Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ

2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΡΙΨΕΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ ΣΦΑΙΡΑ Βασική τεχνική ρίψης σφαίρας με & χωρίς φορά ΑΚΟΝΤΙΟ Βασική τεχνική ρίψης ακοντίου με & χωρίς φορά

3

4 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ:4 ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑ4.7 Αγωνίσματα στίβου – ρίψεις : Σφαιροβολία με φορά Έμφαση στην : Ανάπτυξη υπευθυνότητας Μέθοδος διδασκαλίας: Αυτοελέγχου & αμοιβαία Όργανα – Υλικά:  Μεταλλικές ή πλαστικές σφαίρες με βάρος από 2 – 4 Kgr  2 μεζούρες  Φωτοτυπίες Κάρτα 4.2  Μολύβια Σ’ αυτό το μάθημα οι μαθητές:  Θα μάθουν να ρίχνουν σφαίρα με φορά (γλίστρημα) – Τεχνική Ο’ Μπράιαν (O’ Brein)  Θα γνωρίσουν ότι υπάρχει & δεύτερη τεχνική ρίψης της σφαιροβολίας ( με περιστροφή) – Τεχνική Μπαρίσνικοφ (Barischnikow)  Θα αναπτύξουν την υπευθυνότητα  Θα μάθουν πώς να δίνουν ανατροφοδότηση

5 Έμφαση στην : Ανάπτυξη υπευθυνότητας Έμφαση στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας • Για την επίτευξη του στόχου αυτού μπορούν να χρησιμοποιηθούν συγκεκριμένες τεχνικές όπως: – Η ανάθεση ρόλων με συγκεκριμένα καθήκοντα στους μαθητές και η συζήτηση μαζί τους για τη σημασία της συνέπειας, της δέσμευσης και της τήρησης υποσχέσεων. – Η παρουσίαση ηθικών διλημμάτων και η συζήτηση για θέματα, όπως η διάχυση ευθυνών σε ένα ομαδικό άθλημα, η ευθύνη που αναλογεί στον καθένα σε μια ομαδική προσπάθεια, και η απόδοση ευθυνών σε άλλους. – Η σύνδεση της υπευθυνότητας που εξασκούν στο μάθημα Φυσικής Αγωγής οι μαθητές με την υπευθυνότητα σε άλλους τομείς δράσης όπως πχ στην τάξη, στο σπίτι ή στις παρέες τους.

6 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας Ι  Στόχος αυτής της μεθόδου είναι οι μαθητές να μάθουν να ασκούνται με ένα μαθητή- βοηθό.  Ο βοηθός έχει το ρόλο του παρατηρητή και παρέχει ανατροφοδότηση στο συμμαθητή του που εκτελεί, σύμφωνα με τα κριτήρια που έχει προετοιμάσει ο καθηγητής.

7 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας ΙΙ  Πότε χρησιμοποιείται; 1.Όταν έχουμε σαν στόχο του ΗΜ την ανάπτυξη της συνεργασίας των μαθητών 2.Όταν επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε τους μαθητές που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο  Προϋποθέσεις επιτυχίας: 1.Οι μαθητές δεν έχουν πρόβλημα συνεργασίας μεταξύ τους 2.Έχουμε προετοιμάσει της κάρτες με τα κριτήρια

8 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας ΙΙΙ  Ο ρόλος του μαθητή 1.Να επιλέξει αν θα εκτελεί ή θα παρατηρεί 2.Ο παρατηρητής συγκρίνει την εκτέλεση του ασκούμενου με τα κριτήρια – βγάζει συμπεράσματα – παρέχει ανατροφοδότηση 3.Όταν ολοκληρωθεί η άσκηση οι μαθητές αλλάζουν ρόλους  Ο ρόλος του ΚΦΑ 1.Καθοδηγεί την συμπεριφορά των παρατηρητών 2.Παρέχει ανατροφοδότηση στους παρατηρητές 3.Απαντά σε ερωτήσεις των παρατηρητών

9 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας ΙV  Πλεονεκτήματα 1.Αύξηση του ακαδημαϊκού χρόνου άσκησης 2.Μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών 3.Επίδραση στον κοινωνικό & συναισθηματικό τομέα των μαθητών

10 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας V  Πλεονεκτήματα  Αύξηση του ακαδημαϊκού χρόνου άσκησης  Μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών  Επίδραση στον κοινωνικό & συναισθηματικό τομέα των μαθητών

11 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας VΙ  Σημεία προσοχής κατά την εκτέλεση 1.Σωστός σχεδιασμός της κάρτας κριτηρίων 2.Κατάλληλη επιλογή ζευγαριών 3.Ανατροφοδότηση 4.Στην αρχή η διδασκαλία γίνεται σ’ ένα ζευγάρι 5.Διδασκαλία στην αρχή μιας εύκολης ή μια γνωστής άσκησης

