Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία

2 Το κάθε παιδί, είναι διαφορετικό. Υπάρχουν όμως κάποιοι γενικοί κανόνες…  Ύπνος  Τηλεόραση/Υπολογιστής  Προβλήματα συμπεριφοράς

3  Πόσες ώρες κοιμούνται τα παιδιά σας το βράδυ;

4  Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-6 ετών) χρειάζονται ώρες ύπνου ημερησίως.  Μεσημεριανός ύπνος Ένα παιδί προσχολικής ηλικίας, που κοιμάται επαρκώς, μπορεί να μη χρειαστεί και άλλο ύπνο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

5

6  Ο ύπνος συνδέεται άμεσα με την μνήμη και τη μάθηση. Τα παιδιά όταν κοιμούνται σωστά κατακτούν καλύτερα τη νέα γνώση.  Τα παιδιά που κοιμούνται αργά και σε ακανόνιστες ώρες, έχουν χειρότερες νοητικές και σχολικές επιδόσεις.  Ο άτακτος και ελλιπής ύπνος μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην ανάπτυξη και την «πλαστικότητα» του εγκεφάλου των μικρών παιδιών (Amanda Sacker, University College London ). Επιπλέον… Οι γονείς έχουν έτσι περισσότερο χρόνο να ξεκουραστούν και να ασχοληθούν ο ένας με τον άλλο.

7

8  ο καθένας χρειάζεται να έχει το χώρο του.  αυτό διευκολύνει το παιδί να αισθανθεί ανεξάρτητο και το βοηθά στην ψυχική του ωρίμανση.  προτρέπουμε το παιδί να αποκτήσει όρια και συμβάλλουμε στη συναισθηματική του εξέλιξη.

9  Αντιδρούμε με ψυχραιμία.  Δεν στέλνουμε πίσω το παιδί στο δικό του δωμάτιο σαν τιμωρία.  Ούτε όμως το αφήνουμε να κοιμηθεί μαζί μας.  Κάθε φορά που έρχεται στο δωμάτιό μας, το συνοδεύουμε πίσω στο δικό του δωμάτιο.  Φροντίζουμε να υπάρχει φωτάκι νυκτός, γιατί πολλά νήπια φοβούνται το σκοτάδι.

10  Κρατάμε μια ρουτίνα στον ύπνο.  Όταν φεύγουμε, του λέμε «καληνύχτα» και «όνειρα γλυκά».  Όσο το παιδί είναι πολύ μικρό, μπορούμε να μείνουμε για λίγο μαζί του και να αποχωρήσουμε σταδιακά.  Αν το παιδί κλάψει μέσα στη νύχτα, το καθησυχάζουμε πηγαίνοντας στο δικό του δωμάτιο.  Μένουμε σταθεροί.

11  Μια βασική αιτία για τον ακανόνιστο ύπνο των παιδιών είναι η παρακολούθηση τηλεόρασης τα βράδια, ιδίως όταν υπάρχει συσκευή μέσα στο υπνοδωμάτιό τους.

12  Πόση ώρα βλέπουν τα παιδιά σας τηλεόραση την ημέρα;

13  max. 1 ώρα την ημέρα!  Το Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA) συνιστά τους εξής χρονικούς περιορισμούς για την παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ανά ημέρα: • παιδιά 3 – 5 ετών: μισή ώρα • παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα • παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα

14  «κλέβει» χρόνο από την κοινωνικοποίηση του παιδιού και την αλληλεπίδρασή του με την οικογένεια  δυσκολίες στην συγκέντρωση  αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο  συχνή έκθεση σε βίαια ερεθίσματα  προβλήματα όρασης  παρεμποδίζει την ανάπτυξη της φαντασίας

15

16 Υπάρχουν και πολλές θετικές επιπτώσεις.

17  έλεγχος ως προς το χρόνο έκθεσης, αλλά και την ποιότητα του υλικού  οι γονείς, "φίλτρο" των πληροφοριών  όχι «ηλεκτρονική baby-sitter»  οι ίδιοι οι γονείς να εξοικειωθούν με την τεχνολογία  και να είναι πιο επιλεκτικοί σε αυτά που βλέπουν

18  παιχνίδι με άλλα παιδιά  παιχνίδια με πλαστελίνη και ζυμάρια  επιτραπέζια  παιχνίδια ρόλων  ζωγραφική  κατασκευές  παζλ  ζαχαροπλαστική

19 «είσαι κακό παιδί» «δεν σ’ αγαπώ έτσι που κάνεις»

20  αποφυγή σωματικής τιμωρίας, «ξύλο»  συνέπειες, αφαίρεση προνομίων  είμαστε συνεπείς σε αυτά που λέμε  κατακρίνουμε τη συγκεκριμένη συμπεριφορά και όχι το ίδιο το παιδί  εξηγούμε πάντα με λογικά επιχειρήματα  κοινή στάση μεταξύ των γονιών  δεν συγκρίνουμε το παιδί με άλλα παιδιά και ιδιαίτερα τα αδέρφια του

21  να επιβραβεύουμε τη θετική συμπεριφορά  το 90% των θετικών συμπεριφορών των παιδιών δεν ενισχύεται!  έτσι του προσφέρουμε κίνητρα για να συνεχίσει να προσπαθεί και συμβάλλουμε καθοριστικά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής του.

22  πρωτοβουλίες  αποφεύγουμε να λέμε «δεν μπορείς» ή «δεν ξέρεις»  επιβραβεύουμε την προσπάθεια  ζητάμε από το παιδί να μας βοηθήσει σε κάτι ώστε να μπορέσουμε να το ενισχύσουμε  προσφέρουμε ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση  αποφυγή υπερπροστασίας

23  Όχι υπερφόρτωση με δραστηριότητες

24 Τα παιδιά είναι ευτυχισμένα όταν έχουν ευτυχισμένους γονείς!

25


Κατέβασμα ppt "Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google