Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
J. Bruner Η ανακαλυπτικη μαθηση
2
Τι συμβαίνει στο εσωτερικό του ανθρώπου που μαθαίνει;
Η μάθηση δεν είναι μια απλή διαδικασία μετάδοσης ή απόκτησης γνώσεων αλλά αποτελεί μια «προσωπική κατασκευή της γνώσης». Η διαδικασία της μάθησης στηρίζεται: στις εσωτερικές νοητικές διεργασίες του ατόμου στην γνώση που έχει ήδη προσκτηθεί
3
Η «ανακαλυπτική» μάθηση του J. Bruner
Οι μαθητές ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από διερευνητικές διαδικασίες (discovery learning): Το πείραμα Τη δοκιμή Την επαλήθευση ή τη διάψευση
4
Ο ρόλος του δασκάλου Ο δάσκαλος αναλαμβάνει το ρόλο του εμψυχωτή – καθοδηγητή στη διαδικασία της ανακάλυψης της γνώσης από το μαθητή. Ο Bruner συνιστά στους εκπαιδευτικούς να αποφεύγουν τη χρήση της διάλεξης και άλλων παραδοσιακών διδακτικών μεθόδων γιατί οδηγούν στην απομνημόνευση, σε μια στατική και στείρα μάθηση.
5
Μάθηση και κίνητρα Η μάθηση μέσω της ανακάλυψης οδηγεί στην αυτοεκπλήρωση και αυτοϊκανοποίηση του μαθητή. Ο μαθητής ικανοποιείται με το να βρίσκει μόνος του λύσεις σε προβλήματα και εξαρτάται λιγότερο από εξωτερικές αμοιβές (βαθμοί, κ.λ.π.)
6
Το σπειροειδές πρόγραμμα διδασκαλίας (Spiral curriculum)
Ανάπτυξη και επανάπτυξη θεμάτων ή εννοιών σε διαφορετικές τάξεις. Ο μαθητής μαθαίνει κάτι σε μια απλή μορφή και επανέρχεται στο ίδιο θέμα σε ένα πιο προχωρημένο επίπεδο αργότερα.
7
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά που στηρίζονται στις γνωστικές θεωρίες της μάθησης
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά και περιβάλλοντα πρέπει να υποστηρίζουν την ιδέα της οικοδόμησης της γνώσης από το μαθητή. Ο μαθητής προσπαθεί να επιλύσει προβλήματα, διερευνά, ανακαλύπτει, κάνει υποθέσεις τις οποίες επαληθεύει ή διαψεύδει. Το εκπαιδευτικό λογισμικό πρέπει να στηρίζει αυτήν την πορεία του μαθητή.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.