Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Στα πλαίσια του 2ου τετραμήνου του project αποφασίστηκε μέσα από καταιγισμός ιδεών να ασχοληθούμε με τις πολεμικές τέχνες.  Χωριστήκαμε σε τέσσερις.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Στα πλαίσια του 2ου τετραμήνου του project αποφασίστηκε μέσα από καταιγισμός ιδεών να ασχοληθούμε με τις πολεμικές τέχνες.  Χωριστήκαμε σε τέσσερις."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  Στα πλαίσια του 2ου τετραμήνου του project αποφασίστηκε μέσα από καταιγισμός ιδεών να ασχοληθούμε με τις πολεμικές τέχνες.  Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες στις οποίες ο καθένας ανέλαβε κάποιο συγκεκριμένο ρόλο.  Σκοπός μας ο εμπλουτισμός γνώσεων και η γνωριμία με τις διάφορες πολεμικές τέχνες.  Επίσκεψη σε μια σχολή πολεμικών τεχνών, συνέντευξη και τη βιωματική δράση

2  Ελληνικές τέχνες  Κινέζικες τέχνες  Ιαπωνικές τέχνες  Κορεάτικες τέχνες  Μαχητικά αθλήματα

3 ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ  Αναπόσπαστο τμήμα των αγώνων της κλασικής και ρωμαϊκής αρχαιότητας.  Αποτελούσε μέρος της απαραίτητης στρατιωτικής εκπαίδευσης των νέων.  Στην εποχή μας,ο ασκούμενος μαθαίνει στη βασική εκπαίδευση τις τεχνικές της αυτοάμυνας. (τεχνικές με γροθιές και λακτίσματα, ρίψεις και ακινητοποιήσεις)  Εξοπλισμός: αθλητική φόρμα, t-shirt.

4 ΠΑΛΗ  Ατομικό αγώνισμα δύο ατόμων της ίδιας κατηγορίας βάρους.  Στόχος: η ρίψη του αντιπάλου στο έδαφος και η παραμονή στη θέση αυτή για μικρό χρονικό διάστημα, έτσι ο αγώνας τερματίζεται.  Εξοπλισμός: Φόρμα, μαγιό πάλης, παπούτσια πάλης.

5

6 ΠΥΓΜΑΧΙΑ  Στόχος η αντίκρουση μόνο με γροθιές και η κατάρριψη με εύστοχα και γερά χτυπήματα του αντιπάλου εκτός μάχης.  Διάρκεια αγώνων τρία έως δεκαπέντε τρίλεπτα γύρων, με μονόλεπτο διάλειμμα μεταξύ τους.  Νικητής ο πυγμάχος που σημείωσε το μεγαλύτερο αριθμό τεχνικά σωστών χτυπημάτων, είτε μέσω εγκατάλειψης ενός από τους δύο αντιπάλους.  Εξοπλισμός: Φόρμα γυμναστικής, σορτς, γάντια, προστατευτικές ταινίες (μπαντάζ), προστατευτικό κράνος, προστατευτική μασέλα.

7 ΓΟΥ ΣΟΥ  Εξάσκηση της δύναμης,της ταχύτητας,της εκρηκτικής δύναμης και της αντοχής.  Εξοπλισμός: Κινεζική φόρμα, ίσια αθλητικά παπούτσια ή παπούτσια τύπου «κουνγκ φου». ΓΟΥΙΝΓΚ ΤΣΟΥΝ  Στόχος η καταστροφή και η αποτροπή κάθε επίθεσης.  Σύστημα μάχης η στενή επαφή με γρήγορες γροθιές και χαμηλά λακτίσματα,ο καλός συγχρονισμός άμυνας και επίθεσης.  Εξοπλισμός: Κινεζική φόρμα, λευκή ή μαύρη, ή απλό ντύσιμο προπόνησης.

8 ΝΥΧΙ ΤΟΥ ΑΕΤΟΥ  Περιλαμβάνει αρπαγές, χτυπήματα, πιάσιμο και έλεγχο, ρίψεις, ρήξεις και εξαρθρώσεις, γρήγορες εναλλαγές στάσεων και απεμπλοκή με χρήση ακροβατικών, συνδυασμούς μακρινών μέσων και κοντινών τεχνικών, χρήση και συνδυασμό εξωτερικών και εσωτερικών δυνάμεων.  Εξοπλισμός: Κινεζική φόρμα, λευκή ή μαύρη. Όπλα,ραβδιά διαφόρων τύπων, ξίφη ξύλινα ή μεταλλικά.

