Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βαγής Σαμαθρακής1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης & Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βαγής Σαμαθρακής1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης & Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βαγής Σαμαθρακής1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης & Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων

2 Βαγής Σαμαθρακής2 ΔΙΑΛΕΞΗ 4η ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

3 Βαγής Σαμαθρακής3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ  Το Περιβάλλον της Επιχείρησης  Διαχείριση του Περιβάλλοντος  Το Παγκόσμιο Περιβάλλον της Επιχείρησης

4 Βαγής Σαμαθρακής4 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το σύνολο των θεσμών και δυνάμεων που επηρεάζουν την απόδοση μιας επιχείρησης

5 Βαγής Σαμαθρακής5 ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

6 Βαγής Σαμαθρακής6 ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Τα στοιχεία που βρίσκονται μέσα στην επιχείρηση και είναι διαθέσιμα να χρησιμοποιηθούν για την εκπλήρωση των στόχων της

7 Βαγής Σαμαθρακής7 ΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  Οικονομικοί  Φυσικοί  Ανθρώπινοι  Τεχνολογικοί

8 Βαγής Σαμαθρακής8 ΑΝΑΓΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ  Για τη λειτουργία του οργανισμού  Για την ανάπτυξη του οργανισμού

9 Βαγής Σαμαθρακής9 ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ  Εγκαταστάσεις • Μηχανολογικός εξοπλισμός • Μηχανισμός διανομής • Αποθέματα πρώτων υλών

10 Βαγής Σαμαθρακής10 ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ Τα καθήκοντα της διοίκησης στον τομέα των ανθρωπίνων πόρων  Απόκτηση αναγκαίου προσωπικού  Τοποθέτηση εργαζομένων στη σωστή θέση  Παροχή κινήτρων για αποτελεσματική απόδοση  Αξιολόγηση της απόδοσης του προσωπικού

11 Βαγής Σαμαθρακής11 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ Η τεχνολογία η οποία εφαρμόζεται στην επιχείρηση Επιλογή της τεχνολογίας γίνεται σε συνάρτηση με:  τους στόχους  το επίπεδο δεξιοτήτων των ανθρώπων Το επίπεδο τεχνολογίας μέσα στην επιχείρηση μπορεί να είναι διαφορετικό από το εξωτερικό

12 Βαγής Σαμαθρακής12 ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δυνάμεις έξω από τα όρια της επιχείρησης που μπορούν να την επηρεάσουν Οι δυνάμεις αυτές μπορεί να αλλάζουν με το χρόνο και αποτελούν Ευκαιρίες και Απειλές  Ευκαιρίες: ευκαιρίες για τους μάνατζερς να αυξήσουν τα έσοδα ή να δημιουργήσουν αγορές –Νέες τεχνολογίες, νέες αγορές και ιδέες  Απειλές: θέματα που μπορούν να βλάψουν την επιχείρηση –Οικονομικές υφέσεις, πετρελαϊκή κρίση Οι μάνατζερς πρέπει να ψάξουν για ευκαιρίες και να αποφύγουν τις απειλές

13 Βαγής Σαμαθρακής13 ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  Γενικό Περιβάλλον  Ειδικό Περιβάλλον

14 Βαγής Σαμαθρακής14 ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Firm Γενικό Περιβάλλον Τεχνολογικό Κοινωνικό- πολιτιστικό Ειδικό Περιβάλλον Ανταγωνιστές Πελάτες ΠαγκόσμιοΟικονομικό Άλλοι (π.χ. διανομείς) Προμηθευτές Δημογραφικό Πολιτικό - Νομικό Firm

15 Βαγής Σαμαθρακής15 ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Περιλαμβάνει τα:  Οικονομικά  Τεχνολογικά  Πολιτικά-νομικά  Κοινωνικά και άλλα στοιχεία –Οι μάνατζερς δεν μπορούν συνήθως να τα επηρεάσουν ή να τα ελέγξουν –Οι δυνάμεις του περιβάλλοντος επηρεάζουν βαθιά τις επιχειρήσεις

16 Βαγής Σαμαθρακής16 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Πώς ένα έθνος παράγει, διακινεί & καταναλώνει αγαθά & υπηρεσίες Επηρεάζουν την εθνική οικονομία και την επιχείρηση  Κρατικός παρεμβατισμός  Ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης  Επίπεδο μισθών & εισοδημάτων  Πληθωρισμός  Φορολογικό σύστημα  Τιμολογιακή πολιτική  Ανεργία–απασχόληση  Κεφαλαιαγορά

17 Βαγής Σαμαθρακής17 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Οι ικανότητες και ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διανομή Περιλαμβάνει ερευνητικά κέντρα, πηγές προμήθειας τεχνολογίας, μηχανισμούς μεταφοράς τεχνολογίας, σύστημα εκπαίδευσης.

