Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΙΚ/ΝΙΑΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 15 ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΕ Επιβλέπουσα Δρ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑ Σπουδάστρια ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΙΚ/ΝΙΑΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 15 ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΕ Επιβλέπουσα Δρ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑ Σπουδάστρια ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΙΚ/ΝΙΑΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 15 ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΕ Επιβλέπουσα Δρ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑ Σπουδάστρια ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΑΣΟΥΛΗ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΙΗ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΜΗΜΑ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Α Θ Η Ν Α

2 εισαγωγή Διεθνής παρουσία & επικοινωνία σύγχρονων κρατών  επικοινωνιακές δυνατότητες σύγχρονης τεχνολογίας  νέο επικοινωνιακό πεδίο διαδικτύου Δημιουργία ιστοτόπων κρατικών φορέων προσπάθεια αξιοποίησης διαδικτύου για άμεση & διαδραστική επικοινωνία εντός & εκτός συνόρων φορείς επικοινωνίας επιφορτισμένοι διάχυση επίσημης πληροφόρησης, μια επιτυχής παρουσία στο διαδίκτυο συναρτάται με την εικόνα της χώρας σε διεθνές επίπεδο

3  Κεντρικός άξονας παρούσας ερευνητικής εργασίας αξιολόγηση ιστοτόπων μέσω ερωτηματολογίου ΓΓ Ενημέρωσης & Επ/νίας ή αντίστοιχων φορέων (Υπουργεία Τύπου, Κεντρικές Δ/νσεις ή Κεντρικές Υπηρεσίες Τύπου) 15 κρατών – μελών ΕΕ  Βασική παράμετρος προς διερεύνηση ποιοτική διάσταση των ιστοτόπων σε επίπεδο τεχνικό, αισθητικό, πληροφοριακό & επικοινωνιακό  Επιμέρους θέματα προς διερεύνηση εξυπηρέτηση στόχου συγκρότησης & προβολής θετικής & θελκτικής εικόνας σύγχρονων κρατών, ζητήματα κουλτούρας, πολιτισμικού πλαισίου & αναφορών, γλώσσας & διεπαφής χρήστη – υπολογιστή, πρόσληψη & υποδοχή περιεχομένου ιστοτόπου από επισκέπτες – χρήστες εισαγωγή

4 κεφάλαιο 1 Η ΠOIOTHTA ΤΩΝ ΔIAΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ Μοντέλο πρότυπων ποιότητας Μοντέλο κριτήριων ποιότητας διαδικτυακών τόπων που βασίζονται στο Πλαίσιο Ποιότητας των Βρυξελλών («Οδηγός ποιότητας διαδικτυακών κόμβων πολιτιστικών οργανισμών» Ίδρυμα Λαμπράκη)

5 κεφάλαιο 1 Η ΠOIOTHTA ΤΩΝ ΔIAΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ Κ ρ ι τ ή ρ ι α i. Διαφάνεια - Σαφήνεια στόχων παροχή πληροφοριών σχετικά με ταυτότητα & αποστολή του οργανισμού, ιστορία του, οργανωτική δομή, στόχους, περιεχόμενο αρμοδιότητας, δράσεις, στοιχεία επικοινωνίας με αρμόδιο συντήρησής του & στοιχεία επικοινωνίας με τον οργανισμό ii. Περιεχόμενο Πληρότητα /Ακρίβεια/ Χρησιμότητα/ Κατανοησιμότητα/ Επικαιρότητα/ Μοναδικότητα/ Ποιότητα Πολυμεσικού Περιεχομένου/ Οργάνωση

6 κεφάλαιο 1 Η ΠOIOTHTA ΤΩΝ ΔIAΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ iii. Πολιτική ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων & πνευματικών δικαιωμάτων iv. Σχεδιασμός Προσβασιμότητα /Πλοηγησιμότητα/ Αναζήτηση/ Ποιότητα Συνδέσμων/ Αισθητική/ Παρουσίαση v. Αλληλεπίδραση δυνατότητα επιλογών «διαλόγου», μηχανισμοί ανατροφοδότησης με σχολιασμούς, διορθώσεις, κριτική ή ερωτήσεις, «συχνές ερωτήσεις» (FAQ), λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου & αποστολή ενημερωτικών δελτίων (newsletters)

7 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ – ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ 1. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ - ΣΑΦΗΝΕΙΑΣ Στόχων, θεμάτων, στοχευμένου κοινού & υπεύθυνου σχεδιασμού & συντήρησης 2. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Βαθμός προσδιορισμού, πληρότητα, αντικειμενικότητα πληροφοριών, επικαιροποίηση & οργάνωση 3. ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Νομικά ζητήματα όπως πνευματικά δικαιώματα, πολιτική εμπιστευτικότητας 4. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Προσβασιμότητα, πλοηγησιμότητα, επιλογή άλλων συνδέσμων, αισθητική 5. ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ Μηχανισμοί ανατροφοδότησης, μέσα ανταλλαγής πληροφοριών ( , newsletters)

8 κεφάλαιο 1 ΣHMAΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ  Η χρήση πλαισίων (frames) δυσκολεύει την καταχώρηση της σελίδας μέσω σελιδοποίησης (bookmark) καθώς & την εκτύπωση  Τα υπερβολικά τεχνολογικά εφέ επίσης δυσκολεύουν τον μέσο χρήστη, είναι χρονοβόρα & αποσπούν την προσοχή του από το περιεχόμενο  Η διευθυνσιοδότηση όπως τo URL, θα πρέπει να μην είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη  Οι μεγάλες κυλιόμενες σελίδες μειώνουν την πιθανότητα να διαβάσει ο χρήστης το περιεχόμενο που δεν είναι ορατό στην σελίδα  Η δομή του διαδικτυακού τόπου πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να παρουσιάζεται σε έναν χάρτη πλοήγησης, ο οποίος να συνδέεται με την αντίστοιχη σελίδα. Η μηχανή αναζήτησης επίσης μπορεί να διευκολύνει την αναζήτησή τους  Η διάκριση των συνδέσμων με βάση τα χρώματα είναι σημαντικό στοιχείο, συνήθως οι σύνδεσμοι έχουν μπλε χρώμα και όσοι έχουν ήδη επιλεγεί κόκκινο χρώμα

9 κεφάλαιο 1 ΣHMAΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ  Η συνεχής ενημέρωση, η επισήμανση των νέων πληροφοριών αλλά & η σωστή δομή των αρχείων με παλαιότερες πληροφορίες είναι απαραίτητα  Σημαντική λεπτομέρεια είναι η μη επιβράδυνση του κουμπιού Πίσω, για αυτό συνιστάται να μην ανοίγουν πολλές Ιστοσελίδες σε ξεχωριστό παράθυρο  Τα βιογραφικά σημειώματα των συντακτών ή ακόμα & οι φωτογραφίες τους αυξάνουν την εμπιστοσύνη των χρηστών  Η μετακίνηση των σελίδων σε νέα URLs καλύτερα να αποφεύγεται, διότι σταματούν να ισχύουν οι προηγούμενοι εισερχόμενοι σύνδεσμοι της σελίδας  Οι επικεφαλίδες πρέπει να είναι ξεκάθαρες για να εξασφαλίζεται ότι ο χρήστης αντιλαμβάνεται τι πληροφορίες περιέχουν  Οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να είναι ευέλικτες για να προσφέρουν περισσότερο συνεπή αποτελέσματα

