Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Τηλ: 6973 22 10 45 Πως ίδια πράγματα επικοινωνούνται.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Τηλ: 6973 22 10 45 Πως ίδια πράγματα επικοινωνούνται."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Τηλ: Πως ίδια πράγματα επικοινωνούνται με διαφορετικό τρόπο

2 Ι. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ PhD All rights reserved2 ΑΝ ΔΕ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΠΟΤΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ «ΕΞΑΓΕΤΕ» ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΑ – ΠΕΛΑΤΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΌΧΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ….

3 Ι. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ PhD All rights reserved 3 ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΑΣ ΔΡΑΣΤΙΚΑΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ 1. ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ 1.ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΗ 2. ΣΤΟΧΟΣ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ 2. ΑΣΦΥΞΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ 3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑΣ 3. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΒΟΥΛΙΜΙΑ ΞΕΝΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ 4. ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ 4. ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ

4 Ι. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ PhD All rights reserved 4 ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΝΩΣΗ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΓΝΩΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟΧΟΥ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΞΑΓΩΓΕΣ; ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ..

5 5 ΕΞΑΓΩΓΕΣ; «ΙΔΙΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ» Κινέζικη παροιμία © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ MARKETING ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΧΩΡΙΣ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΔΕΝ ΠΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ…

6 6 Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΤΟΜΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ: 1. ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΤΟΥΣ (Εθνική Ιδιοσυγκρασία) 2. ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΕΚΤΙΚΟΥ, ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΚΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥΣ. 3. ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ (Ατομική Ταυτότητα) 4. ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ 5. ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ. 6. ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ» ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥΣ (Business etiquette) © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

7 7 ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥΣ A.ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (LINEAR-ACTIVE)  Κεντρική και Β. Ευρώπη  Βόρεια Αμερική B.ΠΟΛΥΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (MULTI-ACTIVE)  Μεσογειακές χώρες  Λατινική Αμερική  Αραβικές χώρες κ.α C.«ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ» ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (REACTIVE)  Άπω Ανατολή ΠΗΓΗ: R. Lewis © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

8 8 Α. ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (LINEAR-ACTIVE) -ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ- ΤΑ ΑΤΟΜΑ: 1. ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕΘΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ. 2. ΕΊΝΑΙ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΑΠΟ ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΑΚΑΜΠΤΑ. 3. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ. 4. ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ (ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ) ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. 5. ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ. © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

9 9 Β. ΠΟΛΥΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (MULTI-ACTIVE) -ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ- ΤΑ ΑΤΟΜΑ: 1. ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ. 2. ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΦΙΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ. 3. ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΙΔΑΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ. 4. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ. 5. ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ. © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

10 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ/ ΠΟΛΥΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ -ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΥΡΩΠΗΣ- ΕΥΡΩΠΗ-ΖΩΝΕΣΔΙΑΦΘΟΡΑΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΟΡΕΙΑ16,6%12,4% ΚΕΝΤΡΙΚΗ21%10,7% ΝΟΤΙΑ46,2%21,4% 10 ΠΗΓΗ: Luigi Zingales/ University of Chicago 2014 © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ

11 11 Γ. «ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ» ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (RE-ACTIVE) -ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ- ΤΑ ΑΤΟΜΑ: 1. ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΤΟΥ ΑΜΕΣΟΥ ΟΦΕΛΟΥΣ. 2. ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ. 3. ΕΚΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ, ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ, ΚΛΠ ΚΕΙΜΕΝΑ ΙΚΑΝΑ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, ΑΠΕΧΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟ ΑΠΌ ΡΗΤΡΕΣ ΚΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ. 4. ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΑ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ 5. ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΜΟΝΑ ΤΟ «ΟΧΙ» ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥΣ. © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

12 12 ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ

13 13 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ (BUSINESS ETIQUETTE)  ΚΑΘΕ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΗΣ «ΚΩΔΙΚΑ» ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕΒΑΣΤΟΣ «Όσο πιο πολιτισμένος είναι ο άνθρωπος τόσο πιο ηθοποιός γίνεται» (I. Kant) © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

14 14 ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑΤΙ: «ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΑΣ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ» (“YOU NEVER GET A SECOND CHANCE TO MAKE A FIRST IMPRESSION” “FUER DEN ERSTEN EINDRUCK GIPT ES KEINE ZWEITE CHANCE”) © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

15 15 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ - ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ Ποιες αξίες πρέπει να γίνονται σεβαστές; Τι είναι για τον αντισυμβαλλόμενό σας σημαντικό για το κτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης; Ποιο στιλ και ποια ετικέτα (style/etiquette) ισχύουν στη χώρα του αντισυμβαλλομένου σας; Ποιος ο ισχύων ενδυματολογικός κώδικας; Πόση σημασία αποδίδεται στο άνοιγμα της συζήτησης (small talk) και ποια θέματα πρέπει να αποφεύγονται (taboos); © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

16 16 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ - ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ Ποια «γλώσσα» χρησιμοποιείται (άμεση ή έμμεση) ανάλογα με την Κουλτούρα του άλλου; Ποια είναι η εξωλεκτική γλώσσα του αντισυμβαλλομένου σας (body language); Ιεραρχία: Ποιος τελικά φέρει την ευθύνη της απόφασης; Ποιος ο ρόλος του δώρου; Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες ιδιαιτερότητες κατά τη διαπραγμάτευση; © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

