Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΤΙΝΑ;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΤΙΝΑ;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΤΙΝΑ;
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΠΟΥΡΟΥΣΑ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ») ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΤΙΝΑ;

2 ΠΟΥΡΟΥΣΑ Ένας κοσμικός προπάτορας του ανθρωπίνου γένους, ο Πουρούσα, που θεωρείται μερικές φορές ως ο πρώτος βασιλιάς, διαμελίζεται, ή θυσιάζεται, και από τα κομμάτια του προκύπτουν τα διάφορα τμήματα του κόσμου. Από αυτήν τη θυσία δημιουργούνται τα βουνά, τα ποτάμια, η γη και όλα τα έμβια όντα. Σε γενικές γραμμές, αυτός ο μύθος θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μια περίπτωση της επικρατούσας κοσμογονίας.

3 ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΥΘΟΥ
ΑΠΟΤΕΛΕΙ «ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΟΝΙΑ» ΚΑΙ «ΒΑΣΙΛΕΙΟΓΟΝΙΑ» ΤΕΤΡΑΠΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ (ΣΥΣΤΗΜΑ VARNA) ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ Από το κεφάλι του διαμελισμένου Πουρούσα προέρχεται η ιερατική τάξη, από το άνω μέρος του κορμού του προέρχεται η τάξη των πολεμιστών, από το κάτω μέρος του κορμού και τα γεννητικά όργανα οι κοινοί άνθρωποι, ή η τάξη των εμπόρων, και, σε μια πιο πρόσφατη προσθήκη, που δεν απαντά σε άλλες ινδοευρωπαϊκές διηγήσεις αυτού του είδους, οι κοινωνικά αποκλεισμένοι Σούδρας, οι κατώτερες τάξεις, προέρχονται από το κάτω μέρος των ποδιών του.

4 ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΣΤΩΝ
Οι τέσσερις ομάδες παρουσιάζονται ως ξεχωριστές δημιουργίες κατά την αρχική κοσμική τάξη. Η Ινδία δεν είδε την κοινωνική δομή της ως σχεδιασμένη, επεξεργασμένη, από ανθρώπινα όντα, που θα μπορούσαν κάλλιστα να είχαν διαμορφώσει τα πράγματα αρκετά διαφορετικά. Η Ινδία είδε το varna ως τμήμα του θεϊκά διαμορφωμένου κόσμου —μέρους του θεϊκού σχεδίου.

5 ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΙΝΔΟΪΣΜΟΥ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΙΝΔΟΪΣΜΟΥ. Ο ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ: ΘΕΪΣΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΜΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΜΟΝΟΘΕΪΣΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ

6 Ο ΕΝΟΘΕΪΣΜΟΣ ‘Η ΜΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΣΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
Ρικβέδα (Χ, 121) «Στην αρχή του κόσμου υπήρχε μόνον αυτός ως χρυσός σπόρος. Όταν γεννήθηκε ήταν μόνος του ο κύριος του κόσμου. Κρατά την γη και τον ουρανό εκεί πάνω. Ποιος είναι ο θεός, που με θυσίες πρέπει να λατρεύουμε;». ΥΜΝΟΣ ΣΤΟΝ ΠΟΥΡΟΥΣΑ - (Ρικβέδα Χ, 90,1-4) Χιλιοκέφαλος ήταν ο Πουρούσα, χιλιόφθαλμος, χιλιοπόδαρος. Αγκάλιαζε τη γη από όλες τις πλευρές Και στεκόταν πέρα από το πλάτος των δέκα δακτύλων. Ο Πουρούσα είναι ετούτο το παν. Ότι υπήρξε και ότι θα υπάρξει.Αυτός είναι ο Κύριος της αθανασίας…

7 ΒΡΑΧΜΑΝ – ΑΤΜΑΝ (ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΚΑΙ ΑΡΡΗΤΟ)
ΤΟ ΒΡΑΧΜΑΝ ΩΣ ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ρώτησαν το σοφό Yajñavalkya: — «Πόσοι είναι οι θεοί Γιαζνιαβάλκυα;» — Τρεις χιλιάδες τριακόσιοι έξι, αποκρίθηκε αυτός. — Ναι, μα ακριβώς πόσοι είναι οι θεοί, Γιαζνιαβάλκυα; — Τριάντα τρεις (...) — Ναι, μα ακριβώς πόσοι είναι οι θεοί Γιαζνιαβάλκυα; — Έξι (…) — Τρεις (...) — Ένας! — Και ποιός είναι αυτός ο Ένας; — Η πνοή (πράνα), απάντησε, τον λένε Βράχμαν, ή Επέκεινα (tyad). (Brihadāranyaka-Upanishad ΙII, 9,1-9)

