Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Καμπαλά σημαίνει παράδοση και είναι μυστικιστικό σύστημα, που μελετάει τους βαθύτερους νόμους του Σύμπαντος. Φημολογείται ότι η προέρχεται από τις μυήσεις.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Καμπαλά σημαίνει παράδοση και είναι μυστικιστικό σύστημα, που μελετάει τους βαθύτερους νόμους του Σύμπαντος. Φημολογείται ότι η προέρχεται από τις μυήσεις."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Καμπαλά σημαίνει παράδοση και είναι μυστικιστικό σύστημα, που μελετάει τους βαθύτερους νόμους του Σύμπαντος. Φημολογείται ότι η προέρχεται από τις μυήσεις της αρχαίας Αιγύπτου (και ίσως άλλων λαών της περιοχής). Οι Εβραίοι για μεγάλο χρονικό διάστημα απετέλεσαν τους θεματοφύλακές της και κατόπιν διαδόθηκε στη δύση μέσω των χριστιανών μελετητών της. Η σύγχρονη Καμπαλά εστιάζει σε ορισμένα στοιχεία της παλαιότερης Καμπαλά, τα οποία ανέπτυξε στο έπακρο, όπως το Δέντρο της Ζωής, σχεδόν εγκαταλείποντας διαδικασίες που σχετίζονται με την δομή και την αριθμητική αξία των εβραϊκών λέξεων, καθώς και την σύνδεσή της με τον Ιουδαϊσμό. Η Καμπαλά διαθέτει έναν απλό και ευέλικτο αριθμοσοφικό «σκελετό», ο οποίος της επιτρέπει να προσαρμόζεται στην εκάστοτε εποχή και στις ανάγκες των μελετητών της. Και σε αυτό έγκειται η πρακτική της αξία. ΚΑΜΠΑΛΑ

2 2 Η Καμπαλά είναι η μεταφυσική βάση που επιτρέπει τη βαθύτερη κατανόηση των Ερμητικών Τεχνών, όπως η Αστρολογία, η Αλχημεία, η Μαγεία και το Ταρώ. Η κατανόηση του Αρχετυπικού Δέντρου της Ζωής και των αντιστοιχιών του, επιτρέπει επίσης τον σχεδιασμό μεγάλου αριθμού προσωπικών πρακτικών εφαρμογών, π.χ. τελετουργικής μαγείας, αυτοβελτίωσης, αυτογνωσίας, διαλογισμού, επικλήσεων κ.α. Θα εξετάσουμε συνοπτικά τους εξής τομείς της Καμπαλά: - Το Δέντρο της Ζωής (Σεφιρώθ, Ατραποί, Στήλες, Αριθμοί) - Ορισμένες αντιστοιχίες (Θεία Ονόματα, Αρχάγγελοι, Πλανήτες, Ταρώ κλπ.) - Τους τέσσερις κόσμους - Τα μέρη του ανθρώπου - Τον Αρχέτυπο Άνθρωπο (Αδάμ Κάδμον). Η πτώση και η επανενσωμάτωση - Την Χριστική της πλευρά - Την εβραϊκή αλφάβητο - Το Τετραγράμματο - Διάφορες επιμέρους έννοιες - Τις πρακτικές της δυνατότητες (Εσωτερική εργασία, τελετουργική μαγεία, αυτογνωσία, διαλογισμός, επικλήσεις, μυστικιστικό – Χριστικό - έργο)

3 3 Το Δέντρο της Ζωής είναι ένα διάγραμμα που αποτελείται από δέκα αριθμημένες Θείες Εκπορεύσεις (Σεφιρώθ) και από 22 αγωγούς που τις συνδέουν (Σύνολο «32 Ατραποί της Σοφίας», όπως παραδοσιακά ονομάζονται). Το ιερόγλυφο του Δέντρου είναι αρχετυπικό, επειδή βασίζεται στους 10 πρώτους αριθμούς. Οτιδήποτε υπάρχει (Θεός – Άνθρωπος – Σύμπαν, και τα περιεχόμενά τους) μπορεί να παρασταθεί από αυτό. Η περιγραφή του περιεχομένου του κάθε αριθμού – Σεφιρά, μπορεί να αλλάζει ανάλογα με το που εφαρμόζουμε το Δέντρο και ποιες είναι οι προσωπικές μας ανάγκες και εμπνεύσεις. Παραδοσιακά έχουν δοθεί οι παρακάτω γενικές αποδόσεις: 1. ΚΕΤΕΡ – Στέμμα 2. ΧΟΧΜΑ – Σοφία 3. ΜΠΙΝΑ – Κατανόηση, Αγάπη 4. ΧΕΣΕΝΤ (Γκεντούλα) – Έλεος, Μεγαλοπρέπεια 5. ΓΚΕΜΠΟΥΡΑ (Παχάντ) – Δύναμη, Φόβος, Αυστηρότητα 6. ΤΙΦΕΡΕΤ – Κάλλος 7. ΝΕΤΖΑΧ – Νίκη, Αιωνιότητα 8. ΧΟΝΤ – Δόξα, Λαμπρότητα 9. ΓΙΕΣΟΥΝΤ – Θεμέλιο 10. ΜΑΛΚΟΥΤ - Βασίλειο

4 4 Οι Ατραποί, θεωρούνται αγωγοί της «Δύναμης», καθώς αυτή εκπορεύεται από την πρώτη Σεφιρά (Κέτερ) και διαχέεται προς τις κατώτερες. Επίσης αντιπροσωπεύουν «διαδρομές» εξελικτικής ανόδου. Οι 22 Ατραποί αντιστοιχούν στα 22 γράμματα του Εβραϊκού αλφάβητου και έχουν την δική τους αρίθμηση, από το 11 έως το 32, ή από το 1 έως το 22. Φέρουν σε επικοινωνία τις διάφορες Θείες Εκπορεύσεις μεταξύ τους, ή τα μέρη του οποιουδήποτε συνόλου στο οποίο έχουμε «προσαρμόσει» το Δέντρο. «Το φλεγόμενο Καβαλιστικό Ξίφος», ή «Η Λάμψη» Καλλιτεχνική απεικόνιση της καθόδου της Δύναμης μέσω των διαδοχικών Σεφιρώθ, από το 1 έως το 10.

