Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» Σχολικό έτος 2012-2013 60ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» Σχολικό έτος 2012-2013 60ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» Σχολικό έτος ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μυλωνάκη Δήμητρα Συνεργαζόμενοι: Ανδριανού Μαρίνα Τάξη: Γ Τμήμα: 2

3 Είμαστε η τάξη Γ2 του 60 Δημοτικού Σχολείου Πάτρας. Μέσα στην τάξη συνεργαστήκαμε 24 μαθητές, χωρισμένοι κυρίως σε 4 ομάδες: ΠΥΡΑΥΛΟΙ, ΑΕΤΟΙ, ΑΝΙΚΗΤΟΙ, ΣΑΪΝΙΑ Κάποιες φορές όμως δουλέψαμε και σαν ζευγάρια και κάποιες άλλες δουλέψαμε και ατομικά.

4 για να μυηθούν τα παιδιά στους βασικούς κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής, να εξασκηθούν σε βασικές δεξιότητες ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες και να μπορούν έτσι να προστατεύουν τους εαυτούς τους όταν βρίσκονται στους δρόμους.

5 Αρχικά μοιράστηκε ερωτηματολόγιο στα παιδιά της τάξης με σκοπό να ανακαλύψω τις γνώσεις τους και τη συμπεριφορά που έχουν ως πεζοί, επιβάτες, ή ποδηλάτες. Τα ερωτηματολόγια έδειξαν ότι τα περισσότερα παιδιά είχαν καλή συμπεριφορά ως πεζοί και επιβάτες, όμως υπήρχαν αρκετά παιδιά που δεν ήταν αρκετά προσεχτικά και δεν είχαν σαφή εικόνα για το τι πρέπει να κάνουν όταν κυκλοφορούν στους δρόμους. Οι γονείς δεν ήταν αρκετά προσεκτικοί με τη θέση που πρέπει να έχουν τα παιδιά αυτής της ηλικίας μέσα στο αυτοκίνητο, ούτε επέμεναν στη ζώνη ασφαλείας. Μοιράστηκαν επίσης ερωτηματολόγια σε όλα τα παιδιά του σχολείου για τη μητέρα ή τον πατέρα τους, με σκοπό να ανακαλύψουμε μέσα από ένα μεγάλο δείγμα την κυκλοφοριακή αγωγή που διαθέτουν οι γονείς τους. Τα ερωτηματολόγια έδειξαν ότι οι γονείς παραβίαζαν συχνά τον ΚΟΚ, αρκετοί είχαν προκαλέσει τροχαία, δεν αναγνώριζαν όλοι την αναγκαιότητα της συνεχής χρήσης της ζώνης ασφαλείας, χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητο και για κοντινές αποστάσεις, όπως το να πηγαίνουν το παιδί στο σχολείο, αν και αρκετοί είχαν θετική στάση απέναντι στο ποδήλατο. Προφανώς η κυκλοφοριακή αγωγή θα πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά, για να διαμορφώνουν σωστή συμπεριφορά ως οδηγοί και πεζοί από μικρή ηλικία.

6 Άρχισα τις δραστηριότητες του Προγράμματος στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ζητώντας από τους μαθητές να ανακοινώσουν στην τάξη σε ποιες δραστηριότητες παίρνουν μέρος στις οποίες όμως πρέπει να χρησιμοποιούν μεταφορικό μέσο για να πάνε. Πόσο μακριά είναι από το σπίτι τους και τι μέσο χρησιμοποιούν; Μετά τις ποικίλες απαντήσεις που πήρα και τις συγκρίσεις που κάναμε στους χρόνους και την άνεση, ζήτησα από τις ομάδες να συμπληρώσουν το παρακάτω φύλλο εργασίας για να έχω έτσι μια εικόνα για το πόσα και ποια μέσα συγκοινωνίας γνωρίζουν τα παιδιά μου. Αν και σχεδόν κανένας μαθητής μου δεν είχε μπει σε μετρό, ή τραμ, πάρα πολλοί δεν είχαν μπει ούτε σε απλό τρένο, οι ομάδες συμπλήρωσαν και αυτά τα μέσα ανακαλώντας σχετικές πληροφορίες που γνώριζαν. Πώς μετακινούμαστε στην πόλη;

7 Στην επόμενη συνάντησή μας μοίρασα στις ομάδες το κείμενο του Athens Voice.gr "Βολτάροντας στην Αθήνα με τα μέσα μεταφοράς" που μιλά για τα μέσα μεταφοράς κατά τον καιρό της οικονομικής κρίσης, για τους Ρομπέν του μετρό και τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν. Αφού οι ομάδες διάβασαν το κείμενο και το συζητήσαμε, έκαναν άσκηση εμπλουτισμού λεξιλογίου δίνοντας ερμηνεία και βρίσκοντας στο λεξικό τη λέξη "αλληλεγγύη" και συμπλήρωσαν ένα σχετικό ερωτηματολόγιο σωστού - λάθους. Athens Voice.gr "Βολτάροντας στην Αθήνα με τα μέσα μεταφοράς" Βολτάροντας στην Αθήνα με τα μέσα μεταφοράς

