Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΤΟΥ 1 ου ΓΕΛ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ(ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ) ΣΤΡΑΤΑΡΧΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ 23 Τ.Κ. 17343.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΤΟΥ 1 ου ΓΕΛ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ(ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ) ΣΤΡΑΤΑΡΧΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ 23 Τ.Κ. 17343."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΤΟΥ 1 ου ΓΕΛ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ(ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ) ΣΤΡΑΤΑΡΧΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ 23 Τ.Κ

2 Η εργασία αφιερώνεται σε όλους τους φωτισμένους δασκάλους που πέρασαν από το «στρογγυλό» …κι ο δάσκαλος ποιητής και τα βιβλία σαν κρίνα… Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ

3 Καλώς ορίσατε… ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΦΑΡΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ…

4 Καλώς ορίσατε… ΦΩΤΕΙΝΟΣ ΦΑΡΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ…

5 Το όνειρο… έγινε πραγματικότητα;

6 Αρχιτέκτονας του σχολείου ο Τάκης Ζενέτος ( ) Την περίοδο που η Αθήνα ζούσε την αλόγιστη καταστροφή των παλαιότερων κτηρίων και την ανέγερση κακότεχνων πολυκατοικιών που στέγασαν εσωτερικούς μετανάστες ο Τ.Ζενέτος, σχεδίασε και κατασκεύασε το «στρογγυλό» σχολείο. Την περίοδο που η Αθήνα ζούσε την αλόγιστη καταστροφή των παλαιότερων κτηρίων και την ανέγερση κακότεχνων πολυκατοικιών που στέγασαν εσωτερικούς μετανάστες ο Τ.Ζενέτος, σχεδίασε και κατασκεύασε το «στρογγυλό» σχολείο. Το σχολείο όνειρο! Το σχολείο όνειρο!

7 Η αρχιτεκτονική του σχολείου επηρεάζει την μάθηση! Σύγχρονες μελέτες (Δανία-2012) απέδειξαν ότι τα σχολεία χωρίς τις κλασσικές αίθουσες… βγάζουν ιδιοφυίες! Σύγχρονες μελέτες (Δανία-2012) απέδειξαν ότι τα σχολεία χωρίς τις κλασσικές αίθουσες… βγάζουν ιδιοφυίες! Η ιδέα του Ζενέτου (1970) να σχεδιάσει Η ιδέα του Ζενέτου (1970) να σχεδιάσει ένα σχολείο χωρίς τις παραδοσιακές αίθουσες (ανοιχτούς χώρους που επικοινωνούν μεταξύ τους σε κυκλικό σχήμα) δημιούργησε ένα καινοτόμο περιβάλλον μάθησης,την συνεργατική μάθηση. ένα σχολείο χωρίς τις παραδοσιακές αίθουσες (ανοιχτούς χώρους που επικοινωνούν μεταξύ τους σε κυκλικό σχήμα) δημιούργησε ένα καινοτόμο περιβάλλον μάθησης,την συνεργατική μάθηση. Πίστευε στην ανταλλαγή των γνώσεων, Πίστευε στην ανταλλαγή των γνώσεων, με τους καθηγητές να μιλούν λιγότερο και με τους καθηγητές να μιλούν λιγότερο και τους μαθητές να δουλεύουν περισσότερο. τους μαθητές να δουλεύουν περισσότερο.

8 Το αέρινο άγαλμα κρουστό μες στ’ ανοιχτά φτερά του… (Γ. Ρίτσος)

9

10 Σχολεία χτίστε ! Λιτά χτίστε τα, απλόχερα, μεγάλα, γερά θεμελιωμένα, από της χώρας ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας μακριά μακριά τ’ ανήλιαγα σοκάκια τα σχολεία χτίστε! Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ΄ Ήλιος διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας το φεγγάρι …(Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ)

11 Σχολεία χτίστε ! Λιτά χτίστε τα, απλόχερα, μεγάλα, γερά θεμελιωμένα, από της χώρας ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας μακριά μακριά τ’ ανήλιαγα σοκάκια τα σχολεία χτίστε! Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ΄ Ήλιος διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας το φεγγάρι …(Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ)

12 Σχολεία χτίστε ! Λιτά χτίστε τα, απλόχερα, μεγάλα, γερά θεμελιωμένα, από της χώρας ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας μακριά μακριά τ’ ανήλιαγα σοκάκια τα σχολεία χτίστε! Και τα πορτοπαράθυρα των τοίχων περίσσια ανοίχτε, νάρχεται ο κυρ΄ Ήλιος διαφεντευτής, να χύνεται, να φεύγει ονειρεμένο πίσω του αργοσέρνοντας το φεγγάρι …(Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ)

13 Το σχολείο, ο ταπεινός ναός της σοφίας

14 Το παλάτι της γνώσης Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε ψυχές! Κι΄ ότι απόμεινε ακόμη στη ζωή σου Μην τ΄ αρνηθείς! Θυσίασε το ως τη στερνή πνοή σου! Χτισ΄το παλάτι, δάσκαλε σοφέ! Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ

15 ΚΥΚΛΙΚΟ ΣΧΗΜΑ (από αρχιτεκτονική άποψη) Αφού μελέτησε την εκπαίδευση στον κόσμο και την διεθνή βιβλιογραφία κατέληξε στην κατάργηση της γραμμικής διάταξης που διασπά το χώρο. Αφού μελέτησε την εκπαίδευση στον κόσμο και την διεθνή βιβλιογραφία κατέληξε στην κατάργηση της γραμμικής διάταξης που διασπά το χώρο. Έτσι προέκυψε το κυκλικό σχήμα! Έτσι προέκυψε το κυκλικό σχήμα!

16 ΚΥΚΛΙΚΟ ΣΧΗΜΑ (από εκπαιδευτική άποψη) Η σύλληψη του Ζενέτου καταργεί την δασκαλοκεντρική δομή της εκπαίδευσης και εφαρμόζει συνεργατικότερες μορφές μάθησης. Στην πραγματικότητα χαλαρώνει το μοντέλο της τάξης αφού οι μαθητές διαχέονται σε ολόκληρο το κτήριο που λειτουργούν σαν μια ενιαία κοινότητα. Η σύλληψη του Ζενέτου καταργεί την δασκαλοκεντρική δομή της εκπαίδευσης και εφαρμόζει συνεργατικότερες μορφές μάθησης. Στην πραγματικότητα χαλαρώνει το μοντέλο της τάξης αφού οι μαθητές διαχέονται σε ολόκληρο το κτήριο που λειτουργούν σαν μια ενιαία κοινότητα. Για αυτό το λόγο το σχήμα του σχολείου είναι κυκλικό. Για αυτό το λόγο το σχήμα του σχολείου είναι κυκλικό.

17 Ηλεκτρονικό σχολείο Το 1970 ο Τ. Ζενέτος προέβλεψε τη χρήση υπολογιστών όπου οι μαθητές θα μπορούσαν να εργαστούν ατομικά συνδεόμενοι με βιβλιοθήκες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επειδή φοβόταν ότι οι μαθητές θα απομονώνονταν με τους υπολογιστές είχε προβλέψει και την συμμετοχή- επιμόρφωση των δασκάλων τους στις νέες τεχνολογίες. Το 1970 ο Τ. Ζενέτος προέβλεψε τη χρήση υπολογιστών όπου οι μαθητές θα μπορούσαν να εργαστούν ατομικά συνδεόμενοι με βιβλιοθήκες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επειδή φοβόταν ότι οι μαθητές θα απομονώνονταν με τους υπολογιστές είχε προβλέψει και την συμμετοχή- επιμόρφωση των δασκάλων τους στις νέες τεχνολογίες. «Το σχολείο θα έπρεπε να τονίζει την ενότητα μιας κοινωνίας που τείνει να διασπαστεί σε ατομικές πρακτικές από τον υπολογιστή». «Το σχολείο θα έπρεπε να τονίζει την ενότητα μιας κοινωνίας που τείνει να διασπαστεί σε ατομικές πρακτικές από τον υπολογιστή».

18 Ηλεκτρονικό στρατηγείο Ο Τ. Ζενέτος οραματίζεται ένα σχολείο, το κέντρο του οποίου είναι στην πραγματικότητα ένα ηλεκτρονικό στρατηγείο. Σχεδιάζει μεγάλες αίθουσες που θα διαθέτουν προβολείς συνδεδεμένους με ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και άλλες οπτικοακουστικές πηγές πληροφορίας. Ο Τ. Ζενέτος οραματίζεται ένα σχολείο, το κέντρο του οποίου είναι στην πραγματικότητα ένα ηλεκτρονικό στρατηγείο. Σχεδιάζει μεγάλες αίθουσες που θα διαθέτουν προβολείς συνδεδεμένους με ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και άλλες οπτικοακουστικές πηγές πληροφορίας.

19 Αίθουσα πληροφορικής 2013

20 Αντισεισμικό σχολείο Ο στυλοβάτης του σχολείου είναι βυθισμένος στο έδαφος και καταλήγει σε σχήμα σφαιρικό το οποίο κυλίεται σε άλλες σφαίρες έτσι ώστε να απορροφά τους κραδασμούς των σεισμών. Απόδειξη της αντισεισμικότητας του σχολείου είναι ότι από το 1970 στέκει όρθιο αντέχοντας όλους τους σεισμούς που έχει δεχθεί η Αττική.

21 Αμφιθέατρο 2013 Η μοναξιά του σχοινοβάτη….

22 Περιμένοντας το χειροκρότημα για να πάρει κουράγιο…

23 Αποστροφή από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας… Η σύλληψη του Τ. Ζενέτου καταργεί την δασκαλοκεντρική δομή της εκπαίδευσης και εφαρμόζει συνεργατικότερες μορφές διδασκαλίας και μάθησης.

