Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 52 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 52 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 52 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

2 Το υλικό που παρουσιάζεται εδώ αποτελεί ένα δείγμα από διδακτικές προτάσεις, οι οποίες υλοποιήθηκαν στα Νηπιαγωγεία της 52 ης Περιφέρειας Π.Α. κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012-13, στο πλαίσιο επιμορφωτικών δράσεων με θέμα «Το πρόγραμμα της εισαγωγής στο Γραμματισμό στο Νηπιαγωγείο». Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης αυτής, οι νηπιαγωγοί της Περιφέρειάς μας δούλεψαν στις τάξεις τους τα θέματα της εισαγωγής των μικρών παιδιών στον γραπτό λόγο, εφαρμόζοντας στην πράξη τα σύγχρονα θεωρητικά δεδομένα για την ανάδυση του γραμματισμού:  ανάδειξη του επικοινωνιακού χαρακτήρα του γραπτού λόγου  έκθεση του παιδιού σε πλούσιο αναγνωστικό περιβάλλον  εμπλοκή του γραπτού λόγου στις καθημερινές δραστηριότητες της τάξης  ανάδυση του γραμματισμού μέσα από το παιχνίδι των παιδιών  συμμετοχή του παιδιού σε δραστηριότητες με αυθεντικά αναγνωστικά γεγονότα Χάρη στην ανταπόκριση των συναδέλφων έγινε δυνατή η συγκέντρωση αυτού του υλικού και τις ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό. Η ταξινόμηση των δραστηριοτήτων έγινε με βάση την ένταξή τους στο ημερήσιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου: 1. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ 2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 3. ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΙ Α ΝΑΔΥΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Βαρβάρα Πρεβεζάνου Σχολική Σύμβουλος 52ης Περιφέρειας Π. Α.

3 Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Ο εμπλουτισμός της τάξης στις γωνιές παιχνιδιού με διάφορα έντυπα και δείγματα γραπτού λόγου, όπως εφημερίδες, εισιτήρια, διάφορες κάρτες, λογαριασμοί, αφίσες, ενημερωτικά ή διαφημιστικά φυλλάδια, απομιμήσεις χαρτονομισμάτων, χάρτες, κ.α. καθώς και με υλικά γραφής θα προσφέρει πολλές ευκαιρίες για πειραματισμούς, αναγνωστικές εμπειρίες και μάθηση κατά τη διάρκεια των αυθόρμητων δραστηριοτήτων. Παράλληλα, η/ο εκπαιδευτικός παρεμβαίνει και υποδεικνύει στο παιδί την ενσωμάτωση του αναγνωστικού υλικού στο παιχνίδι του.

4 Ιωάννα Πανούση – Σοφία Μπελέγρη 11 ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Πολλές φορές στο συμβολικό παιχνίδι τους τα παιδιά θα μπορούσαν να χρειαστούν διάφορα «έγγραφα», όπως «ταυτότητα», «διαβατήριο», «άδεια οδήγησης» κλπ. Η γνωριμία με τα αυθεντικά κείμενα θα τα βοηθήσει να αποφασίσουν ποια στοιχεία πρέπει να έχουν και τα δικά τους. Γεωργία Κυριακάκη 3 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης

5 ΣΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ Φωτεινή Τσουπλάκη - Παρασκευή Μηλιώτη 3 ο Νηπιαγωγείο Ζωγράφου Ο ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ: Τα παιδιά γράφουν το όνομα και το τηλέφωνο τους στον τηλεφωνικό κατάλογο βρίσκοντας τη σωστή σελίδα. Όπως και στους πραγματικούς τηλεφωνικούς καταλόγους στην πρώτη σελίδα υπάρχουν και τα «χρήσιμα τηλέφωνα»

6 ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Κατερίνα Αλεξοπούλου και Ράνια Μάρη 13 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης Ο Τιμοκατάλογος αλλά και τα ίδια «προϊόντα» χρησιμεύουν ως πίνακες αναφοράς για να συμπληρώσει ο «φαρμακοποιός» την «απόδειξη»