9 ΣΑΟΛΙΝ  Δίνεται έμφαση στην έντονη μυϊκή εκγύμναση και στην εμφανή δύναμη, ενώ συχνή είναι η συνοδεία μιας σειράς ασκήσεων.  Εξοπλισμός: Λευκή ή μαύρη κινεζική φόρμα. Όπλα, ραβδιά διαφόρων τύπων, ξίφη, ξύλινα ή μεταλλικά.

10

11 ΖΙΟΥ ΖΙΤΣΟΥ  Χαρακτηρίζεται από τεχνικές ανατροπών και ακινητοποιήσεων, ενώ περιλαμβάνει και τεχνικές χτυπημάτων.  Εξοπλισμός: λευκή φόρμα τύπου τζούντο. Συχνά περιλαμβάνεται και το σκουρόχρωμο φαρδύ παντελόνι-κιλότα ιππασίας (χακάμα). ΚΑΡΑΤΕ  Χαρακτηρίζεται από πλειάδα χτυπημάτων με τα χέρια και τα πόδια.  Εξοπλισμός: Λευκή φόρμα τύπου καράτε, προστατευτικός εξοπλισμός (γάντια, θώρακας, κράνος) όπλα για όσους ασκούνται στα στιλ της Οκινάουα.

12  οι παλαιστές φορούν ρούχα τα οποία και χρησιμοποιούν για να πιάνουν ο ένας τον άλλον  διδάσκεται και μέσω εννέα προκαθορισμένων φορμών  Εξοπλισμός: Λευκή φόρμα τζούντο.

13

14 ΤΑΕΚΒΟΝΤΟ  Εκτέλεση των τεχνικών αυτών με ιδιαίτερη ταχύτητα είναι το στοιχείο που το κάνει ιδιαίτερα εντυπωσιακό άθλημα ως θέαμα.  Εξοπλισμός: Λευκή φόρμα τύπου ταεκβοντό, προστατευτικός εξοπλισμός (θώρακας, κράνος, γάντια). ΧΑΠΚΙΝΤΟ  Δε διαθέτει αγωνιστική διάσταση  Καλή επιλογή για την εκμάθηση τεχνικών αυτοάμυνας  Εξοπλισμός: Φόρμα τύπου τζούντο με λευκό σακάκι και λευκό ή μαύρο παντελόνι.

15 ΧΑΙΝΤΟΓΚ ΓΚΟΥΜΝΤΟ  Χρήση διαφόρων ειδών ξίφους εναντίον ενός ή πολλών αντιπάλων είτε σε συνδυασμό με το αγωνιστικό Γκούμντο, είτε ξεχωριστά  Εξοπλισμός: Ειδικό σακάκι εξάσκησης και φαρδύ παντελόνι-κιλότα ιππασίας (χακάμα), μεταλλικά ξίφη εξάσκησης, ακονισμένα και μη, ομοιώματα ξίφους από ξύλο ή πλαστικό. ΚΕΝΠΟ  Οι τεχνικές χαρακτηρίζονται από αρκετά μακριές διαδοχές ταχύτατων χτυπημάτων με τα χέρια και τα πόδια  Προέρχεται από τις κινεζικές τέχνες, τα λακτίσματα είναι χαμηλά και έχουν στόχο το κάτω τμήμα του σώματος του αντιπάλου  Εξοπλισμός: μαύρη φόρμα τύπου καράτε και για τους πιο προχωρημένους ασκούμενους, ραβδιά και μαχαίρια.

16 ΜΟΥΙ ΤΑΙ  Λακτίσματα που εκτελούνται με τις κνήμες  Εξοπλισμός: Φόρμα γυμναστικής, σορτς,γάντια, προστατευτικές ταινίες που φοριούνται μέσα από τα γάντια (μπαντάζ), προστατευτικό κράνος, προστατευτική μασέλα. ΦΙΛΙΠΙΝΟ ΚΟΜΠΑΤ ΣΙΣΤΕΜΣ  Εκπαίδευση με μια σειρά τεχνικών τόσο με όπλα ραβδιά, ξίφη, όσο και χωρίς.  Εξοπλισμός: Άνετα ρούχα (παντελόνι φόρμας, τ-σερτ), ίσια παπούτσια, ομοιώματα μαχαιριών.

