Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Χαμένες Ευκαιρίες & Νέες Αναζητήσεις Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
2
Μέρος Πρώτο Ερευνητικά Δεδομένα
Τα Χαρακτηριστικά Της Ελληνικής Εκπαίδευσης (Ο Αέναος Κύκλος Των Χαμένων Ευκαιριών) Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
3
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
4
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
5
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
6
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
7
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
Ο (Κυρίως) Υπεύθυνος… Σύστημα: «Το σύνολο των στοιχείων που αλληλεπιδρούν με βάση καθορισμένους κανόνες» (Γ. Μπαμπινιώτη, Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας) «Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε κρίση. Και βρίσκεται σε κρίση, γιατί αδυνατεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες και στο ρόλο που οφείλει να υπηρετεί το σχολείο» (Ο Έλληνας Υπουργός Παιδείας, 7/5/2009) Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
8
Μια Μέρα Με Το «Σύστημα»…
Σχολείο: Στους μαθητές μου έδωσα άφθονες απαντήσεις για… Τύπους μαθηματικών, φυσικής, χημείας… Κείμενα αρχαίων & νέων ελληνικών, λατινικών, λογοτεχνίας, ιστορίας… Όλα τους δόθηκαν έτοιμα, τακτοποιημένα σε όμορφα χρωματιστά & διακριτά κουτάκια… Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
9
Μια Μέρα Με Το «Σύστημα»…
Μαθητές: Πήραμε πολλές απαντήσεις, σε ερωτήσεις που δεν κάναμε. Όμως, κανείς δεν μας απάντησε σ` αυτά που ρωτήσαμε… Ποιοι τα σκέφτηκαν όλα αυτά και γιατί; Ποιες ανθρώπινες ανάγκες τα γέννησαν; Ποιες συνθήκες ζωής τα δημιούργησαν; Γιατί είναι τόσο σπουδαία, ώστε να έχει αξία και νόημα να τα μαθαίνουμε σήμερα; «Γιατί τα κάνουμε όλα αυτά; Τι μας νοιάζουν εμάς αυτά;» Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
10
Η Αφόρητη Θλίψη Των… Μάταιων Επιδιώξεων…
Η Αφόρητη Θλίψη Των… Μάταιων Επιδιώξεων… Δεν υπάρχει όμορφη διαδρομή, για μέρη που δεν θέλεις να πας… Δεν υπάρχει σωστός τρόπος, για να υλοποιηθούν ανούσιες προθέσεις… Δεν υπάρχουν σωστές απαντήσεις, σε λανθασμένα ερωτήματα… Η ελληνική εκπαίδευση δεν είναι κακή. Είναι λάθος. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
11
Μέρος Δεύτερο Το Μεγάλο Ζητούμενο
Μέρος Δεύτερο Το Μεγάλο Ζητούμενο Η Ποιότητα Στην Εκπαίδευση Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
12
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
«Η ποιότητα της εκπαίδευσης αποτελεί τις τελευταίες δεκαετίες ζήτημα προτεραιότητας για τα εκπαιδευτικά συστήματα στο ευρωπαϊκό αλλά και στο διεθνές περιβάλλον. Ο ορισμός ωστόσο της ποιότητας της εκπαίδευσης και κατά συνέπεια η αποτίμησή της, είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο θέμα, το οποίο επηρεάζεται από κοινωνικές και ιστορικές συγκυρίες αλλά και πολιτικές επιλογές». Δημήτρης Βλάχος (πρόεδρος Π.Ι.). Αθήνα, Απρίλιος 2008. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
13
Ποιότητα Εκπαίδευσης Είναι…
Το σύνολο των ιδιοτήτων και χαρακτηριστικών, που την καθιστούν κατάλληλη να… Ικανοποιεί τις συμφωνημένες ή συναγόμενες απαιτήσεις όλων των μετόχων της. Ανταποκρίνεται ή και να υπερβαίνει τις προσδοκίες του σχεδιασμού της. Τηρεί τις υποσχέσεις της προς τους εκπαιδευτικούς, τους σπουδαστές, τις οικογένειές τους & την κοινωνία. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
14
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
Mc Kinsey (Ο.Ο.Σ.Α) «Η ποιότητα της εκπαίδευσης σε μία χώρα δεν εξαρτάται ούτε από τις κρατικές δαπάνες, ούτε από το μέγεθος της τάξης, ούτε από τον «προοδευτικό» χαρακτήρα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, εξαρτάται από έναν και μοναδικό παράγοντα: την ποιότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού». Έρευνα της εταιρείας συμβούλων Mc Kinsey για την ποιότητα της εκπαίδευσης στις χώρες του ΟΟΣΑ. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