5 5 Οι Σφαίρες του Δέντρου ταξινομούνται σε τρεις στήλες: 1. Την στήλη του Ελέους (επιείκειας) - δεξιά 2. Την στήλη της Αυστηρότητας – αριστερά 3. Την στήλη της Ισορροπίας - κέντρο Οι στήλες αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις της Αγάπης (επιείκεια) και της Σοφίας (αυστηρότητα), που ενυπάρχουν σε κάθε δημιούργημα, καθώς και στον ίδιο τον Θεό. Οι δυνάμεις αυτές εξισορροπούνται στην μεσαία στήλη. Οι Σφαίρες ταξινομούνται επίσης χιαστί, στις κατηγορίες της «Δύναμης» και της «Μορφής». ΔΥΝΑΜΗ – Χοχμά, Γκεμπούρα, Νετζάχ ΜΟΡΦΗ – Μπινά, Χεσέντ, Χοντ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ – Κέτερ, Τιφερέτ, Γιεσούντ, Μαλκούτ Η βαθύτερη κατανόηση αυτών των δυαδικών ταξινομήσεων και των συστημάτων της «πολικότητας» στη ζωή και στον εαυτό μας (Επιείκεια – Αυστηρότητα, Μορφή – Δύναμη, Ενεργητικό – Παθητικό) και η εξισορρόπησή τους στη συμπεριφορά μας μέσω της μεσαίας στήλης, προσφέρει ένα πολύ ισχυρό εργαλείο εξέλιξης.

6 6 ΑΪΝ ΣΟΦ ΑΟΥΡ – ΤΟ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ ΦΩΣ (α-πέρας = άπειρο) Πάνω από την πρώτη Σεφίρα, το Κέτερ, βρίσκεται το Ανεκδήλωτο Απόλυτο με τα τρία «επίπεδα», που δεν μπορεί να γίνει γνωστό, ούτε να περιγραφεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο, από το οποίο όμως προήλθε όλη η εκδηλωμένη δημιουργία. Η πρώτη «φωτεινή κρυστάλλωση» του Απολύτου, είναι το Κέτερ. Η πρώτη Σφαίρα (Φωτός) εν συνεχεία δημιούργησε την επόμενη, την Χοχμά και αυτή την Μπινά. Και οι τρεις μαζί αντιπροσωπεύουν την Θεία Τριάδα πολλών θρησκειών. Η δημιουργία του Κόσμου σύμφωνα με την Καμπαλά άρχισε όταν το Απόλυτο υπεβλήθη σε μια διαδικασία «σύσπασης» (Τζιμτζούμ), η οποία άφησε ελεύθερο «χώρο» για να εκδηλωθεί η Δημιουργία. Οι τρεις όψεις του Απολύτου

7 7 Σύμφωνα με την Καμπαλά, στο δημιουργημένο Σύμπαν υπάρχουν 4 κόσμοι, που αντιστοιχούν στα 4 σεφιρώθ της μεσαίας στήλης. ΑΤΖΙΛΟΥΘ – Αρχετυπικός Κόσμος ΜΠΡΙΑΧ – Δημιουργικός Κόσμος ΓΙΕΤΖΙΡΑΧ – Κόσμος της Διαπλάσεως ΑΣΙΑΧ – Υλικός Κόσμος Κάθε Σεφιρά, καθώς και ολόκληρο το Δέντρο, υπάρχει και στα τέσσερα επίπεδα. Η «ελαστικότητα» του Δέντρου επιτρέπει την προσαρμογή του σε οποιοδήποτε δημιούργημα, ή κατάσταση, το οποίο το «αναλύει» σε 4 ή 7 επίπεδα, 10 ιδιότητες, 22 «επαφές» μεταξύ των ιδιοτήτων και σε 3 δυνάμεις (δηλ. οι στήλες ή τα τρία πρώτα Σεφιρώθ), που το έχουν δημιουργήσει. ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΕΝΟ ΣΥΜΠΑΝ Οι 4 Κόσμοι χωρίζονται μεταξύ τους με όρια που καθιστούν δύσκολη τη μετάβαση από τον έναν στον άλλο. Ιδίως, μεταξύ του Αρχετυπικού και Δημιουργικού Κόσμου, υπάρχει η λεγόμενη «Άβυσσος». Έτσι οι 3 κατώτεροι Κόσμοι αποτελούν ένα σύνολο και ο πρώτος αντιπροσωπεύει το αγιότερο μέρος της Δημιουργίας, ή την Θεία Τριάδα των θρησκειών.

