Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρίσι: Πόλη Τέχνης και Πολιτισμού Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Σχ. Έτος 2011-12 Α’ Τετράμηνο 3 ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παρίσι: Πόλη Τέχνης και Πολιτισμού Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Σχ. Έτος 2011-12 Α’ Τετράμηνο 3 ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Παρίσι: Πόλη Τέχνης και Πολιτισμού Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Σχ. Έτος Α’ Τετράμηνο 3 ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

3 Κριτήρια επιλογής του θέματος Το ενδιαφέρον των μαθητών για την ιστορία και τον πολιτισμό της Γαλλίας, όπως αυτό πηγάζει από τα μαθήματα της Ιστορίας, της φιλοσοφίας, της Γαλλικής γλώσσας κ.τ.λ. που διδάσκονται στο σχολείο. Το ενδιαφέρον των μαθητών για την ιστορία και τον πολιτισμό της Γαλλίας, όπως αυτό πηγάζει από τα μαθήματα της Ιστορίας, της φιλοσοφίας, της Γαλλικής γλώσσας κ.τ.λ. που διδάσκονται στο σχολείο. Και ειδικότερα, το ενδιαφέρον για τη γαλλική τέχνη, όπως αυτή αποτυπώνεται πάνω στα μνημεία της λαμπερής πρωτεύουσας που μαγνητίζουν πλήθος επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Και ειδικότερα, το ενδιαφέρον για τη γαλλική τέχνη, όπως αυτή αποτυπώνεται πάνω στα μνημεία της λαμπερής πρωτεύουσας που μαγνητίζουν πλήθος επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

4 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία των μνημείων κάθε χώρας, ξεκινώντας από εκείνα μιας λαμπερής πόλης που εντυπωσιάζουν και γοητεύουν κάθε επισκέπτη. Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την αξία των μνημείων κάθε χώρας, ξεκινώντας από εκείνα μιας λαμπερής πόλης που εντυπωσιάζουν και γοητεύουν κάθε επισκέπτη. Να δουν ότι τα δημιουργήματα μιας συγκεκριμένης κοινωνίας σε μια ορισμένη εποχή εκφράζουν τις αξίες, τα ιδεώδη, τις γνώσεις και τις δυνατότητες και γενικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων που τα δημιούργησαν, αποτελώντας έτσι την πλέον αξιόπιστη ιστορική πηγή. Να δουν ότι τα δημιουργήματα μιας συγκεκριμένης κοινωνίας σε μια ορισμένη εποχή εκφράζουν τις αξίες, τα ιδεώδη, τις γνώσεις και τις δυνατότητες και γενικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων που τα δημιούργησαν, αποτελώντας έτσι την πλέον αξιόπιστη ιστορική πηγή.

5 . Να γοητευτούν από την αισθητική απόλαυση που προσφέρουν και να καταλάβουν ότι όσο πιο λαμπρός είναι ο πολιτισμός που τα δημιούργησε τόσο πιο μεγάλη είναι η ακτινοβολία τους και η επίδρασή τους στη μεταγενέστερη αρχιτεκτονική και τέχνη γενικότερα. Να γοητευτούν από την αισθητική απόλαυση που προσφέρουν και να καταλάβουν ότι όσο πιο λαμπρός είναι ο πολιτισμός που τα δημιούργησε τόσο πιο μεγάλη είναι η ακτινοβολία τους και η επίδρασή τους στη μεταγενέστερη αρχιτεκτονική και τέχνη γενικότερα. Κατανοώντας λοιπόν την αξία τους, να αποκτήσουν συνείδηση των αξιών της κληρονομιάς και να νιώθουν έτσι πάντα την ανάγκη να τα προστατεύουν. Κατανοώντας λοιπόν την αξία τους, να αποκτήσουν συνείδηση των αξιών της κληρονομιάς και να νιώθουν έτσι πάντα την ανάγκη να τα προστατεύουν.

6 Μεθοδολογία της ερευνητικής εργασίας Βιβλία Βιβλία Διαδίκτυο Διαδίκτυο Έρευνα εκτός σχολείου. Επίσκεψη- φωτογράφιση αξιοθέατων της πόλης μας που δέχτηκαν την επιρροή της γαλλικής τεχνοτροπίας της εποχής τους Έρευνα εκτός σχολείου. Επίσκεψη- φωτογράφιση αξιοθέατων της πόλης μας που δέχτηκαν την επιρροή της γαλλικής τεχνοτροπίας της εποχής τους Ερωτηματολόγιο Ερωτηματολόγιο Κατασκευή αφίσας Κατασκευή αφίσας

7 Το Παρίσι του χθες Πύργος του Άιφελ Πύργος του Άιφελ Παναγία Παρισίων Παναγία Παρισίων Βερσαλλίες Βερσαλλίες Λούβρο Λούβρο

8 Το Παρίσι του σήμερα Λα Τούρ Μονπαρνάς Λα Τούρ Μονπαρνάς Λα Ντεφάνς Λα Ντεφάνς Λα Βιλέτ Λα Βιλέτ Μπομπούρ Μπομπούρ