8 Συνεχίσαμε τη συζήτηση για τα μέσα συγκοινωνίας και εστιάσαμε στα προβλήματα που δημιουργεί το καθένα και στις ευκολίες που μας παρέχει. Κάθε ομάδα ανέλαβε την υπεράσπιση ενός οχήματος και στο τέλος κάναμε μια τηλεοπτική εκπομπή με τίτλο "Βολτάροντας στην πόλη με τα μέσα μεταφοράς". Το βίντεο έχει αναρτηθεί εδώ: post.htmlhttp://kykloforo60.blogspot.gr/2013/03/blog- post.html Τηλεοπτική εκπομπή: Βολτάροντας στην πόλη με τα μέσα μεταφοράς

9 Στις 30/3/2013 πήγαμε στην Οδό Ακρωτηρίου και παρατηρήσαμε το δρόμο για δέκα λεπτά. Παρατήρηση τροχοφόρων στην οδό Ακρωτηρίου και συμπεράσματα

10 Οι ομάδες κατέγραψαν: Συμπεράναμε ότι ο δρόμος αυτός είναι αρκετά μεγάλης κυκλοφορίας. Είναι διπλής κατεύθυνσης. Ένας πεζός και ιδιαίτερα ένα παιδί είναι δύσκολο να τον περάσει. Θα έπρεπε να έχει φανάρια. Θεωρήσαμε ότι τα 88 αυτοκίνητα που πέρασαν μέσα στα 10 λεπτά είναι πάρα πολλά και προκαλούν αρκετά προβλήματα όπως καυσαέρια, ατυχήματα, μποτιλιάρισμα. Κάναμε συγκρίσεις με τα μηχανάκια και τα λεωφορεία στα οποία σταθήκαμε και περισσότερο.

11 Την ίδια μέρα πήγαμε επίσης στην διασταύρωση Ανθείας και Ευβοίας και μοιράσαμε στον κόσμο ερωτηματολόγια σχετικά με τα μέσα συγκοινωνίας στην πόλη μας. Μοίρασμα ερωτηματολογίων στους κατοίκους της περιοχής μας σχετικά με τα δημόσια μέσα μεταφοράς Η αποδελτοποίηση των ερωτηματολογίων έδειξε ότι τελικά το δείγμα μας ήταν αρκετά μεγάλο. Το λεωφορείο δε φαίνεται να κερδίζει τους συμπολίτες μας. Το 38% που το χρησιμοποιεί είναι πολύ μικρό για μια πόλη σαν την Πάτρα. Και από αυτούς που το χρησιμοποιούν οι περισσότεροι δεν είναι ευχαριστημένοι.

12 Τα παιδιά ζωγράφισαν τα οχήματα έτσι όπως φαντάζονται ότι θα είναι στο μακρύ μέλλον. Τα οχήματα του μέλλοντος

13 Ζητήθηκε από τις ομάδες να δώσουν ορισμούς. Τι είναι οι δρόμοι;; Οι δρόμοι είναι πίσσα που απάνω τους κυκλοφορούν τα μέσα μετακίνησης. Τα αμάξια, τα μηχανάκια και τα λοιπά. ΑΝΙΚΗΤΟΙ

14 Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην παραπάνω ερώτηση για να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα και τη σπουδαιότητα των σημάτων. Τι είναι αυτό που μας βοηθά να κινούμαστε στους δρόμους με ασφάλεια; Αυτό που βοηθά το να μπορούν όλοι να χρησιμοποιούν τους δρόμους με ασφάλεια και αρμονία είναι οι ταμπέλες. ΑΝΙΚΗΤΟΙ

15 Οι μαθητές διδάχτηκαν τα σήματα μέσα από το κεφάλαιο 3 της Μελέτης, συμπλήρωσαν άσκηση αντιστοίχησης και χρωμάτισαν. Κατόπιν μοιράστηκαν στις ομάδες κάρτες με σήματα στις οποίες έπρεπε να γράψουν τον ορισμό τους. Για βοήθεια είχαν το βιβλίο της Μελέτης, τις προηγούμενες φωτοτυπίες και ένα Σήματα Οδικής Κυκλοφορίας βιβλιαράκι τσέπης με τα σήματα που είχαμε φέρει στην τάξη, για τα πολύ δύσκολα. Αφού έγραψαν τον ορισμό, χρωμάτισαν. Τέλος έδειξαν και ανακοίνωσαν στην τάξη την εργασία τους. Με αυτήν την εργασία κατασκευάστηκαν πάνω από 80 σήματα. Απαγορεύεται η προσπέραση. Σημαίνει ότι εδώ κοντά υπάρχει βενζινάδικο.