18 Βαγής Σαμαθρακής18 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ - 1 Επηρεάζουν την :  Επιχειρησιακή στρατηγική  Παραγωγική διαδικασία  Τρόπους προώθησης – πώλησης  Εργαλεία λήψης απόφασης  Δημιουργούν ευκαιρίες ή απειλές για τους μάνατζερς –Συχνά μετατρέπουν τα προϊόντα σε απαρχαιωμένα πολύ γρήγορα –Μπορεί να μεταβάλλουν τον τρόπο που πραγματοποιείται το μάνατζμεντ

19 Βαγής Σαμαθρακής19 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Οι πιέσεις που πηγάζουν από την κοινωνική δομή της χώρας ή της επιχείρησης ή από την εθνική κουλτούρα –Η κοινωνική δομή αναφέρεται στις σχέσεις μεταξύ ατόμων και ομάδων •Διαφορετικές κοινωνίες έχουν διαφορετικές κοινωνικές δομές –Η εθνική κουλτούρα περιλαμβάνει τις αξίες που χαρακτηρίζουν μια κοινωνία •Οι αξίες και τα πρότυπα διαφέρουν ευρέως στον κόσμο –Οι Κ-Π δυνάμεις διαφέρουν ανάμεσα στις κουλτούρες και με το χρόνο

20 Βαγής Σαμαθρακής20 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  Κοινωνική δομή  Σύστημα κοινωνικής οργάνωσης  Συνδικαλιστικό Σύστημα  Δημογραφική κατάσταση και τάσεις

21 Βαγής Σαμαθρακής21 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ Προκύπτει από τις αλλαγές στη φύση, τη σύνθεση και την ποικιλία του πληθυσμού – Περιλαμβάνει: φύλλο, ηλικία, εθνική καταγωγή, κ.τ.λ. •Π.χ. αύξηση των γυναικών στην αγορά εργασίας, τα τελευταία 20 χρόνια – Σήμερα, οι περισσότερες βιομηχανικές χώρες γερνούν •Αυτό θα αλλάξει τις ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις χώρες •Νέα ζήτηση για ιατρική περίθαλψη, προβλέπεται ζήτηση για ‘βοηθούμενο τρόπο ζωής’

22 Βαγής Σαμαθρακής22 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Σύστημα αξιών & πιστεύω, κουλτούρα κοινωνίας, εθνογραφικά χαρακτηριστικά, ήθη & έθιμα, παραδόσεις, θρησκεία Επιδρά στον τρόπο που το στέλεχος :  Βλέπει τους ανθρώπους & τις σχέσεις τους  Αντιλαμβάνεται καταστάσεις  Λύνει προβλήματα  Διοικεί & ελέγχει τους υφιστάμενους

23 Βαγής Σαμαθρακής23 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ - ΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Προκύπτουν από τις αλλαγές στον πολιτικό και νομικό στίβο  Συχνά αυτές φαίνονται στη νομοθεσία  Σήμερα, αυξανόμενη απελευθέρωση πολλών αγορών  Γνώση της τρέχουσας κατάστασης και των πιθανολογούμενων αλλαγών στο πολιτικό και νομικό περιβάλλον

24 Βαγής Σαμαθρακής24 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ  Πολιτικό σύστημα  Θεσμοί  Πολιτική ζωή  Λειτουργία του κράτους

25 Βαγής Σαμαθρακής25 ΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ Οι νόμοι που διέπουν τη λειτουργία της κοινωνίας, του κράτους, της επιχείρησης & των συναλλαγών  Νόμοι (φορολογική νομοθεσία, εργατική νομοθεσία, Αστικός Κώδικας)

26 Βαγής Σαμαθρακής26 ΕΙΔΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οι δυνάμεις των πελατών, προμηθευτών, ανταγωνιστών, διανομέων, συνεργαζόμενων επιχειρήσεων,… που επηρεάζουν τη δράση της επιχείρησης

27 Βαγής Σαμαθρακής27 ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ Προμηθεύουν την επιχείρηση με εισροές, ο αριθμός τους επηρεάζει την τιμή των πρώτων υλών και την τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης  Οι μάνατζερς πρέπει να εξασφαλίσουν αξιόπιστες πηγές εισροών  Οι μάνατζερς συχνά προτιμούν να έχουν αρκετούς προμηθευτές για κάθε πόρο