10 κεφάλαιο 1 ΣHMAΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ  Τα μεγάλα σε έκταση κείμενα πρέπει να χρησιμοποιούν υποκεφαλίδες, λίστες, τονισμένες λέξεις, σύντομες παραγράφους για να διευκολύνουν την ανίχνευση των σημαντικών στοιχείων για τους χρήστες  To όνομα & το λογότυπο πρέπει να εμφανίζονται σε κάθε εσωτερική σελίδα & να συνδέεται με την αρχική σελίδα  Η δομή αναφέρεται στην χρήση υπερκειμένου, δηλαδή μια κεντρική σελίδα γενικότερου περιεχομένου & δευτερεύουσες σελίδες που θα επεξηγούν εξειδικευμένα θέματα  Η χρήση πολλών φωτογραφιών να αποφεύγεται, ιδίως στην αρχική σελίδα, διότι έτσι αυξάνει τον χρόνο φόρτωσής της  Μια ετικέτα τίτλος των συνδέσμων μπορεί να διευκολύνει στην ανίχνευση περιεχομένου καθώς θα προσφέρει μια προεπισκόπηση που θα είναι συνδεδεμένος

11 κεφάλαιο 1 ΣHMAΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ  Είναι απαραίτητο να είναι η σελίδα εύκολα προσβάσιμη από άτομα με ειδικές ανάγκες δίνοντας προσοχή στα άτομα με ειδικές ανάγκες  Σημαντικός κανόνας που πρέπει να ακολουθεί ο σχεδιασμός είναι ο λεγόμενος Νόμος του Nielsen ο οποίος αναφέρεται στις προσδοκίες των χρηστών: «Οι χρήστες περνούν πολύ χρόνο σε άλλους διαδικτυακούς κόμβους & συνεπώς έχουν διαμορφώσει δική τους αντίληψη και έχουν δικές τους προσδοκίες για τον τρόπο λειτουργίας του Ιστού» Συνεπώς: Ένας ΔΤ ενός Υπουργείου Τύπου ή αντίστοιχης κρατικής Υπηρεσίας μιας χώρας θα πρέπει να αξιολογείται προκειμένου να συμβαδίζει σε επίπεδο ποιότητας, προσφοράς υπηρεσιών & καλαισθησίας με τις άλλες χώρες ώστε να μην απογοητεύει τους επισκέπτες & να μην αποτυχαίνει στην προώθηση της εικόνας της χώρας του

12 κεφάλαιο 1 ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΜΒΩΝ Διευρυμένη Μέθοδος Αποτίμησης Διαδικτυακών Κόμβων (Extended Web Assessment Method - ΕWAM) ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ: 1. ΦΑΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ 2. ΦΑΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ 3. ΦΑΣΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ 4. ΦΑΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ) 5. ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ 6. ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

13 κεφάλαιο 1 ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΜΒΩΝ Προφίλ ανάλυσης αποτελεσμάτων κάθε ΔΤ εταιρικό κλάδου & ηγέτη του κλάδου  Αποτίμηση απόδοσης ενός ΔΤ, σύγκριση με μέση απόδοση από ολόκληρο τον κλάδο & με τους εκπροσώπους του κλάδου με το καλύτερο αποτέλεσμα  Μοντέλο ΕWAM: κρίνει τον ΔΤ από τη μεριά του χρήστη & ένα θετικό αποτέλεσμα του ΔΤ δεν εγγυάται την επιτυχημένη πορεία του φορέα που αντιπροσωπεύει

14 κεφάλαιο 1 ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΟΜΒΩΝ Ταξινόμηση ΔΤ βάσει μοντέλων (Davinson)  Τυπολογία του Διαδικτύου (Ηλεκτρονικά ή Ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα) Ένας ΔΤ μπορεί να αναλυθεί με βάση κάποιους καθορισμένους τύπους Ιστοτόπου & να χαρακτηριστεί ως ένας από αυτούς  Το στάδιο της ανάπτυξης Τα μοντέλα ξεχωρίζουν διάφορα στάδια ανάπτυξης με βάση την λειτουργικότητα που παρουσιάζει ο ΔΤ σε καθένα από αυτά & ο ΔΤ κατηγοριοποιείται ανάλογα με την λειτουργικότητά του  Σύστημα βαθμολόγησης Βαθμολογούνται κάποια συγκεκριμένα γνωρίσματα του Διαδικτύου. Σύμφωνα με την συνολική βαθμολογία του ΔΤ γίνεται δυνατή & η σύγκρισή του με άλλους Τόπους

15 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Το διαδίκτυο ως πεδίο επικοινωνίας Το διαδίκτυο είναι ένα σύμπλεγμα ψηφιακών διακλαδώσεων διαμέσου ηλεκτρονικών υπολογιστών, στην πράξη όμως είναι ένα πολυπρόσωπο, μαζικό και παράλληλα, διαπροσωπικό μέσο, με βασικό χαρακτηριστικό ότι περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές μορφές επικοινωνίας (ορισμός Στ. Παπαθανασόπουλου)

16 Η Επικοινωνία μέσω διαδικτύου  Αμεσότητα, προσβασιμότητα & συνεχής ροή  Δεν υφίσταται σε αυτή η έννοια του ορίου - συνόρου με το συμβατικό περιεχόμενο  Πολύτιμο μέσο για προώθηση επικοινωνίας & σε διακρατικό επίπεδο κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

17 Οφέλη Χρήσης Διαδικτύου  Μεγαλύτερη ακρίβεια πληροφόρησης  Δυνατότητα εύρεσης πληροφοριών σε διάφορα θέματα  Οικονομικά & επαγγελματικά οφέλη  Διαπροσωπικές επαφές  Δημιουργία ή ανασύσταση κοινωνικών, πολιτικών οικονομικών δικτύων* *Σημασία για σύγχρονα κράτη: μέσω του Διαδικτύου ανοίγονται & πολλαπλασιάζονται οι επικοινωνιακές δυνατότητες για την εδραίωση της θέσης τους σε διεθνές επίπεδο, για τη διάχυση & γνωστοποίηση των θέσεων τους & τη προώθηση των εθνικών τους επιδιώξεων

18 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Χαρακτηριστικά διαδικτυακής επικοινωνίας  Δυνητικοί επισκέπτες – χρήστες ιστοτόπου: σχηματίζουν μια πολυάριθμη πληθυσμιακή ομάδα που είναι δύσκολο να χαρτογραφηθεί ως προς τις επιμέρους ανάγκες & προτιμήσεις της  Δυνατότητα στους εμπλεκόμενους για συμμετοχή ως ενεργοί μετέχοντες που ελέγχουν το περιεχόμενο της πληροφορίας, διαμορφώνοντας τα δεδομένα & ανταποκρινόμενοι σε αυτά