17 ΚΑΠΟΕΙΡΑ  Εκτέλεση αργών κινήσεων σύμφωνα με το ρυθμό της μουσικής,απλές ανταλλαγές χτυπημάτων και κλιμάκωση σε πολύ ακροβατικές με επιδείξεις ισορροπίας και μεγάλης ευλυγισίας  Εξοπλισμός: Άνετα, συνήθως λευκά ρούχα (φαρδύ παντελόνι, παντελόνι φόρμας, T-shirt) και ίσια παπούτσια γυμναστικής.

18

19 ΚΙΚ ΜΠΟΞΙΝΓΚ  Απαραίτητη προϋπόθεση η χρήση προστατευτικού εξοπλισμού  Στόχος η συγκέντρωση πόντων ή η εξουδετέρωση του αντιπάλου με νοκ-άουτ ή νοκ-ντάου  Εξοπλισμός: Φόρμα γυμναστικής, γάντια,προστατευτικές ταινίες που φοριούνται μέσα από τα γάντια (μπαντάζ), προστατευτικό κράνος, προστατευτική μασέλα, προστατευτικά ποδιών.

20  Χρήση των δύο από τα τρία όπλα: το ξίφος άσκησης (φλερέ) και το ξίφος μονομαχίας (επέ).  Εξοπλισμός: Ειδική λευκή φόρμα, κάλτσες, παπούτσια και προστατευτικό προσώπου (μάσκα), ξίφος.

21  Χρήση δύο είδη τόξων: αυτά με τις τροχαλίες και αυτά που χρησιμοποιούνται στις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις τα οποία λέγονται «ολυμπιακά» ή «σκοπευτικά αντίκυρτα». ΣΟΥΜΟ  Στόχος η έξοδος του ενός αθλητή από τον κύκλο διαμέτρου 4,5 μέτρων που ορίζει τον αγωνιστικό χώρο είτε η επαφή του ενός στο έδαφος με οποιοδήποτε σημείο του σώματός του πέρα από τις πατούσες  Για την επιτυχία τους έχουν στο οπλοστάσιό ογδόντα δύο τεχνικές.

22

23  Πάνου Αντωνία  Παυλίδου Ειρήνη  Παπαδοπούλου Ευαγγελία  Καραπατσιά Έλενα  Λυπίτκας Βασίλης  Θεοδωρίδης Θέμης

24  Λόγοι για να ασχοληθεί κάποιος με τις πολεμικές τέχνες.  Γυναίκες και πολεμικές τέχνες.  Διάσημοι που έχουν ασχοληθεί με πολεμικές τέχνες.  Παιδιά και πολεμικές τέχνες.  Capoeira.

25  κοινωνικός περίγυρος  Αυτοάμυνα  Κοινωνικοοικονομική κατάσταση  Σωματική βελτίωση  Χαμηλό κόστος  Ψυχική βελτίωση  Τρόπος ζωής

26 Ιστορική αναδρομή: Παλαιότερα γυναίκα και πολεμικές τέχνες ήταν δύο πράγματα ασύμβατα. Μέσα σε μια κοινωνία με πολλά ταμπού, ακόμα και οι άντρες που ασχολούνταν με κάποια είδη πολεμικών τεχνών ήταν κακοχαρακτηρισμένοι. Αντίθετα, σήμερα οι γυναίκες έχουν εισχωρήσει στο χώρο των πολεμικών τεχνών και κάνουν τη διαφορά.

27  Η Μαρία Πανταζή ή αλλιώς Iron Barbie έγινε αρκετές φορές πρωταθλήτρια στο kick boxing και δεν θεωρεί ότι είναι ένα ανδροκρατούμενο άθλημα και εκφράζει το δυναμισμό των γυναικών.

28  Η Έλενα Χατζηλιάδου αποτελεί πρότυπο στο τομέα του καράτε και έχει δηλώσει ότι θα κρατήσει τον τίτλο της μέχρι να αποσυρθεί.