7 Στο Ιατρείο οι «ασθενείς» κρατούν τη σειρά τους υπογράφοντας ΣΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ Ευαγγελία Ζαφείρη Μαρία Φραγκιαδάκη 15 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης Μαρία Σύρτα 6 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης Τον ίδιο πίνακα αναφοράς θα συμβουλευτούν τα παιδιά προκειμένου να μοιραστούν τους ρόλους για το παιχνίδι τους τα παιδιά συμπληρώνουν το όνομά τους στη λίστα στην κατάλληλη στήλη του Α4 που έχουν καθημερινά. Για την τακτοποίηση των ρούχων και των αξεσουάρ στη γωνιά του ιατρείου θα συμβουλευτούν τον πίνακα αναφοράς.

8 Με την ευκαιρία της άνοιξης φτιάχνουμε με τα παιδιά το ανθοπωλείο μας. Βάζουμε στις γλάστρες ταμπέλες με τα ονόματα των λουλουδιών. Έτσι, λειτουργεί ως πίνακας αναφοράς για να φτιάξουμε στη συνέχεια τιμοκατάλογο αλλά και τον πίνακα φροντίδας των φυτών (με οδηγίες για το πόσο νερό και πόσο ήλιο χρειάζεται κάθε φυτό). Το Ανθοπωλείο μας εμπλουτίζεται και με αυθεντικό έντυπο υλικό (περιοδικά για φυτά) και φυσικά με ταμπέλα ΑΝΟΙΚΤΟ - ΚΛΕΙΣΤΟ Ρούλα Βάβουλα 12 ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου ΣΤΟ ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΟ

9 ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ Γεωργία Κυριακάκη 3 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης Τα παιδιά διαβάζουν τον τιμοκατάλογο για να βρουν πόσο κάνει κάθε είδος. Ως πίνακας αναφοράς για να διαβάσουν τον τιμοκατάλογο, λειτουργούν τα ίδια τα προϊόντα πάνω στα οποία γράφεται το είδος. Μπράτη Αντωνία, Μπράτη Γεωργία και Παπαδοπούλου Ροδούλα 13 ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου Το μαγαζάκι εμπλουτίζεται με αυθεντικό έντυπο υλικό, ταμπέλες κλπ

10 ΣΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ Το χαρτάκι αποτελεί την «παραγγελία» για τα ψώνια. Το παιδί καλείται να βρει τι πρέπει να αγοράσει. Στα ράφια του μανάβικου τα φρούτα με τα καρτελάκια τους αποτελούν τον πίνακα αναφοράς για να «διαβάσει» την «παραγγελία». Θα συμβουλευτεί τον τιμοκατάλογο για να βρει την τιμή. Αργότερα λίστες με ψώνια θα δημιουργηθούν και από τα ίδια τα παιδιά. Μαρία Σύρτα 6 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης

11 Η ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Το Menu: Τα παιδιά μελετούν αληθινούς καταλόγους εστιατορίων. Κόβουν και κολλούν φωτογραφίες φαγητών, ποτών και γλυκών και γράφουν δίπλα τις αντίστοιχες λέξεις χρησιμοποιώντας ως πίνακα αναφοράς το αυθεντικό αναγνωστικό υλικό. Το μπλοκάκι με τις παραγγελίες: Αν θέλουν τα παιδιά, έχουν τη δυνατότητα στο παιχνίδι τους να χρησιμοποιήσουν το μπλοκάκι για τις παραγγελίες με δυο τρόπους: α) κάθε «πελάτης» γράφει αυτό που θέλει να παραγγείλει, είτε από μόνος του, είτε συμβουλευόμενος το μενού ή β) ο «σερβιτόρος» γράφει τις παραγγελίες Γεωργία Πανακάκη 3 ο Νηπιαγωγείο Ζωγράφου

12 ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Μαρία – Φλώρα Νομικού 5 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης Προκειμένου η τακτοποίηση των βιβλίων στη βιβλιοθήκη να έχει και αναγνωστικές διαστάσεις, έχουν τοποθετηθεί στα ράφια κάρτες μόνο με τους τίτλους των βιβλίων. Σοφία Χουσιάδα Τζένη Τσουμελέκα (Τμήμα ένταξης) 3 ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα

