Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Ευρωπαϊκή Ατζέντα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Ευρωπαϊκή Ατζέντα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Ευρωπαϊκή Ατζέντα

2 οικονομική κρίση και επιπτώσεις στους νέους  η ανεργία των νέων ολοένα και αυξάνεται  το 53% των μαθητών που έχουν εγκαταλείψει πρόωρα το σχολείο είναι άνεργοι  το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στις βασικές δεξιότητες είναι 27,7%  το ποσοστό των ατόμων ετών που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση είναι 14,2%

3 στόχοι για τη Διά Βίου Μάθηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο • περιορισμός σε <15% του ποσοστού των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις σε βασικές δεξιότητες • μείωση σε <10% του ποσοστού των νέων ηλικίας που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση • αύξηση σε ποσοστό 15% των ενηλίκων ετών που συμμετέχουν στη ΔΒΜ

4 ευρωπαϊκή ατζέντα ένα πρόγραμμα που επιχειρεί να καταστήσει την εκπαίδευση ενηλίκων έναν πιο ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της διά βίου μάθησης και να δώσει τη δυνατότητα, μέσω της συνεργασίας και της δικτύωσης, σε ομάδες πληθυσμού με χαμηλά προσόντα για ‘‘ένα βήμα προς τα εμπρός’’

5 ευρωπαϊκή ατζέντα και ΣΔΕ οι στόχοι της ατζέντας ταυτίζονται με τους στόχους των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας το ΣΔΕ - απευθύνεται σε ενήλικες - δίνει δυνατότητα σε - είναι πεδίο εφαρμογής ανθρώπους με των αρχών & μεθόδων χαμηλά προσόντα της εκπαίδευσης ενηλίκων να αποκτήσουν τίτλο σπουδών ισότιμο με το απολυτήριο γυμνασίου

6 Λευκή Βίβλος Λευκή Βίβλο ς της Ε.Ε. «διδασκαλία και μάθηση: προς την κοινωνία της γνώσης» Νοέμβριο ς πέντε στόχοι: • να ενθαρρυνθεί ο ευρωπαίος πολίτης στην κατάκτηση νέων γνώσεων • το σχολείο να πλησιάσει περισσότερο τον κόσμο των επιχειρήσεων • να καταπολεμηθεί ο κοινωνικός αποκλεισμός • ο ευρωπαίος πολίτης να χρησιμοποιεί με επάρκεια τρεις γλώσσες • η επένδυση στην εκπαίδευση να θεωρείται ισοδύναμη με τις άλλες οικονομικές επενδύσεις

7 τα Σ.Δ.Ε. στην Ελλάδα  σε απάντηση των προτάσεων της Ευρ. Επιτροπής θεσμοθετούνται τα Σ.Δ.Ε. με τον νόμο 2525/97  απευθύνονται σε πολίτες 18 ετών και άνω που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση  χορηγούν τίτλο σπουδών ισότιμο με το απολυτήριο Γυμνασίου (μετά από διετή φοίτηση)

8 Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σ.Δ.Ε Δεκατρείς (13) πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκινούν ισάριθμα πιλοτικά προγράμματα μεταξύ των οποίων και η Αθήνα με το πρώτο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Περιστέρι

9 αρχές των Σ.Δ.Ε. • ευέλικτα μαθήματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευομένων • ολιστική προσέγγιση των αναγκών των εκπαιδευομένων • ποιοτικές και καινοτόμες εκπαιδευτικές μέθοδοι που ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων

10 γνωστικά αντικείμενα •ελληνική γλώσσα •μαθηματικά •πληροφορική •αγγλική γλώσσα •κοινωνική εκπαίδευση •περιβαλλοντική εκπαίδευση •φυσικές επιστήμες και τεχνολογία •πολιτισμική-αισθητική αγωγή

11 οι βασικές δεξιότητες του 21 ου αιώνα 1. επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. επικοινωνία σε ξένες γλώσσες 3. μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία 4. ψηφιακή ικανότητα 5. μεταγνωστικές ικανότητες (μαθαίνω πώς να μαθαίνω) 6. κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη 7. πρωτοβουλία και επιχειρηματικότητα 8. πολιτισμική συνείδηση και έκφραση