28 Βαγής Σαμαθρακής28 ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ Επιχειρήσεις που βοηθούν άλλες να πωλούν τα αγαθά τους  Η Compaq Computer στην αρχή χρησιμοποίησε καταστήματα υπολογιστών, αργότερα άρχισε να πουλά μέσω discount stores για να μειώσει το κόστος  Κάποιοι διανομείς έχουν υψηλή διαπραγματευτική δύναμη γιατί Μπορούν να απειλήσουν με μη μεταφορά των προϊόντων

29 Βαγής Σαμαθρακής29 ΠΕΛΑΤΕΣ Οι αγοραστές των αγαθών/ υπηρεσιών Συνήθως υπάρχουν διάφορες ομάδες πελατών  Π.χ. για την Compaq, επιχειρήσεις, δημόσιοι οργανισμοί, μεμονωμένοι καταναλωτές  Οι ανάγκες των πελατών αλλάζουν και η επιχείρηση πρέπει να προσαρμόζεται σ’ αυτές

30 Βαγής Σαμαθρακής30 ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Επιχειρήσεις που παράγουν παρόμοια προϊόντα/υπηρεσίες  Ο ανταγωνισμός είναι συνήθως η σοβαρότερη δύναμη που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι μάνατζερς  Υψηλά επίπεδα ανταγωνισμού συχνά σημαίνουν χαμηλότερες τιμές •Τα κέρδη γίνονται δυσκολότερα  Εμπόδια εισόδου (εμποδίζουν την είσοδο νέων ανταγωνιστών). Προέρχονται από : • Οικονομίες κλίμακας: πλεονεκτήματα κόστους λόγω παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα • Πίστη στο σήμα: οι πελάτες προτιμούν ένα συγκεκριμένο προϊόν

31 Βαγής Σαμαθρακής31 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Οι μάνατζερς πρέπει να εκτιμήσουν την πολυπλοκότητα του περιβάλλοντος και το ρυθμό των αλλαγών του περιβάλλοντος  Πολυπλοκότητα περιβάλλοντος: έχει να κάνει με τον αριθμό των διαφόρων δυνάμεων του περιβάλλοντος και την πιθανή επίδραση αυτών –Οι μάνατζερς πρέπει να προσέξουν περισσότερο τις δυνάμεις με τη μεγαλύτερη επίδραση –Συνήθως στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις οι μάνατζερς πρέπει να εξετάζουν περισσότερες δυνάμεις του περιβάλλοντος  Όσο περισσότερες είναι οι δυνάμεις του περιβάλλοντος τόσο πιο σύνθετο είναι το έργο των μάνατζερς

32 Βαγής Σαμαθρακής32 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Αλλαγές του περιβάλλοντος: αφορά στις αλλαγές μέσα στο χρόνο, του περιεχόμενου του γενικού και ειδικού περιβάλλοντος –Ο ρυθμός των αλλαγών είναι δύσκολα προβλέψιμος –Τα αποτελέσματα των αλλαγών είναι ακόμα δυσκολότερο να αναγνωριστούν  Επομένως οι μάνατζερς δεν μπορούν να είναι σίγουροι ότι οι σημερινές ενέργειες θα είναι κατάλληλες για το μέλλον, δεδομένων των νέων αλλαγών

33 Βαγής Σαμαθρακής33 ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Βαθμός Πολυπλοκότητας Περιβάλλοντος Αβεβαιότητα πάνω του μέτριου Επιδράσεις περιβάλλοντος λίγες, παρόμοιες, με πολλές αλλαγές (III) Χαμηλή Αβεβαιότητα Επιδράσεις περιβάλλοντος λίγες, παρόμοιες, χωρίς πολλές αλλαγές (Ι) Υψηλή Αβεβαιότητα Επιδράσεις περιβάλλοντος πολλές, διαφορετικές, με πολλές αλλαγές (IV) Αβεβαιότητα κάτω του μέτριου Επιδράσεις περιβάλλοντος πολλές, διαφορετικές, χωρίς πολλές αλλαγές (II) ΧαμηλόςΥψηλός Βαθμός Αλλαγής Περιβάλλοντος Χαμηλός Υψηλός

