Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κοινωνικα δικτυα στο inΤernet

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κοινωνικα δικτυα στο inΤernet"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κοινωνικα δικτυα στο inΤernet
ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ ΓΑΛΑΞΙΕΣ

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ;
ΠΟΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥΣ; ΠΟΣΟ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ; ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ;

3 ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Τι είναι τα κοινωνικά δίκτυα (social networks); Ποια είναι τα πιο χαρακτηριστικά κοινωνικά δίκτυα και ποιες οι βασικές πλατφόρμες Κοινωνικής Δικτύωσης; Ιστορία και εμφάνιση βασικών Κοινωνικών δικτύων, εξάπλωση αριθμός χρηστών Τι δυνατότητες προσφέρουν στους χρήστες ;

4 ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Στην Κοινωνιολογία η ιδέα του κοινωνικού δικτύου χρησιμοποιήθηκε για να δηλώσει πολύπλοκες κοινωνικές σχέσεις μεταξύ κοινωνικών ομάδων σε όλα τα επίπεδα. Το 1954 ο J. A. Barnes χρησιμοποίησε τον όρο «κοινωνικά δίκτυα» για να δηλώσει τρόπους και μορφές κοινωνικών συνδέσμων. «Μια κοινωνική δομή αποτελούμενη από κόμβους (άτομα ή επιχειρήσεις) οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους με έναν ή περισσότερους τύπους αλληλεξάρτησης, όπως αξίες, οράματα, ιδέες, οικονομικές συναλλαγές, φιλία, συγγένεια, ή επιγραμμικές (web) επαφές» (Παπαηλιού, 2007).

5 Ιστοτοποι κοινωνικησ δικτυωσησ sNS (Social Network Sites)
Διαδικτυακές υπηρεσίες που επιτρέπουν σε ατομα: (α) να δημιουργούν ένα δημόσιο ή ημι- δημόσιο προφίλ μέσα σε ένα συγκεκριμένο σύστημα. (β)να δημιουργούν μια λίστα άλλων χρηστών με τους οποίους μοιράζονται μια σύνδεση . (γ) να βλέπουν και να πλοηγούνται στη λίστα των επαφών τους και των δραστηριοτήτων που δημοσιεύουν» (Boyd- Ellison, 2007).

6 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΕ ΕΞΙ ΣΤΑΔΙΑ
1.ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ: ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ Οι κοινότητες αυτές διέθεταν εργαλεία για μοίρασμα πληροφοριών μέσω προσωπικών δημοσιεύσεων The Well (1985) Geocities (1994) Theglobe.com (1994) 2.Πρώτο κοινωνικό δίκτυο που ανταποκρίνεται στον ορισμό των Social Network Sites είναι το SixDdegrees.com που δημιουργήθηκε το 1997 με τα εξής χαρακτηριστικά: Δημιουργία προφίλ από χρήστες Δημιουργία λίστας φίλων Από το 1998 πλοήγηση στις λίστες φίλων

7 3. ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ (1997 - 2001)
Δημιουργία προφίλ από χρήστες Δημιουργία λίστας φίλων AsianAvenue.com BlackPlanet.com MiGente.com 4. ΑΠΟ ΤΟ 2001 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Ryze.com Tribe.net Linkedln Friendster

8 5. ΓΝΩΣΤΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ SNS Flickr.com (διαμοιρασμός φωτογραφιών) Last.Fm (διαδικτυακό ραδιόφωνο) Youtube.com (διαμοιρασμός βίντεο)

9 6. ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ONLINE ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Η ιστορία του Facebook ξεκίνησε το 2004 μέσα από το Χάρβαρντ, όταν ο τριτοετής φοιτητής τότε Μαρκ Ζούκερμπεργκ σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό δίκτυο για την επικοινωνία μεταξύ των συμφοιτητών του. Στην αρχή το Facebook προοριζόταν μόνον για τους φοιτητές του Χάρβαρντ. Στη συνέχεια επεκτάθηκε και σε άλλα πανεπιστήμια της Βοστώνης αλλά παρέμενε πάντα σε πλαίσια πανεπιστημιακά και μαθητικά. Το Σεπτέμβριο του 2006 η ιστοσελίδα όμως έγινε προσβάσιμη σε όλο τον κόσμο και έκτοτε ξεκίνησε η ραγδαία άνοδός του. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ FACEBOOK Ο μέσος χρήστης έχει 130 φίλους Ο μέσος χρήστης δημιουργεί 90 στοιχεία κάθε μήνα Περίπου νέα site συνδέονται με το Facebook καθημερινά Περίπου χρήστες παγκοσμίως 50% μπαίνουν στο σύστημα τουλάχιστον μια φορά την ημέρα