8 8 Κάθε Σεφιρά αντανακλάται και στους 4 Κόσμους και εκεί προικίζεται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, δυνάμεις και νοήσεις των επιπέδων. Οι αντιστοιχίες είναι οι εξής: ΑΤΖΙΛΟΥΘ – Θείο Όνομα, Όψη του Θεού ΜΠΡΙΑΧ – Αρχάγγελος ΓΙΕΤΖΙΡΑΧ – Αγγελικό Τάγμα ΑΣΣΙΑΧ – Κοσμικό Κέντρο (Πλανήτης) Το Καββαλιστικό σύστημα συμβολικών αντιστοιχιών αποτελεί τη βάση της Τελετουργικής Μαγείας και δίνει τη δυνατότητα σχεδιασμού επικλήσεων των κοσμικών δυνάμεων καθώς και ασκήσεων διαλογισμού, με σκοπό την διέγερση των αντίστοιχων ενεργειών μέσα μας. Τα σύμβολα αποτελούν τη γλώσσα του Ασυνείδητου και του Υπερσυνείδητου και αυτό εξηγεί την απροσδόκητη και εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα των Καββαλιστικών αντιστοιχιών, για την οποία μας διαβεβαιώνουν όλοι όσοι ασχολούνται συστηματικά με αυτή τη μέθοδο. Σύγχρονοι συγγραφείς έχουν αναπτύξει ένα αρκετά πολύπλοκο σύστημα χρωματικών αποδόσεων για κάθε Σφαίρα, στον καθένα από τους 4 Κόσμους. Έτσι μια Σφαίρα έχει τέσσερα χρώματα, όπου το κάθε ένα από αυτά αντιστοιχεί και σε ένα Κόσμο. Ευρέως όμως χρησιμοποιούνται τα συμβολικά χρώματα που αναλογούν στον Κόσμο της Δημιουργίας (Μπριάχ)

9 9 ΣΕΦΙΡΑΧΡΩΜΑΘΕΙΟ ΟΝΟΜΑΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣΑΓΓΕΛΙΚΟ ΤΑΓΜΑΠΛΑΝΗΤΗΣ 1. ΚΕΤΕΡ Στέμμα Λευκό (Λάμψη)ΕΧΕΓΙΕΧ Εγώ είμαι (εγώ θα είμαι) ΜΕΤΑΤΡΟΝ Ο πρίγκιπας του Κόσμου Χαϊόθ χα Κάντες Άγια ζώντα δημιουργήματα Πρώτο Κινούν ή Αιθήρ (Ποσειδώνας) 2. ΧΟΧΜΑ Σοφία ΓκριΓΙΑΧ (ή YHVH) Θεός ΡΑΖΙΕΛ Ο αγγελιοφόρος του Θεού Οφανίμ Τροχοί Ζωδιακός (Ουρανός) 3. ΜΠΙΝΑ Κατανόηση (Αγάπη) ΜαύροYHVH ΕΛΟΧΙΜ Κύριος ο Θεός ΤΖΑΦΚΙΕΛ Αυτός που ατενίζει τον Θεό Αραλίμ Θρόνοι Κρόνος 4. ΧΕΣΕΝΤ Έλεος ΓαλάζιοΕΛ Θεός ΤΖΑΝΤΚΙΕΛ Η δικαιοσύνη του Θεού Χασμαλίμ Λαμπροί Δίας 5. ΓΚΕΜΠΟΥΡΑ Δύναμη (Αυστηρότητα) ΚόκκινοΕΛΟΧΙΜ ΓΚΙΜΠΟΡ Παντοδύναμος Θεός ΚΑΜΑΕΛ Η τιμωρία του Θεού Σεραφίμ Πύρινα ερπετά Άρης 6. ΤΙΦΕΡΕΤ Κάλλος Κίτρινο (Χρυσαφί) YHVH ΕΛΟΑΧ ΒΕ ΝΤΑΑΘ Κύριος ο Θεός της Γνώσης ΡΑΦΑΕΛ Ο ιατρός του Θεού Μαλαχίμ Αγγελιοφόροι Ήλιος 7. ΝΕΤΖΑ Νίκη (Αιωνιότητα) Πράσινο (Σμαραγδί) YHVH ΤΖΑΜΠΑΩΘ Ο Κύριος των Στρατιών ΧΑΝΙΕΛ Η χάρη του Θεού Ελοχίμ Θεοί Αφροδίτη 8. ΧΟΝΤ Δόξα (Λάμψη) ΠορτοκαλίΕΛΟΧΙΜ ΤΖΑΜΠΑΩΘ Ο Θεός των Στρατιών ΜΙΧΑΕΛ Όμοιος προς τον Θεό Μπενί Ελοχίμ Υιοί του Θεού Ερμής 9. ΓΙΕΣΟΝΤ Θεμέλιο Βιολετί.ΣΑΝΤΑΪ ΕΛ ΧΑΪ Παντοδύναμος ζωντανός Θεός ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ Άνθρωπος του Θεού Χερουβίμ Ισχυροί Σελήνη 10.ΜΑΛΚΟΥΤ Βασίλειο Κίτρινο, Κόκκινο, Λαδί, Μαύρο ΑΝΤΟΝΑΪ ΧΑ ΑΡΕΤΖ Ο Κύριος της Γης ΣΑΝΤΑΛΦΟΝΙσίμ Πύρινες ψυχές Γη

