Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ. ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ-ΒΑΒΥΛΩΝΑ Η Βαβυλωνία ήταν αρχαία χώρα της Μεσοποταμίας, που πήρε το όνομα της από την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη της πόλη Βαβυλώνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ. ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ-ΒΑΒΥΛΩΝΑ Η Βαβυλωνία ήταν αρχαία χώρα της Μεσοποταμίας, που πήρε το όνομα της από την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη της πόλη Βαβυλώνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ

2 ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ-ΒΑΒΥΛΩΝΑ Η Βαβυλωνία ήταν αρχαία χώρα της Μεσοποταμίας, που πήρε το όνομα της από την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη της πόλη Βαβυλώνα. Αποτέλεσε θρησκευτικό, πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο όλης της Μεσοποταμίας για περίπου δύο αιώνες φτάνοντας στην ύψιστη ακμή της επί βασιλείας Χαμουραμπί. Κατακτήθηκε πρώτα από τους Ασσύριους αλλά ανακτήθηκε από τον Ναβοπολάσαρ ( π.Χ.) ο οποίος ίδρυσε νέο κράτος που εξελίχθηκε σε μια παντοδύναμη και ένδοξη αυτοκρατορία (νέο-βαβυλωνιακή περίοδος) που έφτασε στο απόγειο της δόξας της επί της βασιλείας του Ναβουχοδονόσωρ ( π.Χ.). Στη συνέχεια καταλύθηκε οριστικώς από τον Πέρση βασιλιά Κύρο το 539 π.Χ. Από τότε η Βαβυλωνία δεν αποτέλεσε ξανά ανεξάρτητο κράτος ενώ η άλλοτε ένδοξη πρωτεύουσα της Βαβυλώνα καταστράφηκε ολοσχερώς από τον Πέρση βασιλιά Ξέρξη τον Α' σε μια προσπάθεια αποτίναξης του Περσικού ζυγού. Η Βαβυλώνα ήταν κτισμένη πάνω στις δύο όχθες του ποταμού Ευφράτη, στην επαρχία της Βαβυλωνίας του σημερινού Ιράκ περίπου 85 Km νότια της σημερινής πρωτεύουσας της χώρας, Βαγδάτης, στην πόλη Χιλάχ. Περιτριγυρισμένη από ένα τεράστιο τείχος, υπήρξε η μεγαλύτερη οχυρωμένη πόλη ολόκληρης της Ανατολής και παραμένει και μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη από όλες τις πόλεις που χτίστηκαν από ανθρώπινο χέρι. θΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η αφήγηση για τον Πύργο της Βαβέλ υπάρχει στην Παλαιά Διαθήκη, στο βιβλίο της Γένεσης. Ο μύθος λέει: Οι απόγονοι του Νώε έγιναν πάρα πολλοί. Αρχικά όλοι τους μιλούσαν μία γλώσσα και χρησιμοποιούσαν τις ίδιες λέξεις. καθώς μετακινούνταν από την ανατολή όπου έμεναν, βρήκαν μια πεδιάδα στη χώρα της Σεναάρ και εγκαταστάθηκαν εκεί. Κάποια μέρα σκέφτηκαν να ψήσουν πλίθρες και να τις χρησιμοποιήσουν στις οικοδομές τους. Έτσι έβαζαν πλίθρες αντί για πέτρες και πίσσα αντί για λάσπη. Μετά σκέφτηκαν να χτίσουν έναν πύργο και να τον κάνουν τόσο ψηλό, που η κορφή του να φτάνει στον ουρανό, έτσι ώστε να μείνουν ονομαστοί και να μην ξανασκορπιστούν. Φαντάστηκαν πως είχαν δύναμη όμοια με το Θεό. Όταν όμως ξεκίνησαν το χτίσιμο, ο Κύριος επέφερε σύγχυση στη γλώσσα τους έτσι ώστε ο καθένας να μην καταλαβαίνει τη γλώσσα του άλλου. Έτσι ήταν αδύνατο να συνεννοηθούν. Δεν μπόρεσαν να εξακολουθήσουν το έργο και σταμάτησαν. Ονόμασαν τον πύργο εκείνο Βαβέλ, γιατί εκεί ο Κύριος προκάλεσε σύγχυση στη γλώσσα των ανθρώπων. Από κει διασκορπίστηκαν σ' όλη τη γη μιλώντας διάφορες γλώσσες και έκαμαν χωριστά έθνη. Έτσι οι άνθρωποι της εποχής εκείνης τιμωρήθηκαν δίκαια από τον Κύριο για την περηφάνια τους. Ιστορικά Στοιχεία