17 17 1. Ο ΚΙΝΕΖΟΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις «Ίδιο κρεβάτι διαφορετικά όνειρα»

18 18 KINA: ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕYTIKH ΤΑΚΤΙΚΗ Ο ΚΙΝΕΖΟΣ:  ΣΥΧΝΑ ΕΞΑΝΤΛΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΠΙΕΣΗ  ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΘΥΜΟ  ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΑΣΥΝΗΘΗ ΥΠΟΜΟΝΗ  ΜΠΛΟΦΑΡΕΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ  ΘΕΤΕΙ ΑΚΑΤΑΠΑΥΣΤΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ  ΡΕΠΕΙ ΣΕ ΑΙΦΝΙΔΙΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ  ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟΝ ΕΜΜΕΣΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ «ΙΔΙΟ ΚΡΕΒΑΤΙ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ» © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

19 19 2. Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ “Proba merx facile emptorem repetit” (το καλό προϊόν βρίσκει πάντα πελάτη)

20 20 ΤΑ 5 ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ: 1. ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΛΑΟΥ «ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ» ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ 2. ΤΕΛΕΙΟΜΕΝΗΣ, ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΣ, ΤΥΠΟΛΑΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΗΣ 3. ΛΑΤΡΗΣ ΤΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΩΝ «ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΩΝ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ 4. ΑΚΡΙΒΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ, ΜΟΝΟΧΡΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ 5. ΘΥΑΣΩΤΗΣ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ WIN WIN ΣΧΕΣΗΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

21 21 ΓΕΡΜΑΝΟΣ - ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ: 1. ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ 2. ΕΚΤΙΜΑ ΤΑ ΒΡΑΧΕΙΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ small talk ΚΑΙ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 3. ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΑΞΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ 4. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ 5. ΩΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (ΠΡΟΪΟΝ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΩΛΗΤΗ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

22 22 3. Ο ΑΡΑΒΑΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ Μπορεί οι Ελβετοί να ανακάλυψαν το ρολόι, το χρόνο όμως οι Άραβες

23 23 ΑΡΑΒΑΣ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ Ο ΑΡΑΒΑΣ: 1. ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 2. ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΑΛΛΑΖΟΝΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΩΜΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 3. ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ 4. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΚΟΣ, ΔΙΑΛΟΓΟΦΙΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΡΕΠΕΙ ΣΕ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ 5. ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΟΧΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ 6. ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ 7. ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 8. ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ «ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ» ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΤΡΕΦΕΙ ΑΠΕΧΘΕΙΑ ΣΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΝΕΑ 9. ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ «ΌΧΙ», «ΑΔΥΝΑΤΟ», «ΑΝΕΦΙΚΤΟ» 10. ΟΤΑΝ ΛΕΕΙ «ΝΑΙ», ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙ ΠΑΝΤΑ «ΝΑΙ» © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

24 24 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ 1. ΠΟΤΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΧΕΡΙ 2. ΠΟΤΕ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΣΟΛΑΣ ΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ 3. ΠΟΤΕ ΧΕΙΡΑΨΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ 4. ΠΟΤΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΤOΝΤΑΙ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ 5. ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ ΤΩΝ «ΤΡΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ» 6. ΝΑΙ ΣΤΑ ΛΕΥΚΑ ΨΕΜΑΤΑ 7. ΠΟΤΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ 8. ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΗ ΒΛΕΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ 9. ΠΟΤΕ ΣΤΟΝ ΩΜΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 10. ΝΑΙ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΖΩΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

25 25 4. Ο ΡΩΣΟΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις «Ο τσάρος είναι μακριά και ο Θεός πολύ ψηλά»

26 26 ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ Ο ΡΩΣΟΣ: 1. ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΦΙΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΗΝ «ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 2. ΘΕΤΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ 3. ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΜΜΕΣΟ ΛΟΓΟ 4. ΡΕΠΕΙ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ 5. ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΩΡΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

27 27 ΡΩΣΟΣ – ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Ο ΡΩΣΟΣ: 1. ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ 2. ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ «ΑΤΖΕΝΤΑ» ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ 3. ΔΕΝ ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ 4. ΡΕΠΕΙ ΣΕ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ 5. ΕΧΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 6. ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΨΥΧΡΟ ΤΡΟΠΟ 7. ΡΕΠΕΙ ΣΤΟ:  ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΤΕΙ ΣΥΧΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΑΙ  ΝΑ ΜΕΤΑΘΕΤΕΙ ΧΡΟΝΙΚΑ ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΑ 8. ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ 9. ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΩΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

28 28 ΩΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΣ Ο ΡΩΣΟΣ ΕΙΝΑΙ 1. ΣΚΛΗΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΣ ΛΟΓΩ ΤΑΠΕΡΑΜΕΝΤΟΥ 2. ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ 3. ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ «ΣΧΟΛΗΣ» ΤΟΥ ΚΕΡΔΙΖΩ-ΧΑΝΕΙΣ 4. ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΣ, ΣΥΧΝΑ ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ, ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟΣ 5. ΧΑΛΑΡΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ 6. ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

29 29 Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Τηλ: © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις Καλώς ήλθατε στον κόσμο της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και καλή τύχη ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ (Imm. Kant) )


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Τηλ: 6973 22 10 45 Πως ίδια πράγματα επικοινωνούνται."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google