10 10 ΟΙ ΕΛΟΧΙΜ Τα 7 Πνεύματα στον Θρόνο του Θεού. Η Μονάδα εδρεύει στο Ατζιλούθ, ως Πατέρας (Χοχμά), Μητέρα (Μπινά) και Πνεύμα (Κέτερ). Οι 7 Ελοχίμ, συνεργάτες της Μονάδας, δημιούργησαν τον εκδηλωμένο Κόσμο και αντιστοιχούν στα επτά επόμενα Σεφιρώθ. Παραδοσιακές ονομασίες των επτά Ελοχίμ: - Ελ - Ελοχά - Ελοχίμ - Γιαχβέ Τσαμπαότ - Ελοχίμ Τσαμπαότ - Σαντάι - Αντονάι ΤΑ ΚΛΙΦΩΘ Σε κάθε Σφαίρα του Δέντρου αντιστοιχεί και η αρνητική (δαιμονική) της όψη. Καθώς τα Σεφιρώθ δημιουργούταν διαδοχικά, περνούσαν μια περίοδο ανισορροπίας και αυτό προκάλεσε την εμφάνιση της αρνητικής τους όψης. Κατά τη διάρκεια του εσωτερικού μας έργου πρέπει να προσέχουμε ώστε οι δυνάμεις των Σεφιρώθ να μην χάσουν την ισορροπία τους μέσα μας και πέσουμε στην κυριαρχία των Κλιφώθ. ΜΕΡΚΑΒΑ Σημαίνει «άρμα» και εδώ αντιπροσωπεύει τις κατώτερες Αρχές του ανθρώπου (Ρουάχ, Νεφές και υλικό σώμα - Γκουφ), οι οποίες χρησιμοποιούνται και καθοδηγούνται από τον Ανώτερο Εαυτό του (Νεσαμάχ).

11 11 Σύμφωνα με την Καββαλιστική Ανθρωποσοφία, το ανθρώπινο Ον αποτελείται από τρεις Αρχές: ΝΕΣΑΜΑΧ – Το ανώτερο Πνεύμα, ο Θείος Εαυτός. ΡΟΥΑΧ – Η προσωπικότητα, η Ψυχή. ΝΕΦΕΣ – Η υπόσταση του Σώματος. Η Νεφές δεν είναι το ίδιο το σώμα, αλλά η αιθερική του ουσία. Το σώμα δημιουργήθηκε μετά την πτώση. Αυτός είναι ο λόγος που τα Σεφιρώθ 7 και 8, στηρίζουν και τους δύο κατώτερους Κόσμους (Γιετζιράχ - 9 και Ασιάχ - 10), ταυτόχρονα. Σε επίπεδο συνειδητότητας έχουμε αναλογικά, το Υπερσυνείδητο, την καθημερινή συνειδητότητα και το Ασυνείδητο, που αντιστοιχούν στις 3 Αρχές. Η κάθε μια από τις 3 αρχές εκδηλώνεται μέσω του δικού της σώματος (Τσελέμ). Τα σώματα αυτά (Αιθερικό, Αστρικό, Πνευματικό) συσκοτίζονται από την αμαρτία και φωτίζονται από την αρετή. Οι Αρχές επικοινωνούν η μια με την άλλη μέσω των σωμάτων τους (Τσελέμ) και η πτώση έχει χαλαρώσει του μεταξύ τους δεσμούς, απορυθμίζοντας το ανθρώπινο Ον. Έχει επίσης ελαχιστοποιήσει την επαφή της Νεσαμάχ με τον Θεό. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ

12 12 ΥΠΕΡΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΑΧ Αν αντιστοιχίσουμε το Ρουάχ στα ενδιάμεσα Σεφιρώθ (4 έως 8), τότε μπορούμε να μελετήσουμε τις ιδιότητες της καθημερινής μας προσωπικότητας, που πρέπει να εξαγνίσουμε, να ισχυροποιήσουμε και να εκδηλώσουμε ισορροπημένα. Πάνω από την καθημερινή συνειδητότητα βρίσκεται ο χώρος του Υπερσυνείδητου, με τον οποίο επιδιώκουμε να συντονιστούμε. Προς τα «κάτω» έχουμε το Ασυνείδητο, το οποίο εκτενώς έχει μελετήσει η ψυχολογία και αντιστοιχεί στη Σφαίρα του Γιεσούντ, το οποίο πρέπει επίσης να τακτοποιηθεί και να εξαγνιστεί Παρατηρούμε ότι η λογική και το αίσθημα (οι οποίες θεωρούνται ανώτερες ικανότητες από τους περισσότερους) είναι οι κατώτερες ιδιότητες του Ρουάχ και θα μπορούσαν κάλλιστα να αποδοθούν και στο υποσυνείδητο, λόγω της σύνδεσής τους με το Γιεσούντ που εκφράζει τα ένστικτα και το Μαλκούτ που εκφράζει τις αισθήσεις του σώματος. Θα μπορούσαμε να ονομάσουμε το Ρουάχ «αντανακλαστικό άνθρωπο» με τις ιδιότητες της Σκέψης του Αισθήματος και των Αισθήσεων, διότι ανταποκρίνεται μηχανικά και υποσυνείδητα (όσο και αν εμείς έχουμε άλλη γνώμη για τον εαυτό μας), σε διάφορα ερεθίσματα. Ο στόχος της μυητικής άσκησης είναι το Ρουάχ να καθαρθεί και να πειθαρχεί στην Συνειδητή Βούληση (4, 5), ώστε να επιτρέψει την εκδήλωση του Νεσαμάχ. Αυτή είναι η οδός της Κυριαρχίας.