3 ΑΛΛΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΟΥ ΠΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ Ο βασιλιάς Ναβουχοδονόσωρ, πριν από σχεδόν χρόνια, μετά από δεκάδες νικηφόρους πολέμους που στοίχισαν τη ζωή σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους –αποφάσισε να κτίσει έναν Πύργο ψηλό -ένα ζιγκουράτ, που όμοιό του ούτε είχε γίνει ποτέ, ούτε θα γινόταν άλλο. Τα ίχνη ενός τεράστιου ζιγκουράτ πράγματι βρέθηκαν στη Βαβυλωνία…άρα ο μύθος όπως κάθε μύθος έχει πραγματική αφετηρία. Κάποιοι ερευνητές τοποθετούν τον Πύργο στα βόρεια της Βαβυλωνίας στην αριστερή όχθη του Ευφράτη, στα ερείπια του Tell-Amram κοντά στους κρεμαστούς κήπους. Άλλοι, στα ερείπια της Birs-Nimrud στην Borsippa,στην δεξιά όχθη του Ευφράτη. Κάπου εκεί λοιπόν, έβαλε ο βασιλιάς Νιμρόδ να χτίσουν τον τεράστιο Πύργο -μέχρι τον ουρανό, αντάξιο του πλούτου και της δόξας του –μπορεί και για να γινόταν έτσι, ίσος με τον Θεό. Σταδιακά για τις ανάγκες του μυθικού Πύργου - ζιγκουράτ, σκλάβωσε 312 πόλεις και χωριά σε άλλα 18 βασίλεια, -και μάζεψε 2,5 εκατομμύρια σκλάβους στη δούλεψή του από 70 εθνότητες, που μιλούσαν 112 διαφορετικές γλώσσες. Συγκέντρωσε αρχιτέκτονες, σοφούς, γεωμέτρες, γιατρούς, διερμηνείς, μαθηματικούς και αρχιτεχνίτες από κάθε γειτονική χώρα, αδειάζοντας έτσι τις αυλές των άλλων βασιλιάδων, πανεπιστημίων, σχολών, βιβλιοθηκών και σχολείων – και έχοντας γεμάτα τα θησαυροφυλάκια του με τεράστιες ποσότητες πολύτιμων μετάλλων και λίθων από τις κατακτήσεις και τις λεηλασίες του, -δημιούργησε και έναν πανίσχυρο στρατό μισθοφόρων για να τηρεί την τάξη και την ασφάλεια του Βασιλείου του και του μεγαλόπνοου έργου του και ξεκίνησε την κατασκευή του ζιγκουράτ. Αρχικά υπήρχαν όλα όσα χρειάζονταν σε αφθονία : εργασία, πηγές υλικών, όραμα… Γύρω από τη χώρα του όλα τα άλλα βασίλεια κατέρρεαν. Οι άνθρωποι άρχισαν πλέον να έρχονται μόνοι τους από πολύ μακριά στη δούλεψη στον βασιλιά Νιμρόδ, γύρευαν μόνοι τους να γίνουν σκλάβοι, γιατί μόνο στη Βαβυλωνία υπήρχε δουλειά και τροφή. Ο περιούσιος λαός της Βαβυλωνίας ζούσε αμέριμνος και σπάταλος, -δεν εργαζόταν για τον Πύργο, απολάμβανε τα αγαθά των κατακτήσεων του Βασιλιά του περιμένοντας να φτάσει ο Νιμρόδ το Θεό. Κάθε μέρα μέγα πλήθος γέμιζε τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας, γλεντώντας και καταναλώνοντας άπειρα αγαθά, προς τιμήν του λαμπρού βασιλιά και του πύργου. Όμως οι τεράστιες ποσότητες υλικών που απαιτούνταν για την πρόοδο του έργου εξαφάνισαν σιγά-σιγά τα δάση στα γύρω εκατοντάδες χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα -εξάντλησαν τα διαθέσιμα ορυκτά σε δεκάδες ορυχεία μαρμάρου, πέτρας, πηλού, σιδήρου, -αλλά δεν υπήρχε και ντόπιος άνθρωπος να δουλέψει πλέον εκεί. Στέρεψαν τα 4 ποτάμια από τις πηγές του Ευφράτη και του Τίγρη, σε απόσταση χιλιομέτρων, γιατί το νερό χρειαζόταν για τις ανάγκες του έργου και την τροφοδοσία των σκλάβων. Έτσι σταδιακά άλλαξε και το κλίμα στη Μεσοποταμία και έγινε τροπικό, αφανίστηκε η συγκομιδή σε εκατομμύρια εκτάρια καλλιεργημένης γης και εξαφανίστηκαν τα ενδημικά είδη πανίδας στην περιοχή του Βασιλείου της Βαβυλωνίας, αφού καταναλώνονταν για τη διατροφή των εκατομμυρίων σκλάβων και του περιούσιου λαού της. Σύντομα, ο Ναβουχοδονόσωρ χρειάστηκε να κάνει συνεχώς νέους πολέμους, όλο και πιο μακριά στον τότε γνωστό κόσμο, για να αντικαθιστά τους σκλάβους που εντωμεταξύ πέθαιναν κατά χιλιάδες από τις απάνθρωπες συνθήκες ζωής και εργασίας, -και για να βρίσκει νέες πλουτοπαραγωγικές πηγές. Ήδη όμως οι μισές ποσότητες των πρώτων υλών που συγκέντρωνε ο στρατός του Βασιλιά, χρησιμοποιούνταν για την επισκευή όσων είχαν γίνει στο πέρασμα του χρόνου. Γύρω από το τεράστιο εργοτάξιο και έξω από τα τείχη της αμέριμνης μεγάπολης της Βαβυλωνίας δημιουργήθηκε μία άλλη τεράστια πολιτεία, μία παραγκούπολη –αυτή των σκλάβων, όπου επικρατούσε αθλιότητα, τρόμος και έρεβος και καταδυνάστευση –και πιο γύρω μία έρημος που όλο και άπλωνε και άπλωνε -και μετά ξαφνικά… όλο το κατασκεύασμα εγκαταλείφθηκε και κατέρρευσε – του φύγανε, ή του πέθαναν κάποια μέρα από δηλητηρίαση, όλοι οι μεταφραστές –διερμηνείς των 70 εθνοτήτων !! Πολύ αργότερα πήρε την ονομασία του ο Πύργος, -από τον μύθο :Βαβέλ(Babal), που στα εβραϊκά σημαίνει σύγχυση. Ιστορικά Στοιχεία

