Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νεολαία και κινητό τηλέφωνο: μια κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση Δ. Δρόσος, Ε. Τζίτζη, Γ. Γιαγλής 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ Μάρτιος 2004.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νεολαία και κινητό τηλέφωνο: μια κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση Δ. Δρόσος, Ε. Τζίτζη, Γ. Γιαγλής 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ Μάρτιος 2004."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νεολαία και κινητό τηλέφωνο: μια κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση Δ. Δρόσος, Ε. Τζίτζη, Γ. Γιαγλής 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ Μάρτιος 2004

2 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Ατζέντα •Κινητό τηλέφωνο & νεολαία – Ποια η πραγματικότητα; •Η ανάγκη για μια κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση •Κοινωνικές θεωρίες στην πράξη •Επιχειρηματικές ευκαιρίες – νέα πεδία έρευνας •Συζήτηση

3 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Κινητό τηλέφωνο & νεολαία – Ποια η πραγματικότητα; •Η διεθνής εμπειρία: –Ποσοστά διείσδυσης έως και 80% σε ηλικίες –Οι δαπάνες σε Ringtones προβλέπεται να αγγίξουν τα €1.23billion έως το 2006 –Οι νέοι ενδέχεται να ξοδέψουν για Mobile Java Games έως και €322million μέχρι το 2006 •Η Ελληνική πραγματικότητα –90% των μαθητών της τελευταίας τάξης του Λυκείου κατέχουν κινητό τηλέφωνο, –Το 86% είχαν κινητό με κάρτα, ενώ πάνω από το 55% των μαθητών στέλνουν κατ’ ελάχιστο 9 μηνύματα ημερησίως. –Οι νέοι ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος των λεφτών τους στην αγορά καρτών (3-4 μηνιαίως)

4 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Η ανάγκη για μια κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση •Ποσοτικές έρευνες παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της χρήσης της κινητής τηλεπικοινωνίας και όχι τα αίτια –Με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων δημιουργήθηκαν νέες μορφές επικοινωνίας, όπως τα μηνύματα «καληνύχτας» (goodnight messages) αλλά και νέα προβλήματα, όπως SMS μηνύματα με σαρκασμό και χιούμορ που εύκολα παρεξηγούνται. •Ποια τα αίτια και τα κίνητρα συμπεριφοράς;

5 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Κοινωνικές θεωρίες στην πράξη •Ερευνητική Μεθοδολογία –Ανθρωπολογικές Μελέτες –Ομάδες Εστίασης •Συνεντεύξεις •Ημερολόγιο •Ανάλυση λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας •Μικρό-περιβάλλον •Μακρό-περιβάλλον

6 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Μικρό - περιβάλλον Maslow – Η ιεραρχία των αναγκών Αυτοπραγμάτωση Αυτοσεβασμός Κοινωνικές Προστασία - ασφάλεια Φυσιολογικές

7 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Μικρό - περιβάλλον •Εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο Ανάγκες – συμπεριφοριστικά κίνητρα Ασύρματη γενιά ΑσφάλειαΓονείς - Πρόσθετη αίσθηση ασφάλειας η συνεχής και σταθερή επαφή με το παιδί μέσω του τηλεφώνου ΚοινωνικοποίησηΑνταλλαγή γραπτών μηνυμάτων – Chatting, gossip, ραντεβού Γλώσσα εφηβικής κουλτούραςΝέα κοινωνική γλώσσα με συντομογραφίες ( R U up 4 it?) και σύμβολα (  ) ΤαυτότηταLogos, Ringtones, προσόψεις ΑνεξαρτητοποίησηΤο κινητό επιτρέπει προσωπικές συζητήσεις

8 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Μακρό-περιβάλλον Το μοντέλο ανάπτυξης των παιδιών της Bronfenbrenner’s

9 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Μακρό-περιβάλλον •Κοινωνικά Δίκτυα των νέων –Μέσω της κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου, οι νέοι αποκαλύπτουν τη συμμετοχή τους σε κοινωνικές ομάδες και καθορίζουν τα όρια των κοινωνικών τους δικτύων Γονείς Φίλοι Σύντροφος Φωνητικές Κλήσεις SMS μηνύματα Αναπάντητες κλήσεις...

10 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Επιχειρηματικές ευκαιρίες – νέα πεδία έρευνας •Επιχειρηματικές ευκαιρίες & νέα πεδία έρευνας μπορούν να προκύψουν αναλύοντας ανάγκες, κίνητρα συμπεριφοράς, και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον των νέων. Για παράδειγμα: –Οι κανόνες της οικογένειας και των σχολείων θέτουν περιορισμούς  SMS –Πλήξη & κινητό τηλέφωνο  Παιχνίδια, chatting … –Εκφράσεις σώματος κατά τη διάρκεια της τηλ. επικοινωνίας  Σύμβολα (  ) –Νέοι μέθοδοι επικοινωνίας  Goodnight messaging  Αναπάντητες κλήσεις –Διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα  Group messaging, forwarding –3G + νεολαία ? (Instant messaging, video telephony etc.)

11 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ, Μάρτιος Συζήτηση


Κατέβασμα ppt "Νεολαία και κινητό τηλέφωνο: μια κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση Δ. Δρόσος, Ε. Τζίτζη, Γ. Γιαγλής 1ο Φοιτητικό Συνέδριο ΔΕΤ Μάρτιος 2004."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google