29  Τζένιφερ Λόρενς: Η 23χρονη υποδύεται τη μεταλλαγμένη Mystique, για τις ανάγκες της οποίας βάφτηκε μπλε και επέδειξε το ταλέντο της στις πολεμικές τέχνες.  Μπρους Λη : Ήταν ένας Κινεζοαμερικανός δάσκαλος πολεμικών τεχνών και ηθοποιός. Από πολλούς θεωρείται ο μεγαλύτερος ηθοποιός πολεμικών τεχνών του 20ου αιώνα

30  Τσάκι Τσαν : Είναι Κινέζος ηθοποιός, λάτρευε τις πολεμικές τέχνες, και αφιέρωνε ελάχιστο χρόνο στα τυπικά μαθήματα.  Keanu Reeves : Τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκε έντονα με τις ασιατικές τέχνες.

31  Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης  Αυτοπραγμάτωση  Καλύτερη εστίαση και συγκέντρωση  Ισχυρό και υγιές σώμα  Μεγαλύτερη αυτοάμυνα

32 H Capoeira είναι μια βραζιλιάνικη πολιτιστική έκφραση που εμπεριέχει:  χορό  πολεμική τέχνη  φιλοσοφία  άθληση  εκπαίδευση

33  Σήμερα, σε διεθνές επίπεδο, η Capoeira είναι πλέον παρούσα σε 65 χώρες του κόσμου και επιβεβαιώνει την επιτυχία της ως εργαλείο δουλειάς στην επίλυση προβλημάτων σε διάφορα ανθρώπινα επίπεδα

34

35

36  Μωυσιάδης Γιώργος  Παρπούλα Άσπα  Κυριακοπούλου Κατερίνα  Μπάρτζη Αφροδίτη  Μπούκτση Μαρία  Πετκίδης Γιώργος

37  Πολεμικές Τέχνες και Διατροφή  Ψυχολογία του αθλητή  Ανάπτυξη Σώματος-Πνεύματος  Εξάπλωση Πολεμικών Τεχνών στην Κοινωνία  Εμφάνιση και Εξέλιξη των Πολεμικών Τεχνών  Θρησκευτικό Υπόβαθρο

38 Η σωστή διατροφή αποτελεί βασική προϋπόθεση για την βέλτιστη απόδοση στην προπόνηση και την ανάπτυξη του επιθυμητού σχήματος του σώματος. Όσο πιο υγιεινή είναι η διατροφή και όσο καλύτερα είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις του οργανισμού τόσο πιο ικανοποιητικά θα είναι τα αποτελέσματα της προπόνησης. Επομένως, επιβάλλεται μια ισορροπημένη διατροφή.

39  Υδατάνθρακες : Οι υδατάνθρακες εμπεριέχουν σάκχαρα τα οποία αποτελούν την πιο σημαντική πηγή ενέργειας του ανθρώπινου οργανισμού  Πρωτεΐνες : Οι πρωτεΐνες είναι το βασικό δομικό υλικό του σώματος. Είναι απαραίτητες για την ανάπλαση των κυττάρων, για την ενδυνάμωση των μυών και την λειτουργικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος.  Λίπη : Τα λίπη είναι συμπυκνωμένη ενέργεια και είναι, όπως όλες οι υπόλοιπες θρεπτικές ουσίες, απαραίτητα για τον οργανισμό.  Βιταμίνες : Οι βιταμίνες μετέχουν σε πολλές μεταβολικές διεργασίες, ενώ παράλληλα προστατεύουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

40  Διατήρηση της κατηγορίας βάρους  Μείωση υποδόριου λίπους για μετάβαση σε χαμηλότερη κατηγορία βάρους  Αύξηση μυϊκής μάζας για μετάβαση σε υψηλότερη κατηγορία βάρους

41

42  ΠΡΩΤΗ θα πρέπει να στοχεύει στο να βοηθήσει τους αθλητές, να αποκτήσουν (αν δεν έχουν) κίνητρα για συστηματικότερη δουλειά.  ΔΕΥΤΕΡΗ θα πρέπει να στρέφεται στη μελέτη των χαρακτήρων των αθλητών από τον προπονητή, που θα πρέπει παράλληλα να διερευνήσει τους στόχους και τις φιλοδοξίες τους.  ΤΡΙΤΗ κατεύθυνση είναι να βάλει ο προπονητής σε εφαρμογή τα εξατομικευμένα σχέδια στήριξης, που κατέστρωσε για τον κάθε αθλητή του.