19 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Παρουσία σύγχρονων κρατών στο Διαδίκτυο πολύπλοκο πεδίο όπου μια σειρά από συνιστώσες θα πρέπει να συνεκτιμηθούν, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι τεχνολογικές δυνατότητες, στην κατεύθυνση της, κατά το δυνατό καλύτερης εξυπηρέτησης στόχων, όπως η προβολή της χώρας, η πληροφόρηση της διεθνούς κοινής γνώμης & η επικοινωνιακή υποστήριξη της εθνικής εξωτερικής πολιτικής

20 Στόχοι δημιουργίας & συντήρησης ενός ιστοτόπου  Η προβολή του οργανισμού, επιχείρησης, προϊόντος κτλ στο οποίο αναφέρεται, κατά τρόπο που τον/την/το να καθιστά διακριτό από τα άλλα του είδους  Η προβολή μιας συγκεκριμένης, & κατά το δυνατό, θετικής εικόνας προς τον κόσμο  Η προσέλκυση του ενδιαφέροντος του επισκέπτη - χρήστη μέσα από την υψηλή αισθητική του & τη δυνατότητα διάδρασης  Η λειτουργία ως "εισόδου" στο χώρο του οργανισμού ή της επιχείρησης που προβάλλει, δημιουργώντας την πρώτη εντύπωση αλλά & παρέχοντας τις αναγκαίες κατευθύνσεις

21 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ζητήματα επικοινωνιακής & δημόσιας διπλωματίας  Εξωτερική Πολιτική κρατών & Διπλωματία: δεν είναι έργο μόνο κυβερνήσεων & διπλωματών, αλλά & συντελεστών Δημόσιας Διπλωματίας, όπως ΜΜΕ, ΜΚΟ, Σχολές & Ινστιτούτα Διεθνών Σχέσεων κλπ  Επικοινωνιακή Διπλωματία: άρρηκτα συνυφασμένη με καλλιέργεια εικόνας κράτους & ελκυστικότητα πολιτικής ιδεολογίας του, προς εξυπηρέτηση των σκοπών εξωτερικής πολιτικής

22 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ N a t i o n B r a n d i n g  Η νέα προσέγγιση για τη διεθνή επικοινωνία χωρών συνιστά ένα νέο επιστημονικό πεδίο & μια νέα πρακτική που στοχεύει στην αποτελεσματική διαχείριση της φήμης & αναγνώρισης χωρών  Η συνεκτική & διαρκής απεικόνιση βασικών αξιών των χωρών στην εξωτερική τους επικοινωνία είναι πολύ σημαντική για διεθνή αναγνώριση των χωρών στο πολιτικό, οικονομικό & πολιτιστικό περιβάλλον τους (Simon Anholt)

23 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Simon Anholt Θεωρία του «εξαγώνου»  Η εικόνα μιας χώρας στο εξωτερικό της περιβάλλον δεν καθορίζεται μόνον από τη Διακυβέρνηση (όπου συμπεριλαμβάνεται η Εξωτερική Πολιτική), αλλά επίσης εξίσου από τις Εξαγωγές, τις Επενδύσεις, τον Τουρισμό, την Παιδεία / Πολιτισμό, & το Ανθρώπινο κεφάλαιο της συγκεκριμένης χώρας  Οι δράσεις σε όλους τους τομείς θα πρέπει να συγκροτούνται κατά τρόπο που να αποβλέπει & να επιτυγχάνει τη διεθνή αναγνώριση μιας χώρας

24 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ  Εγχείρημα εκμετάλλευση ενός master brand (μιας ισχυρής & συμπαγούς εθνικής ταυτότητας), ώστε να δημιουργούνται θετικές προσλήψεις στη συνείδηση του κοινού σχετικά με το έθνος

25 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ειδικότερα ζητήματα (ποιότητα, κουλτούρα & επικοινωνία) Ουσιώδεις παράμετροι για κρατικούς ΔΤ Ουσιώδεις παράμετροι για κρατικούς ΔΤ  τεχνική αρτιότητα,  απεικονιστική διάσταση,  ασφάλεια, αξιοπιστία  διεπαφή υπολογιστή – χρήστη

26 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Αλλά: εμμονή στην τεχνική άποψη & αγνόηση της καθαρά επικοινωνιακή διάστασης του τελικού προϊόντος που αποσκοπεί στην διάδοση του πληροφοριακού του φορτίου Ευρύ κοινό με ποικιλία εθνικών προελεύσεων & πολιτισμικών καταβολών: Σημασία πολιτισμικής διεπαφής

27 Παράγοντας Κουλτούρα  Επίδραση στο χρήστη (σχετικές έρευνες στη βάση της κλασικής ομαδοποίησης των πολιτισμικών προφίλ του G. Hofstede)  Προτιμήσεις, προκαταλήψεις & συμβολισμοί που καθορίζονται από το πολιτισμικό πλαίσιο, λαμβάνονται υπόψη στο σχεδιασμό & υλοποίηση ιστοτόπων (σχέση με το χρώμα, αισθητική άποψη για τα γραφικά, προσανατολισμός στοιχείων στη σελίδα)

28 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ρόλος & σχέση διαδικτύου με τη "μ ε σ ο π ο ί η σ η" της εθνικής συνείδησης & της εθνικής ταυτότητας, καθώς το διαδίκτυο επιδρά στην κατασκευή αλλά & στην αποδόμηση εθνικών & εθνοτικών ταυτοτήτων

29 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Δέκτης μηνύματος: προσωπικός τρόπος πρόσληψης & ερμηνείας  Μοντέλο Λήψης & Αποκωδικοποίησης του Μηνύματος: συμβολή δέκτη στη συγκρότηση του νοήματος των μηνυμάτων - Τα μηνύματα των μέσων είναι πάντα «πολυσημικά» (έχουν πολλαπλά νοήματα) & πρέπει να ερμηνεύονται  Stuart Hall: Οι δέκτες δεν είναι υποχρεωμένοι να αποδέχονται τα μηνύματα όπως αυτά τους αποστέλλονται & η αποκωδικοποίηση μπορεί να έχει διαφορετική τροπή από την αναμενόμενη  Παραλήπτης μηνύματος: προσωπικοί τρόποι πρόσληψης & διήθησης & δεν είναι απαραίτητο ότι αυτό που εκπέμπεται ως περιεχόμενο του μηνύματος είναι & αυτό που τελικά καταγράφεται

30 κεφάλαιο 2 ΟΙ ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΚΟΜΒΟΙ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ & Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Συνεπώς: Η καλή γνώση των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων των δυνητικών επισκεπτών, μακριά από στερεοτυπικές όμως αγκυλώσεις, αλλά & της πιθανής παρεμβολής άλλων παραγόντων (δημογραφικών χαρακτηριστικών, γλωσσικής διαμεσολάβησης κα) είναι απαραίτητη για την επιτυχή συγκρότηση της παρουσίας ενός κράτους μέσω ενός ιστοτόπου

31 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ  Μέθοδος αξιολόγησης: Ερωτηματολόγιο  Δείγμα ΔΤ: 15 επίσημες διαδικτυακές πύλες (ισάριθμων κρατών – μελών ΕΕ) ΓΓ Ενημέρωσης & Επικ/νίας ή των αντίστοιχων επίσημων διοικητικών φορέων με σχετικά καθήκοντα (διάχυση πληροφοριών & διαχείριση της επικοινωνίας εκ μέρους των κυβερνήσεων)