16 Αφού οι ομάδες έγραψαν τους ορισμούς των σημάτων και τα χρωμάτισαν, οι καρτέλες ήταν έτοιμες να χρησιμοποιηθούν. Έτσι παίξαμε το παιχνίδι των σημάτων, που ενθουσίασε πραγματικά τα παιδιά και τα έκανε να μάθουν και τα πιο δύσκολα με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο. Το παιχνίδι των σημάτων

17 Αργότερα παίξαμε το παιχνίδι της ταξινόμησης των σημάτων ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους και το τι σημαίνουν. Χρησιμοποιήθηκαν για το παιχνίδι αυτό οι κάρτες που είχαν φτιάξει οι μαθητές σε προηγούμενη δραστηριότητα. Οι ομάδες διαγωνίστηκαν μεταξύ τους με σκοπό να κάνουν το μικρότερο χρόνο και τα λιγότερα λάθη. Ταξινόμηση σημάτων Το βίντεο του παιχνιδιού βρίσκεται εδώ:

18 Οι μαθητές στο μάθημα της Γλώσσας έγραψαν σχηματοποιήματα με θέματα από την κυκλοφοριακή αγωγή. Σχηματοποιήματα Stop, stop, stop! Απαγορεύεται το parking εδώ! Σας το λέμε ευγενικά, παρκάρετε μακριά! ΧΡΗΣΤΟΣ + ΑΓΓΕΛΙΚΗ

19 Οι ομάδες έδωσαν τον ορισμό των διαβάσεων. Ύστερα συζητήσαμε για τα είδη τους, τη χρησιμότητά τους και τη σπουδαιότητά τους. Τι είναι οι διαβάσεις; Τύποι διαβάσεων Οι διαβάσεις είναι χοντρές γραμμές όπου βοηθάνε τους πεζούς στο να περνούν εύκολα και με ασφάλεια το δρόμο. ΣΑΪΝΙΑ

20 Αφού μιλήσαμε για τη χρησιμότητα και τη σπουδαιότητα των διαβάσεων οι μαθητές προφορικά περιέγραψαν πώς θα πρέπει να περάσουν το δρόμο που δεν έχει φανάρι. Και αφού λύθηκαν παρεξηγήσεις όπως περνάμε από όπου νά ΄ναι, ή τρέχουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε, τα παιδιά έγραψαν τον τρόπο που θα πρέπει να περνούν το δρόμο στο τετράδιό τους, για να σιγουρευτούμε ότι τον έμαθαν πολύ καλά. Πώς περνάμε δρόμο που δεν έχει φανάρι 1.Στέκομαι στη μέση του πεζοδρομίου μπροστά σε διάβαση. 2.Κοιτάζω αριστερά και ακούω προσεχτικά. 3.Κοιτάζω δεξιά και ακούω προσεχτικά. 4.Ξανακοιτάζω αριστερά και ακούω προσεχτικά. 5.Περνώ το δρόμο γρήγορα. ΡΑΝΙΑ

21 Οι ομάδες πριν από την επίσκεψη των σχολικών τροχονόμων στην τάξη απάντησαν στην παραπάνω ερώτηση. Τι κάνει ο σχολικός τροχονόμος; Ο σχολικός τροχονόμος σταματά τα αυτοκίνητα για να πάνε οι μαθητές με ασφάλεια στο σχολείο. Υπακούμε πάντα το σχολικό τροχονόμο. ΑΕΤΟΙ

22 Καλέσαμε τις σχολικές τροχονόμους του σχολείου στην τάξη και μας μίλησαν για τη δουλειά τους. Οι μαθητές τις άκουσαν πολύ προσεχτικά και τους έκαναν πολλές ερωτήσεις σχετικά με το ποιες ώρες, σε ποιους δρόμους, αν δίνουν κλήσεις, αν παίρνουν πινακίδες κλπ. Σχολικός τροχονόμος στην τάξη

23 Μετά την επίσκεψη των σχολικών τροχονόμων οι ομάδες έγραψαν ένα μήνυμα προς τους οδηγούς για τη σπουδαιότητα του σχολικού τροχονόμου. Τι θα έλεγες στους οδηγούς για το σχολικό τροχονόμο; Φίλε οδηγέ, πρέπει να υπακούς το σχολικό τροχονόμο γιατί αυτός σώζει το παιδί σου από ατυχήματα που μπορεί να γίνουν και έτσι δε θα μπεις σε κόπο να πληρώνεις στα νοσοκομεία. ΣΑΪΝΙΑ

24 Μετά τη συζήτηση με τις σχολικές τροχονόμους πήγαμε με τα παιδιά στις διαβάσεις της οδού Αυλίδος όπου εφάρμοσαν όσα έμαθαν αυτήν την ημέρα. Περνώντας το δρόμο από τη διάβαση