10 Το myspace είναι μια ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης με έδρα της το Beverly Hills της Καλιφόρνια. Το Myspace έγινε ο πιο δημοφιλής ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Ιούνιο του 2006. Το twitter δημιουργήθηκε το 2006 και έχει περίπου 200 εκατομμύρια χρήστες, οι οποίοι δημοσιεύουν καθημερινά 65 εκατομμύρια μηνύματα, που είναι μικρά τμήματα κειμένου (tweets) αποτελούμενα από μέχρι 140 χαρακτήρες. Οι δημοσιεύσεις των μελών εμφανίζονται αυτόματα στις σελίδες των επαφών τους. Τα μέλη μπορούν να στέλνουν προσωπικά μηνύματα στις διασυνδέσεις τους.

11

12 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ SOCIAL NETWORK SITES
SNS – ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ-ΜΗΝΥΜΑΤΑ Τα δίκτυα μπορούν να έχουν διαφορετικές πολιτικές σχετικά με τη σύναψη σχέσεων μεταξύ των χρηστών τους. Yποστηρίζονται γενικά δυο τύπων σύνδεσμοι: Σύνδεσμοι διπλής κατεύθυνσης «Friends» (απαιτείται συναίνεση και από τους δυο) Σύνδεσμοι μονής κατεύθυνσης «Follower», «Fan» ( ο ένας μπορεί να ακολουθήσει τον άλλο, χωρίς να είναι απαραίτητο να συμβεί και το αντίστροφο) Τα περισσότερα SNS παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα να αφήνουν δημόσια μηνύματα στο προφίλ των φίλων τους.

13 Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών:
να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) να παράγουν ένα κοινό έργο (λ.χ. μια μικρή σχολική έρευνα, παραγωγή σημειώσεων, ανταλλαγή ιδεών για ένα αντικείμενο συζήτησης κ.α.) που αναρτάται σε έναν δικτυακό τόπο. Διευκολύνεται έτσι η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός έργου

14 Είναι διαδικτυακά ημερολόγια
τα οποία περιλαμβάνουν ποικίλες καταχωρίσεις ή άρθρα (κείμενα, ήχους, φωτογραφίες, σκίτσα, video ) συνήθως ενός συγγραφέα (ή κάποιες φορές περισσοτέρων) οι καταχωρήσεις παρουσιάζονται κατά χρονολογική σειρά, έτσι ώστε οι πιο πρόσφατες προσθήκες να παρουσιάζονται πρώτες. Ο όρος προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων web(=ιστός) και log(=μια μεμονωμένη καταχώρηση συνήθως σε ημερολόγια καταστρώματος)

15 Blog wiki μια συγκριση Ιστολόγια Wiki Δομημένα Ευέλικτα Προσωπικά
Έντονα συνεργατικά Εστιασμένα στη διεργασία δημοσίευσης Εστιασμένα στο περιεχόμενο Διαχειρίζονται από έναν δημιουργό Διαχειρίζονται από έναν αριθμό ανθρώπων Οργανωμένα χρονολογικά Μπορούν να οργανωθούν με αναρίθμητους τρόπους

16 ΓΙΑΤΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Επικοινωνία με φίλους Αναζήτηση νέων φίλων Επανασύνδεση με χαμένους φίλους Δημιουργία ομάδων με κοινά προβλήματα και ενδιαφέροντα Ανταλλαγή ιδεών και απόψεων Ενημέρωση και πρόσβαση σε πληροφορίες με πιο άμεσο τρόπο Δημιουργία ομάδας για συλλογική δράση Δημοσίευση πληροφοριών (προσωπικές φωτογραφίες, βίντεο) Διαφήμιση προϊόντων και υπηρεσιών Προβολή και γνωστοποίηση πολιτικών και άλλων δραστηριοτήτων Δημιουργία δημοσκοπήσεων Παροχή συμβουλών από ειδικούς Δημιουργία και διαχείριση Blog και forum Αναζήτηση και επιλογή προσωπικού σε επιχειρήσεις Δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε εφαρμογές με ψυχαγωγικό περιεχόμενο(.π.χ. βιντεοκλιπ, παιχνίδια) 84% των Ελλήνων κάτω των 25 ετών μπαίνει καθημερινά στα κοινωνικά δίκτυα 87% των Ελλήνων χρησιμοποιεί κοινωνικά δίκτυα σε εβδομαδιαία βάση