34 Βαγής Σαμαθρακής34 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  Επιχείρηση στη θέση Ι: Επιχειρήσεις παραγωγής κονσέρβας φρούτων  Επιχείρηση στη θέση ΙΙ: Εταιρίες αυτοκινήτων  Επιχείρηση στη θέση ΙΙΙ: Εταιρίες αεροναυτικής και δορυφόρων  Επιχείρηση στη θέση ΙV: Εταιρίες παραγωγής λογισμικού

35 Βαγής Σαμαθρακής35 ΑΛΛΑΓΗ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 2 ΔΡΟΜΩΝ Οι αλλαγές στο περιβάλλον επηρεάζουν Οι διοικητικές ενέργειες επιδρούν ΠεριβάλλονΕπιχείρηση

36 Βαγής Σαμαθρακής36 ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Στο παρελθόν, οι μάνατζερς αντιμετώπιζαν το παγκόσμιο σύστημα ως κλειστό –Κάθε χώρα ή αγορά ήταν απομονωμένη από τις άλλες –Οι επιχειρήσεις δεν θεωρούσαν τον παγκόσμιο ανταγωνισμό  Το σημερινό περιβάλλον είναι τελείως διαφορετικό –Οι μάνατζερς πρέπει να το εξετάσουν ως μια ανοικτή, ελεύθερη αγορά –Οι επιχειρήσεις αγοράζουν και πωλούν σε όλο τον κόσμο –Οι μάνατζερς πρέπει να μάθουν να ανταγωνίζονται παγκοσμίως

37 Βαγής Σαμαθρακής37 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΝΑΤΖΕΡΣ  Η μείωση των εμποδίων δημιούργησε νέες ευκαιρίες για τους μάνατζερς –Οι μάνατζερς μπορούν όχι μόνο να πουλήσουν αγαθά και υπηρεσίες αλλά και να αγοράσουν πόρους και ενδιάμεσα προϊόντα παγκοσμίως  Οι μάνατζερς αντιμετωπίζουν ένα δυναμικό και πολύπλοκο περιβάλλον με παγκόσμιο ανταγωνισμό

38 Βαγής Σαμαθρακής38 ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Πολιτικό/ Νομικό Σύστημα Οικονομικό Σύστημα Κοινωνικό- πολιτιστικό Σύστημα Δυνάμεις που δημιουργούν ευκαιρίες και απειλές Τεχνολογία

39 Βαγής Σαμαθρακής39 ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Russia 1985 Russia 1995 Πολιτικό Σύστημα Απολυταρχικά καθεστώτα China 1985 China 1995 Ελεγχόμενη Ελεύθερη Μικτή Britain 1985 Britain 1995 Hungary 1985 Hungary 1995 Οικονομικό Σύστημα Δημοκρατικά καθεστώτα

40 Βαγής Σαμαθρακής40 ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ - 1  Εισαγωγές και εξαγωγές: Η λιγότερο σύνθετη μέθοδος διεθνούς επέκτασης  Αδειοδότηση: Μια επιχείρηση επιτρέπει σε μια ξένη επιχείρηση να παράγει και να διανείμει αγαθά έναντι κάποιου τέλους  Franchising: Μια επιχείρηση πουλάει σε μια ξένη επιχείρηση το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το όνομα και την τεχνογνωσία της σε ανταλλαγή πληρωμής και συμμετοχής στο κέρδος

41 Βαγής Σαμαθρακής41 ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ - 2  Στρατηγικές συμμαχίες: οι μάνατζερς μοιράζονται τους πόρους με μια ξένη επιχείρηση. Οι επιχειρήσεις μοιράζονται τα ρίσκα και τα κέρδη  Θυγατρικές ξένων επιχειρήσεων: μια επιχείρηση επενδύει σε παραγωγή σε μια ξένη χώρα

42 Βαγής Σαμαθρακής42 ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗ - 3 Εισαγωγές εξαγωγές LicensingFranchising Συμμαχίες Θυγατρικές ξένων επιχειρήσεων Χαμηλό Υψηλό Επίπεδο εμπλοκής και επένδυσης στο εξωτερικό μια διεθνούς επιχείρησης

43 Βαγής Σαμαθρακής43 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η επιχείρηση επηρεάζεται από έναν αριθμό παραγόντων του περιβάλλοντος, όπως είναι οι πελάτες της, οι ανταγωνιστικές της επιχειρήσεις, οι προμηθευτές της κ.ά.


Κατέβασμα ppt "Βαγής Σαμαθρακής1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης & Διοίκησης Αγροτικών Επιχειρήσεων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google