Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αννα Μ. Ασημακοπούλου Διευθύντρια Ιδρυμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005 «Επιχειρηματικότητα και Τουρισμός-Στρατηγική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αννα Μ. Ασημακοπούλου Διευθύντρια Ιδρυμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005 «Επιχειρηματικότητα και Τουρισμός-Στρατηγική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αννα Μ. Ασημακοπούλου Διευθύντρια Ιδρυμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005 «Επιχειρηματικότητα και Τουρισμός-Στρατηγική Ποιότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης»

2  «Οπτική σκοπιά» της παρούσας παρουσίασης  Ηπειρος: Τουρισμός-Πολιτισμός «το Παρόν»  Διεθνές και Εθνικό Πλαίσιο-παγκόσμιες τάσεις-πρακτικές  Στρατηγικοί Στόχοι: Ελλάδα-Ηπειρος  Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης-Προτάσεις Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

3 Ίδρυμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΝΠΙΔ-Κοινωφελές Ιδρυμα Εδρα στα Ιωάννινα 5-μελές ΔΣ Συνεδριακό Κέντρο Μετσόβου Γραφεία Αθηνών Προσωπικό-συνεργάτες 40 Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

4 Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005 Ίδρυμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ Υποστήριξη Καινοτόμων Δραστηριοτήτων συμβατών με την Παράδοση και το Περιβάλλον

5 Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005 ΔΙΑΣΕΛΟ  Πρότυπο Συνεδριακό Κέντρο  Τεχνολογία και Παράδοση σε αρμονία  Υπηρεσίες Υψηλού Επιπέδου  Εφαρμογή Περιβαλλοντικών Πρακτικών

6 EPIRUS CONNECTION Ηλεκτρονικό Σύστημα Ενημέρωσης  Πληροφόρηση  Ενημέρωση  Διάχυση  Ηλεκτρονικό Εμπόριο  Πληροφόρηση  Ενημέρωση  Διάχυση  Ηλεκτρονικό Εμπόριο Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

7 easycraft Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

8 WCC InternationalLink-all Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

9 Βάσεις Δεδομένων CD-ROM  Τουρισμός  Πολιτισμός  Παράδοση  Χειροτεχνία  Τουρισμός  Πολιτισμός  Παράδοση  Χειροτεχνία Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

10 Ηπειρος: Τουρισμός-Πολιτισμός «το Παρόν» •Επιχειρησιακό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής (ΓΓΠΗ) •Μελέτη Τουριστικής Ανάλυσης Περιφέρειας Ηπείρου 2002 (ΕΟΤ) •Τουριστική Πολιτική •SWOT Analysis Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης Ηπείρου •ΕΣΥΕ •Κοινοτικά Εγγραφα •Εμπειρία Πηγές: Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

11 Τουρισμός-Κόσμος-Ευρώπη-Ελλάδα •Διεθνώς αφίξεις 2003: 691 εκ. (57.71% στην Ευρώπη) •Διεθνώς έσοδα 2003: ΕΥΡΩ 463 δις. •Παγκοσμίως 7% εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών (4η θέση), 30% των υπηρεσιών-2003 •80% τουρισμού στην ίδια την Ηπειρο •14 από τις 25 τοπ χώρες από πλευράς εξόδων για τουρισμό από την Ευρώπη •5-7% ΑΕΠ στην Ευρώπη-πτωτικές τάσεις •15% ΑΕΠ στην Ελλάδα και 10% απασχόλησης Μερικά Ενδιαφέροντα Στοιχεία Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

12 Τουρισμός-Κόσμος-Ευρώπη-Ελλάδα •Τριπλασιασμός κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια σε τρέχουσες τιμές •Ελλάδα 15η θέση στην παγκόσμια κατάταξη χωρών υποδοχής •Ελλάδα 10η θέση από άποψη τουριστικών εισπράξεων παγκοσμίως και 7η στην Ευρώπη (2003-WTO) •Μεγαλύτερο ποσοστό από χώρες ΕΕ (70%), 2ο μεγαλύτερο από λοιπή Ευρώπη, πολύ λίγο (2.5% από Αμερικανική Ηπειρο) •Ελλάδα-χώρα φιλοξενίας χαμηλής εισοδηματικής στάθμης •Αμεση και στενή σύνδεση με την περιφερειακή ανάπτυξη Μερικά Ενδιαφέροντα Στοιχεία Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