32 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Κριτήρια & περιορισμοί  Πλήθος ιστοτόπων (ανώτατο & κατώτατο όριο)  Σύνθεση δείγματος: παλαιότερα & ισχυρά μέλη της ΕΕ (Γαλλία, Γερμανία,ΗΒ) αλλά & νεότερα μέλη (Εσθονία, Τσεχία & Μάλτα)  Το τελικό δείγμα 15 ιστοτόπων: κάθε χώρα ακολουθεί τη δική της, διακριτή διοικητική οργάνωση & συνεπώς, δεν υπάρχει απόλυτη σύμπτωση μεταξύ της έννοιας της Γενικής Γραμματείας όπως γίνεται αντιληπτή με βάση τα ελληνικά δεδομένα. Προσπάθεια τήρησης αντιστοιχιών (ρόλος & αρμοδιότητες)  Κύριο σημείο σύγκλισης & κριτήριο ομοιότητας: επίσημος φορέας επικοινωνίας κυβέρνησης & πολιτειακών παραγόντων, αρμόδιο για διαχείριση επικοινωνίας & διάχυση επίσημων θέσεων & πληροφοριών

33 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Οι συμμετέχοντες αξιολογητές  Ποσοτικό κριτήριο: 30 ερωτηματολόγια  Ποιοτική προϋπόθεση: στοιχειώδης ομοιογένεια δείγματος συμμετεχόντων - αξιολογητών, (επίπεδο σπουδών, εργασιακή ιδιότητα & βαθμό εξοικείωσης με διαδίκτυο)  Αντικειμενικοί περιορισμοί, λόγω της χρονικής περιόδου  Τελική κατανομή συμμετεχόντων στα επιμέρους τμήματα: Τμήμα Ακολούθων Επικοινωνίας 13, Τμήμα Στελεχών Εφαρμογών Πληροφορικής 7, Τμήμα Περιφερειακής Διοίκησης 4, Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης 1, Τμήμα Γενικής Διοίκησης 3, Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης 1, ΕΣΤΑ 1

34 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Χρόνος & τρόπος διεξαγωγής της έρευνας 20 Ιουλίου 2007 & έως 5 Σεπτεμβρίου 2007 Ηλεκτρονική αποστολή & συγκέντρωση ερωτηματολογίων Καταχώρηση & στατιστική επεξεργασία στο σύστημα SPSS (έκδοση 13) (Statistical Package for the Social Sciences)

35 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Το ερωτηματολόγιο της έρευνας Πρότυπο & θεωρητική τεκμηρίωση του WebQual (καθιερωμένου ως αξιολογητικού ερωτηματολογίου που εφαρμόζεται ευρέως για την αξιολόγηση της ποιότητας ιστοτόπων)

36 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ WebQual™ αξιολογητικό εργαλείο μέτρησης ποιότητας ιστοτόπων σχεδιασμένο για να αξιολογεί & να εντοπίζει τις παραμέτρους που επηρεάζουν & καθορίζουν το αν και κατά πόσο ο επισκέπτης - χρήστης θα μπει στη διαδικασία να ξαναεπισκεφθεί τον ιστότοπο ή όχι Προσέγγιση WebQual: αξιολόγηση ποιότητας ιστοτόπου από την άποψη του "πελάτη" (πως ο επισκέπτης - χρήστης προσλαμβάνει το πληροφοριακό περιεχόμενο, την εικόνα του ιστοτόπου & τα χαρακτηριστικά που αφορούν & απευθύνονται στο χρήστη)

37 Αξιολογητικός (θεωρητικός) πυρήνας WebQual  Σημασία ποιότητας πληροφοριακού φορτίου ενός ιστοτόπου & βάσει θεωρητικού μοντέλου επικοινωνίας των Shannon & Weaver (1949) (=πιθανή η διαφοροποίηση ανάμεσα στο μεταδιδόμενο & το προσλαμβανόμενο μήνυμα με αποτέλεσμα να μην είναι πάντα ταυτόσημα) (=πιθανή η διαφοροποίηση ανάμεσα στο μεταδιδόμενο & το προσλαμβανόμενο μήνυμα με αποτέλεσμα να μην είναι πάντα ταυτόσημα)  Θεωρητικό πλαίσιο & πρακτική εφαρμογή διαδικασίας QFD (quality function deployment) "μια δομημένη & κανονιστικά οργανωμένη διαδικασία που παρέχει τα μέσα την καταγραφή & μεταφορά της φωνής του πελάτη σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης ενός προϊόντος ή υπηρεσίας & στην εφαρμογή του" κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

38 Συνιστώσες ποιότητας & πελατοκεντρικής προσέγγισης ↔ καταλληλότητα εργαλείου για τη συγκεκριμένη έρευνα Ποιότητα πληροφορίας κεφαλαιώδους σημασίας, ιδιαίτερα στο πλαίσιο επικοινωνίας που διαμορφώνεται στο Διαδίκτυο όπου η επικοινωνία μεταξύ πομπού & δέκτη δεν είναι πλέον μονόδρομη, αλλά εντεινόμενα αμφίδρομη & διαδραστική

39 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Παράμετροι δομής ερωτηματολογίου:  Ευκολία χρήσης  Εμπειρία  Πληροφορία  Επικοινωνία & συγκρότηση σε σύνολο Υποκατηγορίες: Πλοήγηση, Γενική Ευκολία Χρήσης, Οπτική Εντύπωση, Ατομική Επίδραση, Περιεχόμενο, Εξωτερική Συγκρότηση, Επικοινωνία

40 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 8 ενότητες & 39 συνολικά υποερωτήματα, 2 πεδία συνολικής & συγκριτικής βαθμολόγησης & μια ανοικτή ερώτηση για τυχόν σχόλια & παρατηρήσεις Ενότητες, Δομή & Περιεχόμενο 1. ΠΛΟΗΓΗΣΗ  1.1 Ο ιστότοπος παρουσιάζει ευκολία στην εντός του πλοήγηση  1.2 Η δομή του χάρτη πλοήγησης είναι ευνόητη & κατατοπιστική  1.3 Η ποιότητα των συνδέσεων είναι:  1.4 Η ταχύτητα πλοήγησης είναι: 2. EΥΚΟΛΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ  2.1 Ευκολία πρόσβασης στον ιστότοπο  2.2 Ευκολία στην αναζήτηση πληροφορίας  2.3 Η οργάνωση της πληροφορίας είναι:  2.4 Ευανάγνωστο της πληροφορίας  2.5 Τιτλοφόρηση & Ομαδοποίηση της πληροφορίας κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

41 3.OΠΤΙΚΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ  3.1 Αισθητική αρτιότητα  3.2 Χρήση του χρώματος  3.3 Χρήση της εικόνας  3.4 Ποιότητα γραφικών  3.5 Γραμματοσειρά  3.6 Γενική αισθητική εντύπωση του ιστοτόπου  3.7 Βαθμός συνάφειας αισθητικής άποψης με το πληροφοριακό φορτίο 4. ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΧΡΗΣΤΗ  4.1 Ο ιστότοπος προκαλεί το ενδιαφέρον του χρήστη  4.2 Ο ιστότοπος απευθύνεται σε χρήστες που είναι φορείς άλλης κουλτούρας  4.3 Ο ιστότοπος επιτυγχάνει να μεταδώσει το επιδιωκόμενο μήνυμα  4.4 Ο ιστότοπος προβάλλει μια εικόνα που είναι συμβατή με την εικόνα της χώρας  4.5 Ο ιστότοπος προβάλλει επιτυχώς τη χώρα προέλευσης  4.6 Ο ιστότοπος εμπνέει κύρος και εμπιστοσύνη

