Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ενίσχυση του ρόλου του θεματικού βιβλιοθηκονόμου: συμβαδίζοντας με τις νέες τάσεις Χρυσάνθη Σταύρου Αθηνά Ευαγόρου Φωτεινή Νικολαΐδου Άννα Χαραλάμπους.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ενίσχυση του ρόλου του θεματικού βιβλιοθηκονόμου: συμβαδίζοντας με τις νέες τάσεις Χρυσάνθη Σταύρου Αθηνά Ευαγόρου Φωτεινή Νικολαΐδου Άννα Χαραλάμπους."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ενίσχυση του ρόλου του θεματικού βιβλιοθηκονόμου: συμβαδίζοντας με τις νέες τάσεις Χρυσάνθη Σταύρου Αθηνά Ευαγόρου Φωτεινή Νικολαΐδου Άννα Χαραλάμπους Μιχάλης Κτωρής 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 2012 Βιβλιοθήκη και Υπηρεσία Πληροφόρησης, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

2 Περιεχόμενα Θεματικός βιβλιοθηκονόμος-ΡόλοςΥπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου» •Μεθοδολογία •Αποτελέσματα •Συμπεράσματα •Επόμενες ενέργειες Έρευνα 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012

3 Θεματικός Βιβλιοθηκονόμος-Ρόλος 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Βιβλιοθήκη Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου Στόχος δημιουργία αυτόνομων και κριτικά σκεπτόμενων χρηστών δεξιότητες διαχείρισης και ορθής χρήσης της πληροφορίας επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων επαγγελματική και προσωπική ζωή υλοποίηση στόχου ανάγκη για συνεχή πληροφόρηση Γραφείο Θεματικής Βιβλιογραφικής Υποστήριξης

4 ανταπόκριση στις προκλήσεις νέες γνώσεις και δεξιότητες παρατήρηση συμπεριφοράς και αναγκών των χρηστών αλλαγές και τάσεις στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες Θεματικοί βιβλιοθηκονόμοι 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Θεματικός Βιβλιοθηκονόμος-Ρόλος

5 Επικοινωνία με την ακαδημαϊκή κοινότητα •Ακαδημαϊκοί •Πολιτική ανάπτυξης συλλογής •Ενημερωτικά σεμινάρια •Ενημέρωση για πρόοδο παραγγελιών •Διαμεσολαβητής μεταξύ ακαδημαϊκών - Βιβλιοθήκης •Συναντήσεις με τα Τμήματα 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012

6 Θεματικός Βιβλιοθηκονόμος-Ρόλος •Φοιτητές •Σεμινάρια •πρωτοετείς φοιτητές •τεταρτοετείς φοιτητές-πτυχιακή εργασία 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Επικοινωνία με την ακαδημαϊκή κοινότητα

7 Μοντέλο παροχής υπηρεσιών 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Υβριδικό μοντέλο εξυπηρέτησης Συμβουλευτική στην έρευνα (research consultant) Παροχή υπηρεσιών σε διάφορα επίπεδα (tiered service) Περιφερόμενος βιβλιοθηκονόμος (roving reference) Χρηστοκεντρική παροχή υπηρεσιών (user centered services)

8 Μοντέλο παροχής υπηρεσιών 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Εξυπηρέτηση χρηστών στην είσοδο της Βιβλιοθήκης (information desk) Σημείο βιβλιογραφικής υποστήριξης (reference desk) Εξατομικευμένη συμβουλευτική στην έρευνα Παροχή υπηρεσιών σε διάφορα επίπεδα (tiered service)

9 Υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου» 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 ανάγκη ύπαρξης της υπηρεσίας βιβλιογραφικής υποστήριξης (reference service) ως φυσικού χώρου Στελέχωση: 5 θεματικοί βιβλιοθηκονόμοι Απογεύματα - 14 ώρες εβδομαδιαίως

10 Υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου» 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012  προσφερόμενες υπηρεσίες • στρατηγικές αναζήτησης υλικού • δημιουργία βιβλιογραφίας • αποφυγή λογοκλοπής • συγγραφή επιστημονικής εργασίας • χρήση η-πηγών πληροφόρησης  κοινωνικά δίκτυα  σλόγκαν Βιβλιοθήκης  χρώματα Βιβλιοθήκης Σχεδιασμός banner

11 Ερευνητικά ερωτήματα 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Ποια είναι η ανταπόκριση των φοιτητών στην υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου»; Πόσο ενημερωμένοι είναι για την ύπαρξη της υπηρεσίας και του θεματικού βιβλιοθηκονόμου; Ποια ερωτήματα απευθύνουν συνήθως; Είναι ικανοποιημένοι από την υπηρεσία και τον θεματικό βιβλιοθηκονόμο;

12 Μεθοδολογία  χρονική περίοδος: Μάιος 2012  χρησιμοποιήθηκε το Google Docs  διανεμήθηκε σε έντυπη μορφή (106 απαντήσεις) και ηλεκτρονικά (173 απαντήσεις)  κλειστού τύπου ερωτήσεις και μία ανοικτού τύπου 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012