25 Επειδή οι Έλληνες οδηγοί δε φημίζονται για το σεβασμό τους στις διαβάσεις και πολλές φορές παρκάρουν επάνω τους δείξαμε στα παιδιά πώς να περνούν το δρόμο με μεγάλη προσοχή όταν υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Περνώντας το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα

26 Οι ομάδες έδωσαν τον ορισμό των φαναριών. Ακολούθησε συζήτηση για τη χρησιμότητα, τη σπουδαιότητα και τη χρήση τους. Τι είναι τα φανάρια; Τα φανάρια είναι αυτά που σε ειδοποιούν αν σταματήσεις ή αν περάσεις και σε ειδοποιούν να κόψεις ταχύτητα. Το φανάρι είναι και για τους ανθρώπους που τους ειδοποιεί και αυτούς αν περάσουν ή αν σταματήσουν. ΑΕΤΟΙ

27 Τα ζευγάρια σχεδίασαν φανάρια. Ζωγραφίστε φανάρια

28 Συζητήσαμε στην τάξη λεπτομερώς για το πώς περνάμε ένα δρόμο που έχει φανάρι. Ύστερα τα παιδιά έγραψαν ένα σχετικό κείμενο για να σιγουρευτούμε ότι εμπέδωσαν. Πώς περνάμε δρόμο που έχει φανάρι 1.Στέκομαι στη μέση του πεζοδρομίου μπροστά από τη διάβαση και από το φανάρι. 2.Κοιτάω το φανάρι να δω αν είναι κόκκινο ή πράσινο. 3.Αν είναι κόκκινο περιμένω να γίνει Γρηγόρης. 4.Όταν γίνει Γρηγόρης ελέγχω αν έρχεται κανένα αυτοκίνητο. 5.Όταν δεν έρχεται κανένα αυτοκίνητο περνώ απέναντι από το δρόμο. ΑΝΔΡΙΑΝΑ

29 Ύστερα εξασκηθήκαμε στο να περνάμε δρόμο που έχει φανάρι χρησιμοποιώντας τα δικά μας φανάρια που κατασκευάσαμε από απλά υλικά! Περνώντας δρόμο με φανάρι

30 Οι μαθητές στο μάθημα της πληροφορικής και με το πρόγραμμα Microsoft Publisher έφτιαξαν αφίσες. Αφίσες με κοινωνικά μηνύματα

31 Μοιράστηκε στις ομάδες έρευνα σχετική με τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους, τους λόγους που συμβαίνουν και τα αποτελέσματά τους. Έχοντας υπόψη τους τα παιδιά την έρευνα αυτή έγραψαν σενάρια σχετικά με ένα ατύχημα. Ατυχήματα με πεζούς, γραφή σεναρίων, θεατρικά Έπρεπε να διαλέξουν τον οδηγό, το συνοδηγό, το θύμα, το λόγο για τον οποίο θα συνέβαινε το ατύχημά τους. Αφού γράφτηκαν τα σενάρια, οι μαθητές τα δραματοποίησαν. Το βίντεο βρίσκεται εδώ: gspot.gr/2013/04/blo g-post_631.html gspot.gr/2013/04/blo g-post_631.html

32 Επίσης οι μαθητές έφτιαξαν και διαφημίσεις. Το βίντεο των διαφημίσεων έχει αναρτηθεί εδώ: post_9400.html post_9400.html Διαφημίσεις με κοινωνικά μηνύματα

33 Οι μαθητές έγραψαν και εικονογρά- φησαν τους κανόνες του καλού πεζού. Περπατάμε στο δρόμο με ασφάλεια κάνοντας 11 σημαντικά βήματα «Δεν περνάμε ανάμεσα από σταθμευμένα αυτοκίνητα».

34 Οι μαθητές έκαναν τις εξής δραστηριότητες από το λογισμικό της ΜελέτηςΜελέτης Περιβάλλοντος από Α΄ έως Δ΄ τάξη. Δ΄ τάξη. : Παίζοντας με ασφάλεια Παίζουμε με ασφάλεια Ασφαλές παιχνίδι Αντιστοιχίζουμε τα σήματα Αντιστοιχίζουμε χρώμα σηματοδότη... με ενέργεια που πρέπει να κάνουμε Συμπληρώνουμε βαδίζοντας Φωτεινοί σηματοδότες Παίζοντας με ασφάλεια.... στον υπολογιστή

35 Ζητήθηκε από τα παιδιά να αναζητήσουν τον ορισμό της λέξης στο λεξικό, να γράψουν μία πρόταση με αυτή και να την εικονογραφήσουν. Τι είναι κίνδυνος; Κίνδυνος: Κάτι που μπορεί να βλάψει, να προκαλέσει κακό. Προσοχή, κίνδυνος! Υπάρχουν λακκούβες. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

36 Οι ομάδες προσπάθησαν να απαντήσουν τι κινδύνους μπορεί να αντιμετωπίσουν όταν παίζουν σε εξωτερικούς χώρους. Εικονογράφησαν τις απαντήσεις τους. Ακολούθησε συζήτηση στην τάξη. Τι επικίνδυνο μπορεί να συμβεί στα παιχνίδια μας; Όταν φοράμε σκοτεινά ρούχα το βράδυ μπορεί κατά λάθος να σκοντάψουμε να πέσουμε στο δρόμο και να μας πατήσει αμάξι. Μπορεί να κρυφτούμε πίσω από ένα αμάξι και το αμάξι μπορεί να μας σκοτώσει. Μπορεί να περνάει ένα ποδήλατο και να μας πατήσει. ΠΥΡΑΥΛΟΙ «Μην κρυφτείς, είναι επικίνδυνο να χτυπήσεις εκεί».