43  Κατά τους αγώνες, ο προπονητής θα πρέπει να είναι ευέλικτος, για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν. Επίσης, ο προπονητής πρέπει να ξέρει, ποια πρόσωπα από τον στενό οικογενειακό ή φιλικό του κύκλο λειτουργούν θετικά ή αρνητικά για την απόδοσή του αθλητή. Τέλος, ο αθλητής θα πρέπει να κρατείται, κατά το δυνατόν, συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης.

44  Μετά τον αγώνα ο προπονητής πρέπει να εξακριβώσει σε ποια ψυχολογική κατάσταση βρίσκεται ο αθλητής του.Έπειτα, πρέπει να γίνει μια νέα συζήτηση μεταξύ προπονητή και αθλητή. Σ΄ αυτήν θα πρέπει να γίνει κριτική, προς όλες τις παραμέτρους που επηρέασαν το αποτέλεσμα του αγώνα. Σημαντικό είναι να βοηθήσει ο αθλητής τον εαυτό του, εκτιμώντας τον αυστηρά, χωρίς να μειώσει τον αντίπαλο του.

45 Η αυτογνωσία του προπονητή είναι καθοριστική και αποτελεί παράγοντα ο όποιος επιδρά στη ψυχολογία του αθλητή. Ο προπονητής μπορεί να βελτιώσει την αυτογνωσία του με δύο τρόπους:  1ον: Με το να παρακολουθεί τον εαυτό του και να προσπαθεί να κατανοήσει τις αντιδράσεις και τα αισθήματά του.  2ον : Με το να ζητήσει από τους άλλους να σχολιάσουν το πως βλέπουν τον συγκεκριμένο προπονητή και πώς αντιδρούν ως προς αυτόν.

46 Οι πολεμικές τέχνες:  Δυναμώνουν τη σύνδεση μεταξύ του νου και του σώματος.  Αναπτύσσουν τον αυτοέλεγχο σε κάθε επίπεδο.  Χαλαρώνουν και ηρεμούν το νου και το σώμα.  Βελτιώνουν την υγεία, τη ζωτικότητα και την ευεξία.  Διδάσκουν πρακτικές γνώσεις και ικανότητες αυτοάμυνας.

47  Ανθρωπιά  Δικαιοσύνη – Νομιμοφροσύνη  Ευγένεια – καλοσύνη  Σοφία  Εμπιστοσύνη  Θάρρος  Αθλητική άμιλλα  Αυτοέλεγχος  Αυτογνωσία  Πατριωτισμός

48

49  Ταινίες, σειρές.  Πρόσβαση στα μέσα ενημέρωσης με ειδικές εκπομπές.  Εξειδικευμένα περιοδικά και έντυπα  Ειδικά αφιερώματα σε εφημερίδες και περιοδικά ποικίλης ύλης  Άμεση υποστήριξη από τον τύπο της Νέας Εποχής.  Σχολές διδασκαλίας των τεχνών αυτών.

50  Στους λαούς της Ανατολής τεχνικές πολέμου χωρίς όπλα αποτελούν μέρος ενός θρησκευτικού συστήματος.  Οι τεχνικές αυτές χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από τούς μοναχούς για την εξόντωση ληστών και πειρατών.

51  Jiujitsu: Εμφανίσθηκε κατά πάσα πιθανότητα γύρω στο 23 π.Χ τυποποιήθηκε όταν ήταν αυξημένη η ανάγκη για μάχη χωρίς όπλα και είχε απαγορευθεί ἡ χρήση των σπαθιών.  Aikido: μιας σύγχρονης τεχνικής πού επινόησε το 1922 ο δάσκαλος του Jiu jitsu Μοριχάϊ Γιουεσίμπα και δίνει έμφαση στην εναρμόνιση με τις κινήσεις του αντιπάλου.  Tae Kwon Do: προέρχεται από την Κορέα με ιστορία πολλών αιώνων. Tae σημαίνει «κλωτσώ ή συνθλίβω με το πόδι», Kwon σημαίνει «ρίχνω γροθιά» και Do σημαίνει «μέθοδος»