15
«Πάντων Μέτρον, Άνθρωπος»
Ένας άνθρωπος έπιασε συζήτηση με τρεις εκπαιδευτικούς. «Τι κάνεις στην αίθουσα διδασκαλίας;» ρώτησε τον καθένα χωριστά. «Βγάζω το ψωμί μου» απάντησε ο 1ος. «Παραδίδω το μάθημά μου» απάντησε ο 2ος. «Χτίζω έναν καλύτερο κόσμο» απάντησε ο 3ος. Ποιος από τους τρεις θα προτιμούσατε να διδάσκει εσάς ή το παιδί σας; Παράφραση κειμένου από το βιβλίο «Η στρατηγική της επιτυχίας» των John Maxwell & Jim Dornan Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
16
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
17
Μέρος Τρίτο Το Φροντιστήριο
Μέρος Τρίτο Το Φροντιστήριο «Οι “Αποδιοπομπαίοι Τράγοι” Θα Γίνουν Κοπάδι Και Δεν Θα Ξέρουμε Πια Ποιον Να Θυσιάσουμε…». Ευάγγελος Παπανούτσος, 17/1/1973 Όταν ο Παπανούτσος έγραφε στα «ΝΕΑ» αυτό το κείμενο, σε όλη την Ελλάδα λειτουργούσαν περίπου 800 φροντιστήρια. Σήμερα, είναι περισσότερα από 2000. «Το αντίθετο μιας προφανούς αλήθειας μπορεί, κάλλιστα, να είναι μια άλλη προφανής αλήθεια». Niels Bohr Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
18
Γιατί Υπάρχουν Φροντιστήρια;
«Σκοπός του θεσμού είναι οι μαθητές να ενισχυθούν μαθησιακά μέσω της παρακολούθησης μαθημάτων σε ώρες διαφορετικές από αυτές που αναπτύσσεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, με απώτερο στόχο να αποφύγουν τη σχολική αποτυχία, να μην εγκαταλείψουν πρόωρα το σχολείο με μειωμένα προσόντα, με ενδεχόμενο, στην περίπτωση αυτή, να οδηγηθούν σε αποκλεισμό από την αγορά εργασίας, αλλά και να αυξήσουν τις πιθανότητες πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση». Απόσπασμα της /Γ7, 4/9/2008 απόφασης του Υπουργείου Παιδείας, με θέμα την «Οργάνωση και Λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης». Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
19
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
20
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
Μάιος – Ιούνιος του 2004, αποτύπωση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με το σύστημα εισαγωγής των αποφοίτων λυκείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δείγμα: 397 βαθμολογητές των γραπτών των πανελλαδικών. Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
21
Και Όμως, Σε Σχολεία & Φροντιστήρια… Διδάσκουν Οι «Ίδιοι» Άνθρωποι !!!
Και Όμως, Σε Σχολεία & Φροντιστήρια… Διδάσκουν Οι «Ίδιοι» Άνθρωποι !!! Ποια είναι η ποιοτική διαφορά μεταξύ του σχολικού και του φροντιστηριακού εκπαιδευτικού χώρου; Τι είναι αυτό που κάνει το φροντιστήριο πιο ελκυστικό από το σχολείο; Τι είναι αυτό που κάνει «καλύτερο» τον φροντιστηριακό δάσκαλο στα μάτια των μαθητών του; Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
22
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
“What Works Studies?” «Πολλά σχολεία είναι σε θέση να λειτουργήσουν αποτελεσματικά μετασχηματίζοντας τον τρόπο διοίκησης τους, πράγμα που είναι πολύ πιο απαραίτητο από αλλαγές του πλαισίου διοίκησης». «Η επιτυχία του μετασχηματισμού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το αν τα κέντρα άσκησης εκπαιδευτικής πολιτικής είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα κλίμα μέσα στο οποίο αντιμετωπίζονται θετικά οι οποιεσδήποτε καινοτομίες σχετικά με τη διοίκηση των σχολικών μονάδων». Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
23
Μια Εκπαιδευτική Καινοτομία
Το Μάρτιο του 2008, ολοκληρώθηκε η δημιουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενός πρότυπου συστήματος διαχείρισης της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Η συνεργασία του ΕΛΟΤ και της ΟΕΦΕ παρήγαγε την ελληνική τεχνική προδιαγραφή «υπηρεσίες εκπαίδευσης – κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας υπηρεσιών φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης και κέντρων ξένων γλωσσών», η οποία κωδικοποιήθηκε και κατοχυρώθηκε υπό την ονομασία «ΕΛΟΤ 1433». Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
