Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στα πλαίσια ηλεκτρονικού δικτύου που συντονίζεται από το πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας το σχολείο μας, 4 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, υλοποιεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στα πλαίσια ηλεκτρονικού δικτύου που συντονίζεται από το πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας το σχολείο μας, 4 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, υλοποιεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 στα πλαίσια ηλεκτρονικού δικτύου που συντονίζεται από το πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας το σχολείο μας, 4 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, υλοποιεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα «βιώσιμη ανάπτυξη» έχοντας ως στόχο  την επικοινωνία μαθητών και καθηγητών από όλο τον κόσμο  την ευαισθητοποίηση τους και την απόκτηση γνώσεων σε περιβαλλοντικά θέματα  την ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμών και προτάσεων για το παγκόσμιο ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος

2 Ο άνθρωπος με τις δραστηριότητες του έχει δημιουργήσει και συνεχίζει να δημιουργεί προβλήματα στην γη. Πριν χρόνια ο γνωστός φιλόσοφος Πλάτωνας είπε πως οι άνθρωποι έχουν ταράξει, (ενοχλήσει), τους λόφους στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια οι επιστήμονες κρούουν ολοένα και περισσότερο τον κώδωνα του κινδύνου στη προσπάθεια τους να μας επιστήσουν την προσοχή σε προβλήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα όπως

3 η ατμοσφαιρική ρύπανση, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η μόλυνση των νερών, ο ευτροφισμός, η αποψίλωση των δασών η τρύπα του όζοντος η εξαφάνιση των ειδών κ.α.

4 ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ένα απλό, καθημερινό πρωινό δεν είναι τόσο «αθώο» περιβαλλοντικά, όσο όλοι νομίζουμε. Το αφρόλουτρο, η οδοντόκρεμα, το σαπούνι που θα χρησιμοποιήσουμε, το σεσουάρ για τα μαλλιά μας, τα ρούχα που θα φορέσουμε, το πρωινό που θα φάμε, το ζεστό μπάνιο που θα κάνουμε η ζεστασιά του σπιτιού μας που απολαμβάνουμε το μέσο μεταφοράς που θα χρησιμοποιήσουμε για να πάμε στο σχολείο ή στη δουλειά μας κ.α.

5 Το νερό πριν έρθει στο σπίτι μας υποβάλλεται σε ειδική διαδικασία χλωρίωσης για να είναι πόσιμο. Όταν το χρησιμοποιούμε για τις προσωπικές μας ανάγκες τότε το επιβαρύνουμε με πρόσθετα χημικά που περιέχονται στο αφρόλουτρο,την οδοντόκρεμα, το σαπούνι κ.α. Το νερό αυτό, οδηγείται στις λίμνες,τα ποτάμια και τις θάλασσες, τα οποία επιβαρύνονται και αυτά με την σειρά τους

6 Στις διαδρομές που ακολουθεί το νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πότισμα των αγρών και πόση των ζώων και αντιλαμβανόμαστε όλοι μας πως οι βλαβερές ουσίες μπορούν να περάσουν στις τροφές που τελικά εμείς καταναλώνουμε Σιτάρι, γάλα, γιαούρτι, κρέας, φρούτα, λαχανικά κ.α.

7 Ενώ στους υδάτινους αποδέκτες ( λίμνες, ποτάμια και θάλασσες) παρατηρείται το φαινόμενο του Ευτροφισμού, μεγάλη ανάπτυξη των υδρόβιων φυτών και δέσμευση του οξυγόνου των νερών με άμεσες και τραγικές επιπτώσεις, (μεγάλη μείωση), στον πληθυσμό των ψαριών.

8 Στην Ευρώπη το 90% των ποταμών παρουσιάζει μεγάλες συγκεντρώσεις σε νιτρικά ιόντα (ΝΟ 3 - ) προερχόμενα κυρίως από την υπερβολική χρήση χημικών λιπασμάτων. Στην Ινδία οι 14 μεγάλοι ποταμοί της είναι πολύ σοβαρά μολυσμένοι, ενώ στην Κίνα τα 3/4 των κύριων ποταμών της με συνολικό μήκος km παρουσιάζουν τόσο υψηλά επίπεδα μόλυνσης ώστε να μη παρατηρούνται πληθυσμοί ψαριών. Το μολυσμένο νερό και η έλλειψη κανόνων υγιεινής προκαλούν το 80%των ασθενειών στις αναπτυγμένες χώρες και σκοτώνει ανθρώπους την ημέρα, τα περισσότερα από αυτά παιδιά.

9 Το ηλεκτρικό ρεύμα που χρησιμοποιούμε για τον φωτισμό, την θέρμανση, στο μαγείρεμα, στις συγκοινωνίες στις βιομηχανίες κ.α. σε μεγάλο μέρος παράγεται από τη καύση πετρελαίου και γαιάνθρακα, επίσης από τις υδατοπτώσεις και τη χρήση πυρηνικής ενεργείας

10 Η χρήση του πετρελαίου και του γαιάνθρακα Συμβάλλει αποφασιστικά στην ατμοσφαιρική ρύπανση, την δημιουργία όξινης βροχής και την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της γης (φαινόμενο του θερμοκηπίου)

11 Η χρήση των υδατοπτώσεων απαιτεί επέμβαση σε μεγάλης έκτασης περιοχές με επιπτώσεις στις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων, των ζώων, των ψαριών και των φυτών που ζουν εκεί. Η δε χρήση πυρηνικής ενέργειας εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, σε περίπτωση ατυχήματος και φυσικά υπάρχει το πρόβλημα της διάθεσης των ραδιενεργών αποβλήτων.

12 Θα αφήσουμε λοιπόν τη γη μας να καταστραφεί ; Θα πρέπει να αρνηθούμε τις ανέσεις του πολιτισμού μας ; Οπωσδήποτε όχι Μπορούμε όμως Να ρυθμίσουμε σε χαμηλότερα επίπεδα τη θερμοκρασία στο σπίτι μας τον χειμώνα Να χρησιμοποιούμε το air condition όταν είναι απαραίτητο Να μην αφήνουμε φώτα αναμμένα και ηλεκτρικές συσκευές όταν λείπουμε από το σπίτι Να χρησιμοποιούμε λαμπτήρες μικρής ισχύος Να χρησιμοποιούμε απορρυπαντικά,σαμπουάν, σαπούνια φιλικά στο περιβάλλον Να αντικαταστήσουμε το πετρέλαιο σαν οικιακό καύσιμο, με το φυσικό αέριο Να καταναλώνουμε βιολογικά προϊόντα

13 ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ

14 Οι μαθητές Άλλα Μαρίγια. Ζγκούρι Βασιάννα. Καρβουνίδης Παναγιώτης Κοτσάκη Νταγιάνα Μιχαηλίδης Στέλιος Μήτας Τάσος Παπάζογλου Μένια Παπαργύρης Θόδωρος Πιστάρι Εύα Ψαθάς Δημήτρης Οι καθηγητές Θεοδοσιάδης Γιάννης Θεοχάρη Αγάπη Καρυπίδου Σαΐα Ντόντση Καίτη


Κατέβασμα ppt "Στα πλαίσια ηλεκτρονικού δικτύου που συντονίζεται από το πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας το σχολείο μας, 4 ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, υλοποιεί πρόγραμμα περιβαλλοντικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google