42 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 5. ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ  5.1 Ο ιστότοπος ανταποκρίνεται σε εξατομικευμένες ανάγκες πληροφόρησης  5.2 Ο ιστότοπος διαθέτει μηχανή αναζήτησης  5.3 Ο ιστότοπος διαθέτει ενδιαφέρουσες συνδέσεις για πρόσθετες πληροφορίες  5.4 Οι πληροφορίες εντοπίζονται γρήγορα και με ευκολία 6. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ  6.1 Επάρκεια παρεχόμενης πληροφορίας  6.2 Οι πληροφορίες είναι ακριβείς  6.3 Οι πληροφορίες είναι νοηματικά προσπελάσιμες  6.4 Οι πληροφορίες είναι κατάλληλα επεξεργασμένες για τους χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση  6.5 Γενική εντύπωση από την ποιότητα της παρεχόμενης πληροφορίας

43 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 7. ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  7.1 Ο ιστότοπος βρίσκεται σε ανοιχτή σχέση με άλλους ιστοτόπους  7.2 Ο ιστότοπος παρέχει δυνατότητα για επικοινωνία στο χρήστη  7.3 Ο ιστότοπος παρέχει συνθήκες ασφαλούς επικοινωνίας  7.4 Ο ιστότοπος δημιουργεί την αίσθηση του «ανήκειν» σε μια ευρύτερη (ευρωπαϊκή) κοινότητα 8. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  8.1 Ο ιστότοπος χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια  8.2 Η γλώσσα του ιστότοπου είναι κατανοητή  8.3 Ο ιστότοπος ενθαρρύνει τη διάδραση με τον επισκέπτη – χρήστη  8.4 Ο ιστότοπος ενθαρρύνει τη γνωριμία με τη χώρα προέλευσης 9. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ 10. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ 11. ΣΧΟΛΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ

44 κεφάλαιο 3 Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Αξιολογική κλίμακα: από 1 έως 5 1 = Θαυμάσιο, 2 = Καλό, 3 = Ικανοποιητικό, 4 = Μη Ικανοποιητικό & 5 = Ανεπαρκές 0 = «Δεν Ξέρω/ Δεν Απαντώ» Αξιολογική κλίμακα δύο τελευταίων ερωτήσεων Συνολική βαθμολογία σε κλίμακα από 1 έως 10 (με 1 χειρότερο και 10 άριστα) Συγκριτική βαθμολογία ιεράρχηση ιστοτόπων από τον 1ο έως τον 15 ο (από τον καλύτερο στον χειρότερο)

45 κεφάλαιο 4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Ανάλυση Αξιοπιστίας (Reliability Analysis)  Ανάλυση για τη διαπίστωση της αξιοπιστίας των στατιστικών δεδομένων  Μελέτη των ιδιοτήτων κλιμάκων μέτρησης από τα ερωτηματολόγια  Μέτρηση αξιοπιστίας με δείκτη Cronbach’s Alpha (όσο πλησιάζει την μονάδα τόσο μεγαλύτερος ο βαθμός αξιοπιστίας) Cronbach’s Alpha έρευνας: 0,937 (υψηλής αξιοπιστία με χαμηλότερο όριο αξιοπιστίας είναι 93,7%)

46 κεφάλαιο 4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΧΩΡΑ

47 Γαλλία

48 Γενικά: μέτρια βαθμολογικά επίπεδα μεταξύ «Καλό» & «Ικανοποιητικό» - πολλά πεδία με «Μη Ικανοποιητικό» μεταξύ «Καλό» & «Ικανοποιητικό» - πολλά πεδία με «Μη Ικανοποιητικό» «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» χαμηλή βαθμολογία (δυσκολία αναδίφησης πληροφοριών) (δυσκολία αναδίφησης πληροφοριών) «Οπτική Εντύπωση» χαμηλή βαθμολογία (δεν ανταποκρίνεται στις αισθητικές προσδοκίες των αξιολογητών, πιθανό χάσμα λόγω κουλτούρας & πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» χαμηλή βαθμολογία (έντονη επίδραση γλωσσικής διάστασης ελλείψει αγγλικής εκδοχής ιστοτόπου) «Επίδραση στο Χρήστη» χαμηλή βαθμολογία (έντονη επίδραση γλωσσικής διάστασης ελλείψει αγγλικής εκδοχής ιστοτόπου) «Ανεύρεση Πληροφορίας» μέτρια βαθμολογία (συνάφεια με «Ευκολία Χρήσης») «Περιεχόμενο Πληροφορίας» μέτρια βαθμολογία (γλωσσικό εμπόδιο) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» μέτρια βαθμολογία (κακή στο υποερώτημα για δημιουργία αίσθησης ανήκειν) «Επικοινωνία» μέτρια ως χαμηλή βαθμολογία (αποτύπωση επικοινωνιακής αδυναμίας – μη ενθάρρυνση διάδρασης)

49 Ισπανία

50 Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Ικανοποιητικό» & «Καλό», αρκετά πεδία με «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» καλή βαθμολογία (ευκολία αναδίφησης πληροφοριών, καλή οργάνωση) (ευκολία αναδίφησης πληροφοριών, καλή οργάνωση) «Οπτική Εντύπωση» καλή βαθμολογία (ανταπόκριση σε αισθητικές προσδοκίες αξιολογητών, πιθανή επίδραση μεσογειακής κουλτούρας & πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» υψηλή βαθμολογία (κατάλληλος για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – επιτυχία μετάδοσης μηνύματος) «Επίδραση στο Χρήστη» υψηλή βαθμολογία (κατάλληλος για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – επιτυχία μετάδοσης μηνύματος) «Ανεύρεση Πληροφορίας» καλή βαθμολογία (συνάφεια με «Ευκολία Χρήσης») «Περιεχόμενο Πληροφορίας» καλή βαθμολογία (χαμηλή επίδοση στο υποερώτημα για χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» μέτρια βαθμολογία (πιθανή κατίσχυση της εθνικής διάστασης έναντι της ευρωπαϊκής) «Επικοινωνία» καλή βαθμολογία (ενθάρρυνση διάδρασης)