17 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Μπορούν τα κοινωνικά δίκτυα να επηρεάσουν πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά γεγονότα; Ποιος είναι ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων στην εκπαίδευση; Ποια είναι η σημασία της άμεσης πρόσβασης και της ταχύτητας πληροφόρησης στην καθημερινότητα;

18 Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
Πολλές εταιρείες αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για: Να διαφημίσουν την εταιρεία τους Να ενισχύσουν την παραγωγικότητα των υπαλλήλων τους. Οι άνθρωποι αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να βρούν μερική ή ολική απασχόληση μέσω των επαφών τους στο facebook ή σε κάποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο όπως στο Linkedln. Η τελευταία καινοτομία που εμφανίστηκε στο χώρο εργασίας είναι τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook , Linkedln ,Twitter , Ning , Plaxo , και Second Life , τα οποία έφεραν επανάσταση στον τρόπο επικοινωνίας και ανταλλαγής πληροφοριών.

19 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πολλοί είναι και οι πολιτικοί που χρησιμοποιούν το facebook ως χώρο προβολής τους γνωστοποιώντας τις πολιτικές τους δραστηριότητες. Η διαδικτυακή δημοκρατία που αναπτύσσεται ενισχύεται και με διάφορες ψηφοφορίες- δημοσκοπήσεις που διεξάγονται. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους πολίτες μπορεί να έχει και πολιτικές επιπτώσεις όπως είναι μία εξέγερση, μία διαδήλωση ή την πτώση μίας κυβέρνησης, όπως έγινε στις Φιλιππίνες, όπου οι εξεγερμένοι πολίτες χρησιμοποιώντας το Twitter κατάφεραν να ανατρέψουν την κυβέρνηση του Φιλιππινέζου πρόεδρου Estrada και στην Τυνησία όπου κατάφεραν να εκθρονίσουν τον ¨Ηγεμόνα¨ Ben Ali.

20 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν την οικονομία μέσα από την διαφήμιση. Πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να διαφημίσουν την εταιρεία τους Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ Μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να ενταχθεί κάποιος σε κοινωνικές ομάδες που να ασχολούνται με την τέχνη και να κάνει γνωστό το έργο του όπως ο Justin Bieber και ο 15χρονος Alex από την Γερμανία που έκαναν καριέρα μέσα από το YouTube. Ένα χαρακτηριστικό των κοινωνικών δικτύων είναι ο πολιτισμικός τους χαρακτήρας. Κάθε χρήστης μπορεί να έρθει σε επικοινωνία με χρήστες από οποιαδήποτε χώρα του πλανήτη και να ανταλλάξουν γνώσεις και κουλτούρα.

21 Το προβλημα των GREEKLISH
Τι είναι τα greeklish; Τα Greeklish από τις λέξεις greek (ελληνικά) και english (αγγλικά), γνωστά και ως, Λατινοελληνικά ή Φραγκολεβαντίνικα, είναι η ελληνική γλώσσα γραμμένη με το λατινικό αλφάβητο. Γιατί πρέπει να πείτε ΟΧΙ στα greeklish Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων σήμερα, οι ελληνικοί χαρακτήρες υποστηρίζονται θαυμάσια στο Διαδίκτυο. Κείμενα γραμμένα με αυτό το σύστημα γραφής, είναι δυσανάγνωστα και πολλές φορές δυσνόητα. Πολλοί χρήστες του Διαδικτύου αποφεύγουν να διαβάζουν μεγάλα κείμενα γραμμένα σε greeklish, καθώς είναι ιδιαίτερα κουραστικά κατά την ανάγνωση.