37 Οι ομάδες επικεντρώθηκαν στους κινδύνους που παραμονεύουν όταν παίζουν κοντά σε δρόμους και προσπάθησαν να καταγράψουν ασφαλείς χώρους για να παίζουν. Μετά τη συζήτηση που ακολούθησε κατανόησαν όλοι οι μαθητές ότι οι πιο ασφαλείς χώροι για παιχνίδι είναι οι περιφραγμένοι και είναι ακόμα πιο ασφαλείς όταν συνοδεύονται από την κατάλληλη σήμανση. Επικίνδυνα τα παιχνίδια του δρόμου-Ασφαλείς χώροι για παιχνίδια Κινδυνεύουμε όταν παίζουμε στο δρόμο, γιατί μπορεί να παρασυρθούμε και να βγούμε στο δρόμο και να μας πατήσει ένα αμάξι. 1.Σε μια πλατεία περιφραγμένη. 2.Στην περιφραγμένη αυλή του σπιτιού μας. 3.Μέσα στο σχολείο. 4.Στα οικόπεδα.

38 Aφού συζητήσαμε και απαριθμήσαμε μέρη ασφαλή για παιχνίδι, τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με τους χώρους που παίζουν. Αποδελτοποιώντας τα ερωτηματολόγια φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά ασφαλή μέρη για να παίζουν. Έτσι έφτιαξαν αφίσες διαμαρτυρίας ζητώντας τα δικαιώματά τους. Απαιτώντας ασφαλείς χώρους για παιχνίδι

39 Επίσης οι δραστηριότητες για τους κινδύνους στα παιχνίδια τους έδειξαν ότι δεν υπάρχει επαρκής σήμανση. Έτσι τα ζευγάρια ζωγράφισαν τις πινακίδες που θα έπρεπε να υπάρχουν στους χώρους που παίζουν. Η κατάλληλη σήμανση για τους χώρους παιχνιδιού τους

40 Τα παιδιά βρήκαν στο λεξικό, έγραψαν τον ορισμό και εικονογράφησαν τη λέξη δυστύχημα. Τι σημαίνει δυστύχημα;

41 Μοιράστηκε στους μαθητές το άρθρο που βρίσκεται εδώ και αφού αναγνώσθηκε, έγινε συζήτηση για τις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, τις συνέπειές τους, τις συχνότερες παραβάσεις των οδηγών της περιοχής μας και φυσικά τους τρόπους αποφυγής που προτείνει η Τροχαία. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τους αριθμούς, έκαναν συγκρίσεις με τα αποτελέσματα των δικών τους ερωτηματολογίων και φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι οι Έλληνες δεν είναι συνετοί οδηγοί και επιβάτες. Επιβάλλεται η κυκλοφοριακή αγωγή από μικρή ηλικία. Δυτική Ελλάδα: Αυξήθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία τον Απρίλιο 2013

42 Οι μαθητές πήραν οδηγίες από την προηγούμενη ημέρα να αναζητήσουν στο κοινωνικό τους περιβάλλον άτομο που είχε εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και να του πάρουν συνέντευξη. Με αυτό τον τρόπο ήρθαν σε άμεση επαφή με τις άσχημες εμπειρίες κάποιου που μπορεί να μην έφταιγε, αλλά μπορεί και να έφταιγε για το ατύχημα. Την επόμενη μέρα, όλοι έγραψαν και παρουσίασαν στην τάξη από μία συνέντευξη, μια και αποδείχτηκε ότι όλα είχαν κάποιον δικό τους που είχε εμπλακεί σε τροχαίο. Στη συζήτηση που ακολούθησε αποδείχτηκε ότι είχαν συζητήσει με λεπτομέρειες για το συμβάν και είχαν μάθει την αιτία και τον υπαίτιο του ατυχήματος. Συνέντευξη με θύμα τροχαίου ατυχήματος