9 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Υπεύθυνη: κ α. Χασιώτη Ομάδα 1 η : Μπουκουβάλας Αριστείδης Ομάδα 1 η : Μπουκουβάλας Αριστείδης Μπουλογεώργου Χριστίνα Μπουλογεώργου Χριστίνα Νίκα Σωτηρία Νίκα Σωτηρία Παρθένης Αριστείδης Παρθένης Αριστείδης 3ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων (‘ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ’)

10 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ: 1> Ποιο μνημείο είναι σήμα κατατεθέν του Παρισιού Ο Πύργος του Άιφελ. Η Παναγία των Παρισίων. Η αψίδα του θριάμβου. 2> Ποιο από τα παρακάτω έργα τέχνης βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου; Η Γκουέρνικα. Η Αφροδίτη της Μήλου. Τα ελγίνεια Μάρμαρα. 3> Γιατί το Παρίσι ονομάζεται «Πόλη του Φωτός», κατά τη γνώμη σας; Για τα μνημεία που διαθέτει. Για τις ριζοσπαστικές ιδέες στην εποχή του Διαφωτισμού. Γιατί οι κύριες λεωφόροι φωτίστηκαν με φανούς γκαζιού το 1828.

11 4>Αν σας δινόταν η ευκαιρία να επισκεφτείτε το Παρίσι, ποιο σημείο του Παρισιού θα επιλέγατε; τη Disneyland. τον Πύργο του Άιφελ. το Μουσείο του Λούβρου. 5>Τι μπορεί να προσφέρει στο σύγχρονο άνθρωπο η επίσκεψη στα μουσεία; Γνώση και εμπειρία. Αναδρομή στο παρελθόν. Δεν προσφέρει ουσιαστική μόρφωση.

12 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Δόθηκαν ερωτηματολόγια σε μαθητές του 3 ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων και σε μαθητές του 9 ου Γυμνασίου Τρικάλων και κατόπιν στατιστικής ανάλυσης και επεξεργασίας των αποτελεσμάτων προέκυψαν τα επόμενα συμπεράσματα Δόθηκαν ερωτηματολόγια σε μαθητές του 3 ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων και σε μαθητές του 9 ου Γυμνασίου Τρικάλων και κατόπιν στατιστικής ανάλυσης και επεξεργασίας των αποτελεσμάτων προέκυψαν τα επόμενα συμπεράσματα

13 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Στην ερώτηση «Ποιο μνημείο είναι σήμα κατατεθέν του Παρισιού;» Στην ερώτηση «Ποιο μνημείο είναι σήμα κατατεθέν του Παρισιού;»

14 Στην ερώτηση «Ποιο από τα παρακάτω έργα τέχνης βρίσκεται στο Μουσείο του Λούβρου»

15 Στην ερώτηση «Γιατί το Παρίσι ονομάζεται πόλη του φωτός κατά την γνώμη σας;»

16 Στην ερώτηση «Αν σας δινόταν η ευκαιρία να επισκεφτείτε το Παρίσι, ποιο σημείο του Παρισιού θα επιλέγατε;»

17 Στην ερώτηση «Τι προσφέρει στον σύγχρονο άνθρωπο η επίσκεψη στα μουσεία».

18 Αξιολόγηση αποτελεσμάτων Οι μαθητές γνωρίζουν τα μνημεία του Παρισιού και θεωρούν ότι χάρη στην ακτινοβολία τους το Παρίσι ονομάζεται και «Πόλη του φωτός». Οι μαθητές γνωρίζουν τα μνημεία του Παρισιού και θεωρούν ότι χάρη στην ακτινοβολία τους το Παρίσι ονομάζεται και «Πόλη του φωτός». Κρίνουν την επίσκεψη των μουσείων ωφέλιμη, διότι προσφέρει γνώση και εμπειρία καθώς συνδέει βιωματικά το σύγχρονο άνθρωπο με το παρελθόν του. Κρίνουν την επίσκεψη των μουσείων ωφέλιμη, διότι προσφέρει γνώση και εμπειρία καθώς συνδέει βιωματικά το σύγχρονο άνθρωπο με το παρελθόν του. Ωστόσο το ενδιαφέρον των μικρότερων μαθητών μονοπωλεί η επίσκεψη στη γνωστή σε όλους «Disneyland». Ωστόσο το ενδιαφέρον των μικρότερων μαθητών μονοπωλεί η επίσκεψη στη γνωστή σε όλους «Disneyland». Μάλλον το ενδιαφέρον των μαθητών ταυτίζεται με μια τουριστική διάθεση. Μάλλον το ενδιαφέρον των μαθητών ταυτίζεται με μια τουριστική διάθεση. Συμπεράσματα από τα ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από τους μαθητές του Γυμνασίου