51 Ιταλία 1.html 1.html 1.html

52 Γενικά: καλά προς μέτρια βαθμολογικά επίπεδα – «Ικανοποιητικό» & «Καλό», αρκετά πεδία με «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» καλή προς μέτρια βαθμολογία (σχετική ευκολία αναδίφησης πληροφοριών, σχετικά καλή οργάνωση) (σχετική ευκολία αναδίφησης πληροφοριών, σχετικά καλή οργάνωση) «Οπτική Εντύπωση» μέτρια βαθμολογία (περιορισμένη πιθανή επίδραση μεσογειακής κουλτούρας & πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» μέτρια προς χαμηλή βαθμολογία (σχετικώς ακατάλληλος για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Επίδραση στο Χρήστη» μέτρια προς χαμηλή βαθμολογία (σχετικώς ακατάλληλος για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Ανεύρεση Πληροφορίας» μέτρια προς χαμηλή βαθμολογία (συνάφεια με «Ευκολία Χρήσης») «Περιεχόμενο Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία («ανεπαρκές» στο υποερώτημα για χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» μέτρια προς χαμηλή βαθμολογία (συνάφεια με «Περιεχόμενο Πληροφορίας») «Επικοινωνία» χαμηλή βαθμολογία (περιορισμένη εξωστρέφεια & ενθάρρυνση διάδρασης)

53 Γερμανία ndespresseamt/bundespresseamt.html ndespresseamt/bundespresseamt.html ndespresseamt/bundespresseamt.html

54 Γενικά: άριστα βαθμολογικά επίπεδα – Πλειονότητα πεδίων με «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» άριστη βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση λόγω τεχνικής αρτιότητας) «Ευκολία στη Χρήση» άριστη βαθμολογία (εξαιρετική οργάνωση συνεπής προς στερεοτυπική αντίληψη) (εξαιρετική οργάνωση συνεπής προς στερεοτυπική αντίληψη) «Οπτική Εντύπωση» άριστη βαθμολογία (ενδιαφέρουσα η διάσταση κεντροευρωπαϊκού πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» άριστη βαθμολογία (άριστη προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Επίδραση στο Χρήστη» άριστη βαθμολογία (άριστη προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Ανεύρεση Πληροφορίας» άριστη βαθμολογία (συνάφεια με «Ευκολία Χρήσης» & οργάνωση πληροφορίας) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» άριστη βαθμολογία (θετική επίδραση συνέπειας, οργάνωσης & αισθητικής αρτιότητας) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» & «Επικοινωνία» άριστη βαθμολογία (έντονη εξωστρέφεια & ενθάρρυνση διάδρασης – αποτύπωση θετικής επίδρασης παραμέτρων - επιτυχία προβολής κεντρικού ρόλου χώρας στην ΕΕ)

55 Αυστρία

56 Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – Πλειονότητα πεδίων με «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» πολύ καλή βαθμολογία (εξαιρετική οργάνωση – συνάφεια με γερμανική κουλτούρα) (εξαιρετική οργάνωση – συνάφεια με γερμανική κουλτούρα) «Οπτική Εντύπωση» μέτρια βαθμολογία (ενδιαφέρουσα η διάσταση κεντροευρωπαϊκού πολιτισμικού πλαισίου – λιτότητα ιστοτόπου) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά καλή βαθμολογία (περιορισμένη προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – μέτρια προβολή χώρας) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά καλή βαθμολογία (περιορισμένη προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – μέτρια προβολή χώρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» καλή βαθμολογία (συνάφεια με οργάνωση πληροφορίας) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» καλή βαθμολογία (θετική επίδραση οργάνωσης & απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» & «Επικοινωνία» μέτρια έως καλή βαθμολογία (σχετικά καλός βαθμός εξωστρέφειας & ενθάρρυνσης διάδρασης)

57 Ηνωμένο Βασίλειο

58 Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – Πεδία μεταξύ «Καλό» & «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» πολύ καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» καλή βαθμολογία (καλή οργάνωση, αλλά όχι ενιαία εντύπωση) (καλή οργάνωση, αλλά όχι ενιαία εντύπωση) «Οπτική Εντύπωση» καλή ως μέτρια βαθμολογία (μη ενιαία εικόνα) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά μέτρια βαθμολογία (περιορισμένη προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – επιτυχής προβολή χώρας) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά μέτρια βαθμολογία (περιορισμένη προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – επιτυχής προβολή χώρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» καλή βαθμολογία (συνάφεια με οργάνωση πληροφορίας) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία (περιορισμένη απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» καλή βαθμολογία («ειδική» σχέση ΗΒ – ΕΕ) «Επικοινωνία» καλή βαθμολογία (σχετικά καλός βαθμός εξωστρέφειας & ενθάρρυνσης διάδρασης)

59 Ολλανδία

60 Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – Μη ενιαία εικόνα λόγω προβλημάτων πρόσβασης «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση για μερικούς αξιολογητές) «Ευκολία στη Χρήση» καλή βαθμολογία (καλή οργάνωση, αλλά όχι ενιαία εντύπωση) (καλή οργάνωση, αλλά όχι ενιαία εντύπωση) «Οπτική Εντύπωση» καλή ως μέτρια βαθμολογία (περιορισμένη συνάφεια απεικονιστικής διάστασης & πληροφοριακού φορτίου) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά υψηλή βαθμολογία (εξαιρετική προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά υψηλή βαθμολογία (εξαιρετική προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Ανεύρεση Πληροφορίας» σχετικά χαμηλή βαθμολογία (πιθανή επίδραση προβληματικής πρόσβασης) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία (σχετικά καλή απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» μέτρια βαθμολογία (ενδιαφέρον εύρημα λόγω θέσης & ρόλου χώρας στην ΕΕ) «Επικοινωνία» μέτρια βαθμολογία (σχετικά καλός βαθμός εξωστρέφειας & ενθάρρυνσης διάδρασης)

61 Ιρλανδία

62 Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» σχετικά καλή βαθμολογία («Ικανοποιητική» οργάνωση) («Ικανοποιητική» οργάνωση) «Οπτική Εντύπωση» μέτρια βαθμολογία (μέτρια αισθητική εντύπωση – πιθανή επίδραση στοιχείων κουλτούρας) «Επίδραση στο Χρήστη» καλή βαθμολογία (ικανοποιητική προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Επίδραση στο Χρήστη» καλή βαθμολογία (ικανοποιητική προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα) «Ανεύρεση Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία (δεν αποτυπώνονται ιδιαίτερα προβλήματα) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία (σχετικά καλή απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» σχετικά καλή βαθμολογία (μέτρια επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» σχετικά καλή βαθμολογία (σχετικά καλός βαθμός εξωστρέφειας & ενθάρρυνσης διάδρασης)

63 Μάλτα

64 Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» έως «Θαυμάσιο» Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» έως «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση) «Ευκολία στη Χρήση» καλή βαθμολογία («Ικανοποιητική» οργάνωση – μη ενιαία εικόνα στο «Ευανάγνωστο Πληροφορίας») («Ικανοποιητική» οργάνωση – μη ενιαία εικόνα στο «Ευανάγνωστο Πληροφορίας») «Οπτική Εντύπωση» καλή βαθμολογία (μη ενιαία αισθητική εντύπωση – πιθανή επίδραση χρήσης χρώματος) «Επίδραση στο Χρήστη» πολύ καλή βαθμολογία (καλή προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – πιθανή επίδραση μεσογειακής κουλτούρας) «Επίδραση στο Χρήστη» πολύ καλή βαθμολογία (καλή προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – πιθανή επίδραση μεσογειακής κουλτούρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία (δυσκολία ανεύρεσης πληροφορίας) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» πολύ καλή βαθμολογία (πολύ καλή απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» πολύ καλή βαθμολογία (πολύ καλή επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» πολύ καλή βαθμολογία (υψηλός βαθμός εξωστρέφειας & ενθάρρυνσης διάδρασης)