22 Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων θεωρούν ότι αφού έρχονται σε επαφή με άλλους χρήστες, αυτό αποτελεί από μόνο του διαδικασία κοινωνικοποίησης. Επίσης, η συμμετοχή τους σε «ομάδες» (groups) επιτυγχάνει το αίσθημα του «ανήκειν». ΦΟΡΕΑΣ ΑΠΟΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Οι αντιμαχόμενοι πιστεύουν ότι πρόκειται για φορέα αποκοινωνικοποίησης καθώς οι χρήστες είναι απομονωμένοι στην οθόνη του υπολογιστή τους, στερούνται της καθιερωμένης κοινωνικής επαφής και απλώς αρχίζουν να ζουν μια ψευδαίσθηση συνύπαρξης

23 ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα κοινωνικά δίκτυα συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό: Στην αλληλεπίδραση Στη συνεργασία Στην ενεργό συμμετοχή Στην ενημέρωση Στην κατανομή των πόρων Στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων Η διαπίστωση πως οι νέοι μαθαίνουν πολύ πιο εύκολα μέσα από δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με την διασκέδαση και τη δημιουργική συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα αποτελεί ισχυρό κίνητρο ένταξης των κοινωνικών δικτύων στην διαδικασία της μάθησης.

24 Facebook στο σχολειο…γιατι οχι
Για την κατάθεση ερωτήσεων Για την παρουσίαση εργασιών Για τη δημιουργία ιστοσελίδας του σχολείου Για τη δημιουργία ομάδων συνεργασίας Για τη δημοσίευση σημειώσεων Για το διαμοιρασμό φωτογραφιών, βίντεο Για ανταλλαγή αρχείων Για επικοινωνία Για συζήτηση προβλημάτων

25 Οφελη και ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Οφελη και ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Ποια είναι τα οφέλη από τη χρήση των κοινωνικών δικτύων; Προστασία προσωπικού χώρου (Profile) Πως επηρεάζουν την προσωπική μας ζωή; Υπάρχουν κανόνες ασφαλούς κοινωνικής δικτύωσης;

26 ΟΦΕΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
H δυνατότητα δημιουργίας δεσμών με πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων. Η δυνατότητα δημιουργίας μεγάλης ποικιλίας κοινωνικών δεσμών. Η δυνατότητα επαφής με πολλούς και διαφορετικούς ταυτόχρονα πολιτισμούς και ως συνέπεια αυτού η δυνατότητα διερεύνησης των γνώσεων του ατόμου. Η δυνατότητα άμεσης και από πρώτο χέρι μερικές φορές ενημέρωσης για ότι συμβαίνει στον κόσμο Η δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε ψυχαγωγικό υλικό Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν τον ευκολότερο τρόπο επικοινωνίας σε σχέση με τις πιο συμβατές μορφές επικοινωνίας και για κάποιους ανθρώπους τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής.

27 Κινδυνοι κοινωνικων δικτυων
Phishing (password fishing): Η πρακτική παραπλάνησης ενός χρήστη κάνοντας τον να δώσει προσωπικές πληροφορίες σε μια ψεύτικη φόρμα στο διαδίκτυο. Grooming: Διαδικασία προσέλκυσης παιδιών από παιδόφιλους που προσποιούνται τους ανήλικους στο Διαδίκτυο (chat rooms, facebook) με σκοπό την σεξουαλική εκμετάλλευση τους Cyber-bulling(Διαδικτυακός εκφοβισμός ): Αφορά τον εκφοβισμό, την απειλή, την ταπείνωση ή την παρενόχληση παιδιών και εφήβων που δέχονται μέσω της χρήσης του Διαδικτύου, κινητών τηλεφώνων είτε άλλων ψηφιακών τεχνολογιών από συνομηλίκους τους. 

28 Μορφες Διαδικτυακου εκφοβισμου - αντιμετωπιση
Επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς Αποστολή φωτογραφιών, προσωπικών στοιχείων ή αλλού είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού του ατόμου σε πολλαπλούς παραλήπτες Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση του ατόμου Αγνόηση ενοχλητικών μηνυμάτων, σε περίπτωση ωστόσο απειλών συνιστάται αναφορά των μηνυμάτων και λήψη προληπτικών μέτρων . Αποκλεισμός του αποστολέα που στέλνει απειλητικά ή ενοχλητικά μηνύματα Προειδοποίηση του αποστολέα Αναφορά του περιστατικού στην Αστυνομία είτε σε κάποια αρμόδια υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος

29

30 Κανονεσ ασφαλουσ κοινωνικησ δικτυωσησ
1. Πριν εγγραφείτε, διαβάζετε την πολιτική απορρήτου και τους όρους. Αν δε ο ιστότοπος ενημερώνει ότι αφορά χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας από την δική σας, δεν κάνετε εγγραφή. 2. Μην ανεβάζετε πληροφορίες οι οποίες μπορούν να σας εκθέσουν σε κίνδυνο( πχ. Διεύθυνση). 3. Να θυμάστε πως το διαδίκτυο είναι ένα δημόσιο μέσο. Να ανεβάζετε λοιπόν, μόνο πληροφορίες που νιώθετε άνετα να τις βλέπουν μη εξουσιοδοτημένα άτομα. 4. Να είστε προσεκτικοί με τους αγνώστους. Το διαδίκτυο δίνει την δυνατότητα στους ανθρώπους να δημιουργήσουν μια πλαστή εικόνα του εαυτού τους. 5. Να είστε σκεπτικοί. Μην πιστεύετε όσα διαβάζετε στο διαδίκτυο. Φροντίστε να σιγουρεύεστε για την αξιοπιστία των πληροφοριών. 6. Επιλέξτε ένα δυνατό κωδικό πρόσβασης και σε καμία περίπτωση δεν τον φανερώνετε σε κανέναν. 7. Χρησιμοποιήστε ένα πρόγραμμα anti-virus και ενημερώνετέ το τακτικά επειδή δημιουργούνται νέοι ιοί. 8. Αν δεχθείτε ένα προσβλητικό ή ανεπιθύμητο μήνυμα, το καταγγέλλετε άμεσα. 9. Να είστε προσεκτικοί με εφαρμογές τρίτων έστω και αν αυτές παρέχουν ψυχαγωγία ή λειτουργικότητα, αποφύγετε αυτές που μοιάζουν ύποπτες . 10. Από την στιγμή που δημιουργείται το εικονικό προφίλ θα πρέπει να πάτε στο μενού των ρυθμίσεων απορρήτου για την διαχείριση των προσωπικών σας δεδομένων (privacy setting)

31 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ (PROFILE)
Επιλέξετε αν οι επισκέπτες του προφίλ σας μπορούν να δουν αν είστε on-line Καθορίσετε ποιοι θα μπορούν να βλέπουν το εικονικό σας προφίλ και τις πληροφορίες που αναρτάτε. Εμποδίστε την πρόσβαση κάποιων ανεπιθύμητων ατόμων στο προφίλ σας. Ρυθμίσετε από ποιους χρήστες μπορείτε να λαμβάνετε προσωπικά μηνύματα και σχόλια. Ρυθμίσετε αν θα εμφανίζετε το προφίλ σας στα αποτελέσματα αναζήτησης μέσο της ιστοσελίδας και ποιοι θα μπορούν να σας στέλνουν αιτήματα φιλίας.

32 ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Συνήθειες και προτιμήσεις των εφήβων στη χρήση των κοινωνικών δικτύων (χρόνος ενασχόλησης, βαθμός εξάρτησης) Ποιες αλλαγές φέρνουν στην ανθρώπινη επικοινωνία; Σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η σχολική ή η επαγγελματική επίδοση των νέων χρηστών από τα κοινωνικά δίκτυα; Αυξάνεται ή μειώνεται η κοινωνικότητα των εφήβων με τη χρήση κοινωνικών δικτύων (κοινωνικοποίηση);

33 Η ομάδα των μαθητών που επεξεργάστηκε το υπόθεμα Έφηβοι και κοινωνικά Δίκτυα πραγματοποίησε μια έρευνα στο σύνολο των μαθητών του Γενικού Λυκείου της Μεταμόρφωσης με την δημιουργία ενός ερωτηματολογίου. Η επεξεργασία των ερωτήσεων υλοποιήθηκε με τη χρήση λογιστικών φύλλων (Excel) και τα αποτελέσματα απεικονίστηκαν γραφικά μέσω γραφημάτων.