24 Περσίδες Οι μαθητές εντυπωσιάζονται από τις >, τα τσιμεντένια δοκάρια που εξέχουν στους ορόφους, δίνοντας στο σχολείο διαστημική όψη. Αυτά τα δοκάρια εκτός από αρχιτεκτονικές προεξοχές αποτελούν σκίαστρα των αιθουσών καθώς και απαραίτητα δοκάρια για την στατικότατα του κτηρίου.

25 Εμφανή μπετά… Κατασκευαστική ατέλεια ή Ακόμα μία πρωτοπορία!

26 Βιοκλιματικό σχολείο Οι κλίμακες του σχολείου καλύπτονται με ειδικούς υαλοπίνακες που βρίσκονται σε συγκεκριμένο προσανατολισμό δημιουργώντας ένα πρωτότυπο κατακόρυφο «θερμοκήπιο». Έχει παρατηρηθεί ότι η θερμοκρασία,σε όλη την έκταση της κλίμακας, τον χειμώνα είναι 2 με 3 βαθμούς μεγαλύτερη από την εξωτερική θερμοκρασία.

27 Η τέχνη δεν μιμείται,αλλά ερμηνεύει

28

29

30 Η τέχνη (αρχιτεκτονική) είναι αποκάλυψη

31 Ο χρόνος ανακαλύπτει την αλήθεια και την ομορφιά

32 Στρογγυλό σχολείο «λες και ήταν χθες»

33 Στρογγυλό σχολείο για πάντα στην καρδιά μας το μόνο στολίδι που δεν φθείρεται είναι η γνώση

34 Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών 2013

35 Το σχολείο που έπεσε από τον ουρανό ή το σχολείο που έχει φτερά και είναι έτοιμο να πετάξει…

36 Οι καθηγητές βρίσκουν βολικό το ότι μπορούν να ελέγχουν τους μαθητές από οποιοδήποτε σημείο στο διάλειμμα

37 Να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα… Ένας χώρος που δεν διαθέτει προοπτικές, σίγουρα δεν μπορεί να περάσει τους μαθητές σε ένα παραπάνω επίπεδο επικοινωνίας και μάθησης.

38 Ιδανικός αυτόχειρας ή ιδανικός δάσκαλος Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια τον διευκολύνει στο πέρασμα, αφήνεται χαρούμενος να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντάς τον να φτιάξει τις δικές του γέφυρες. Ν.ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

39 Το δραματικό τέλος ενός αρχιτέκτονα Η πίστη του σε μια ζωή εν εξελίξει που διαρκώς προσβλέπει στο μέλλον τον αποξένωσε από την παρούσα ζωή.

40 Το δραματικό τέλος ενός αρχιτέκτονα Η πίστη του σε μια ζωή εν εξελίξει που διαρκώς προσβλέπει στο μέλλον τον αποξένωσε από την παρούσα ζωή.

41 Το δραματικό τέλος ενός αρχιτέκτονα Η πίστη του σε μια ζωή εν εξελίξει που διαρκώς προσβλέπει στο μέλλον τον αποξένωσε από την παρούσα ζωή.

42 Πηγές… Τα κτήρια συνήθως δεν μιλούν. Εκτός από αυτά που μιλούν! Το στρογγυλό μιλά…

43 ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΙΛΟΘΕΑΜΟΝ ΚΟΙΝΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ-ΕΝΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΝΕΤΑΙ : ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ-ΕΝΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΝΕΤΑΙ : Ο ΚΥΡΙΟΣ Π.ΜΟΥΡΛΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΥ. Ο ΚΥΡΙΟΣ Π.ΜΟΥΡΛΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΥ. ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΟΙ ΤΟΥ: OI ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Γ.ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ ΚΑΙ Γ.ΚΑΠΡΙΝΗΣ(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ-ΗΘΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ) ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΘΩΟΙ ΛΟΓΩ ΑΜΦΙΒΟΛΙΩΝ. ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΟΙ ΤΟΥ: OI ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Γ.ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ ΚΑΙ Γ.ΚΑΠΡΙΝΗΣ(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ-ΗΘΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ) ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΘΩΟΙ ΛΟΓΩ ΑΜΦΙΒΟΛΙΩΝ. Υ.Γ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ Η ΘΕΣΠΕΣΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ (Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ) ΔΙΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ Υ.Γ. ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ Η ΘΕΣΠΕΣΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ (Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ) ΔΙΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ ΕΥΤΥΧΙΑ…ΔΕΝ ΒΡΗΚΑΜΕ… ΕΥΤΥΧΙΑ…ΔΕΝ ΒΡΗΚΑΜΕ…


Κατέβασμα ppt "ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΑ ΤΟΥ 1 ου ΓΕΛ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ(ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ) ΣΤΡΑΤΑΡΧΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ 23 Τ.Κ. 17343."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google