52  Όλοι σχεδόν οι θεμελιωτές των πολεμικών τεχνών ήταν μοναχοί ή ασκητές, πού δίδασκαν περισσότερο μια θρησκευτική παράδοση.  Οι πολεμικές τέχνες είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένες με τον κεντρικό θρησκευτικό στόχο του ασιατικού πολιτισμού, δηλαδή την επίτευξη της θέωσης του ανθρώπου. Για το σκοπό της αυτοθέωσης η όλη κινησιολογία των πολεμικών τεχνών επικαλείται διάφορα στοιχεία και δυνάμεις της φύσης.  Η εξάσκηση στις πολεμικές τέχνες, προϋποθέτει την αποδοχή του δαιμονικού λογισμού ότι ο πλησίον είναι ένας επικίνδυνος εχθρός.

53  Είναι η υπόκλιση -χαιρετισμός των εκπαιδευομένων στην εικόνα-φωτογραφία του δασκάλου  H χρήση ειδικής στολής και ζώνης συγκεκριμένου χρώματος, που συμβολίζει το στάδιο μύησης του μαθητή στην ατραπό της «σοφίας».  H χρήση ειδικών λαβάρων με σύμβολα που αντιστοιχούν σε στοιχεία και δυνάμεις της φύσης (άνεμος, νερό κτλ.)  Κραυγές που επικαλούνται είτε τα στοιχεία της φύσης, είτε κάποιες θεότητες.  H χρήση του διαλογισμού.

54  Ιωαννίδου Ελευθερία  Μαρκούλη Σέβη  Μαρκοπούλου Μαρία  Μπουρνουσούζη Ελένη  Πάλλιου Ξένια  Παπαχαραλάμπους Δανάη

55  Πολεμικές τέχνες και παραψυχολογία- Θρησκεία, μυστικιστικές προεκτάσεις και οργανώσεις

56 Είναι ευρέως γνωστό ότι οι πολεμικές τέχνες συνδέονται συχνά με την θρησκεία και την παραψυχολογία, αφού μάλιστα, όπως πολλοί υποστηρίζουν, μέσω των πολεμικών τεχνών ο μαχητής έρχεται σε επικοινωνία με το θεϊκό στοιχείο, ενώ και τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται έχουν θρησκευτική ερμηνεία. Όμως, δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν παρατηρηθεί ακραία φαινόμενα σατανισμού, μασονισμού κτλ. στον χώρο των πολεμικών τεχνών, ενώ και διάφορα κόμματα ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν τις πολεμικές τέχνες για να επιβληθούν και να συγκεντρώσουν την εξουσία στα χέρια τους.

57

58  Κύριο συστατικό του θρησκευτικού υποβάθρου των πολεμικών τεχνών είναι ο Βουδισμός, σύμφωνα με τον οποίο «όλα προκύπτουν από την κενότητα».  Στα ιερά κείμενα του Βουδισμού, ο Βούδας διδάσκει τους μαθητές του ότι η ανθρωπότητα προέρχεται από ένα άλλο ηλιακό σύστημα, που καταστράφηκε και οι κάτοικοί του ενσαρκώθηκαν εδώ, λόγω του "καλού κάρμα" που είχαν συσσωρεύσει.  Ο άρχοντας οργάνωσε τα νέα όντα σε ουράνιες ιεραρχίες και αυτοαποκλήθηκε "Μαχαμπράχμα", δηλαδή μεγάλος δημιουργός.

59  Ο Βούδας τροποποίησε τις κοσμολογικές και κοινωνικές απόψεις που είχε διδαχθεί ως Ινδουιστής, διατήρησε ωστόσο τη θεωρία περί της μετενσάρκωσης, περί του κάρμα (ότι κάθε πράξη του ανθρώπου, καλή ή κακή, θα του ανταποδοθεί σε κάποια επόμενη ζωή του) και του ντάρμα (ότι το είδος του δρόμου προς τη "φώτιση" καθορίζεται από το κάρμα).