8 ΤΟ ΑΤΜΑΝ ΩΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΠΑΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΟ: — Σε παρακαλώ, κάντο πιο λιανά, να το καταλάβω. — Βάλε αυτό το αλάτι στο νερό και έλα αύριο το πρωί να ακούσεις τη διδαχή. Το άλλο πρωί ο πατέρας του είπε: «Το αλάτι που έριξες στο νερό χθες το βράδυ, καλέ μου, φέρτο πίσω». Εκείνος έψαξε να το βρει, μα το αλάτι είχε λιώσει. — Καλέ μου, πιες μια γουλιά από την άκρη αυτού του νερού! Πώς είναι; — Αλμυρό. — Πιές μια γουλιά από τη μέση! Πώς είναι; — Πιές από την άλλη άκρη. Πώς είναι; — Άφησέ το στην άκρη και έλα κοντά μου. Ο υιός υπάκουσε λέγοντας. «αυτή η αλμυράδα επανέρχεται συνέχεια στο στόμα μου». Τότε ο πατέρας του του είπε. «αληθινά, ό,τι πράγματι υπάρχει σ’ αυτό το νερό, αγαπητέ μου, δεν μπορείς να το πιάσεις. στην πραγματικότητα όμως αυτό υπάρχει εδώ μέσα. Αυτό, που είναι η ελαχιστότατη ουσία, αυτό είναι το εγώ όλου ετούτου του σύμπαντος. Αυτό είναι η αλήθεια, αυτό είναι το ατομικό και το συλλογικό άτμαν. Tatt-vām-āsi, αυτό είσαι συ Σβετάκετου! ».

9 Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΦΩΤΟΣ»
Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΦΩΤΟΣ». Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΡΑΧΜΑΝ – ΑΤΜΑΝ ΩΣ ΣΩΤΗΡΙΑ ΓΝΩΣΗ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΗΡΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΣΜΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΑΘΜΙΔΕΣ: ΥΛΗΣ=ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΄Η ΝΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ Η ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΑΘΜΙΔΩΝ ΚΟΣΜΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ: ΑΝΩΤΕΡΗ ΚΑΤΩΤΕΡΗ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΘΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ: ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΝΟΥ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΘΕΟΣ ΥΠΝΟΥ ΧΩΡΙΣ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (ΤΟΥΡΙΓΙΑ) Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ: «ΑΥΤΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ» «ΤΟ ΑΤΜΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΡΑΧΜΑΝ» «Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΡΑΧΜΑΝ» «ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΒΡΑΧΜΑΝ» Ο ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΝΟΡΑΣΗΣ – ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΒΡΑΧΜΑΝ – ΑΤΜΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΩΝ Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ «ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΦΩΤΟΣ»

10 ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ
Λέγεται ακόμη ότι αυτός ο ανεξιχνίαστος και άμορφος Κύριος είναι εκείνος που παίρνει όλες τις μορφές του κόσμου που βλέπουμε. «Συ είσαι η γυναίκα, συ είσαι ο άνδρας. συ είσαι ο νέος και συ είσαι η νέα. Σαν γέροντας ακουμπώντας στο ραβδί σου τρικλίζεις και προς το θάνατο πηγαίνεις, γιατί είσαι γεννημένος. Συ προς όλες του ουρανού τις κατευθύνσεις κοιτάζεις, γιατί με πρόσωπα πολλά γεννήθηκες. Συ είσαι η βαθυγάλαζη πεταλούδα και ο πράσινος παπαγάλος με κόκκινα μάτια. Συ είσαι το σύννεφο και ο κεραυνός, οι εποχές και οι θάλασσες. Είσαι άναρχος, γιατί είσαι άπειρος, και συ είσαι αυτός, από τον οποίο όλοι οι κόσμοι γεννήθηκαν» (Σβετασβάταρα Ουπαν. IV,3-4).