13 13 Ο άνθρωπος έχει δημιουργηθεί κατ’ εικόνα ενός παγκόσμιου Θείου Αρχέτυπου και ονομάζεται ΑΔΑΜ ΚΑΔΜΟΝ. Ο πρώτος Αδάμ βρίσκεται στον Κόσμο της Δημιουργίας (Μπριάχ) και δεν έχει εκπέσει. Αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ Θεού και Φύσης. Εκπρόσωπος του Θεού με την εξουσία να κυβερνάει τη Φύση. Ο Αδάμ Κάδμον, ο οποίος εκπορεύοντας τους ανθρώπους δεν έχασε τίποτε από τον εαυτό του, αντανακλάται στον επόμενο Κόσμο, της Διαπλάσεως (Γιετζιράχ), ως Πρωτόπλαστος Αδάμ. Ο Πρωτόπλαστος Αδάμ (διαχωρισμένος σε φύλα Αδάμ-Εύα) μετά την πτώση, θραύεται σε απειράριθμα κομμάτια (τους επιμέρους ανθρώπους) και εκπίπτει στον Κόσμο της Μορφής ως Αδάμ Μπελιάλ. Έτσι τα επιμέρους ανθρώπινα όντα παγιδεύονται σε κελύφη (σώματα) και χάνουν τα αρχικά τους δικαιώματα ως ενδιάμεσοι μεταξύ του Θεού και της Φύσης. Ο στόχος είναι μέσω του εξαγνισμού, της αρετής και της αυτοκυριαρχίας να αποκατασταθούν οι άνθρωποι στην πρωταρχική τους δόξα και να επανενσωματωθούν στον Πρωτόπλαστο Αδάμ, του οποίου αποτελούν κύτταρα. Κάθε ένας από εμάς έχει μια συγκεκριμένη θέση στο Σώμα του αρχικού Αδάμ, η οποία τον αναμένει να επιστρέψει. Ο απαραίτητος εξαγνισμός για την επανενσωμάτωση δεν μπορεί να γίνει μόνο σε μια ζωή και έτσι έχουμε μια σειρά από διαδοχικές ενσαρκώσεις (Γκιλγκολίμ) ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΔΑΜ

14 14 ΧΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ – Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ Η δυτική εκδοχή της Καμπαλά συνδέει το Δέντρο της Ζωής με την Χριστική έννοια του Λόγου συσχετίζοντάς το έτσι με τη Ροδοσταυρική και Μαρτινιστική παράδοση. Συνεπώς έχουμε τέσσερα Θεία Κέντρα με τις Αρχές τους: Κέτερ – Αντονάι (Κόσμος της Απορροής – Απόλυτη Μονάδα - Λευκό) Τιφερέτ – Λόγος (Κόσμος της Δημιουργίας – Εκδηλωμένη Μονάδα - Κόκκινο) Γιεσούντ – Χριστός (Κόσμος της Διαπλάσεως – Διαπλαστική Μονάδα - Κίτρινο) Μαλκούτ – Ιησούς Χριστός (Υλικός Κόσμος – Πραγματική Μονάδα - Μπλέ) Παρατηρούμε τη σχέση που έχουν τα τρία κατώτερα κέντρα με τους τρεις Αδάμ και αντιλαμβανόμαστε γιατί ο Λόγος, με την μορφή του Χριστού και του ενσαρκωμένου Ιησού Χριστού, που θεωρείται ως Υιός του Ανθρώπου και ως Υιός του Θεού ταυτόχρονα, ήλθε για να βοηθήσει στην σωτηρία του εκπεσόντος Αδάμ. Αν θεωρήσουμε το Τετραγράμματο (Γιαχβέ) ως σύμβολο του Θεού, τότε η παρεμβολή του γράμματος Σιν (το στοιχείο Πυρ), δείχνει την κάθοδο του Λόγου στα κατώτερα επίπεδα (Γιεχοσούα - Ιησούς). Αν το Τετραγράμματο αντιπροσωπεύει τα 4 στοιχεία, τότε το Σιν συμβολίζει το κατερχόμενο (ενσαρκούμενο) εντός τους Πνεύμα. Πρόκειται για ένα αρχέτυπο που δεν αφορά μόνο τον ιστορικό Ιησού και τη Χριστιανική θρησκεία, αλλά οποιοδήποτε ον ενσαρκώνει εντός του τον Λόγο, τον «εν ημίν Χριστό» και αποτελεί ιδεώδες που μέσω του εξαγνισμού, του ορθού τρόπου ζωής, του διαλογισμού και της προσευχής επιδιώκουμε να κατακτήσουμε. Το Τετραγράμματο Γιεχοσούα - Ιησούς

15 15 Ο Πεντάκτινος Αστέρας συμβολίζει τα τέσσερα στοιχεία, την ύλη του ανθρώπινου όντος, η οποία κυριαρχείται από την ανώτερη Πνευματική κορυφή. Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι ο εσωτερικός χώρος αντιπροσωπεύει την ψυχή. Όταν ο Πεντάκτινος είναι ανεστραμμένος σημαίνει ότι το Πνεύμα υποτάσσεται στα στοιχεία. Η ελεύθερη Βούληση καλείται να επιλέξει την οδό που θα ακολουθήσει ο άνθρωπος. Την οδό του ορθού, ή του ανεστραμμένου Πεντάκτινου. Στον Σταυρό των τεσσάρων στοιχείων και στον αγώνα που αυτά αντιπροσωπεύουν, εμφανίζεται ένα πνευματικό πέμπτο στοιχείο στο κέντρο. Ο Πεντάκτινος Αστέρας εκτός από βαθύ σύμβολο της κυριαρχίας του Πνεύματος επί της Ύλης και της καθόδου του Λόγου μέσα στον Άνθρωπο, είναι βασικό στοιχείο που χρησιμοποιείται στην τελετουργική μαγεία, για προστασία, εξαγνισμό, επικλήσεις και για διαλογισμό.