60

61  Τα φαινόμενα που εξετάζει η παραψυχολογία κινούνται στα αόρατα επίπεδα του συναισθηματικού και νοητικού επιπέδου.  Οι εσωτερικές πολεμικές τέχνες μέσω μιας μεθόδου μαθητείας στο φυσικό, στο ψυχολογικό και τέλος στο νοητικό επίπεδο αποσκοπούν στη συνεχόμενη διαμόρφωση του μαθητή, μέχρι να φτάσει στο ανώτερο σημείο εξέλιξής του. Οι δοκιμασίες που περνά ο μαθητής είναι συνεχόμενες και για όλη του τη ζωή.  Σήμερα όλοι όσοι ασχολούνται με κάποια πολεμική τέχνη δελεάζονται από την ανάπτυξη σωματικών δυνάμεων, αγνοώντας τις πνευματικές.

62  Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία ενός μαχητή ο οποίος απέφυγε με γυμνά χέρια την επίθεση ξίφους, και αναφέρει ότι αισθάνθηκε, όπως λέει, τη γη και τον ήλιο σαν περιουσία του.  Ακόμα, δεν μπόρεσε ούτε εκατοστό να τον μετακινήσει ένας πρωταθλητής του Σούμο, ενώ σήκωσε και μόνος του ένα τεράστιο κορμό δέντρου  Είναι φανερό ότι είχε αναπτύξει δυνάμεις που ξεπερνούν τα όρια του φυσικού, υλικού μας κόσμου.

63  Οι μαθητές χρησιμοποιούν την πνευματική τους δύναμη, κτυπώντας θανατηφόρα τον αντίπαλο σε ζωτικά σημεία.  Στα πιο πολλά συστήματα Πολεμικών Τεχνών, συναντάμε την κραυγή Κιάι, που σωστά διοχετευμένη μπορεί να παραλύει τον αντίπαλο.  Η τέχνη του κενού, η τέχνη της λεπτής υπόστασης δίνουν τη δυνατότητα στο Μαθητή να βλέπει το αόρατο διπλό ομοίωμα των πραγμάτων.

64

65  Κάθε ζώο, από συμβολική άποψη, αναπαριστά μια δύναμη της φύσης, η οποία εκφράζεται και μέσα στον ίδιο τον Άνθρωπο.  Ο Δράκος είναι η Βούληση της Φύσης, ενσαρκωμένη στο δικό μας κόσμο.  Στόχος του μαθητή των φιλοσοφικών Πολεμικών Τεχνών και της Τέχνης της Εσωτερικής Δύναμης είναι να εξοικειωθεί με το μυστήριο του Χρυσού Δράκου.  Στην Ινδία, ο δράκος φέρει στο κεφάλι του έναν πολύτιμο λίθο ή ένα κάρβουνο.  Άλλοι δράκοι απεικονίζονται να φυλάνε θησαυρούς, που συμβολίζουν τη σοφία και τη γνώση που ο μαχόμενος αγωνίζεται να κατακτήσει.

66  Βέβαια, υπάρχει και η σκιά του Χρυσού Δράκου που είναι ο γήινος και συμβολίζει τα κατώτερα πάθη του ανθρώπου.  Οι πνευματικές πολεμικές τέχνες μεταλλάσουν τον άνθρωπο που κυριαρχείται από την ύλη σε άνθρωπο που μαχόμενος νικά το σκοτάδι.

67

68  Το κίνημα της Νέας Εποχής, πιστεύει ότι ο άνθρωπος είναι θεός, και μπορεί να κάνει κατά βούλησιν χρήση της θεότητας του. Πολλές παραθρησκείες αναζητούν οπαδούς μέσα από σχολές πολεμικών τεχνών ή διαθέτουν τμήματα εκμάθησης τεχνικών αυτοάμυνας.  Κάποιες πολεμικές τέχνες εφαρμόζουν τεχνικές όπως πνιγμός με ξέσκισμα προσώπου, ωστόσο διακρίνονται πολλά μαγικά στοιχεία τόσο από τις ειδικές τεχνικές διαλογισμού που υποτίθεται ότι δίνουν υπεράνθρωπες ικανότητες, όσο και από το βουδιστικό φιλοσοφικό τους υπόβαθρο.