4 Σειρά τριών ελαιογραφιών του Peter Bruegel 3 πίνακες του Lucas Van Valckenborch Επιρροές Στους Τομείς Της Τέχνης  Πίνακες που Σχετίζονται με τον Πύργο της Βαβέλ

5 Αριστερά: Lodewijk Toeput, Tower of Babel, c Δεξιά: Cornelis Anthonisz The Fall of the Tower of Babel, 1547 Αριστερά: Gustave Dore, Babylon Fallen. Δεξιά: Raphael Lacoste, Sunset on Babylon, 21st century Επιρροές Στους Τομείς Της Τέχνης  Πίνακες που Σχετίζονται με τον Πύργο της Βαβέλ

6 Επιρροές Στους Τομείς Της Τέχνης  Ταινίες που Σχετίζονται με τον Πύργο της Βαβέλ ΒΑΒΕΛ Η Βαβέλ εστιάζει σε τέσσερις οικογένειες σε τέσσερις χώρες σε τρεις ηπείρους σε μια πολυδιάστατη ιστορία που εμπλέκει τις αισθήσεις, τρομάζει το μυαλό, και γεννά μέσα στη συνείδησή μας μια εκτίμηση για τις μικρές πράξεις καλοσύνης και της συμπόνιας σε έναν κόσμο γεμάτο με μίσος, βία, σύγχυση, φόβο, ταλαιπωρία και απώλεια. Οι άνθρωποι σήμερα είναι αποκομμένοι από κάθε άλλη φυλή, γλώσσα, πολιτισμό και παράδοση. Παρά το γεγονός ότι τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το αίτημα του Διαδικτύου που θα μας ενώνει, οι διαχωρισμοί είναι πιο έκδηλοι από ποτέ. Η Βαβέλ της Βίβλου δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με τις πολλές μορφές της Βαβέλ στην εποχή μας. Αυτή η ταινία και οι συνδέσεις με τους χαρακτήρες είναι γι 'αυτό, όλα αυτά σε διαφορετικά επίπεδα, δεν έχει σημασία ποιο πολιτισμό, δεν έχει σημασία ποια χώρα, τη θρησκεία, την ηλικία, την κοινωνική τάξη... METROPOLIS Το Metropolis είναι μία βουβή ταινία επιστημονικής φαντασίας του 1927, γυρισμένη από τον μαιτρ του είδους Γερμανό εξπρεσιονιστή Fritz Lang. Η υπόθεση εξελίσσεται σε μία φουτουριστική δυστοπία, η οποία είναι διαιρεμένη σε δύο ξεχωριστές και διακριτές τάξεις: τους σκεπτόμενους (αυτούς που σκέπτονται) και τους εργάτες (αυτούς που δουλεύουν). Η ταινία περιγράφει τον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται ανάμεσα σε αυτές τις αντίπαλες οντότητες. Το Metropolis παρουσιάζει μία κοινωνία όπου η «Νέα Τάξη Πραγμάτων» έχει ήδη επιβληθεί και μία επιλεγμένη ελίτ ζει μέσα στην πολυτέλεια, ενώ παράλληλα υπάρχει μία αποκτηνωμένη μάζα ανθρώπων που ζουν και δουλεύουν κάτω από συνεχή και στενή παρακολούθηση. Η ταινία έχει επηρεάσει πολυάριθμες ταινίες επιστημονικής φαντασίας έως σήμερα, με κύρια παραδείγματα το Μπλέιντ Ράνερ, το Σκοτεινή Πόλη, το Brazil, τη σειρά Star Wars και άλλα.