24
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
Η Ευθύνη Της Διοίκησης «Ν΄αγαπάς την ευθύνη. Να λες, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη Γη. Αν δεν σωθεί, εγώ φταίω». (Νίκος Καζαντζάκης). «Το φροντιστήριο είναι ο μόνος εκπαιδευτικός χώρος στην Ελλάδα, ο οποίος αναλαμβάνει την ευθύνη της αποστολής του και λογοδοτεί για το αποτέλεσμα». Πόρισμα ερευνών της METRON ANALYSIS, Μάρτιος 2007 (Θεσσαλονίκη), Απρίλιος 2008 (Αθήνα). Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
25
Μια «Άτυπη» Πραγματικότητα
Το ελληνικό φροντιστήριο υπάρχει και ακμάζει >100 χρόνια, γιατί παρέχει αναγκαίες & αξιόπιστες εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Το συγκριτικό του πλεονέκτημα πηγάζει από τη δυνατότητά του να… Οργανώνεται & διοικείται ευέλικτα & αποτελεσματικά. Καθορίζει ελεύθερα τα προγράμματα σπουδών του. Αξιολογεί τα αποτελέσματά του. Μετράει την ικανοποίηση που παρέχει στους μαθητές και στις οικογένειές τους. Αξιοποιεί τα ευρήματα των πιο πάνω μετρήσεων. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
26
Μέρος Τέταρτο Η Εκπαιδευτική Χρηματοδότηση
Μέρος Τέταρτο Η Εκπαιδευτική Χρηματοδότηση «Είναι Ωμός, Χυδαίος Εμπαιγμός Της Νοημοσύνης Των Πολιτών Ο Ισχυρισμός Ότι Η Παιδεία Πάσχει Επειδή Δεν Έχει Επαρκή Χρηματοδότηση». Χρήστος Γιανναράς, «Καθημερινή» Της Κυριακής 24/5/2009. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
27
Ανομολόγητες… Αλήθειες !!!
Η εκπαίδευση ΔΕΝ είναι δωρεάν, είναι ακριβή (γιατί είναι πολύτιμη). Ανάμεσα στις χώρες υπάρχουν σημαντικές διαφορές, ωστόσο, σήμερα, κανένα κράτος του πλανήτη δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει πλήρως τις εκπαιδευτικές ανάγκες και φιλοδοξίες των πολιτών του. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
28
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
29
Η Οικογένεια Δραστηριοποιείται…
DNA vs… κοινωνία;;; Όλοι οι νέοι άνθρωποι, έχουν ακριβώς το ίδιο δικαίωμα στη μόρφωση, στις σπουδές, στην απασχόληση, σε μια καλή ζωή… Η πολιτεία οφείλει να είναι ανθρωποκεντρική και δίκαιη, αμβλύνοντας και εξισορροπώντας ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ τις κοινωνικές & οικονομικές ανισότητες. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
30
Μια Άλλη Φιλοσοφία Δικαίου…
Η ταύτιση του δημόσιου με το κρατικό, δημιουργεί στρεβλώσεις και αδικίες… Το «ίδιο για όλους», γίνεται όλο και πιο πολύ άδικο, για ολοένα και περισσότερους… Η εποχή ζητά – τα παιδιά μας το ζητούν - να δώσουμε τη μάχη με τα πολιτικά μας στερεότυπα (και να την κερδίσουμε) Αυτό που μέχρι χθες ήταν «σύγχρονο» και «προοδευτικό», σήμερα είναι βαθύτατα συντηρητικό, αναχρονιστικό, άδικο και αναποτελεσματικό Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
31
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
Κατανομή Των Χρημάτων, Με Κριτήριο Τις Ανθρώπινες Ανάγκες (& Όχι Αντίστροφα…). Η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης (της φροντιστηριακής συμπεριλαμβανομένης), πρέπει να είναι διακριτή, σταθμισμένη και να στρέφεται άμεσα προς την οικογένεια, με κριτήρια: κοινωνικά οικονομικά εκπαιδευτικής ποιότητας & αποτελεσματικότητας Μια βαρύνουσα άποψη, που πέρασε στα «ψιλά»... Χρηματοδότηση, σε συνάρτηση με αξιολόγηση. Απαράδεκτη η ισοτιμία ΑΕΙ & ΤΕΙ Στις 27/12/2006, δόθηκε στη δημοσιότητα ένα δελτίο τύπου στο οποίο (προφανώς, λόγω μικρής εμπορευσιμότητας) δεν δόθηκε η παραμικρή προσοχή από τα media. Ήταν ένα δελτίο τύπου της Ακαδημίας Αθηνών, όπου αναφέρεται ότι η ολομέλεια της Ακαδημίας