69  Πολλές ακροδεξίες πολιτικές οργανώσεις ακολουθούν βίαιες πρακτικές, συνδέοντας τις πεποιθήσεις τους με τα μαχητικά αθλήματα, προκειμένου να δικαιολογηθεί η ροπή τους προς τη φυσική βία στους δρόμους.  Όμως, η φύση των μαχητικών αθλημάτων τα τοποθετεί στην αντίθετη πλευρά του φασισμού. Όπως λένε γνώστες αυτών, δεν υπάρχει προπονητής που θα δει τον αθλητή του να μην δείχνει σεβασμό στον αντίπαλο και δεν θα σταθεί απέναντί του. Στα μαχητικά αθλήματα απαραίτητες αρετές είναι ο αυτοέλεγχος, η πειθαρχία και ο σεβασμός.

70  Το ρητό "νους υγιής εν σώματι υγιή" αποτελεί τον βασικό άξονα για τους περισσότερους που σκοπεύουν να αφιερωθούν στις πολεμικές τέχνες, κοιτώντας με αποστροφή τα φασιστοειδή που στρέφονται μόνο στο σώμα και όχι στο πνεύμα και με ένα παροδικό πέρασμα από τα γυμναστήρια θεωρούν εαυτούς ως γνώστες της τέχνης.  Είναι πολύ σημαντική η κατανόηση σε μία πολεμική τέχνη των πολιτισμικών της προεκτάσεων, αφού καθεμία από αυτές αντανακλά την κουλτούρα της χώρας από την οποία προέρχεται και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον πολιτισμό, τον σεβασμό και τους ανθρώπους της.

71 ΛΛιάσης Κωνσταντίνος ΜΜπάντης Αλέξανδρος ΜΜογλενίδης Νίκος ΚΚρυστάμτσης Ιορδάνης ΚΚαλαϊτζινός Διογένης

72

73

74

75 1) Πολλοί από τους ερωτηθέντες ασχολούνται με κάποιο άθλημα ενώ λίγοι είναι εκείνοι οι οποίοι στρέφονται στα πολεμικά αθλήματα. 2) Το Καράτε θεωρείται η πιο δημοφιλής πολεμική τέχνη και ακολουθεί το Judo. 3) Επίσης οι πολεμικές τέχνες ωφελούν την προσωπικότητα του ανθρώπου, χρησιμοποιούνται ως μέσο αυτοάμυνας και αποτελούν τρόπο ζωής σε ορισμένες χώρες. 4) Πιστεύεται ότι οι πολεμικές τέχνες δεν φέρνουν τον άνθρωπο κοντά στο Θεό. 5) Η φαρμακοδιέγερση έχει εισχωρήσει στα μαχητικά αθλήματα σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι στα άλλα αθλήματα. 6) Θετική είναι η απάντηση των ερωτηθέντων σχετικά με την εμφάνιση χρηματισμού και εκβιασμού στους αγώνες των πολεμικών τεχνών. 7) Τέλος, κυριαρχεί η άποψη ότι το επίπεδο των πολεμικών τεχνών είναι υψηλό στην Ελλάδα σήμερα.

76 Στα πλαίσια της εργασίας μας, η τάξη παρακολούθησε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας την ταινία « The blind side» η οποία αναφέρεται σε έναν νεαρό αφροαμερικανό αθλητή, ο οποίος με την βοήθεια μιας εύπορης οικογένειας κατάφερε να ανελιχθεί και να γίνει από τους καλύτερους παίκτες του αμερικάνικου ποδοσφαίρου.

77 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠO ΤΟΝ κ.ΙΩΑΝΝΙΔΗ Στα πλαίσια του project του δευτέρου τετραμήνου είχαμε την τιμή να φιλοξενηθούμε στο γυμναστήριο του κυρίου Κωνσταντίνου Ιωαννίδη, ο οποίος ασχολείται με το kyokushin karate. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε βιντεοσκοπημένη την συνέντευξη του καθώς και μια επίδειξη του αθλήματος από τον κ. Ιωαννίδη.

78   tripleharmony.gr/wordpress/?page_id=102http://kungfu- tripleharmony.gr/wordpress/?page_id=102      tripleharmony.gr/wordpress/?page_id=102http://kungfu- tripleharmony.gr/wordpress/?page_id=102   


Κατέβασμα ppt " Στα πλαίσια του 2ου τετραμήνου του project αποφασίστηκε μέσα από καταιγισμός ιδεών να ασχοληθούμε με τις πολεμικές τέχνες.  Χωριστήκαμε σε τέσσερις."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google