34 ΕΡΩΤΗΣΗ 1η Χρησιμοποιείτε κάποιο κοινωνικό δίκτυο;

35 ΕΡΩΤΗΣΗ 2η Ποια κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιείτε;

36 ΕΡΩΤΗΣΗ3η Πιστεύετε πως οι ώρες που περνά ένας έφηβος σερφάροντας στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να επηρεάσει τις σχολικές του επιδόσεις;

37 ΕΡΩΤΗΣΗ 4η Από ποια ηλικία διατηρείτε profile σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο;

38 ΕΡΩΤΗΣΗ 5η Το ποσοστό των ‘’φίλων’’ που δεν γνωρίζετε είναι:

39 ΕΡΩΤΗΣΗ 6η Πόσες ώρες ημερησίως κάνετε χρήση του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου;

40 ΕΡΩΤΗΣΗ 7η Έχετε συναντηθεί με κάποιο άτομο που γνωρίσατε μέσω των κοινωνικών δικτύων;

41 ΕΡΩΤΗΣΗ 8η Έχετε υπάρξει «θύμα» στο facebook;

42 ΕΡΩΤΗΣΗ 9η Έχετε παρατηρήσει αρνητικές μεταβολές στη διάθεση σας καθώς βρίσκεστε online;

43 ΕΡΩΤΗΣΗ 10η Για ποιο λόγο χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά δίκτυα;

44 ΕΡΩΤΗΣΗ 11η Πώς θα χαρακτηρίζατε ένα κοινωνικό δίκτυο;

45 ΩΡΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΑΓΟΡΙΑ
ΩΡΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΑΓΟΡΙΑ ΕΙΔΟΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ <2Η <2Η ΠΟΣ ΑΠ 2Η - 4Η ΑΠΌ 2-4Η ΠΟΣ. >4Η >4Η ΠΟΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΣΤ. ΠΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΘ. 2 2,08% 0,00% 1 9,09% ΣΕΞΟΥΑΛ. ΠΑΡΕΝΟΧ 9 9,38% 4 12,90% 3 27,27% 4,76% ΆΛΛΟ 9,68% ΌΧΙ 83 86,46% 24 77,42% 7 63,64% 20 95,24% ΣΥΝΟΛΟ 96 31 11 21

46 ΩΡΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΑΓΟΡΙΑ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛ. ΕΠΙΔΟΣΗ
ΩΡΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΑΓΟΡΙΑ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛ. ΕΠΙΔΟΣΗ <2Η < 2Η ΠΟΣ ΑΠΟ 2Η- 4Η ΑΠΟ 2-4Η ΠΟΣ >4Η >4Η ΠΟΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣ ΠΟΣ ΝΑΙ 45 48,39% 12 36,36% 6 50,00% 3 14,29% ΌΧΙ 8 8,60% 1 3,03% 2 16,67% ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ 40 43,01% 20 60,61% 4 33,33% 15 71,43% ΣΥΝΟΛΑ 93 33 21

47 ΩΡΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛ. ΕΠΙΔΟΣΗ
ΩΡΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛ. ΕΠΙΔΟΣΗ < 2Η <2Η ΠΟΣ 2Η - 4Η 2Η - 4Η ΠΟΣ >4Η >4Η ΠΟΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΙΑΚΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣ. ΠΟΣ ΝΑΙ 41 41,00% 26 47,27% 10 55,56% 7 31,82% ΌΧΙ 9 9,00% 1 1,82% 5,56% 4,55% ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ 50 50,00% 28 50,91% 38,89% 14 63,64% ΣΥΝΟΛΑ 100 55 18 22

48 ΣΥΜΜΕTOXH ΣΤΟ PROJECT ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ:
ΚΟΛΟΓΕΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΝΟΥΝΟΥ ΤΖΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΑΣΟΣ ΧΟΝΤΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ: ΑΣΛΑΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΡΙΟΣ ΜΑΣΤΡΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΤΣΙΑΛΑΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΜΑΡΔΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΦΕΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ: ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ ΕΛΕΝΑ ΣΕΛΟ ΑΝΤΖΕΛΑ ΤΣΙΩΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ: ΖΕΚΙΟ ΑΝΤΕΛΑ ΚΟΝΙΚ ΑΝΤΡΙΑΝΑ ΝΑΤΣΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΡΟΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΩΓΩ ΧΑΤΖΑΡΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


Κατέβασμα ppt "Κοινωνικα δικτυα στο inΤernet"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google