13 Τουρισμός - Ηπειρος •Συνολικός Αριθμός Καταλυμάτων 2003 = 249 (2,75%) •Συνολικός Αριθμός Κλινών 2003 = (1,73%) -Β και Γ τάξεως •Συνολικές Αφίξεις Ημεδαπών 2003 = (3,08%) •Συνολικές Αφίξεις Αλλοδαπών 2003 = (10,67%) •Συνολικές Διανυκτερεύσεις 2003 = (1,64%) •Πληρότητα 2000 = 43,80% Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

14 Τουρισμός - Ηπειρος •Περιορισμένη περίοδος (καλοκαίρι, τριήμερα, αργίες) •Χαμηλή ποιότητα καταλυμάτων •Υπερσυγκέντρωση καταλυμάτων (π.χ. Πάργα, Ιωάννινα), έλλειψη σε άλλες περιοχές (Τζουμέρκα, Κόνιτσα) •Ελλειψη υποδομών για αθλητικό τουρισμό •Αναξιοποίητα πολιτισμικά στοιχεία/μνημεία •Ελλειψη κατάρτισης προσωπικού •Αποσπασματική προβολή •Περιορισμένη ενδοπεριφερειακή συνεργασία Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

15 Βασικά Χαρακτηριστικά Ελληνικού Τουρισμού που ισχύουν για την Ηπειρο •«Κληρονομημένα» συγκριτικά πλεονεκτήματα •Μονοδιάστατο τουριστικό προϊόν (παράλια) •Μικρή διάρκεια τουριστικής περιόδου •Αυξανόμενη συμμετοχή εσωτερικού τουρισμού •Ολιγοψωνιακή διάρθρωση τουριστικής ζήτησης (tour operators) Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

16 Δυνατά Σημεία - Ευκαιρίες •Φυσικό Περιβάλλον •«Βουνό και Θάλασσα» •Παραδοσιακοί Οικισμοί •Πολιτιστικά Αξιοθέατα •Δραστηριότητες •Υποδομές-Μεταφορικό Δίκτυο •«Ηπιος-εναλλακτικός» τουρισμός •«Ζωή» για την ύπαιθρο Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

17 Αδύνατα Σημεία ­ Κίνδυνοι •Υποδομές •Χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών •Τάσεις αστικοποίησης •Ελλειψη ποικιλίας προορισμών-προϊόντων •Διεθνής ανταγωνισμός •Καταναλωτές με απαιτήσεις και παραστάσεις Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

18 Ανταγωνισμός •Μεσογειακοί προορισμοί (ήλιος-θάλασσα) •Πορτογαλία, Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Κύπρος, Αίγυπτος-καλύτερες υπηρεσίες- χαμηλότερες τιμές •Ορεινές περιοχές βορρά •Εσωτερική αγορά (Ν. Μαγνησίας, Ευρυτανίας, Πιερίας) •Νέες χώρες ΕΕ-παρόμοιο προφίλ (αναδυόμενος-εναλλακτικός προορισμός) Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

19 Ηπειρος - Σήμερα •Βελτίωση τουριστικού περιβάλλοντος από όλες τις απόψεις •Εναλλακτικός-θεματικός τουρισμός-δείγματα ανάπτυξης •Υπερ-προσπάθειες τοπικών επιχειρηματιών •Προώθηση-προβολή •Ενίσχυση από προγράμματα (περιφερειακά, εθνικά, ανταγωνιστικά) •Αποσπασματικές ενέργειες-ορατό αποτέλεσμα Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

20 Στόχοι Ελληνικής Τουριστικής Πολιτικής •Πολυμορφία •Ποιότητα •Βιωσιμότητα Μέτρα για τις Επιχειρήσεις •Αναβάθμιση καταλυμάτων (ποιότητα, μέγεθος, αυθαίρετα) •Ενταξη στις νέες τεχνολογίες •Νέα Επαγγέλματα-δεξιότητες •Χρηματοδότηση επιχειρήσεων Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

