυλλαδίου από επιτροπή συναδέρφων.

19 … όλα τα οράματα έχουν δυσκολίες εφαρμογής …. …αυτό που μας κράτησε ήταν η αγάπη για τους μαθητές μας…. …που ονειρευόμαστε να γίνουν ενεργοί πολίτες… ….η αγάπη για το σχολείο … την εκπαίδευση …τις θετικές επιστήμες… …η καλή συνεργασία των ΠΕ04 και της σχολικής κοινότητας του Γυμνασίου Αλικιανού…..

20 " Τα παράσιτα είναι οι καθηγητές της φύσης" έλεγε ο Albert Howard, ένας από τους θεμελιωτές της βιολογικής γεωργίας, εννοώντας ότι κάθε προσβολή ή ασθένεια δεν έρχεται παρά να μας επισημάνει κάποιο λάθος στον τρόπο καλλιέργειας… Άρα… Οι καθηγητές που ασχολήθηκαν με το Chain Reaction πρέπει να επισημάνουν ότι είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί η διερευνητική μέθοδος στο ελληνικό σχολείο με το τωρινό αναλυτικό πρόγραμμα

21 Η συνεργασία της σχολικής μονάδας, από το Διευθυντή μέχρι και τον τελευταίο συνάδερφο τα όνειρα και η όρεξη των μαθητών μας και το μεράκι των ΠΕ04 συναδέλφων που ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα είναι η μαγιά για μια καλή αρχή στην εφαρμογή της Διερευνητικής μεθόδου στο ελληνικό σχολείο. Αν όμως η μαγιά για να γίνει ψωμί χρειάζεται υλικά και καλές συνθήκες περιβάλλοντος, έτσι και η Διερευνητική μέθοδος για να εφαρμοστεί στο ελληνικό σχολείο χρειάζεται ένα καλύτερο αναλυτικό πρόγραμμα και οι συνθήκες εκπαίδευσης πρέπει να βελτιωθούν και να προσαρμοστούν στην ελληνική πραγματικότητα. ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ Νεκταρία Αρχοντάκη Χημικός Στο βάθος του χειμώνα έμαθα, τελικά, πως μέσα μου βρισκόταν ένα ανίκητο καλοκαίρι ΑΛΜΠΕΡ ΚΑΜΥ


Κατέβασμα ppt " ΟΝΟΜΑ: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ  ΑΠΟΣΤΑΣΗ: 18 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΝΙΑ  ΤΟΠΟΣ: ΔΗΜΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑ- ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ-ΚΡΗΤΗ  XΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: από 1936."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google