19 Συμπεράσματα από τα ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από τους μαθητές του Λ υκείου. Για τα μεγαλύτερα παιδιά φαίνεται ότι η επίσκεψη ενός μνημείου είναι εξ ίσου σημαντική με την επίσκεψη σε ένα θέρετρο με μεγάλη επισκεψιμότητα. Για τα μεγαλύτερα παιδιά φαίνεται ότι η επίσκεψη ενός μνημείου είναι εξ ίσου σημαντική με την επίσκεψη σε ένα θέρετρο με μεγάλη επισκεψιμότητα. Θεωρούν την επίσκεψη των μουσείων χρήσιμη, διότι αυτή αποτελεί πηγή γνώσης και άντλησης εμπειριών. Θεωρούν την επίσκεψη των μουσείων χρήσιμη, διότι αυτή αποτελεί πηγή γνώσης και άντλησης εμπειριών. Κρίνουν ότι τα μνημεία μπορούν να σφραγίσουν με τη δυναμικότητά τους έναν τόπο, όπως άλλωστε και οι σημαντικοί άνθρωποι που σφράγισαν με τις ιδέες τους την εποχή τους. Κρίνουν ότι τα μνημεία μπορούν να σφραγίσουν με τη δυναμικότητά τους έναν τόπο, όπως άλλωστε και οι σημαντικοί άνθρωποι που σφράγισαν με τις ιδέες τους την εποχή τους. Και στην περίπτωση αυτή το ενδιαφέρον των μαθητών χαρακτηρίζεται μάλλον επιφανειακό. Και στην περίπτωση αυτή το ενδιαφέρον των μαθητών χαρακτηρίζεται μάλλον επιφανειακό.

20 Η Τέχνη ταξιδεύει και εμπνέει Η Τέχνη δεν ανήκει μόνο στη χώρα που τη δημιούργησε.

21 Η επίδραση του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού στη Γαλλία Η περίπτωση του Λούβρου Η περίπτωση του Λούβρου Η Αφροδίτη της Μήλου. Η Αφροδίτη της Μήλου.

22 Ελληνικοί θησαυροί στο Λούβρο Η Νίκη της Σαμοθράκης Η Νίκη της Σαμοθράκης

23 Ο Μέγας Αλέξανδρος στο Λούβρο Η έκθεση με θέμα «το βασίλειο της αρχαίας Μακεδονίας» εκτίναξε στα ύψη την επισκεψιμότητα του μουσείου( χιλ. Επισκέπτες). Η έκθεση με θέμα «το βασίλειο της αρχαίας Μακεδονίας» εκτίναξε στα ύψη την επισκεψιμότητα του μουσείου( χιλ. Επισκέπτες).

24 o.o.o.o. Γαλλικές Επιρροές σε αξιοθέατα της πόλης των Τρικάλων...

25 . Γέφυρα Αλεξάνδρου Γ’ (Σηκουάνας Παρίσι) Κεντρική Γέφυρα Πλατείας Τρικάλων

26 ΣΥΓΚΡΙΣΗ: Τα δυο αξιοθέατα είναι ηλικιακά όμοια Κατασκευάστηκαν την ίδια εποχ ή, 19 ος αιώνας, στο Παρίσι, από Γάλλους Μηχανικούς Είναι κατασκευασμένα με τη διαρθρωτική τέχνη όπως και ο Πύργος του Άιφελ

27 Ο Σταθμός Κατασκευάστηκε από Γαλλική κατασκευαστική Εταιρεία το Υπεύθυνος ήταν ο κ. Λεσκάν. Ήταν μεγάλο όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη. Στο τέλος της ανέγερσης απονεμήθηκε Αργυρός Σταυρός στον κ. Λεσκάν.

28 Συμπεράσματα - Προτάσεις Τα μνημεία ακτινοβολούν, μαγνητίζουν, μαγεύουν. Τα μνημεία ακτινοβολούν, μαγνητίζουν, μαγεύουν. Τα μνημεία κάθε πολιτισμού, διδάσκουν, εμπνέουν. Τα μνημεία κάθε πολιτισμού, διδάσκουν, εμπνέουν. Γι αυτό πρέπει να τα προσεγγίζουμε έχοντας συνείδηση της εποχής και του πολιτισμού που τα δημιούργησε. Γι αυτό πρέπει να τα προσεγγίζουμε έχοντας συνείδηση της εποχής και του πολιτισμού που τα δημιούργησε. Πρέπει να τα θαυμάζουμε με στοχαστική διάθεση και όχι επιφανειακά, με τουριστική διάθεση. Πρέπει να τα θαυμάζουμε με στοχαστική διάθεση και όχι επιφανειακά, με τουριστική διάθεση. Πρέπει να μας συγκινούν και να μας προκαλούν προβληματισμό για την ανθρώπινη ύπαρξη και τον πολιτισμό. Πρέπει να μας συγκινούν και να μας προκαλούν προβληματισμό για την ανθρώπινη ύπαρξη και τον πολιτισμό. Η Προστασία τους είναι καθήκον όλων μας. Η Προστασία τους είναι καθήκον όλων μας.


Κατέβασμα ppt "Παρίσι: Πόλη Τέχνης και Πολιτισμού Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Σχ. Έτος 2011-12 Α’ Τετράμηνο 3 ο ΛΥΚΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google