43

44 Κατόπιν τέθηκε στην τάξη το ερώτημα, αν πραγματικά χρειάζεται ή όχι η ζώνη ασφαλείας. Τα ερωτηματολόγιά τους άλλωστε δίνουν κάποια ποσοστά ατόμων που δεν τη χρησιμοποιούν. Έδωσα στις ομάδες το παρακάτω κείμενο και το συζητήσαμε διεξοδικά: post_2037.htmlhttp://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog- post_2037.html Βέβαια το ότι συζητήσαμε το παραπάνω κείμενο δεν σημαίνει ότι θα μπορούσε να αλλάξει η στάση των παιδιών απέναντι στη ζώνη γι' αυτό κάναμε στην τάξη το εξής πείραμα: Πείραμα: χρειάζεται η ζώνη ασφαλείας ή όχι; Σε ένα ξέβαθο χαρτόκουτο, το οποίο το είπαμε αυτοκίνητο, τοποθετήσαμε διάφορα αντικείμενα για επιβάτες και σημαδέψαμε τη θέση τους. Άλλα τα αφήσαμε ελεύθερα και άλλα τα δέσαμε με ζώνη – ζελοτέιπ. Δείτε όλο το πείραμα εδώ: 13/05/blog-post_2037.html 13/05/blog-post_2037.html

45 Αφού συζητήσαμε για τα τροχαία ατυχήματα, γράψαμε τις συνεντεύξεις, είδαμε τι παθαίνει κανείς χωρίς ζώνη, οι ομάδες κατέγραψαν αιτίες, συνέπειες, παραβάσεις, συμβουλές, συνέλλεξαν εικόνες από τρακαρισμένα αυτοκίνητα, έφτιαξαν συνθήματα με τεχνική κολλάζ και κατασκεύασαν σχετικό κολλάζ. Κατασκευή κολλάζ: τροχαία ατυχήματα με οχήματα

46 Οι μαθητές συζήτησαν και εικονογράφησαν τη συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένας σωστός οδηγός. Γινόμαστε σωστοί οδηγοί με 13 απλούς τρόπους

47 Στα πλαίσια της ενότητας τροχαία ατυχήματα με οχήματα επισκεφθήκαμε τα δύο συνεργεία της γειτονιάς μας. Αμέσως στο πρώτο απ' έξω ήταν παρκαρισμένο ένα αυτοκίνητο σοβαρά τρακαρισμένο. Τα παιδιά το παρατήρησαν προσεχτικά, περιέγραψαν τις ζημιές που είχε πάθει και έκαναν υποθέσεις για το τι μπορεί να είχε συμβεί. Ερωτηματικά γεννήθηκαν όπως «επέζησαν οι επιβάτες, φορούσαν ζώνες ασφαλείας;» κλπ. Όλη η επίσκεψη εδώ: post_28.htmlhttp://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog- post_28.html Επίσκεψη σε συνεργείο αυτοκινήτων

48 Οι μαθητές ανά ζευγάρια δραματοποίησαν την τηλεφωνική αναγγελία ενός τροχαίου ατυχήματος. Το βίντεο αναρτήθηκε εδώ: post_29.htmlhttp://kykloforo60.blogspot.gr/2013/05/blog- post_29.html Μαθαίνοντας τα άσχημα νέα

49 Τα παιδιά έφεραν τα υλικά και εγώ τους κατασκεύασα από ένα φορτηγό. Η κατασκευή κράτησε αρκετές μέρες, γιατί τα παιδιά ήταν πολλά και όσο κράτησε τόσο η αγωνία τους μεγάλωνε. Όμως το αποτέλεσμα τα ευχαρίστησε πολύ, Παίζοντας με τα φορτηγά τους – Κατασκευή φορτηγού με απλά υλικά αφού τα φορτηγά τους έτρεχαν μόνα τους! Το πόσο διασκέδασαν δε λέγεται! Η κατασκευή και βίντεο από το παιχνίδι τους εδώ: ogspot.gr/2013/05/bl og-post_6965.html ogspot.gr/2013/05/bl og-post_6965.html

50 Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση έβγαλαν τους 10 δικούς τους χρυσούς κανόνες του σωστού επιβάτη και τους εικονογράφησαν: Ο δεκάλογος του σωστού επιβάτη

51 Τα παιδιά συμπλήρωσαν και υπέγραψαν συμβόλαιο στο οποίο έδιναν το λόγο τους για 4 γι' αυτά σημαντικά πράγματα. Σύναψη συμβολαίου για σωστή συμπεριφορά ως επιβάτης 1.Θα φοράω πάντα ζώνη ασφαλείας. 2.Θα κάθομαι πάντα πίσω. 3.Θα είμαι πάντα ήσυχος και δε θα αποσπώ την προσοχή του οδηγού. 4.Θα ζητάω από τους συνεπιβάτες μου να φοράνε ζώνη.