13 ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Σοφία Χουσιάδα Τζένη Τσουμελέκα (Τμήμα ένταξης) 3 ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΒΙΒΛΙΩΝ Στον πίνακα είναι γραμμένα τα ονόματα των παιδιών. Κάθε παιδί, με τη βοήθεια του ίδιου του βιβλίου που λειτουργεί ως πίνακας αναφοράς, βρίσκει στο καλαθάκι την κάρτα με τον τίτλο του βιβλίου που δανείστηκε και την τοποθετεί δίπλα στο όνομά του.

14 Κρικλάνη Μαρία, Ορφανού Γεωργία και Πορή Αφροδίτη 5 Ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου ΛΙΣΤΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΨΗΦΙΖΩ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΗΡΩΑ Μετά την ψηφοφορία καταγράφουν το αποτέλεσμα ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΒΙΒΛΙΩΝ Σ’ αυτόν τον πίνακα είναι γραμμένοι οι τίτλοι των βιβλίων και κάθε παιδί τοποθετεί μια κάρτα με το όνομά του δίπλα στο τίτλο του βιβλίου που δανείστηκε.

15 ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Σοφία Χουσιάδα Τζένη Τσουμελέκα (Τμήμα ένταξης) 3 ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΑΝΕΙΣΤΗΚΑ Μετά την επιστροφή του βιβλίου τα παιδιά ζωγραφίζουν ό,τι τους άρεσε και γράφουν το όνομά τους και τον τίτλο του βιβλίου. Δημιουργείται έτσι ένα άλμπουμ για κάθε παιδί.

16 Γεωργία Πανακάκη 3 ο Νηπιαγωγείο Ζωγράφου Μετά το διάβασμα του βιβλίου «Ποτέ, μα ΠΟΤΕ στη ζωή μου δεν θα φάω ντομάτα», τα παιδιά προτείνουν ένα υγιεινό βραδινό στην ηρωίδα της ιστορίας. Επιλέγουν και γράφουν τι νομίζουν ότι θα έπρεπε να φάει. Ως πίνακας αναφοράς λειτουργεί το ίδιο το βιβλίο. ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

17 ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Μετά την ανάγνωση του βιβλίου «Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός», τα παιδιά ζωγραφίζουν εξωγήινους και γράφουν την ακαταλαβίστικη γλώσσα τους! Η δασκάλα «μεταφράζει». Κατερίνα Κουτσιούμπα – Κλειώ Σταύρου 4 ο Νηπιαγωγείο Καισαριανής

18 ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Το αυθεντικό, πραγματικό υλικό περιέχει: Η δική μας εφημερίδα... Σταυρούλα Κωτούλα 13 ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα...γράφει τα σημαντικά γεγονότα της τάξης μας Στη βιβλιοθήκη της τάξης μπορεί να υπάρχουν και

19 ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ Αγγελική Μήνα και Ελισάβετ Φραγκουλοπούλου 2 ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα Μια γωνιά αλληλογραφίας έχει στηθεί μέσα στην τάξη. Τα παιδιά τοποθετούν το μήνυμα για το φίλο τους στον φάκελο με το όνομά του.

20 ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ Πίνακας αναφοράς και αναγνωστικό υλικό (κινητές κάρτες) Τα παιδιά συμβουλεύονται το «ευχόδεντρο» για να επιλέξουν την κάρτα με την ευχή που θα πάρουν να γράψουν Ευαγγελία Ζαφείρη και Μαρία Φραγκιαδάκη 15 ο Νηπιαγωγείο Ηλιούπολης

21 ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ Ρούλα Βάβουλα 12 ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου ΤΑ ΠΟΠ ΚΟΡΝ ΤΩΝ ΕΥΧΩΝ Ο πίνακας αναφοράς των ευχών μπορεί να έχει διάφορες μορφές! Ανάλογες βέβαια είναι και οι κάρτες ανάγνωσης


Κατέβασμα ppt "ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 52 η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google