Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας «Μαθαίνοντας να μαθαίνω» Comenius I – Socrates Μάρτιος 2006 Παιδαγωγική Ημερίδα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας «Μαθαίνοντας να μαθαίνω» Comenius I – Socrates Μάρτιος 2006 Παιδαγωγική Ημερίδα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας «Μαθαίνοντας να μαθαίνω» Comenius I – Socrates Μάρτιος 2006 Παιδαγωγική Ημερίδα

2 2 Περιεχόμενα Κίνητρα Προσδοκίες Τι έχουμε κάνει Μαθητοκεντρικές μέθοδοι Στιγμές – Εμπειρίες Συγκεντρωτικά Αρνητικά Θετικά Προβληματισμοί

3 3 Κίνητρα Αδιέξοδα συμβατικών μεθόδων –Έλλειψη διάθεσης, συγκέντρωσης και ενδιαφέροντος –Χαμηλή αυτοεκτίμηση –Ανεπαρκής συνεργασία κ ομαδικότητα –Επιθετικές συμπεριφορές, παραβατικότητα –Ένταση και άσχημο κλίμα –Μειωμένες επιδόσεις –Πολλές απουσίες Κούραση – Απογοήτευση καθηγητών Αρχή

4 4 Προσδοκίες Αλλαγή στάσης μέσα στη τάξη (ενδιαφέρον, συμμετοχή, ευχάριστο κλίμα) Καλλιέργεια δεξιοτήτων (ομαδικότητα, συνεργατικότητα, αυτοπεποίθηση) Βελτίωση στο γνωστικό επίπεδο Αρχή

5 5 Τι έχουμε κάνει Συνάντηση στη Γερμανία (Επιμόρφωση) Παραγωγή υλικού (έντυπο, cd) Ενημέρωση συναδέλφων Εφαρμογή στις τάξεις Συναντήσεις για ανατροφοδότηση της ομάδας Συνεργασία με Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Αρχή

6 6 Μαθητοκεντρικές μέθοδοι Συναγωνισμός Διαβάσματος Κανόνες ανάγνωσης Νοητικοί Χάρτες Οπτική αναπαράσταση Πάνελ των Ειδικών Στυλ Μάθησης Μάθηση σε στάδια Διπλός κύκλος Μέθοδος Jigsaw Αρχή Υλικό στο

7 7 Μέθοδος Διπλού Κύκλου Διάταξη δύο ομόκεντρων κύκλων (ο ένας απέναντι από τον άλλο) Ο εσωτερικός κύκλος μιλάει στον εξωτερικό για το θέμα (κείμενο, ταινία, εμπειρίες κ.τ.λ) για 3 λεπτά Ο εξωτερικός ανακεφαλαιώνει ό,τι άκουσε για 1 λεπτό Μετατόπιση μαθητών και επανάληψη με αντιστροφή ρόλων Αρχή

8 8 Μέθοδος Jigsaw Χωρισμός σε ομάδες ανάλογα με τα θέματα (expert groups) Διάβασμα ατομικά και συνεργασία για απορίες, σημαντικά σημεία Σχηματισμός νέων ομάδων (jigsaw groups) – 1 από κάθε ομάδα expert Καθένας διδάσκει στους υπόλοιπους το θέμα του (Παραλλαγή! Αλλαγή ομάδων jigsaw και επανάληψη) Αρχή 2ο θέμα 1ο θέμα 3ο θέμα Υλικό στο

9 9 Στιγμές – Εμπειρίες Στιγμιότυπα από τάξεις (video)video Ενδιαφέρουσες εμπειρίες και σχόλια... Αρχή

10 10 Συγκεντρωτικά (ερωτηματολόγια μαθητών) Ερωτήσεις ΝΑΙΑΡΚΕΤΑΟΧΙ Συμμετείχες στο μάθημα;80%20% Είχες καλή συνεργασία;79%9%12% Κέρδισες σε γνώση;80%15%5% Σου ταιριάζει;68%17%15% Να δοκιμάσουμε ξανά;80% ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ 3% 17% Αρχή Τι δεν πήγε καλά; Όλα καλά 53%Άγχος λόγω κάμερας 2% Τίποτα δεν πήγε καλά 20%Έλλειψης χρόνου 3% Δεν απαντώ 9%Κακή συνεργασία μαθητών 9% Φασαρία 4%

11 11 Αρνητικά Πολλές φορές απογοήτευση και προβληματισμός (ιδιαίτερα στην αρχή της εφαρμογής των μεθόδων) Αντίσταση πολλών μαθητών (γιατί απαιτείται κόπος, σκέψη, ενέργεια) Αντίσταση καθηγητών (απαιτείται επανασχεδίαση μαθήματος  χρόνος, κόπος, φαντασία) Η ύλη προχωράει αργά (χρειάζεται να τρέχουμε;) Δύσκολα προσαρμόζεται σε εργαστηριακά (τα οποία όμως είναι ήδη βιωματικά) Αρχή

12 12 Θετικά Συμμετέχει μεγάλο ποσοστό Δείχνουν ενδιαφέρον Κάποια παιδιά μίλησαν επιτέλους! Ανοίγουν το βιβλίο! Θυμούνται καλύτερα το μάθημα Αναπτύσσουν συνεργατικότητα, ενεργητική ακρόαση Ανασύρονται (και συχνά αντιμετωπίζονται) προβλήματα διαπροσωπικά Περνάει πιο ευχάριστα και αποδοτικά η ώρα Ικανοποίηση και ευχαρίστηση (και αίσθημα του γεμάτου) Αρχή

13 13 Προβληματισμοί (1) Δυσπιστία, αντίσταση μαθητών κ καθηγητών  μικρό πεδίο εφαρμογής Απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα για αποτελέσματα Αξιολόγηση μαθητών (πως πρέπει να γίνεται;) –Γνωστικό  ερωτήσεις, επανασχεδιασμός διαγωνισμάτων Πως θα αντιμετωπίσουμε κρίσεις στην τάξη Πως θα ενισχύσουμε την αυτοπεποίθηση και τις δεξιότητες των παιδιών Πως θα βελτιώσουμε τη συμπεριφορά μας και τις γνώσεις μας (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ;) Αρχή

14 14 Προβληματισμοί (2) Χρειάζονται αλλαγές στο σχολείο –Αναδιάταξη χώρου στις αίθουσες –Εξοπλισμός αιθουσών –Φιλικό περιβάλλον –Αλλαγή ωρολογίου προγράμματος (2ώρα μαθήματα χωρίς διάλειμμα) –Ευέλικτο αναλυτικό πρόγραμμα κ εξοικείωση από το Δημοτικό; –Ενσωμάτωση των προγραμμάτων κινητικότητας στο αναλυτικό; –Ενδυνάμωση της επικοινωνίας μεταξύ των καθηγητών για αποφυγή ρήξεων καθηγητών και σύγχυσης μαθητών Αρχή


Κατέβασμα ppt "1 Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας «Μαθαίνοντας να μαθαίνω» Comenius I – Socrates Μάρτιος 2006 Παιδαγωγική Ημερίδα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google