52 Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των τριών έγραψαν διαφημίσεις σε ομοιοκαταληξία για καυτά ζητήματα όπως: ζώνη, κράνος, παιδιά σε κάθισμα, αντικανονικά προσπεράσματα, παλιά ελαστικά κλπ. Οι διαφημίσεις τους δραματοποιήθηκαν και βιντεοσκοπήθηκαν. Το βίντεο και τα υπόλοιπα κείμενά τους εδώ: 013/05/blog-post_3540.html 013/05/blog-post_3540.html Διαφημίσεις με κοινωνικό περιεχόμενο Για την υπερβολική ταχύτητα Μην τρέχετε πολύ, γιατί θα γίνετε ζουμί. Στην άσφαλτο θ' αφήσετε τα κοκκαλάκια σας και θα κλαίνε τα παιδάκια σας. Η υπερβολική ταχύτητα σκοτώνει και κανείς σας δε γλιτώνει. Ανδριάνα, Μαίρη, Παντελής

53 Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι πρέπει να κάνει ένας οδηγός αν χτυπήσει κάποιον και αν είναι σωστό να εγκαταλείψει ο οδηγός το θύμα του. Μετά τη συζήτηση έγραψαν κείμενο με τίτλο "Καταζητείται οδηγός". Καταζητείται οδηγός Αυτός ο σιχαμένος οδηγός στις 25/10/2013 στην οδό Ανθείας σκότωσε έναν αθώο πεζό και παράτησε το θύμα στη μέση του δρόμου, γιατί είχε μεθύσει. Η μάρκα του αυτοκινήτου του ήταν Σουζούκι και ο αριθμός του ήταν 2358 και η πινακίδα του ήταν BMW. Όποιος έχει πληροφορίες να τηλεφωνήσει στην αστυνομικίνα Δέσποινα Βάσσου στο

54 Τα παιδιά έγραψαν κείμενο εμπνευσμένο από το βιβλίο που διαβάζουμε στην ώρα της Φιλαναγνωσίας "Περιπέτεια στην Τραυματούπουλη« της Πέγκυς Φούρκα και της Βαλιώς Καρανδάκη. Σκέψεις του Σταμάτη Σηματοδότη Γεια σας. Λέγομαι Σταμάτης Σηματοδότης και βρίσκομαι πάνω στο φανάρι. Βλέπω τους πεζούς που περιμένουν, τα αυτοκίνητα που περνάνε και οδηγούν, τον τροχονόμο που ρυθμίζει την κυκλοφορία. Επίσης βλέπω τους ανθρώπους να περιμένουν μέχρι να σβήσω και να ανάψει ο Γρηγόρης. Καμιά φορά βλέπω να περνάνε οι άνθρωποι μπροστά από αυτοκίνητα. Περνάνε χωρίς να δούνε το φανάρι και έτσι γίνονται πολλά ατυχήματα. Τότε εγώ στενοχωριέμαι, γιατί δε θέλω να βλέπω ανθρώπους να σκοτώνονται. ΧΡΗΣΤΟΣ

55 Στις 6/6/2013 μας επισκέφθηκε η υπαστυνόμος Α΄ του Τμήματος της Τροχαίας Πατρών Καρατάσιου Ελένη. Η κ. Καρατάσιου παρουσίασε με απλό και κατανοητό τρόπο και με τη συνοδεία πλούσιου εποπτικού υλικού, τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να συμπεριφέρονται τα παιδιά ως πεζοί, ως επιβαίνοντες Επίσκεψη τροχονόμου Πρόγραμμα Ενημέρωσης Τροχαίας Πατρών οχημάτων και ως ποδηλάτες. Οι μαθητές συζήτησαν μαζί της και έλυσαν όσες απορίες είχαν. Η υπαστυνόμος επέμεινε κυρίως στα σημεία που κάνουν συνήθως λάθος τα παιδιά και μπορούν να αποβούν μοιραία, όπως το να μη φορούν ζώνη, να μεταφέρουν το παιχνίδι τους στο δρόμο, να μη φορούν κράνος στο ποδήλατό τους κλπ.

56 Αρχικά συζητήσαμε για τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου ως μέσο συγκοινωνίας. Αυτό βέβαια, ήταν ένα θέμα που το είχαμε συζητήσει αρκετές φορές μέχρι τώρα και πάντα τα παιδιά μου ζητούσαν να τους μιλώ για το Άμστερνταμ. Και εγώ δεν τους χαλούσα το χατίρι. Όμως αυτή τη φορά τους έκοψα τη συζήτηση για το Άμστερνταμ και τους είπα ότι υπάρχει και μια πόλη στην Ελλάδα που όλοι κινούνται με ποδήλατα και έχει ποδηλατοδρόμους και ποδηλατοφανάρια. Τους άπλωσα το χάρτη και τους έδειξα την Καρδίτσα. Διαβάσαμε και ένα σχετικό άρθρο. Και αμέσως άρχισαν να κάνουν όνειρα και για τη δική τους πόλη. Πότε θα έχουμε στην Πάτρα ποδηλατοδρόμους και ποδηλατοφανάρια για να μη φοβούνται οι γονείς τους να τα αφήνουν να κάνουν ποδήλατο στους δρόμους; Πότε; Το ποδήλατο ως μέσο συγκοινωνίας

57 Γιατί ποδήλατο; Στην ώρα των εικαστικών δίδαξα στα παιδιά πώς να ζωγραφίζουν ένα ποδήλατο βήμα - βήμα ξεκινώντας από τρεις κύκλους. Το έμαθαν πολύ εύκολα και στο τέλος συμπληρώσαμε τη ζωγραφιά τους με τους λόγους που θα έπρεπε οι άνθρωποι να προτιμούν το ποδήλατο ως μέσο συγκοινωνίας στην πόλη τους.