65 Κύπρος

66 Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – Προβλήματα προσβασιμότητας Γενικά: καλά βαθμολογικά επίπεδα – Προβλήματα προσβασιμότητας «Πλοήγηση» καλή βαθμολογία (παρά τα προβλήματα πρόσβασης) «Ευκολία στη Χρήση» καλή βαθμολογία (Καλή οργάνωση – πιθανή θετική επίδραση γλωσσικής συγγένειας) (Καλή οργάνωση – πιθανή θετική επίδραση γλωσσικής συγγένειας) «Οπτική Εντύπωση» σχετικά καλή βαθμολογία (μέτρια αισθητική εντύπωση) «Επίδραση στο Χρήστη» καλή βαθμολογία (καλή προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – πιθανή θετική επίδραση «συγγένειας» των δύο λαών) «Επίδραση στο Χρήστη» καλή βαθμολογία (καλή προσαρμογή για χρήστες με διαφορετική κουλτούρα – πιθανή θετική επίδραση «συγγένειας» των δύο λαών) «Ανεύρεση Πληροφορίας» καλή βαθμολογία (γλώσσα ως βοηθητική παράμετρος) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» χαμηλή βαθμολογία (αποτύπωση προβλήματος πρόσβασης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» καλή βαθμολογία (ικανοποιητική επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» καλή βαθμολογία (γλώσσα & κουλτούρα ως παράγοντες διευκόλυνσης)

67 Ελλάδα

68 Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» έως «Θαυμάσιο» Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» έως «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» πολύ καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση λόγω τεχνικής αρτιότητας) «Ευκολία στη Χρήση» πολύ καλή βαθμολογία (πολύ καλή οργάνωση – πιθανή θετική προκατάληψη) (πολύ καλή οργάνωση – πιθανή θετική προκατάληψη) «Οπτική Εντύπωση» σχετικά καλή βαθμολογία (μέτρια αισθητική εντύπωση & μη ενιαία εικόνα) «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά καλή βαθμολογία «Επίδραση στο Χρήστη» σχετικά καλή βαθμολογία (μη ικανοποιητική προβολή της χώρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» πολύ καλή βαθμολογία (γλώσσα ως βοηθητική παράμετρος) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» πολύ καλή βαθμολογία (σχετική επιφύλαξη για χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» καλή βαθμολογία (ικανοποιητική επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» καλή βαθμολογία (γλώσσα & κουλτούρα ως παράγοντες διευκόλυνσης – πιθανή επιφύλαξη αξιολογητών)

69 Φινλανδία

70 Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» έως «Θαυμάσιο» Γενικά: πολύ καλά βαθμολογικά επίπεδα – «Καλό» έως «Θαυμάσιο» «Πλοήγηση» πολύ καλή βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση λόγω τεχνικής αρτιότητας – τεχνολογική υπεροχή χώρας προέλευσης) «Ευκολία στη Χρήση» πολύ καλή βαθμολογία (εξαιρετική οργάνωση πληροφοριακού φορτίου) (εξαιρετική οργάνωση πληροφοριακού φορτίου) «Οπτική Εντύπωση» σχετικά καλή βαθμολογία (μέτρια αισθητική εντύπωση & μη ενιαία εικόνα – πιθανή επίδραση πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» καλή βαθμολογία «Επίδραση στο Χρήστη» καλή βαθμολογία (ικανοποιητική προσαρμογή για χρήστες άλλης κουλτούρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» πολύ καλή βαθμολογία (συνάφεια με οργάνωση & ευκολία χρήσης) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» πολύ καλή βαθμολογία (επιτυχής απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» σχετικά καλή βαθμολογία (μέτρια επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» σχετικά καλή βαθμολογία (ικανοποιητική εξωστρέφεια & ενθάρρυνση διάδρασης)

71 Εσθονία

72 Γενικά: μέτρια προς χαμηλά βαθμολογικά επίπεδα «Πλοήγηση» μέτρια βαθμολογία (προβληματική δομή χάρτη πλοήγησης) «Ευκολία στη Χρήση» μέτρια βαθμολογία (μέτρια οργάνωση πληροφοριακού φορτίου) (μέτρια οργάνωση πληροφοριακού φορτίου) «Οπτική Εντύπωση» σχετικά χαμηλή βαθμολογία (κακή αισθητική εντύπωση – πιθανή επίδραση πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» μέτρια βαθμολογία «Επίδραση στο Χρήστη» μέτρια βαθμολογία (όχι ιδιαίτερα ικανοποιητική προσαρμογή για χρήστες άλλης κουλτούρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» χαμηλή βαθμολογία (συνάφεια με πρόβλημα οργάνωσης) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» μέτρια βαθμολογία (μη ικανοποιητική απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» χαμηλή βαθμολογία (κακή επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» χαμηλή βαθμολογία (μη ικανοποιητική εξωστρέφεια & ενθάρρυνση διάδρασης)

73 Πορτογαλία

74 Γενικά: μέτρια βαθμολογικά επίπεδα «Πλοήγηση» σχετικά καλή βαθμολογία (πιθανή προβληματική δομή χάρτη πλοήγησης) «Ευκολία στη Χρήση» σχετικά καλή βαθμολογία (μέτρια οργάνωση πληροφοριακού φορτίου – μη ενιαία εικόνα) (μέτρια οργάνωση πληροφοριακού φορτίου – μη ενιαία εικόνα) «Οπτική Εντύπωση» μέτρια βαθμολογία (μέτρια αισθητική εντύπωση – πιθανή επίδραση πολιτισμικού πλαισίου) «Επίδραση στο Χρήστη» μέτρια βαθμολογία «Επίδραση στο Χρήστη» μέτρια βαθμολογία (όχι ιδιαίτερα ικανοποιητική προσαρμογή για χρήστες άλλης κουλτούρας – χαμηλή & μη ενιαία βαθμολογία) «Ανεύρεση Πληροφορίας» χαμηλή βαθμολογία (συνάφεια με πρόβλημα οργάνωσης) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» σχετικά καλή βαθμολογία (ικανοποιητική απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» σχετικά καλή βαθμολογία (κακή επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» μέτρια βαθμολογία (μη ικανοποιητική εξωστρέφεια & ενθάρρυνση διάδρασης)

75 Τσεχική Δημοκρατία

76 Γενικά: άριστα βαθμολογικά επίπεδα «Πλοήγηση» άριστη βαθμολογία (απρόσκοπτη πλοήγηση λόγω τεχνικής αρτιότητας) «Ευκολία στη Χρήση» άριστη βαθμολογία (εξαιρετική οργάνωση πληροφοριακού φορτίου) (εξαιρετική οργάνωση πληροφοριακού φορτίου) «Οπτική Εντύπωση» άριστη βαθμολογία (άριστη αισθητική εντύπωση στους 24 από 30 αξιολογητές) «Επίδραση στο Χρήστη» άριστη βαθμολογία «Επίδραση στο Χρήστη» άριστη βαθμολογία (εξαιρετική προσαρμογή για χρήστες άλλης κουλτούρας) «Ανεύρεση Πληροφορίας» άριστη βαθμολογία (συνάφεια με οργάνωση & ευκολία χρήσης) «Περιεχόμενο Πληροφορίας» άριστη βαθμολογία (εξαιρετική απεύθυνση σε χρήστες άλλης εθνικής προέλευσης – πιθανή επίδραση γενικής θετικής εντύπωσης) «Σχέση με το Εξωτερικό Περιβάλλον» άριστη βαθμολογία (πολύ καλή επίδοση για δημιουργία αίσθησης «ανήκειν» στην ΕΕ) «Επικοινωνία» άριστη βαθμολογία (εξαιρετικός βαθμός εξωστρέφειας & ενθάρρυνσης διάδρασης)