12 Η μέθοδος της αμοιβαίας διδασκαλίας VΙΙ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ: ΚΑΛΥΤΕΡΑ: Όχι, λάθος! (κούνημα του κεφαλιού δεξιά- αριστερά) Διόρθωσε… (επίδειξη αν χρειάζεται) Ναι, μπράβο (χειροκρότημα) Σωστά, έχεις 3 στα 3. Πήγαινε τώρα για 5 στα 5 Είσαι πολύ καλόςΜπορείς να μάθεις και αυτό…. Δεν είσαι καλήΜπορείς να βελτιωθείς Πρέπει να πετύχεις 6 στις 10 βολές σε 3 εβδομάδες Πιστεύω ότι μπορείς να πετύχεις 6 στις 10 βολές σε 3 εβδομάδες Πρέπει να κάνω τα παιδιά να δουλέψουν σκληρά Ας κάνω το μάθημα διασκέδαση για τα παιδιά Πρέπει να κάνεις αυτές τις ασκήσεις Μπορείς να διαλέξεις από αυτές τις ασκήσεις Πρέπει να συμμετέχεις στο μάθημα Αυτοί είναι οι σοβαροί λόγοι για να συμμετέχεις στο μάθημα

13 ΚΑΡΤΑ ΑΜΟΙΒΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

14

15 Η μέθοδος του αυτοελέγχου Ι • Η μέθοδος του αυτοελέγχου χρησιμοποιείται όταν στόχος είναι να μάθουν οι μαθητές να εκτελούν μια άσκηση και να αξιολογούν οι ίδιοι την απόδοσή τους. • Όταν χρησιμοποιείται η μέθοδος αυτή, οι μαθητές δουλεύουν μόνοι τους χρησιμοποιώντας κριτήρια τα οποία έχει προετοιμάσει ο καθηγητής

16 Η μέθοδος του αυτοελέγχου ΙΙ  Ο ρόλος του μαθητή 1.Εκτελεί την άσκηση 2.Ελέγχει την απόδοσή του στην άσκηση 3.Χρησιμοποιεί τα κριτήρια για ατομική βελτίωση  Ο ρόλος του ΚΦΑ 1.Προετοιμάζει το αντικείμενο διδασκαλίας & τα κριτήρια 2.Απαντάει σε ερωτήσεις που υποβάλλει ο μαθητής 3.Αρχίζει την επικοινωνία με τον μαθητή

17 Η μέθοδος του αυτοελέγχου ΙΙΙ  Χρησιμοποιείται: 1.Όταν ο στόχος είναι η διδασκαλία της αυτοαξιολόγησης 2.Όταν θέλουμε να σταματήσει ο μαθητής να εξαρτάται από εξωτερική ανατροφοδότηση &να αναπτύξει αυτοπεποίθηση 3.Όταν στόχος είναι να κατανοήσει ο μαθητής το τι μπορεί να πετύχει

18 Η μέθοδος του αυτοελέγχου ΙV  Για να πετύχει το μάθημα πρέπει: 1.Οι μαθητές να είναι πρόθυμοι να ασκηθούν μόνοι τους 2.Τα κριτήρια να έχουν γραφτεί με απλά λόγια ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών

19 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Συμβουλές για την διδασκαλία: 1.Οριοθετήστε το χώρο εξάσκησης & ορίστε κανόνες ασφαλούς εξάσκησης 2.Ορίστε 2 «βαλβίδες» & σχεδιάστε σε κάθε μια τις θέσεις των ποδιών

20 Η δομή του κάθε μαθήματος  Κάθε μάθημα χωρίζεται σε 3 βασικά μέρη (εισαγωγικό, κύριο και τελικό μέρος)  Το εισαγωγικό μέρος καταλαμβάνει η προθέρμανση (για λόγους οικονομίας χώρου, συνήθως δεν περιγράφονται συγκεκριμένες ασκήσεις, απλά αναφέρεται η λέξη «Προθέρμανση»)  Στο κύριο μέρος γίνεται η ανάπτυξη του περιεχομένου που οδηγεί στην επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί στην αρχή του μαθήματος και συνάγονται από τους στόχους της διδακτικής ενότητας  Το τελικό μέρος καταλαμβάνει η «αποθεραπεία» ή «ανακεφαλαίωση» ή «το θέμα της ημέρας» (που δίνει την ευκαιρία για διαθεματική ή διεπιστημονική προσέγγιση), ανάλογα με το μάθημα

21 ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΕΡΟΣ  Υποδεικνύουμε στους μαθητές πώς να διορθώνουν τους συμμαθητές τους 1.Πρώτα λένε τι έκαναν σωστά 2.Μετά λένε τα σημεία που πρέπει να βελτιώσουν 3.Κλείνουν με ένα ενθαρρυντικό σχόλιο

22 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1 η άσκηση: Οι μαθητές αραιωμένοι εκτελούν την άσκηση χωρίς σφαίρα 2 η άσκηση: Εξάσκηση στην μετατόπιση μέσα στην βαλβίδα χωρίς σφαίρα 3 η άσκηση: Εκτέλεση της ρίψης κατά ζεύγη με αμοιβαία διδασκαλία (μετατόπιση – ρίψη) 4 η άσκηση: 3 βολές ο κάθε μαθητής με μέτρηση της επίδοσης (έμφαση στην βελτίωση της επίδοσης)

23 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Τελικό μέρος: Γίνεται αποκατάσταση και παράλληλα πληροφορούμε τους μαθητές για την πορεία του μαθήματος Ερώτημα ημέρας: «Με ποιόν τρόπο πρέπει να διορθώνουμε κάποιν ή να κάνουμε υποδείξεις σε κάποιον ο οποίος κάνει λάθος;»


Κατέβασμα ppt "Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google