Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015

2 Τα περισσότερα στοιχεία προέρχονται από τις δράσεις προγράμματος Locfood (Interreg IVC) Διερεύνηση των εξελίξεων των τροφίμων – ποτών σε ομοειδείς περιφέρειες στην Ευρώπη

3 Ο τομέας της Αγροδιατροφής στη Δυτική Μακεδονία

4 Αποτελέσματα της Χαρτογράφησης του τομέα της Αγροδιατροφής των ΜΜΕ (Ι) Οι ΜΜΕ της ΠΔΜ είναι πολύ μικρές οικογενειακές μονάδες με δραστηριότητες κυρίως στην μεταποίηση τροφίμων, στο χονδρεμπόριο και τη λιανική πώληση (ποσοστά ~93%) Χαρακτηρίζονται ως εσωστρεφείς με πολύ μικρή συμμετοχή στις εξαγωγές Απουσιάζουν οι αξιόλογες εξαγωγές, ειδικά στις γείτονες χώρες

5 Αποτελέσματα της Χαρτογράφησης του τομέα της Αγροδιατροφής των ΜΜΕ (ΙΙ) Η ποιότητα, η τιμή και τα οφέλη για την υγεία, θεωρούνται από τους επιχειρηματίες μεγάλης σημασίας για τις αγορές. Τα ποιοτικά προϊόντα είναι το δυνατό σημείο των επιχειρήσεών τους και οι ευκαιρίες εντοπίζονται σχεδόν αποκλειστικά στις εξαγωγές. Προβλήματα ρευστότητας και το δυσμενές οικονομικό κλίμα είναι αρνητικοί παράγοντες.

6 Αποτελέσματα της Χαρτογράφησης της Αγροδιατροφής των ΜΜΕ (ΙΙΙ) 8 στις 10 επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας καινοτόμησαν έστω και σημειακά, σε σχέση με τον συνήθη τρόπο λειτουργίας τους ( ) Ελάχιστες επιζητούν & αξιοποιούν ερευνητικά αποτελέσματα Οικονομικοί παράγοντες (κόστος καινοτομίας, οικονομικό ρίσκο, αβεβαιότητα κ.λπ.) περιορίζουν την καινοτομία, έστω & μικρής κλίμακας

7 Αποτελέσματα της Χαρτογράφησης της Αγροδιατροφής των ΜΜΕ (ΙV) Το περιεχόμενο της καινοτομίας συνήθως είναι νέα προϊόντα/υπηρεσίες ή νέες διαδικασίες. 3 βασικά σημεία που πρέπει να τονιστούν είναι: Πολλές επιχειρήσεις έκαναν αλλαγές στα συστήματα διαχείρισης ποιότητας (HACCP, ISO) Αξιόλογος αριθμός επιχειρήσεων επένδυσε σε ειδικό μηχανολογικό εξοπλισμό και Η πλειονότητα των επιχειρήσεων στράφηκε στο Internet για την προώθηση και επέκταση σε νέες αγορές

8 Αποτελέσματα της Χαρτογράφησης της Αγροδιατροφής των ΜΜΕ (V) Απουσιάζει η συνεργατική διάθεση των επιχειρήσεων (με ελάχιστες εξαιρέσεις) με πανεπιστήμια ή εξειδικευμένους επιστήμονες - προμηθευτές.

9 Στοιχεία: (Ι) Πολύ μικρές μονάδες, οι περισσότερες από τις οποίες με εργατικό δυναμικό 2, 3, ή 4 ατόμων Αρκετές μικρές μονάδες γαλακτοκομικών προϊόντων Αρκετά οινοποιεία Πολλές μονάδες που εστιάζουν στη διαλογή - συσκευασία των αγροτικών προϊόντων (πχ φασόλια, μανιτάρια) 320 από τις 353 μονάδες απασχολούν 0 – 4 άτομα

10 Στοιχεία: (ΙΙ) Τομέας Τροφίμων και Ποτών Δυτική Μακεδονία ΓρεβενάΚαστοριάΚοζάνηΦλώρινα Επιχειρήσεις

11 Προτάσεις (συνέργεια με το καλάθι αγροτικών προϊόντων) Οργανωμένη προώθηση μέσω επαγγελματικών αποστολών με τα παραγωγικά επιμελητήρια Δημιουργία ειδικού Σήματος Ποιότητας προϊόντων Περιφέρειας

12

13 Προτάσεις Θεσμοθέτηση Παρατηρητήριου αγροτικών προϊόντων Προώθηση πιστοποίησης προϊόντων του “καλαθιού” τοπικών τροφίμων Περιφέρειας

14 Προτάσεις Σύσταση ή ενίσχυση Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας (Τ.Σ.Π.) και Δικτύων Δημιουργία cluster ή δικτύου τροφίμων (με εξαγωγικό προσανατολισμό) Καμπάνια ενημέρωσης των επαγγελματιών στον τομέα του τουρισμού, για τη στήριξη των προϊόντων του καλαθιού

15 Σημαντικές Αδυναμίες που πρέπει να καλυφθούν: Ολοκληρωμένες αναπτυξιακές & επενδυτικές υπηρεσίες από μία Δομή Υποστήριξης Ερευνητικές Υπηρεσίες Υπηρεσίες Κλαδικής Προώθησης Πιστοποίηση προϊόντων (ΕΠΙΠ) Ισχυροποίηση γεωγραφικής ταυτότητας

16 Σχέδια Δράσης – Σύνδεση με τη Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης (RIS 3 ) Περιφερειακή Δομή Πιστοποίησης Ποιότητας τοπικών προϊόντων Cluster κλάδου τροφίμων – ποτών της Δυτικής Μακεδονίας

17 ΜΜΕ 3 ταχυτήτων

18 Κρίσιμα σημεία: (1) Ένα επίπεδο συντονισμού

19 (2) Βελτίωση Εξαγωγικής κουλτούρας

20 (3) Εστιάζουμε: Λειτουργικά τρόφιμα Ειδικές ομάδες καταναλωτών Περιβαλλοντικό αποτύπωμα Ιχνηλασιμότητα Συνεργατική καινοτομία Branding Βιώσιμες μέθοδοι εκτροφής Συμβολαιακή Γεωργία Σύνδεση και συνεργασία με Ερευνητικά Κέντρα

21 Η μέρα είναι μεγάλη και ευχόμαστε δημιουργική!


Κατέβασμα ppt "RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google