77 κεφάλαιο 4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ

78 Kruskal-Wallis Tests • Αναζήτηση ύπαρξης διαφορών μέσων τιμών των συνολικών σκορ ανά άξονα μεταξύ των χωρών στον πληθυσμό • Επειδή sig<0.05 απορρίπτεται η μηδενική υπόθεση ισότητας των μέσων τιμών κάθε σκορ στον πληθυσμό & αναδεικνύεται η ύπαρξη στον πληθυσμό στατιστικά σημαντικών διαφορών σε κάθε σκορ

79 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

80

81 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ ΓΑΛΛΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ

82

83 ΕΝΟΤΗΤΑ:ΟΠΤΙΚΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ,ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΓΑΛΛΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΙΡΛΑΝΔΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ

84

85 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΧΡΗΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ,ΜΑΛΤΑ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΓΑΛΛΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

86

87 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΘΟΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ

88

89 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΕΣΘΟΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ

90

91 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΑΛΤΑ ΕΣΘΟΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ,

92

93 ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ, ΜΑΛΤΑ, ΗΒ ΙΤΑΛΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ

94

95 ΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ

96 κεφάλαιο 5 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ – ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

97 κεφάλαιο 5 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ – ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ

98 κεφάλαιο 5 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ – ΣΥΝΟΛΙΚΗ & ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ, ΜΑΛΤΑ, ΗΒ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΓΑΛΛΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ, ΑΥΣΤΡΙΑ, ΕΣΘΟΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

99 κεφάλαιο 5 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ – ΣΥΝΟΛΙΚΗ & ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ

100 κεφάλαιο 6 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ ΤΑ ΔΕΝΔΡΑ KATATAΞΗΣ (TREES)  Δένδρα Κατάταξης ανά Ενότητα Υποερωτημάτων με βάση τη μεταβλητή που αναδεικνύεται ως κεντρική σε κάθε μια από αυτές  Δένδρο Κατάταξης στο σύνολο των επιμέρους Ενοτήτων όπου αναδεικνύεται η κεντρική μεταβλητή στο σύνολο του ερωτηματολογίου καθώς και οι τυχόν σχέση της με άλλες

101 ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗ Βασική μεταβλητή Δομή του Χάρτη Πλοήγησης

102

103 ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ Βασική μεταβλητή Οργάνωση πληροφορίας Ευκολία στην ανεύρεση πληροφορίας

104

105 ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΠΤΙΚΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Βασική μεταβλητή Χρήση της Εικόνας

106

107 ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΟ ΧΡΗΣΤΗ Βασική μεταβλητή Ο ιστότοπος προκαλεί το ενδιαφέρον του χρήστη

108

109 ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βασική μεταβλητή Ο ιστότοπος διαθέτει ενδιαφέρουσες συνδέσεις για πρόσθετες πληροφορίες

110

111 Βασική μεταβλητή Οι πληροφορίες είναι κατάλληλα επεξεργασμένες για χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

112

113 ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Βασική μεταβλητή Ο ιστότοπος δημιουργεί την αίσθηση του «ανήκειν» σε μια ευρύτερη (ευρωπαϊκή) κοινότητα

114

115 ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Βασική μεταβλητή Ο ιστότοπος χαρακτηρίζεται από εξωστρέφεια

116

117 κεφάλαιο 7 ΔΕΝΔΡΟ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ  Κεντρική μεταβλητή από σύνολο μεταβλητών Π ε ρ ι ε χ ό μ ε ν ο Π λ η ρ ο φ ο ρ ί α ς (ειδικότερα: βαθμός κατάλληλης επεξεργασίας πληροφοριών για χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση)  Σχέση εξάρτησης με βαθμό εξωστρέφειας του ιστοτόπου (ένας ιστότοπος που κατορθώνει να υπερβεί τον στενά εθνικό του χαρακτήρα, γίνεται αντιληπτός ως περισσότερο εξωστρεφής επικοινωνιακά)

118

119 κεφάλαιο 8 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Κεντρική μεταβλητή Περιεχόμενο της Πληροφορίας (βαθμός κατάλληλης επεξεργασίας πληροφοριών για χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση): σημασία υπέρβασης αυστηρά εθνικών προσδιορισμών  Καταλληλότητα πληροφοριών για χρήστες με διαφορετική εθνική προέλευση συναρτάται με εξωστρέφεια  Οργάνωση χάρτη πλοήγησης & πληροφοριακού περιεχομένου: εσωτερική συγκρότηση διατηρεί το ενδιαφέρον του χρήστη & δημιουργεί θετική εντύπωση (ανεξάρτητα από γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές)  Πολύ ενδιαφέρουσα σύνθεση ομάδας χωρών με καλές επιδόσεις ως προς τη χώρα προέλευσης

120 κεφάλαιο 8 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Γερμανία & Φινλανδία: «φαβορί» βάσει στερεοτυπικών αντιλήψεων & αντικειμενικών δεδομένων κερδίζουν τις εντυπώσεις & σε επικοινωνιακό επίπεδο (παρά την επικρατούσα στερεοτυπική αντίληψη για την επικοινωνία των συγκεκριμένων λαών)  Τσεχική Δημοκρατία σχετικά νέο μέλος της ΕΕ & χώρα με ανατ/παϊκό προς κεντρ/παϊκό προφίλ  Εντυπωσιακή επίδοση ελληνικού ιστοτόπου (στην πρώτη εξάδα κατάταξης)  Γαλλία: χειρότερη από τις 15 θέσεις ένδειξη ότι η ισχύς μιας χώρας (πολιτική, οικονομική, τεχνολογική κλπ) σε πραγματικό επίπεδο δεν είναι απαραίτητα ανάλογη της παρουσίας στο Διαδίκτυο

121 κεφάλαιο 8 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Κεντρική η παράμετρος της δημιουργίας της αίσθησης του «ανήκειν» σε μια ευρύτερη ευρωπαϊκή κοινότητα, γεγονός που μπορεί να ερμηνευθεί στη βάση συγκρότησης μιας κοινής ευρωπαϊκής αντίληψης που επιβάλλει στις χώρες να συμπεριλαμβάνουν την ευρωπαϊκή διάσταση στους ιστοτόπους τους, εφόσον φιλοδοξούν να επικοινωνήσουν με τους ευρωπαίους πολίτες

122 σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΤΟΠΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΙΚ/ΝΙΑΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 15 ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΕ Επιβλέπουσα Δρ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑ Σπουδάστρια ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google