21 Στόχοι Τουριστικής Πολιτικής/Στρατηγικής για την Ηπειρο •Πολυμορφία (γεωγραφική και θεματική) •Ποιότητα (υποδομών και υπηρεσιών) •Βιωσιμότητα (Αειφόρος ανάπτυξη) Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

22 Βιώσιμος Τουρισμός-Sustainable Tourism «Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη εκπληρώνει τις ανάγκες των επισκεπτών στην περιοχή φιλοξενίας και παράλληλα προστατεύει και επαυξάνει τις ευκαιρίες για το μέλλον. Επιτρέπει δε, την διαχείριση όλων των πόρων με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται στις οικονομικές, κοινωνικές και αισθητικές ανάγκες, διατηρώντας την πολιτιστική ακεραιότητα, βασικές οικολογικές διαδικασίες, την βιοποικιλότητα και τα συστήματα υποστήριξης ζωής.» Agenda 21 for the Travel and Tourism Industry, WTO, 1995 EU Action in the Tourism Sector-Improving Support Measures for Sustainable Tourism, STOA 2/02 Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

23 Βιώσιμος Τουρισμός Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

24 Βιώσιμος Τουρισμός-Προτεραιότητες σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο •Μέτρα για την ενθάρρυνση Καλών Πρακτικών (Integrated Quality Management-IQM, Local Agenda 21, στρατηγική αποτίμηση, χωροταξικός σχεδιασμός, ICZM) •Προώθηση Τουρισμού σε περιοχές φυσικού κάλλους και Πολιτιστικά Μνημεία (Natura 2000, αγροτικός τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός) •Μέτρα για την βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων (ενημέρωση, συμβουλευτικές υπηρεσίες, κατάρτιση, πιστοποίηση ποιότητας, οικονομικά κίνητρα) •Ευαισθητοποίηση κοινής γνώμης (συμμετοχικές διαδικασίες, κοινωνικός διάλογος) Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

25 Αξονες Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης για την Ηπειρο •Προσδιορισμός της ταυτότητας της Περιφέρειας και προβολή της στο εσωτερικό και εξωτερικό •Δημιουργία συνεργασιών σε τοπικό επίπεδο μεταξύ ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, Tour Operators και λοιπών επαγγελματιών του κλάδου, με σκοπό την δημιουργία δικτύων διαχείρισης της τουριστικής ανάπτυξης •Επέκταση του τουριστικού προϊόντος με την ανάδειξη των δυνατοτήτων που προσφέρονται (Εναλλακτικές μορφές τουρισμού) καθόλη την διάρκεια του χρόνου •Βελτίωση της ποιότητας και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας των παρεχομένων τουριστικών υπηρεσιών •Προστασία και αξιοποίηση των πολιτιστικών πόρων, βελτίωση των πολιτισμικών υποδομών •Προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς •Ανάπτυξη και προώθηση του θεματικού τουρισμού (όπως θρησκευτικός- πολιτιστικός- κλπ) Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005

26 Συγκεκριμένες δράσεις με απώτερο στόχο την «δημιουργία επιχειρηματικού κλίματος» για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη με γνώμονα την ποιότητα •Πρίσμα επιχειρηματικότητας-ανταγωνιστικότητας •Ποιότητα δεν σημαίνει πολυτέλεια •Η ποιότητα περιλαμβάνει τοπική ταυτότητα •«Εμπνευση»-«κατεύθυνση» από την διεθνή εμπειρία και πρακτική •Ενημέρωση •Κίνητρα και πιλοτικά έργα •Προβολή και προώθηση-νέες τεχνολογίες •Επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα-κατάρτιση προσωπικού •Διασύνδεση με άλλους τομείς (αγροτικός) •Παραδοσιακά επαγγέλματα (χειροτεχνία) •Σεβασμός στο περιβάλλον Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005


Κατέβασμα ppt "Αννα Μ. Ασημακοπούλου Διευθύντρια Ιδρυμα ΕΓΝΑΤΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου Ιωάννινα, 24 Ιουνίου 2005 «Επιχειρηματικότητα και Τουρισμός-Στρατηγική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google