Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Themediabusiness.blogspot.com Νέα επιχειρηματικά μοντέλα στο χώρο της Δημοσιογραφίας Προκλήσεις και προοπτικές Λαμπρινή Παπαδοπούλου Δημοσιογράφος- Υπ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Themediabusiness.blogspot.com Νέα επιχειρηματικά μοντέλα στο χώρο της Δημοσιογραφίας Προκλήσεις και προοπτικές Λαμπρινή Παπαδοπούλου Δημοσιογράφος- Υπ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 themediabusiness.blogspot.com Νέα επιχειρηματικά μοντέλα στο χώρο της Δημοσιογραφίας Προκλήσεις και προοπτικές Λαμπρινή Παπαδοπούλου Δημοσιογράφος- Υπ. Διδάκτωρ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

2

3

4 Αιτίες κατάρρευσης παραδοσιακού οικονομικού μοντέλου  To 2011 η συνολική διαφημιστική δαπάνη μειώθηκε κατά 15%, στα €1,6 δισ.  Τα περιοδικά και οι εφημερίδες κατέγραψαν απώλειες της τάξης του - 22,3% και -17%.  Η μέση κυκλοφορία των κυριακάτικων εφημερίδων μειώθηκε κατά 10%  Oι απογευματινές κατέγραψαν πτώση της τάξης του 17%. (ΠΗΓΗ: Έρευνα της Media Service)  Κρίση αξιοπιστίας  Πολιτικές και οικονομικές εξαρτήσεις  Απομάκρυνση από τις αρχικές αξίες της παραδοσιακής δημοσιογραφίας  Διαδίκτυο-Real time ενημέρωση, δημοσιογραφία των πολιτών, social media  Δωρεάν περιεχόμενο Αιτίες κατάρρευσης παραδοσιακού μοντέλου

5 Επιλογές  Περικοπές προσωπικού  Μείωση αριθμού φύλων  Εξαγορά  Υιοθέτηση ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου  Μείωση μισθών  Μείωση ημερών κυκλοφορίας  Λουκέτο Επιλογές

6 Ανεξάρτητα από διαφημίσεις Προς αναζήτηση εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων Μικρά και λειτουργικά newsrooms Διαδικτυακή παρουσία Νέες πηγές εσόδων

7 Χρηματοδότηση από δωρεές πολιτών- citizen-funded journalism Κυρίαρχα εναλλακτικά μοντέλα  Community - funded reporting  Προτείνει ρεπορτάζ  Περιγράφει πώς θα το δομήσει  Για ποιο λόγο είναι σημαντικό και πρέπει να χρηματοδοτηθεί  Πού θα δαπανηθούν τα χρήματα  Credits – μονάδες

8 Χρηματοδότηση από φιλανθρωπικά ιδρύματα Angel funding journalism Κυρίαρχα εναλλακτικά μοντέλα  Δημοσιογράφους παραδοσιακών μέσων  «Σφιχτό» newsroom με 34 δημοσιογράφους  Ερευνητική δημοσιογραφία  Συνεργασίες με παραδοσιακά μέσα  Μέγας χορηγός Sandler Foundation -  Δωρεές $10εκ. /ετησίως  Μότο: «Journalism in the public interest»  Pulitzer

9 Δωρεάν online περιεχόμενο με δυνατότητα πληρωμής για πρόσβαση σε εξειδικευμένο περιεχόμενο Κυρίαρχα εναλλακτικά επιχειρηματικά μοντέλα  Η εξειδικευμένη είδηση και η ανάλυση πρέπει να πληρώνονται  Οι New York Times υιοθέτησαν το μοντέλο του “paywall” κι έχουν συνδρομητές  Αύξηση εγγραφών 11%  Brand name  Απειλή: Δωρεάν περιεχόμενο  Το 48% των Αμερικανών πολιτών και το 60% των ΔυτικοΕυρωπαίων θα πλήρωναν για να έχουν πρόσβαση σε online ενημέρωση

10 Δωρεάν περιεχόμενο και παράλληλες επιχειρηματικές δραστηριότητες (e-shops, dating services, αγγελίες εργασίας,) Κυρίαρχα εναλλακτικά επιχειρηματικά μοντέλα  Αυξημένη επισκεψιμότητα λόγω του δωρεάν περιεχομένου  Περίπου 3 εκ. επισκέπτες/ημερησίως  Έσοδα από διαφημίσεις, e-shops και αγγελίες  Μόνο το 30% των εσόδων προέρχεται από τη ψηφιακή έκδοση