12 βασικές δεξιότητες και ΣΔΕ διαβάζοντας τις βασικές δεξιότητες που θεωρούνται απαραίτητες για να ανταποκριθεί κάποιος στις απαιτήσεις του 21 ου αιώνα διαπιστώνουμε ότι ‘‘ακουμπάνε’’ ακριβώς στη δόμηση του αναλυτικού προγράμματος των ΣΔΕ, δηλαδή στους γραμματισμούς που απαρτίζουν το πρόγραμμα σπουδών

13 ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΦΥΛΑΚΩΝ ΔΟΜΟΚΟΥ ΛΑΜΙΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΡΤΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΝΑΟΥΣΑΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΦΥΛΑΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΚ. ΦΥΛΑΚΩΝ ΔΙΑΒΑΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΔΡΑΜΑΣ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΣΑΠΩΝ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ ΦΥΛΑΚΩΝ ΕΛΑΙΩΝΑ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΦΥΛ. ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΥΡΟΥ ΠΑΤΡΑΣ ΠΥΡΓΟΥ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΤΥΛΙΣΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΣΑΜΟΥ ΧΙΟΥ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΡΟΔΟΥ ΒΟΛΟΥ 58 Σ.Δ.Ε Σ.Δ.Ε ΦΥΛΑΚΩΝ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

14 έτος ίδρυσηςΣ.Δ.Ε. στην περιφέρεια Αττικής 2000 ΣΔΕ Περιστερίου 2001 ΣΔΕ Αχαρνών 2003 ΣΔΕ Κορυδαλλού 2003 ΣΔΕ Καλλιθέας 2004 ΣΔΕ Αγίων Αναργύρων 2004 ΣΔΕ Πειραιά 2005 ΣΔΕ Φυλακών Κορυδαλλού 2008 ΣΔΕ Παλλήνης

15 απόφοιτοι 2012 και 2013 Σ.Δ.Ε Αγ. Αναργύρων4441 Αχαρνών3431 Κορυδαλλού3628 Φ. Κορυδαλλού3010 Καλλιθέας4239 Παλλήνης1727 Πειραιά3319 Περιστερίου4139 ΣΥΝΟΛΟ277234

16 συγκρίνοντας το χθες με το σήμερα • το ποσοστό ανεργίας έχει γενικά αυξηθεί και είναι πολύ μεγαλύτερο στις μεγάλες πόλεις • ο αριθμός των εκπαιδευομένων αυξάνεται στις μεγάλες πόλεις ενώ μειώνεται στις υπόλοιπες • ο αριθμός των γυναικών μειώνεται σε σχέση με αυτόν των ανδρών • το όριο ηλικίας των εκπαιδευομένων κατεβαίνει (περισσότεροι νέοι από ότι τα πρώτα χρόνια) • ο αριθμός των μεταναστών στα ΣΔΕ αυξάνεται

17 μετά το Σ.Δ.Ε …. ένα 50% των αποφοίτων συνεχίζει σε επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης  ΓΕΛ - ΕΠΑΛ (τυπική εκπαίδευση)  ΕΠΑΣ (κατάρτιση)  Μεταγυμνασιακά ΙΕΚ  τμήματα μεταγυμνασιακών ΙΕΚ θα λειτουργήσουν από την επόμενη σχολική χρονιά στις φυλακές, στο πλαίσιο της συνεργασίας Υπουργείου Παιδείας και Υπουργείου Δικαιοσύνης.

18 Σας ευχαριστώ πολύ Βάσω Νικολοπούλου Προϊστ. Τμήμα τος Αλφαβητισμο ύ και Βασικής Παιδείας ΓΓΔΒΜ Ομάδα παρακολούθησης και στήριξης εκπαιδευτικού έργου ΣΔΕ


Κατέβασμα ppt "Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και Ευρωπαϊκή Ατζέντα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google