11 ΖΩΗ, ΚΟΣΜΟΣ, ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΗΣΗ
ΖΩΗ, ΚΟΣΜΟΣ, ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΗΣΗ Η γένεση και η φύση του κόσμου Ο ΚΟΣΜΟΣ ΩΣ «ΜΑΓΙΑ»= ΠΛΑΝΗ Ο κόσμος ως «παιχνίδι» (λίλα) του Θεού Η ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΕ: Α. ΕΛΑΦΡΥ, ΦΩΤΕΙΝΟ, ΑΓΑΘΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ Β. ΚΙΝΗΤΙΚΟ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ, ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ Γ. ΣΚΟΤΕΙΝΟ, ΝΩΘΡΟ Το ανακυκλούμενο ον ΣΑΜΣΑΡΑ Η αιτία της ανακύκλησης. Το Κάρμαν ως έργο και ως νόμος ανταπόδοσης των έργων ΚΑΡΜΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΩΜΕΝΗΣ ΟΝΤΟΤΗΤΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ «ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ» (ΤΣΙΒΑ Ἠ ΤΣΙΒΑΤΜΑ) Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΝΔΟΪΣΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΑΠΟ: Α. ΣΩΜΑ Β. ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΣΩΤΑΤΟ ΟΡΓΑΝΟ Γ. ΠΝΕΥΜΑ (ΑΤΜΑΝ) Η ανακύκληση του σύμπαντος Κάρμα, ντάρμα και κοινωνικές τάξεις (ΚΑΣΤΕΣ) Η ΙΝΔΙΑ ΩΣ «ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΟΥ ΝΟΜΟΥ»

12 Το νόημα της απολύτρωσης
Η ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΗ Το νόημα της απολύτρωσης ΜΟΚΣΑ= ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ= ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΑΡΜΑΝ

13 2. Δρόμοι απολυτρώσεως Α. Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ Β. Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Γ. Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΦΟΣΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΜΠΑΚΤΙ= ΥΠΗΡΕΤΩ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΠΑΚΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ 7Ο μ.Χ. ΩΣ ΕΝΔΕΙΞΗ ΛΑΪΚΗΣ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΠΑΚΤΙ ΑΠΟ ΤΟΝ 7Ο – 11Ο μ.Χ. ΑΠΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΑΜΙΛ Ν. ΙΝΔΙΑΣ ΡΑΜΑΝΟΥΖΙΑ (11Ος μ.Χ.) ΕΙΣΑΓΕΙ ΤΗΝ ΜΠΑΚΤΙ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΙΝΔΟΪΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΣΑΪΤΑΝΙΑ + ΚΙΝΗΜΑ «ΧΑΡΕ ΚΡΙΣΝΑ» ΡΑΜΑΚΡΙΣΝΑ

14 Η Γιόγκα ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: Α. ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ (ΟΝΕΙΡΑ, ΠΑΡΑΙΣΘΗΣΕΙΣ, ΣΦΑΛΜΑΤΑ, ΣΥΓΧΗΣΕΙΣ) Β. ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ (ΚΑΘΕΤΙ ΠΟΥ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ, ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ, ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΣΚΕΙ ΤΗ ΓΙΟΓΚΑ) Γ. ΟΙ ΠΑΡΑΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΙΤΕΣ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΜΥΗΜΕΝΟ ΟΧΤΩ ΣΤΑΔΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΓΙΟΓΚΙΝ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟΝ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟ: Α. ΤΗΡΗΣΗ ΠΕΝΤΕ ΗΘΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ: ΜΗ ΦΟΝΕΥΣΕΙΣ ΜΗ ΨΕΥΔΕΣΑΙ ΜΗΝ ΚΛΕΨΕΙΣ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΕ ΑΓΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ Β. ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΞΗΣ ΠΕΝΤΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ: ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΑΣΚΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΣΤΟ ΘΕΟ Γ. ΛΗΨΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ Δ. ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ Ε. ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΑΙΣΘΗΣΗΣ ΣΤ. ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ Ζ. ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗ, ΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Η. ΥΨΙΣΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ


Κατέβασμα ppt "ΠΟΙΟΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΤΙΝΑ;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google