16 16 ΕΒΡΑΪΚΟ ΓΡΑΜΜΑΣΥΜΒΟΛΟ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ א 1ΑλέφΒόδι ב 2ΜπετΣπίτι ג 3ΓκιμέλΚαμήλα ד 4ΝταλέτΠόρτα ה 5ΧεΠαράθυρο ו 6ΒωΚαρφί ז 7ΖαΐνΞίφος ח 8ΧετΦράχτης ט 9ΤεθΦίδι י 10ΓιόντΧέρι כ 20ΚαφΠαλάμη ΕΒΡΑΪΚΟ ΓΡΑΜΜΑΣΥΜΒΟΛΟ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ל 30ΛαμέντΒούκεντρο מ 40ΜεμΝερό נ 50ΝουνΨάρι ס 60ΣαμέκΥποστήριγμα ע 70ΑγίνΜάτι פ 80ΠεΣτόμα צ 90ΤζαντίΑγκίστρι ק 100ΚοφΠίσω μέρος κεφαλιού ר 200ΡεςςΚεφάλι ש 300ΣσινΔόντι ת 400ΤαυΣταυρός Η ΕΒΡΑΪΚΗ ΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

17 17 Τα Εβραϊκά γράμματα αντιπροσωπεύουν Αρχετυπικές Δυνάμεις που εκπορεύονται από το Θείο. Χαρακτηρίζονται από τον αύξοντα αριθμό τους (1 έως 22), από την αριθμητική τους αξία, το σύμβολό τους και τη χαρακτηριστική τους μορφή. Με τη βοήθειά τους ο Θεός δημιούργησε το Σύμπαν και όλα όσα υπάρχουν. Τοποθετούνται διαδοχικά στις Ατραπούς του Δέντρου, σχετίζονται με τις Μεγάλες Αρκάνες του Ταρώ και η συμβολική τους σημασία και ο συνδυασμός τους με τα στοιχεία του Δέντρου είναι πηγή έμπνευσης για τους βαθύτερους Νόμους του Σύμπαντος και της ζωής. Τρεις Μητέρες: Άλεφ, Μεμ, Σιν Επτά Διπλά (έχουν δύο ήχους): Μπεθ, Γκιμέλ, Ντάλεθ, Καφ, Πε, Ρες, Τάου Δώδεκα Απλά: Χε, Βω, Ζαϊν, Χεθ, Τεθ, Γιόντ, Λάμεντ, Νουν, Σαμέχ, Αϊν, Τζαντί, Κοφ. Μπορούμε να τα χωρίσουμε επίσης σε τρεις επτάδες και ένα τελευταίο, το 22ο Στις παλαιότερες εκδοχές της Καμπαλά, σχετιζόμενες άμεσα με την Ιουδαϊκή θρησκεία και την Παλαιά Διαθήκη, υπάρχουν τρεις μέθοδοι χρήσης των Γραμμάτων. Η Γκεματριά, η Νοτάρικον και η Τεμουρά. Γκεματριά: Ανακάλυψη του βαθύτερου νοήματος μιας λέξης, προσθέτοντας την αριθμητική αξία των γραμμάτων της. Νοτάρικον: Η δημιουργία νέων λέξεων χρησιμοποιώντας τα αρχικά ή τα τελικά άλλων. Από εκεί προέρχονται ορισμένες «λέξεις δύναμης» και ονόματα πνευμάτων. Τεμουρά: Νέες λέξεις που προκύπτουν από τη μετάθεση των γραμμάτων εντός μιας λέξης. Οι σύγχρονοι δυτικοί Καββαλιστές χρησιμοποιούν αυτές τις μεθόδους πολύ λιγότερο από ότι παλαιότερα.

18 18 ΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΛΑ Όπως έχουμε διαπιστώσει η Καμπαλά είναι ένα ευέλικτο, συνοπτικό και συνεκτικό σύστημα ιδεών, που μας βοηθάει να εμβαθύνουμε στη βαθύτερη φύση των πραγμάτων και του εαυτού μας. Επιτρέπει τη σωστή χρήση της διάνοιάς μας, που είναι η σύνθεση και η εμβάθυνση και όχι η μάταιη και ατέρμονη διανοητική ανάλυση που οδηγεί στο να χαθούμε στο «Δάσος των σφαλμάτων». Μας δίνει τη δυνατότητα να θέτουμε ξεκάθαρους στόχους για την πνευματική μας εξέλιξη, παρέχοντάς μας επίσης τα πρακτικά μέσα για την πραγμάτωσή τους. Αυτό βοηθάει πολύ την ανάπτυξη της Βούλησης, η οποία αναπτύσσεται μόνο σε περιβάλλον σαφών μεθόδων και λιτής, αλλά διαυγούς σκέψης. Η Καμπαλά αποτελεί κατά μεγάλο μέρος τη θεωρητική και πρακτική βάση των Μυητικών διδασκαλιών της Δύσης. Άλλες πρακτικές δυνατότητες είναι: - Αυτογνωσία. Ταξινόμηση των λειτουργιών του ανθρώπου. - Ηθικός εξαγνισμός και ορθός τρόπος ζωής. - Διαλογισμός και Προσευχή. - Τελετουργική Μαγεία.