7 Εναλλακτικοί Πύργοι Της Βαβέλ Ο μύθος γύρω από τον πύργο της Βαβέλ έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για αμέτρητους καλλιτέχνες μέσα στο πέρασμα των αιώνων. A 20ft high tower built in the nave of Holy Trinity church, Jesmond Babel, Kunsthallen Nikolaj, 2007 Marta Minujin,,Πύργος από30,000 βιβλία, Buenos Aires TOWER OF BABEL, Εγκατάσταση από τον Goran Hassanpour Campus or the Babel of Knowledge, Carlos Garaicoa Cildo Meireles, Mexico city

8 Σε μια φανταστική πόλη δεσπόζει, σε εξέχουσα θέση, μία κατασκευή. Κυριαρχεί πάνω στο τοπίο και τους ανθρώπους. Παίζει καθοριστικό ρόλο στη ζωή τους. Μια ζωή δύσκολη και μίζερη. Η φύση της, μυστηριώδης. Όλοι οι κάτοικοι την βλέπουν μα δεν είναι εφικτό να την πλησιάσουν. Έτσι, κανείς δε μπορεί να καταλάβει ακριβώς από τι είναι κατασκευασμένη. Έτσι κι αλλιώς το ζεστό και υγρό περιβάλλον δυσκολεύει την όραση. Αλλά και την αντίληψη, μιας και δημιουργείται Φάτα Μοργκάνα πολύ συχνά σε κάποιο σημείο της πόλης. Ακόμα και η «άρχουσα» κατασκευή επηρεάζεται από το φαινόμενο. Ποιά είναι η πραγματική της μορφή, λοιπόν; Είναι πραγματική αυτή η κατασκευή; Κι αν ναι πως ακριβώς είναι; Ή μήπως είναι απλά μια ψευδαίσθηση; Μια ακόμη Φάτα Μοργκάνα; Επηρεασμένοι από την έρευνα για την σύγχρονη ερμηνεία του Πύργου της Βαβέλ και την πόλη της Βαβυλώνας, θα θέλαμε μέσα από την κατασκευή μας να δηλώσουμε την σύγχυση και το χάος που επικρατεί στον σημερινό κόσμο, στην κοινωνία και στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Σκεφτήκαμε λοιπόν, να δημιουργήσουμε τον δικό μας Πύργο της Βαβέλ, σε ένα φανταστικό αστικό τοπίο. Η κατασκευή αυτή από μόνη της, αλλά και σε συνδυασμό με το περιβάλλον της θα εμπεριέχει τα «κακώς κείμενα», κατά τη γνώμη μας, της σύγχρονης κοινωνίας και τρόπου ζωής. Αυτό θεωρήσαμε ότι θα μπορούσε να δηλωθεί μέσα από τα υλικά με τα οποία θα είναι κατασκευασμένη, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν με αλληγορική σημασία (π.χ. Το χαρτί να αντιπροσωπεύει το χρήμα). Ποιός όμως μπορεί να ορίσει ακριβώς τι είναι ο κόσμος μας σήμερα; Από τι εξαρτάται; Και ποιά είναι τα συγκεκριμένα στοιχεία που περιορίζουν την ελευθερία και τη ζωή μας; Όλα αυτά είναι θέματα αντίληψης. Αντίληψης του κόσμου και του τρόπου λειτουργίας του. Κάποιος, για παράδειγμα, που βλέπει ένα πλοίο πάντα μέσα από το φαινόμενο Φάτα Μοργκάνα, πιστεύει πως έτσι όπως το βλέπει είναι στην πραγματικότητα. Παρομοίως, και οι υπόλοιποι άνθρωποι, έχοντας σαν δεδομένο τον τρόπο που «βλέπουν» τον κόσμο θεωρούν πως έτσι είναι. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν, μέσα από την εφαρμογή του φαινομένου της Φάτα Μοργκάνα στην κατασκευή μας, να κλονίσουμε την εικόνα της, κλονίζοντας έτσι τα δεδομένα και τις σαθρές βάσεις του σύγχρονου κόσμου. Και θα δούμε τα αποτελέσματα, στην φανταστική μας πόλη. Ως Προς Την Κατασκευή Μας


Κατέβασμα ppt "ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ. ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ-ΒΑΒΥΛΩΝΑ Η Βαβυλωνία ήταν αρχαία χώρα της Μεσοποταμίας, που πήρε το όνομα της από την πρωτεύουσα και μεγαλύτερη της πόλη Βαβυλώνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google