13 Χαρακτηριστικά δείγματος 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Συχνότητα επισκέψεων στη Βιβλιοθήκη του πληθυσμού που απάντησε το ερωτηματολόγιο κατά την ακαδημαϊκή χρονιά  Σύνολο απαντήσεων 279  13% του συνόλου (2194 φοιτητές)  94% από προπτυχιακούς φοιτητές  6% από μεταπτυχιακούς  Γυναίκες 68%  Άντρες 32%

14 Αποτελέσματα - Υπηρεσία 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Απαντήσεις ανά τμήμα στο ερώτημα κατά πόσο γνωρίζουν την υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου» αριθμός ατόμων τμήματα

15 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Αποτελέσματα - Υπηρεσία Ποσοστό απαντήσεων

16 Αποτελέσματα-Υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου» Με ποιο τρόπο χρησιμοποιήσατε την υπηρεσία; Από επίσκεψη στο χώρο της Βιβλιοθήκης4361% Δεν την έχω χρησιμοποιήσει1521% Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( )811% Κατόπιν ραντεβού με τον θεματικό βιβλιοθηκονόμο710% Από τα σεμινάρια της Βιβλιοθήκης69% Μέσω κοινωνικών δικτύων, πχ. facebook23% Μέσω τηλεφώνου/skype/chat11% Άλλο00% 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Απαντήσεις στο ερώτημα με ποιο τρόπο χρησιμοποιήσατε την υπηρεσία (δυνατότητα επιλογής περισσότερων από μιας απάντησης)

17 Για ποιο λόγο χρησιμοποιήσατε την υπηρεσία; Εντοπισμός υλικού (βιβλία, άρθρα, κλπ) 3754% Δημιουργία βιβλιογραφίας3043% Δεν την έχω χρησιμοποιήσει1420% Ενημέρωση για τις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης812% Μορφοποίηση εργασίας 57% Άλλο00% 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Αποτελέσματα-Υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου»

18 Αποτελέσματα-Αξιολόγηση θεματικού βιβλιοθηκονόμου Απαντήσεις ανά τμήμα στο ερώτημα κατά πόσο γνωρίζουν την υπηρεσία «Ρώτα τον βιβλιοθηκονόμο σου» 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 αριθμός ατόμων τμήματα

19 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Αποτελέσματα-Αξιολόγηση θεματικού βιβλιοθηκονόμου αριθμός ατόμων

20 Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από τους θεματικούς βιβλιοθηκονόμους; Ανοικτού τύπου ερώτηση •προσδοκίες σχετικά με τη βοήθεια που αναμένουν •έλλειψη ενημέρωσης σε ότι αφορά την υπηρεσία •εξυπηρέτηση και φιλική προσέγγιση θεματικού βιβλιοθηκονόμου •επέκταση ωραρίου υπηρεσίας 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Αποτελέσματα-Αξιολόγηση θεματικού βιβλιοθηκονόμου

21 Στατιστικά χρήσης υπηρεσίας Σημείο βιβλιογραφικής υποστήριξης RefWorks 47% Αναζήτηση στις ηλεκτρονικές πηγές της Βιβλιοθήκης 27% Αναζήτηση στον κατάλογο 26% Προσωπικές συναντήσεις RefWorks 61% Αναζήτηση στις ηλεκτρονικές πηγές της Βιβλιοθήκης 22% Αναζήτηση στον κατάλογο 17% 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 αιτήματα β’ εξάμηνο

22 Συμπεράσματα 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012  προώθηση υπηρεσίας  χρήση νέων μέσων ανάγκη ενημέρωσης φοιτητών

23 Συμπεράσματα 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Ο βιβλιοθηκονόμος χρειάζεται να…  αφιερώσει περισσότερο χρόνο στους χρήστες  είναι σε εγρήγορση  καλλιεργεί κλίμα εμπιστοσύνης  δεσμεύεται για άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση  πάει εκεί που βρίσκονται οι χρήστες (φυσικός χώρος αλλά και εικονικά)  εξελίσσει τον εαυτό του και τις υπηρεσίες του  ενισχύσει την επικοινωνία με ακαδημαϊκούς

24 Επόμενες ενέργειες 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012

25 Ευχαριστώ  Χρυσάνθη Σταύρου chrysanthi.stavrou Αθηνά Ευαγόρου athinoula.evagorou Φωτεινή Νικολαΐδου fotini.nikolaidou Άννα Χαραλάμπους anna.charalambous Μιχάλης Κτωρής 21ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Αθήνα Οκτώβριος 2012 Επικοινωνία


Κατέβασμα ppt "Η ενίσχυση του ρόλου του θεματικού βιβλιοθηκονόμου: συμβαδίζοντας με τις νέες τάσεις Χρυσάνθη Σταύρου Αθηνά Ευαγόρου Φωτεινή Νικολαΐδου Άννα Χαραλάμπους."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google