19 19 ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ – ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Αν θεωρήσουμε το Δέντρο της Ζωής ως απεικόνιση του ανθρώπινου όντος, οι διάφορες λειτουργίες ταξινομούνται στις Σφαίρες και αυτό επιτρέπει την βαθύτερη κατανόησή τους, διότι εντάσσονται σε ένα Αρχετυπικό σχήμα του Βαθέως Συλλογικού Ασυνείδητου. Αντιστοιχώντας, ως παράδειγμα, τις επιθυμίες μας στη Σφαίρα του Νετζάχ, τότε, μέσω των Ατραπών, παρατηρούμε ότι αυτές σχετίζονται με το Γιεσούντ (υποσυνείδητο) και το Μαλκούτ (σωματικό ασυνείδητο – ή εξωτερική ζωή). Αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι οι επιθυμίες μας προέρχονται από τους δύο αυτούς τομείς της ζωής μας, αλλά ότι αυτές έχουν επίσης τη δυνατότητα να τους επηρεάσουν, διότι οι σχέση των Ατραπών είναι αμφίδρομη. Αν ενεργοποιηθεί η «Πνευματική Καρδιά», το Τιφερέτ, τότε ασυνήθιστες δυνατότητες αυτογνωσίας, έμπνευσης και αυτοκυριαρχίας τίθενται στη διάθεσή μας, λόγω του μεγάλου αριθμού ατραπών, που εκκινούν από αυτό το Κέντρο. Διαπιστώνουμε επίσης τη «λεπτότητα» και την ευαισθησία αυτού του κέντρου, διότι οι ατραποί είναι αμφίδρομοι και η Πνευματική Καρδιά όχι μόνο επηρεάζει τα άλλα κέντρα, αλλά μπορεί να επηρεαστεί από αυτά και να ανασταλεί η λειτουργία της. Έτσι η εργασία εξαγνισμού πρέπει να είναι συνολική.

20 20 ΗΘΙΚΟΣ ΕΞΑΓΝΙΣΜΟΣ – ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ Έχοντας αντιστοιχίσει τα Σεφιρώθ της Μεσαίας Στήλης με το Συνειδητό (Τιφερέτ), Υποσυνείδητο (Γιεσούντ) και το Ασυνείδητο (Μαλκούτ), οδηγούμαστε σε μια σαφή άποψη του πως πρέπει να χειριζόμαστε τη ζωή και τον εαυτό μας. Στο επίπεδο του Μαλκούτ, λειτουργούμε σε συμφωνία με τους νόμους της κοινωνίας και τις απαιτήσεις της εξωτερικής ζωής. Είμαστε «ρεαλιστές». Στο επίπεδο του Γιεσούντ, ξεκαθαρίζουμε την επίδραση που έχει επάνω μας το υποσυνείδητο και τα ένστικτα τα οποία εκδηλώνουμε, ικανοποιούμε με μέτρο και μετά πειθαρχούμε. Η άμεση σύνδεση των πλευρικών Σφαιρών (Χοντ και Νετζάχ) με το Γιεσούντ, απομυθοποιεί τις λογικές μας διεργασίες, τη μόρφωσή μας, τις επιθυμίες και τους έρωτές μας. Όλα αυτά ο μέσος άνθρωπος τα θεωρεί σχεδόν «θείες» λειτουργίες μέσα του, είναι όμως συνήθως αντανάκλαση των σωματικών ορμών και των συνθηκών της κοινωνίας από την οποία έχουμε διαμορφωθεί. Αλλά μπορεί να υπάρξει αλλαγή «πολικότητας» και το κέντρο που θα επηρεάζει τις εν λόγω λειτουργίες δεν θα είναι πλέον το Γιεσούντ, αλλά το Τιφερέτ, η έδρα του Λόγου. Η καλλιέργεια της ποιότητας σε κάθε Σφαίρα και η εξισορρόπησή της με τις υπόλοιπες, μας απομακρύνει από την επιρροή των Κλιφώθ και γινόμαστε ουσιωδώς «ηθικοί» άνθρωποι, που ακολουθούμε την Πνευματική Καρδιά (Τιφερέτ) και όχι τις υποκριτικές ηθικολογίες της κοινωνίας. Μεγάλη σημασία έχουν τα «συστήματα ισορροπίας και πολικότητας». Π.χ. ένας άνθρωπος πρέπει να έχει τις σωστές αναλογίες στη συμπεριφορά του μεταξύ καλοσύνης (Χεσέντ) και αυστηρότητας (Γκεμπούρα). Ο υπερβολικά επιεικής καθίσταται αφελής και εκμεταλλεύσιμος, ενώ ο υπερβολικά αυστηρός, οδηγείται στη σκληρότητα και στην αυταρχικότητα. Ένας άνθρωπος ακραία διανοούμενος (Χοντ), αποστραγγίζεται από αισθήματα (Νετζάχ) και την ενέργειά τους, αντίθετα ο «αισθηματίας», μάλλον δεν διαθέτει ούτε καν τον κοινό νου. Έτσι συμπληρώνουμε τις ελλείψεις μας, διότι το «κακό» βρίσκει χώρο εκδήλωσης στην ανισορροπία (Κλιφώθ).