11 Χρηματοδότηση από κρατικούς πόρους Κυρίαρχα εναλλακτικά επιχειρηματικά μοντέλα  Λειτουργικές δαπάνες £4.808 δισ. ετησίως  Τα £279.4 εκ. προέρχονται από κρατική επιχορήγηση  Επικεντρώνεται σε ποιοτική ενημέρωση  Ζήτημα αξιοπιστίας και ανεξαρτησίας  Κριτική για κάλυψη διαφόρων θεμάτων

12 Ελληνικά εναλλακτικά οικονομικά μοντέλα  Δωρεάν περιεχόμενο, διαφημίσεις και paywall για επιπλέον παροχές- πρόσβαση σε premium υπηρεσίες  Aρχεία εκδόσεων, newsalerts, επαγγελματικό e- mail, χρηματιστηριακές ειδήσεις, κ.ά.  Naftemporiki: 90 ευρώ/τρίμηνο, 360 ευρώ/ετησίως  Tovima.gr: 9,90 ευρώ/μήνα  Το 55% των εσόδων του in.gr και το 90% της naftemporiki,.gr προέρχονται από διαφημίσεις

13 Ελληνικά εναλλακτικά οικονομικά μοντέλα  Μοντέλο crowdfunding  Μέσω paypal και τραπεζικών λογαριασμών  Συνολικά ποσά: ευρώ  Αναλυτική λίστα με έξοδα/δαπάνες  Το ντοκιμαντέρ διανεμήθηκε δωρεάν με άδεια Creative Commons  Περίπου 2 εκ.θεατές  Αφιλοκερδή εργασία των συντελεστών

14 Ελληνικά εναλλακτικά οικονομικά μοντέλα  Χωρίς διαφημίσεις –Με χορηγίες πολιτών  Ανάδειξη ειδήσεων «που παραπέφτουν ή αγνοούνται από τα παραδοσιακά μέσα»  Έσοδα: γ’ τετράμηνο 2011: 321 ευρώ  Έσοδα: Επτάμηνο 2012: ευρώ  Αρνητικό ισοζύγιο

15 Ελληνικά εναλλακτικά οικονομικά μοντέλα  Διαφημίσεις και e-shop  Διαφημίσεις και χορηγίες πολιτών

16 Το ελληνικό τοπίο  Μικρά και αργά βήματα  Μιμητισμός  Βασικά μοντέλα:  - crowdfunding  - e-commerce  - Paywalls  Σε συνδυασμό με διαφημίσεις  Μηδενικά έσοδα  Μη βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα

17 Τάσεις και Προοπτικές ΣΣυνδυασμός διαφόρων εναλλακτικών πηγών εσόδων ΑΑξιοποίηση στο έπακρον social media και «δημοσιογραφίας των πολιτών» MMultimedia journalism-κείμενο, φωτογραφίες, γραφικά, βίντεο, ήχος, ΕΕνημέρωση μέσω κινητών, i-pad, κ.ά ΤΤάσεις: Niche journalism και Ηyper local ΚΚυριότερη Τάση: Επιστροφή στην παραδοσιακή δημοσιογραφία

18 ““Journalism in the public interest” (ProPublica) ““Reporting on important and perhaps overlooked topics” (Spot.Us) ““Our mission is to tell the stories no one is telling or to tell them in a way that's not being told” (Voice of San Diego) ““…to provide high-quality journalism for news-intense people” (Minnpost) ««Κάνουμε δημοσιογραφία για να αλλάξουμε τον κόσμο»  (J. Eissinger, δημοσιογράφος του ProPublica, κάτοχος Pulitzer, στο Παραδοσιακή δημοσιογραφία

19 «Η δημιουργία μικρών ψηφιακών παρόχων ειδήσεων έχει γίνει το νέο Ιερό Δισκοπότηρο των δημοσιογράφων. Η αναζήτηση για βιώσιμα επιχειρηματικά μοντέλα και νέες πηγές εσόδων συνεχίζεται…» Robert G. Picard

20 σας Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Themediabusiness.blogspot.com Νέα επιχειρηματικά μοντέλα στο χώρο της Δημοσιογραφίας Προκλήσεις και προοπτικές Λαμπρινή Παπαδοπούλου Δημοσιογράφος- Υπ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google