συζήτησε διεξοδικά το θέμα της ανώτατης εκπαίδευσης και κατέληξε σε κάποια συμπεράσματα. Συνοπτικά, η Ακαδημία Αθηνών: Θεωρεί επιβεβλημένη την αναθεώρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας. Θεωρεί κατ` αρχήν θετικές — αλλά και ανεπαρκείς — τις προτεινόμενες ρυθμίσεις. Πιστεύει ότι πρώτιστο μέλημα πρέπει να είναι η εξασφάλιση των όρων για την αδιάβλητη επιλογή άξιων καθηγητών. Θεωρεί ότι τα ΑΕΙ πρέπει να αξιολογούνται, αλλά προχωρά και ένα (τεράστιο) βήμα παρακάτω: Προτείνει, η χρηματοδότηση των ΑΕΙ να είναι συνάρτηση της αξιολόγησής τους! Κρίνει ότι ο καθορισμός του πλήθους των εισακτέων οφείλει να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και ότι είναι εύλογος ο προσδιορισμός υποχρεωτικού χρόνου σπουδών για τους φοιτητές (τέλος στους «αιώνιους» φοιτητές). Προτείνει να επαναπροσδιοριστεί η έννοια του Πανεπιστημιακού ασύλου, προκειμένου να διασφαλιστούν η ελεύθερη διακίνηση ιδεών, η απρόσκοπτη εργασία του προσωπικού, η προστασία των εγκαταστάσεων και της περιουσίας των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Συμφωνεί με τη συμμετοχή των φοιτητών στην εκλογή των πανεπιστημιακών οργάνων, αλλά, παράλληλα, θεωρεί ότι αυτή η συμμετοχή θα έπρεπε να περιοριστεί, προσαρμοζόμενη στα όρια που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Κρίνει ότι είναι ώριμο το αίτημα των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για ουσιαστική αυτοδιοίκηση και προτείνει την ικανοποίησή του. Θεωρεί απαράδεκτη την ισοτιμία μεταξύ των ΑΕΙ & ΤΕΙ. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
32
Δικαιοσύνη Κοινωνική Συνοχή
Εκπαιδευτική Δαπάνη Χωρίς Στάθμιση Με (Ελάχιστη) IA, IB (22,92%) 53,34% 44,40% II, IIA, IIB (37,9%) 31,10% IV, V (39,17%) 15,54% 24,41% CV 46,5% 24,9% ΙΑ, ΙΒ: ΕΥΡΩ ΙΙ, ΙΙΑ, ΙΙΒ: ΕΥΡΩ IV, V: ΕΥΡΩ Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
33
Μέρος Πέμπτο Σύνοψη Και Συμπεράσματα
Μέρος Πέμπτο Σύνοψη Και Συμπεράσματα Γιατί Οι Διαπιστώσεις Δεν Φτάνουν. Εάν Θέλουμε Να Είμαστε Ωφέλιμοι, Πρέπει Να Καταλήγουμε Σε Συγκεκριμένες Και Εφαρμόσιμες Προτάσεις. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
34
Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
35
Η Εκπαίδευση Που Έχουμε
Ασφυκτικός κεντρικός σχεδιασμός Ανάθεση διαφορετικών εκπαιδευτικών ρόλων στους ίδιους χώρους, στους ίδιους ανθρώπους, με ασαφείς & αντιφατικούς κανόνες Τεράστιο έλλειμμα ποιοτικής και αξιόπιστης τεχνικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης Παρωχημένος τρόπος διοίκησης, ανυπαρξία συστήματος αξιολόγησης Μαζική, ομοιόμορφη, αναξιοκρατική – και, άρα, άδικη – χρηματοδότηση Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
36
Η Εκπαίδευση Που Θέλουμε
Ευέλικτες εκπαιδευτικές μονάδες, αρμόδιες και υπεύθυνες για το εκπαιδευτικό τους αποτέλεσμα Ισχυρό σχολείο για τη γενική παιδεία και τη μόρφωση, αποτελεσματικό φροντιστήριο για τη βελτίωση, την εξειδίκευση & τις εξετάσεις Αξιόπιστη τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση Σύγχρονα μοντέλα διοίκησης, διαγνωστική & διαμορφωτική αξιολόγηση (για όλους) Σταθμισμένη χρηματοδότηση, σε συνδυασμό με την ποιότητα του εκπαιδευτικού αποτελέσματος Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
37
“Seize The Day”… Αν μου το πεις αναλυτικά… … θα το ξεχάσω…
Αν μου το δείξεις παραστατικά… … μπορεί να το αντιληφθώ... Αν με βοηθήσεις να συμμετέχω… … θα το κατανοήσω… Αν με προσκαλέσεις να το ζήσω… … θα το μάθω. Για μια ζωή. Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
38
Αντί Επιλόγου: Μια Ερώτηση…
Κάποιοι άνθρωποι, βλέπουν τα πράγματα όπως είναι και ρωτούν «γιατί;»… Κάποιοι άλλοι, ονειρεύονται πράγματα που δεν υπήρξαν ποτέ και ρωτούν «γιατί όχι;»… Εμείς, σε ποια κατηγορία θέλουμε να ανήκουμε; Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.