21 21 Ο ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ Ο πλούσιος συμβολισμός και το σύστημα αντιστοιχιών της Καμπαλά (Σεφιρώθ – Θεία Ονόματα – Αρχάγγελοι – Ταρώ – πλανήτες - μυθολογικές αναπαραστάσεις, χρώματα κ.α.) αποτελούν έναν θησαυρό θεμάτων και μεθόδων διαλογισμού. Η επίδραση στα βαθύτερα στρώματα του εαυτού μας είναι μεγάλη, λόγω της αρχετυπικής φύσης του καββαλιστικού συμβολισμού. Οι ασκήσεις που προκύπτουν από αυτή τη προσέγγιση της Καμπαλά είναι οραματισμοί με συγκεκριμένους στόχους καθώς επίσης και η «κίνηση στο Δέντρο», όπου εκτελούνται οραματικά «ταξίδια» στις ατραπούς και στα Σεφιρώθ, ανάλογα με την επίδραση που θέλουμε να ασκήσουμε στον εαυτό μας, ή τις εμπνεύσεις που επιδιώκουμε να δεχθούμε. Η ύπαρξη της Αββύσου που χωρίζει τα τρία ανώτερα Σεφιρώθ από τα υπόλοιπα επτά, υποδηλώνει και την ύπαρξη ενός άλλου τύπου διαλογισμού, ο οποίος υπερβαίνει τις συμβολικές μορφές και βασίζεται στη βίωση του «κενού». Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ Οι σύγχρονοι καββαλιστές έχουν απομακρυνθεί από την παλαιότερη νοοτροπία, που συνέδεε την Καμπαλά με τον Ιουδαϊσμό και με το αντίστοιχο σύνθετο σύνολο προσευχών και τεχνικών. Η προσευχή μπορεί να πραγματοποιηθεί κάνοντας χρήση των Θείων Ονομάτων και επίσης του Ονόματος του Λόγου ( - Γιεχεσουάχ), τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως τα ανατολικά μάντραμ, ή όπως η «Νοερά Προσευχή» της ορθόδοξης εκκλησίας. Η προσευχή προκαλεί μια ψυχική ανάταση – με ή χωρίς λόγια και σκέψεις – που ενεργοποιεί το Καρδιακό Ψυχικό Κέντρο (Τιφερέτ).

22 22 ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ Σύγχρονες αυθεντίες του χώρου εκφράζουν την άποψη ότι η Μαγεία είναι ένα σύστημα θεωρίας, συμβολικών αντιστοιχιών και πρακτικών που έχουν ως στόχο την αφύπνιση κρυμμένων δυνάμεων μέσα μας και την επαφή μας με τον «Φύλακα Άγγελο», καθώς και με ανώτερα επίπεδα συνειδητότητας. Την θεωρούν ως μέθοδο «Δυτικής Γιόγκα». Μια τελετουργική διαδικασία πρέπει να βιώνεται σε κατάσταση διαλογισμού και προσευχής. Όσο περισσότερο συγκεντρωμένος είναι ο νους και ενεργοποιημένο το καρδιακό κέντρο (Τιφερέτ), τόσο η επίδραση της τελετουργίας εισχωρεί βαθύτερα μέσα μας. Η επίτευξη εξωτερικών αποτελεσμάτων, ο πνευματισμός, τα «ξόρκια» και ότι έχει ως σκοπό την επικράτησή μας στους άλλους ανθρώπους, ή την επίτευξη «θαυμάτων», θεωρούνται ως η κατώτερη και μάλλον εκφυλισμένη μορφή της Μαγείας, η οποία ενέχει αρκετούς κινδύνους για τους περίεργους και τους ημιμαθείς. Η δυτική Τελετουργική Μαγεία ως ένα Μυητικό σύστημα μεταμόρφωσης, κάνει χρήση της Καββαλιστικής Παράδοσης, όπως και άλλων συναφών Ερμητικών παραδόσεων που έχουν πλέον συγχωνευτεί μαζί της (Αστρολογία, Ταρώ, Αλχημεία, Αριθμοσοφία), προκειμένου να σχεδιάσει Τυπικά και Ασκήσεις με σκοπό την αφύπνιση των εσωτερικών δυνάμεων του ανθρώπου. Η βασική φιλοσοφία της είναι ότι το άνω είναι ανάλογο με το κάτω και το μέσα ανάλογο του έξω. Ελέγχοντας το κάτω επικοινωνούμε με το άνω. Ελέγχοντας το μέσα κυριαρχούμε στο έξω. Ρυθμίζοντας το έξω (π.χ. σε μια τελετουργική διαδικασία) μπορούμε να επιδράσουμε στο μέσα.

23 23 Διάταξη του Θείου Ονόματος σύμφωνα με την Πυθαγόρεια Τετρακτύ Πρόταση αντιστοιχίας των Σεφιρώθ με τα Τσάκρα της Ανατολικής Παράδοσης Σύνεργα Τελετουργικής Μαγείας

24 24 Την παρουσίαση των βασικών αρχών της Καββαλιστικής Παράδοσης επιμελήθηκε ο Θ.Χ. Η εργασία αυτή αποτελεί μια υποκειμενική σύνοψη του εν λόγω εσωτερικού συστήματος και όχι μια ολοκληρωμένη μελέτη. Ευχαριστίες για τα σχόλια και τις υποδείξεις προς τους: Ι.Δ. και τον Μαρτινιστικό Κύκλο της Θεσσαλονίκης. Ιστοσελίδες: Επικοινωνία:


Κατέβασμα ppt "1 Καμπαλά σημαίνει παράδοση και είναι μυστικιστικό σύστημα, που μελετάει τους βαθύτερους νόμους του Σύμπαντος. Φημολογείται ότι η προέρχεται από τις μυήσεις."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google