58 Με τη βοήθεια ενός σχετικού κειμένου κάναμε μια πολύ μεγάλη συζήτηση για το ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά τους ως ποδηλάτες και ποιους κανόνες θα πρέπει να τηρούν ως τέτοιοι για να μην κινδυνεύει η ζωή τους. Αφού οι ομάδες μέσα από τη συζήτηση και τις προηγούμενες γνώσεις και τη λογική έβγαλαν μόνες τους τους περισσότερους κανόνες που πρέπει να τηρούν ως καλοί ποδηλάτες για να μην κινδυνεύουν, τους μοίρασα και το παρακάτω φυλλάδιο και συζητήσαμε όσες συμβουλές δεν είχαν τα ίδια αναφέρει, για να καλύψουμε όλες τις περιπτώσεις. Κολλήσαμε το φυλλάδιο στο τετράδιό τους για να μπορούν να ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή. Ατυχήματα με ποδήλατο και συμβουλές ασφαλείας

59 Στις 10/6/2013 επισκεφθήκαμε το κατάστημα του ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ. Εκεί μας φιλοξένησε ο κ. Ιησούς ο οποίος εξήγησε στα παιδιά πώς πρέπει να χρησιμοποιούν σωστά ένα ποδήλατο με ταχύτητες, τι αξεσουάρ πρέπει να έχει το ποδήλατό τους για να είναι ασφαλή στο δρόμο, τι να ελέγχουν κάθε φορά πριν να ανέβουν επάνω, πώς να κινούνται στο δρόμο, πόσο σημαντικό είναι το κράνος κλπ. Επίσκεψη σε κατάστημα - συνεργείο ποδηλάτων Όλη η επίσκεψη εδώ: pot.gr/2013/06/blog- post_10.html pot.gr/2013/06/blog- post_10.html

60 Τα παιδιά με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού της Πληροφορικής έφτιαξαν καταπληκτικά ηλεκτρονικά κουίζ στο Powerpoint. Ηλεκτρονικά κουίζ φτιαγμένα από τα παιδιά Παίξτε ένα εδώ: patras.ach.sch.gr/kyklofo riaki_apagorevetai_i_taxi tita_seg_bako.pps Μπορείτε να τα βρείτε όλα εδώ: ot.gr/2013/06/blog- post_5371.html

61 Παρουσιάσαμε τις γραπτές εργασίες μας σε όλους τους μαθητές του σχολείου επικολλώντας τις στους διαδρόμους του.

62 Παρουσιάσαμε τις δραστηριότητές μας στην ιστοσελίδα του Προγράμματός μας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω»

63 Παρουσιάσαμε στη γιορτή λήξης του σχολικού έτους στις 12/6/2013 θεατρικό και χορευτικό εμπνευσμένο από το πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής που δουλέψαμε. Το βίντεο βρίσκεται εδώ: post_12.html post_12.html

64 Τα παιδιά πήραν πολλές γνώσεις μέσα από το Πρόγραμμα σχετικά με τη σήμανση και τον τρόπο που θα πρέπει να λειτουργούν ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες. Ενημερώθηκαν πλήρως για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όσο βρίσκονται στο δρόμο, κατανόησαν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να αλλάξουν κάποιες συνήθειές τους και διδάχθηκαν τον ασφαλή τρόπο μετακίνησης τους. Έμαθαν να αναγνωρίζουν λανθασμένες στάσεις, να εντοπίζουν τα πιθανά αίτια πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και να παίρνουν μέτρα προφύλαξης. Έλυσαν επιπλέον απορίες από την τροχονόμο που επισκέφθηκε το σχολείο, τις σχολικές τροχονόμους, τους μηχανικούς αυτοκινήτων και το μηχανικό ποδηλάτων που επισκέφθηκαν τα ίδια. Δυστυχώς όμως δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούν το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής ώστε να εφαρμόσουν τα όσα έμαθαν.

65 Μην περάσετε τον μπροστινό σας. Κινδυνεύετε πολύ, θάνατος θα σας εύρει στη στιγμή. Να προσπερνάτε με πολλή προσοχή, για να μη σας χαθεί η ζωή. Τα αντικανονικά προσπεράσματα σκοτώνουν ανθρώπους και παιδιά, που κινδυνεύουν σοβαρά.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ και σφυρίζω, τους κανόνες τους γνωρίζω» Σχολικό έτος 2012-2013 60ό Δημοτικό Σχολείο Πάτρας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google