Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ 19η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΧΟΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: ΝΙΚΗ ΔΕΛΗΚΑΝΑΚΗ
2
ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π.Ι. ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΑΣ» 1/θ Νηπ/γείο Βαγιονιάς, Ν. Ηρακλείου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΠΑΛΗΑΝΤΩΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Διάρκεια: 2 μήνες (Φεβρ.- Μάρτιος 2004)
3
Α΄ Φάση Α. Επιλογή θέματος: από επίκαιρο περιστατικό, η συναισθηματική φόρτιση της Αλεξάνδρας (παρατηρείται αλλαγή της διάθεσης, έρχεται στενοχωρημέ- νη), κατά τον επικείμενο τοκετό της εγκύου μητέρας της προκαλεί προβληματισμό και συζητήσεις
4
Β. Διερεύνηση-διαμόρφωση πλαισίων δράσης Ερώτημα 1ο: Τι γνωρίζουμε… Ερώτημα 2ο: Τι θέλουμε να μάθουμε… Ερώτημα 3ο: Πώς θα τα μάθουμε..
6
Ομάδες δουλειάς 1η ομάδα: χαρά 2η ομάδα: λύπη 3η ομάδα: θυμός
Στα παιδιά προτείνεται να επιλέξουν ένα παραμύθι από τη βιβλιοθήκη και να «ψαρέψουν» ένα συναίσθημα. Παρουσιάζουν την επιλογή τους με ελεύθερο σχέδιο. Έτσι διαμορφώνονται οι παρακάτω 3 ομάδες: 1η ομάδα: χαρά 2η ομάδα: λύπη 3η ομάδα: θυμός Στη συνέχεια ετοιμάζουμε: ενημερωτικό σημείωμα για γονείς
7
Β΄ Φάση: έρευνα-υλοποίηση δράσεων-αναπαραστάσεις
Προετοιμασία γωνιάς φιλοξενίας του σχεδίου εργασίας στην τάξη Τακτοποίηση πρώτου υλικού (των παιδιών και αυτού που φέρνει η νηπ/γός) Παρουσίαση στην ολομέλεια σταδιακά
8
Προετοιμασία επίσκεψης γιατρού
(από το Κέντρο Υγείας του χωριού) Επίσκεψη γιατρού Η κάθε ομάδα ετοιμάζει ερωτήσεις, όλοι μαζί την πρόσκληση κι ένα δώρο Πριν Καταγραφές, αναπαραστάσεις και παρουσίαση από τις ομάδες των πληροφοριών για το κάθε συναίσθημα Μετά Παρουσίαση από τη γιατρό του θέματος, διατύπωση ερωτήσεων, παρουσίαση από τα παιδιά θεατρικού παιχνιδιού με τίτλο «κάθε συναίσθημα ένα χρώμα, ένα ζώο, ένας κλόουν» Κατά τη διάρκεια
9
παρουσίαση του θέματος από τη γιατρό (απεικόνιση του ανθρώπινου σώματος)
10
Ελεύθερο σχέδιο (μετά την επίσκεψη γιατρού)
Όταν κατσουφιάζουμε χρησιμοποιούμε 43 μυς, ενώ όταν χαμογελάμε συνεργάζονται 17 μυς, γι αυτό…. Χαμογελάτε!!!
11
Δραστηριότητες αναπαράστασης (από όλες τις ομάδες)
Καταγραφές με ελεύθερο σχέδιο θεατρικές αναπαραστάσεις Τραγούδια, μουσικοκινητική Παραμύθια κ.α.
12
Καταγραφές πληροφοριών
13
Ομάδα χαράς: παράδειγμα ελεύθ.σχεδίου «τα παιδιά κάνουν πάρτυ»
14
Ομάδα χαράς Αφήγηση παραμυθιού: «Το χαρούμενο κρεμμύδι» της Αργυρώς Κοκορέλη
15
Ομάδα λύπης: ελεύθερο σχέδιο μετά από αφήγηση παραμυθιού
16
Ομάδα θυμού: οι χωρικοί θύμωσαν… από το παραμύθι: ο ψεύτης βοσκός
18
Φόβος ντροπή
19
Γ΄ Φάση: Κορύφωση-περάτωση
Θεατρική παράσταση (λήψη κοινής απόφασης) «Το χαρούμενο κρεμμύδι»,Α. Κοκορέλη Συνεργασία και των 3 ομάδων (το χαρούμενο κρεμμύδι γίνεται λυπημένο όταν η θυμωμένη νοικοκυρά το πετάει από το παράθυρο…)
20
Κάθε project είναι μοναδικό
Αξιολόγηση Συμμετοχή παιδιών: γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις (στο διάγραμμα) Στα παιδιά άρεσαν πολύ και τα παραμύθια! Συμμετοχή γονέων και τοπικών φορέων: τη γιατρό την εντυπωσιάσαμε! Συνεργασία εκπαιδευτικού και σχολικής συμβούλου: καθοδήγηση & συνεργασία στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της Ευέλικτης Ζώνης, παρουσίαση του σχεδίου σε σεμινάριο εκπαιδευτικών, ισχυρή ανατροφοδότηση…
22
Παραμύθια & βιβλία (που χρησιμοποιήθηκαν στο σχ. έτος 2003-04):
-Το χαρούμενο κρεμμύδι, Α. Κοκορέλη -Ο ερωτευμένος βάτραχος, Μ. Βέλθιους, Πατάκη -Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά, Ε. Τριβιζά, Ελληνικά Γράμματα -Λύκε-λύκε σ’αγαπώ, Φ. Στερ.,Μίνωας -Το ασχημόπαπο, Χ.Κ. Άντερσεν, Μοντέρνοι Καιροί -Ο ψεύτης βοσκός, Αισώπου Μύθοι -Μπορείς να λες όχι, Δωρικός -Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες, Ε.Τριβιζά, Ελληνικά Γράμματα -Χαίρομαι, Θυμώνω, Στενοχωριέμαι, Φοβάμαι, Σειρά Συναισθήματα, Μοντέρνοι Καιροί Προτείνεται επίσης για τα συναισθήματα το βιβλίο με εικονογράφηση: Νίκη Δεληκανάκη: Συναισθηματική Αγωγή, Κατανόηση και βιωματική προσέγγιση συναισθημάτων, με εικ/ση Σέβης Καλλιφατίδου, Ταξιδευτής 2005
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.